jak jezdzicie TDI ...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • monter
    Classic
    • 2011
    • 39

    jak jezdzicie TDI ...

    Zamieszczone przez dudek_t
    Osobiście nie mam nic przeciwko Dacii ale taki samochód w pewnych kręgach jest źle postrzegany. I przez podejście niektórych ludzi jeżdżenie takim samochodem może odbić się na moich finansach. Głupie jak cholera ale niestety w naszym kraju ciągle prawdziwe.
    Jeżdżenie Dacią jest źle postrzegane, i może się odbić na Twoich finansach... z całym szacunkiem, ale czym w tej kwestii Dacia Duster różni się od bieda-auta, jakim jest np. Octavia 1.6?
  • likoss
    Elegance
    • 2010
    • 753
    • Superb II combi (3T5)

    #2
    jak jezdzicie TDI ...

    Podobnych postów było kilka ale nie o to mi chodzi, wiec wznawiam pytanie.

    Jak wiadomo każdy ma inny styl jazdy jedni ostrożnie powoli inni od razu z kopyta...nie o to chodzi ja zastanawiam sie raczej nad tym jak eksploatować TDI by auto z tym silnikiem bez problemow służyło i służyło .
    U mnie wygląda to tak :
    po uruchomieniu kilka sekund czekam a potem jadę raczej ostrożnie aż wskaźnik temp wskoczy na 90 stopni (czasami to trwa) w tym czasie staram sie nie przekraczać 2tys obrotów...gdy temp. dojdzie do tych 90 to obroty zwiększam - jesli to konieczne ...(wiem ze to wskaźnik temp nie mówi nic o temp oleju)
    Tak wygląda moja jazda...
    jesli moja zona jest za kierownica obroty czasami przy zmianie biegow wskakują do 2000 i wyzej, ale tez stara sie uważać....
    Czy nie jesteśmy za ostrożni? a moze TDI trzeba jeszcze ostrożniej?
    Oto moje rozterki niedzielne
    Pozdrawiam
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
    http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

    Komentarz

    • gizboy
      Classic
      • 2012
      • 19

      #3
      Ja się 3mam następujących punkcików:
      1. Nagrzać świece przed odpaleniem (zima się kłania)
      2. Nie gazować na zimnym silniku
      3. Zanim zgaszę silniczek, pozwalam mu się "uspokoić" przez 30 sekund - turbiny to lubią
      4. Raz w tygodniu wyskakuje na obwodnicę i przeganiam go, żeby turbina nie zapomniała o
      swojej roli.

      I to chyba recepta na diesla
      Czesia by Gizboy

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #4
        likoss, 2000 to jest za mało, jak jest zimny to kręć go tak do 2500 ale bez dużego obciążenia, jak się rozgrzeje to kręć go czasami wyżej nawet do 4000 a nie będziesz miał problemów z turbo :wink:
        Pewnie zapytasz dlaczego 2000 to jest mało, a to dlatego że jadąc na 3 czy 4 biegu dochodzac do 2000 zmieniasz na wyższy to ile obrotów masz na wyzszym biegu? 1300-1400? Jak dla mnie to za mało na wysokie biegi, co innego 2bieg gdzie praktycznie mozna cisnąć od niskich obrotów.
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • likoss
          Elegance
          • 2010
          • 753
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          wlasnie tak jak piszesz po zmianie ale przeciez turbina chodzi juz chyba od 1700 a jak jest zimny olej to nie ma smarowania...hm...ale juz cos wiem wiecej a z tym czekaniem przed zgaszeniem to prawda tez tak robie i wszyscy to zalecaja
          moze jeszcze ktos cos dorzuci
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
          http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

          Komentarz

          • abstinent
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4842
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            likoss, dobrze że żona ciśnie więcej od Ciebie, oczywiście powinna na rozgrzanym silniku :lol:

            u mnie to wygląda tak:
            zapalam, zimą czekam parę sekund aż się uspokoi jak koniki bardzo wierzgają, climatronic off no i jadę
            pierwsze kilkadziesiąt metrów jadę na 1-ce powoli (podwórko, domy winkle i te sprawy), później ok 2200 i 2-ka, i tak jadę do głównej drogi gdzie mam trochę z górki, jeden podjazd itp
            na zimnym max 2500 chodź nie będę zaprzeczał że nie zdarzy się do 3000-3200 pociągnąć :lol: ale że 90% do miasta mam z górki no to za często to nie jest
            Staram się nie lądować poniżej 1500-1600 po płaskim, chodź mieszkając blisko WORD-u często to jest nie możliwe
            i im wyższy bieg tym staram się nie ciągnąć z dołu

