Pasek czy rolka...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian
    Rider
    • 2004
    • 412

    Pasek czy rolka...

    moim zdaniem nie zabieral wiele..inne ahf'y maja podobne wyiki na serii, wiec to moze kwestia dobrego dotarcia... ale po ulatwieniu "oddychania" auto zachowuje sie zupelnie inaczej przy predkosciach +140 km/h... silnik pracuje rowniej, nie czuc wibracji, takei jakie bylo czuc wczesniej...autp spokojnie wkreca sie na duze predkosci i spokojniej sie przy nich prowadzi...pozatym przy bardzo zapchanym katalizatorze moze powstac fala rezonansowa, ktora bardzo slychac, a pozatym, powoduje notlaufy....
    RS BLUE
  • Samiec
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 4287
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Pasek czy rolka...

    Zaczal mi szumiec(nie zaglosno ale jest to slyszalne) pasek lub rolka : rolka - dzwiek dochodzi wlasnie z tej duzej rolki.
    Co moze sie stac jak by pekl pasek lub ta rolka sie rozsypala :?:
    Na przegladzie przy 60kkm pasek spryskali preparatem ale zero poprawy wiec raczej na 99% bedzie to rolka.Mechanik muwil ze wymienia to przy wymianie rozrzadu przy 90kkm(co prawda ja planuje zmiane przy 120kkm :wink: ) ale tak sie zastanawiam czy to te 30kkm wytrzyma czy lepiej odrazu gniesc ASO o wymiane tego na gwarancji puki jeszcze ja mam ? :roll:
    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

    Komentarz

    • lukas_78
      Ambiente
      • 2004
      • 148

      #3
      masz gwarancje to sie nie zastanawiaj wymus na ASO wymiane rozrzadu lub stosownej adnotacji w w ksiazce przedladów .

      a tak apropo czy czytales posty poprzednie ? 8)
      Spoko loko lusi sponton

      Komentarz

      • Samiec
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 4287
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez lukas_78
        masz gwarancje to sie nie zastanawiaj wymus na ASO wymiane rozrzadu lub stosownej adnotacji w w ksiazce przedladów .
        a tak apropo czy czytales posty poprzednie ? 8)
        Czytalem ale czy ta rolka ze zdjecia tez jest od rozrzadu ? bo myslalem ze rolki i pasek rozrzadu jest pod plastikowa obudowa :roll:
        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Rolka ktora zaznaczyles na moje oko jest na 99% z alternatora rozrzad masz po lewej w obudowie. Wiec jak cos tam wyje to najprawdopodobniej lozysko alternatora.
          Jak na przegladzie w to kolko popsikal to troche na lozysko ale widac duzo mu nie pomoglo. Poczekaj zacznie wyc wymiania, no chyba ze gwarancja sie konczy. Jak nie to mecz ich juz teraz. Czasem wystarczy troche poluzowac pasek i sie uciszy, ale to pol srodek i w wypadku samoregulujacego sie naciagu nie wiele da.

          Aha konsekwencje, nie ruszania tego. Najwyzej kiedys altek sie skonczy gdyby lozysko zblokowalo sie na amen. A tak to nic mu nie bedzie. Sam ten pasek napedza chyba tylko alternator i nic wiecej, przynajmniej nie pompe wody co jest wazne. Jak sie rozsypie to tak jak mowie autku sie za jakis czas prad skonczy :diabelski_usmiech
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Piotrus
            Rider
            • 2004
            • 524

            #6
            To wielkie kolo ktore widac na zdjeciu to kolo pasowe pompy wspomagania.Jesli halasuje to pewnie pompa mowi dobranoc
            Piotruś
            AGR(RIP) + ALH

            Komentarz

            • Samiec
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 4287
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              A wiec rolka alternatora czy pompy wspomagania? :roll:
              Tak sie zastanawiam od czego to bo wsumie przebieg maly 60kkm(80% trasa) auto ma z 1,5 roku.
              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

              Komentarz

              • Piotrus
                Rider
                • 2004
                • 524

                #8
                Jesli mowimy o duzym kole widocznym na zdjeciu to jest to kolo pasowe pompy wspomagania.Alternator znajduje sie nizej, jest tam jeszcze rolka napinacza paska wielorowkowego oraz rolka odwracajaca pasek.