            Na razie odpukać nic się nie dzieje, zrobiłem 30 tyś (144na blacie) a ile zrobię to zależy więcej pewnie od szczęścia i poprzedniego kierownika niż od techniki jazdy chodź na pewno jest to bardzo ważny element traktowania samochodu :szeroki_usmiech

            przegonienie to rzecz święta więc nie rozpisuje się

            a turbo to chodzi od uruchomienia silnika :idea:

            Komentarz

            • Hiszp4n
              Drive
              • 2011
              • 40

              #7
              turbo chodzi caly czas, ale powoli wciskajac pedał gazu nawet rozpedzając silnik do 3tys obrotów ( ja tego nie robię na zimnym) turbo nie rozpedza sie, dopiero jak wcisniemy gaz do dechy albo poprostu zaczniemy jechac bardziej dynamicznie turbo zaczyna pompowac. Jak ktos jeździ samochodem ciężarowym i ma wskaźnik doładowania to bardzo fajnie widac kiedy turbina sie rozpedza i w którym momęcie najbardziej dmucha podczas powolnego rozpedzania sie wskaźnik nawet nie drgnie.

              Komentarz

              • likoss
                Elegance
                • 2010
                • 753
                • Superb II combi (3T5)

                #8
                wiec spokojnie nawet na zimnym (wskazówka temp jeszcze śpi) można diesla do 2500 rozkręcić.potem spokojnie jechać tak by obroty wąchały sie pomiędzy 1700-2500...
                Moja Octavia ma 92tys i jest co diennie w ruchu jakies 3 km po miescie i potem autostrada...a z racji ze to moj pierwszy ropniak dopytuje i obserwoje wiec spokojnie piszcie o swoich doswiadczeniach
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
                http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

                Komentarz

                • boogoo
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 239

                  #9
                  Zrobiłem już 700 tyś dwoma dieslami i powiem tak:jeździj wg.wskazań w.w,a silnik posłuży ci długo i bezawaryjnie.Zapewnij mu oprócz tego podstawowe środki i odrobinę swojej i naszej wiedzy 8) .
                  Na zimnym nie daję mu dużego obciążenia poprzez doładowanie-wkręcam powoli na obroty do 2500.Dopiero jak złapie 90 stopni na blacie, to czasem mu dopierdzielę w spód.
                  ZAWSZE przed wyłączeniem czekam z pół minuty,albo dłużej-to zależy od wcześniejszego stopnia obciążenia silnika.
                  I obydwa silniki nie brały mi więcej niż 0,5l oleju na 15000km.Ale to były ople.
                  To jest mój pierwszy z rodziny vagów i zobaczymy.Jednak traktuję go podobnie.
                  Następna będzie panamera....????
                  Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                  Komentarz

                  • Subaru
                    Rider
                    • 2005
                    • 640

                    #10
                    Mam pytanie czysto teoretyczne. A co jeśli samochód ma funkcję stop&go? Wtedy silnik sam gaśnie po zatrzymaniu auta. Czytałem, że jest tam jakiś inny rodzaj turbiny i nie wymaga chłodzenia jak tradycyjna. Wiecie coś o tym?
                    Koniki są po to by je karmić

                    Komentarz

                    • likoss
                      Elegance
                      • 2010
                      • 753
                      • Superb II combi (3T5)

                      #11
                      hm wiec wszystko jak na razie robie dobrze ... a co do ostatniego pytania to hm...to pewnie cos zmyslnego zastosowali moze jakis osobny obiek oleju tzn osobny do smarowania turbiny (tak podobno bylo w japonczykach )...
                      Pozdrawiam i do pracy
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
                      http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

                      Komentarz

                      • conan
                        Rider
                        • 2011
                        • 546

                        #12
                        Turbina chłodzona cieczą tak jak silnik. Do tego są czujniki jeżeli będzie za słabo wychłodzona to start/stop nie zadziała, od taki bajer :wink:
                        Moja skodzinka o2
                        Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

                        Komentarz

                        • Subaru
                          Rider
                          • 2005
                          • 640

                          #13
                          conan, Ale to musi być dodatkowa, elektryczna pompa wody tak?