                Jeszcze jedno:skoro masz jeszcze gwarancje to mecz ASO do bolu az usuna usterke
                Piotruś
                AGR(RIP) + ALH

                Komentarz

                • Samiec
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4287
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Piotrus
                  Jesli mowimy o duzym kole widocznym na zdjeciu to jest to kolo pasowe pompy wspomagania.Alternator znajduje sie nizej, jest tam jeszcze rolka napinacza paska wielorowkowego oraz rolka odwracajaca pasek.
                  Jeszcze jedno:skoro masz jeszcze gwarancje to mecz ASO do bolu az usuna usterke
                  No mowa o durzym kole co bedzie jak ta rolka siadzie? bo jade jutro w dluzsza tarse i napewno z tym nic teraz nie zrobie.
                  Jak wruce musze ASO pogniesc troche :twisted:
                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                  Komentarz

                  • Piotrus
                    Rider
                    • 2004
                    • 524

                    #10
                    Po pierwsze to sprawdz czy masz plyn w ukladzie wspomagania. Jesli pompa sie zatrze to ciezko stwierdzic co jeszcze moze narozrabiac zerwany pasek w komorze silnika,napewno nie bedzie dzialac wspomaganie, klima oraz ladowanie :wink:
                    Piotruś
                    AGR(RIP) + ALH

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      A wiec dla wyjasnienia mojego bledu rysunki z ETKI

                      Pompa wspomagania Opis

                      Alternator Opis
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Samiec
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4287
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Piotrus
                        Po pierwsze to sprawdz czy masz plyn w ukladzie wspomagania. Jesli pompa sie zatrze to ciezko stwierdzic co jeszcze moze narozrabiac zerwany pasek w komorze silnika,napewno nie bedzie dzialac wspomaganie, klima oraz ladowanie :wink:
                        Plyn jest ,wspomaganie pracuje
                        A wystarczy wymienic rolkie(jakies lozysko) czy trzeba cala pompe wymieniac? :roll:

                        [ Dodano: Pon 27 Gru, 04 18:10 ]
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        A wiec dla wyjasnienia mojego bledu rysunki z ETKI
                        No teraz widac to jasno

                        [ Dodano: Sro 30 Mar, 05 17:28 ]
                        Dzisiaj odwiedzilem ASO na przeglad i odrazu o ta rolke zaczolem meczyc I mechanik stwierdzil ze to z rozrzadu :shock: a ze mam juz 75kkm(przejechalem z tym juz 20kkm) to nie wiedza czy to na gwarancje im poznan uzna itd. Narazie sie skonczylo na podbiciu w na karcie z pzregladu, ze rozrzad byl sprawdzony. Kier servisu muwi ze do 90kkm to wytrzyma ,ale ja mam obawy :roll:
                        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                        Komentarz

                        • obloz
                          Classic
                          • 2010
                          • 41
                          • Opel

                          #13
                          Witam,

                          Dzisiaj odwiedzilem ASO na przeglad i odrazu o ta rolke zaczolem meczyc I mechanik stwierdzil ze to z rozrzadu :shock: a ze mam juz 75kkm(przejechalem z tym juz 20kkm) to nie wiedza czy to na gwarancje im poznan uzna itd. Narazie sie skonczylo na podbiciu w na karcie z pzregladu, ze rozrzad byl sprawdzony. Kier servisu muwi ze do 90kkm to wytrzyma ,ale ja mam obawy :roll:
                          Mam pytanie, czy już może wiesz co jest przyczyną "szumów" dobiegających z rozrządu ?

                          Chyba mam podobna sytuacje - po wymianie kompletnego zestawu rozrządu w mojej Octavi 2.0 AQY - dobiegają mnie dziwne odgłosy ( jakby ocieranie ?? ) Po paru minutach pracy silnika wszystko ustaje - w sensie, dziwne odgłosy ustępują. Wymieniłem napinacz - dalej to samo. Pasek wieloklinowy jest nowy ( wymieniony razem z rozrządem). Mam dziwne przeczucie, że coś z rozrządem jest nie tak.
                          Już dwa razy zostawiłem samochód u mechaników, u których była robiona wymiana rozrządu, ale nic nie słyszeli.
                          Daj znać - jeżeli już wiadomo, co było przyczyną "szumienia" u Ciebie.

                          Pozdrawiam
                          Łukasz
                          Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007

                          Komentarz

                          Pracuję...