                          A co ze smarowaniem?
                          Koniki są po to by je karmić

                          Komentarz

                          • conan
                            Rider
                            • 2011
                            • 546

                            #14
                            Nie pamiętam co to było za auto co miało turbine z płaszczem wodnym co powodowało szybkie jej wychładzanie i nie było żadnej pompy elektrycznej, chyba że o tym nie wspomnieli.
                            Druga opcja to specjalna konstrukcja trubiny ( wymyslona przez mitsubishi ) że nawet po ostrej jeździe wystarczy kilka sekund na jej wychłodzenie.
                            No i trzecia opcja to podtrzymanie ciśnienia oleju w turbinie po wyłączeniu silnika.
                            Która z tych będzie najlepsza okaże się za kilka lat. Póki co system start/stop to tylko fikcja.
                            Moja skodzinka o2
                            Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

                            Komentarz

                            • Subaru
                              Rider
                              • 2005
                              • 640

                              #15
                              Chyba większy wydatek pójdzie na nowy rozrusznik niż oszczędność paliwa, ale cóż. Ekologia ma swoje prawa

                              Sorki za OT, zainteresowałem się tym ostatnio a nie chciałem nowego tematu zakładać
                              Koniki są po to by je karmić

                              Komentarz

                              • beaviso
                                Elegance
                                • 2010
                                • 767
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Z za niskimi obrotami nie przesadzaj, bo skatujesz koło dwumasowe. Generalnie zimny turbodiesel to kiepska jazda - albo turbina dostaje, albo dwumasa, a dookoła wszyscy jadą jakby szybciej Jak jest zimny to staram się tak ok. 2000 rpm jechać. Po płaskim bez naciskania nieco mniej, a pod górkę tak 2200 rpm.
                                A jak rozgrzany to pełne spektrum, tyle że lepiej ciut wyżej niż ciut za nisko... Tzn. lepiej wkręcić na więcej obrotów niż cisnąć z samego dołu.
                                Zmieniać olej i pilnować poziomu.
                                Nie gasić zbyt szybko - im bardziej wysilona jazda, tym dłuższy odpoczynek przed zgaszeniem. Dotyczy szczególnie zjazdów na parking/stację prosto z trasy. Po "osiedlowym manewrowaniu" taki długi przestój nie jest oczywiście konieczny.

                                M.
                                666 4U

                                Komentarz

                                • likoss
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 753
                                  • Superb II combi (3T5)

                                  #17
                                  wiec chyba wszystko jasne jak zimny to chwile czeka,c ruszać powoli i w miare delikatnie jechac pilnujac obrotow w przedziale 1700-2200 po rozgrzaniu (tu mamy na mysli 90 stopni) normalna jazda .
                                  (Piszecie ze trzeba cisnac... to nie ekonomiczna jazda z ADAC zalecaja zeby wczesniej zmieniac na wyzszy bieg wtedy jest mniejsze zużycie paliwa)
                                  Jesli chodzi o olej to zmieniam jak na lezy, czesto kontrouje i z przyjemnoscia stwierdzam ze nie ubywa!
                                  TDI nie gasic od razu.
                                  Hm jazda benzyniakiem wydaje sie mniej problematyczna :szeroki_usmiech
                                  ale co tam ja przyzwyczailem sie do mojej parkoczacej Octavi
                                  Pozdrawiam
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
                                  http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

                                  Komentarz

                                  • McGan
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 3573
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    Jak jeżdżę? Dynamicznie, wykorzystując pełny zakres obrotów (czasami aż nadto :diabelski_usmiech ). Jak jest zimny, to nie przekraczam 2500 obrotów (jak wjeżdżam na obwodnicę z zimnym silnikiem, to najpierw 2500 na 5. biegu, potem powolutku, stopniowo zwiększam obroty - motorownia sprawnie się wygrzeje, a potem już można korzystać z dobrodziejstwa TDI).

                                    Dwumas - wywaliłem, zamontowałem jednomas ze sprzęgłem z VR6, pozbyłem się problemu. Ktoś powie turbo - nie pałuję na zimnym, a jak silnik jest rozgrzany, to korzystam, ile Tune-Up dał :lol: I naprawdę nie mam żadnych problemów, żadnych zapiekających się kierowniczek, czy notlaufów. Jak to kiedyś mi ktoś powiedział: "diesel lubi być sponiewierany" - zgodzę się z tym w 100%, tylko należy dbać, by miał dobry olej, dobre paliwko i czyste filtry :wink:
                                    Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                                    Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      likoss, piszesz że ADAC zaleca zmieniać szybko na wyższy bieg ze względu na mniejsze zużycie paliwa, ok, ale kto w dieslu przejmuje sie paliwem :diabelski_usmiech

                                      Znam takiego gościa co jezdzi autem, 1-3-5 :roll: bo po co ma zmieniać na 2 jak może od razu na 3? Pojebów nie brakuje :szeroki_usmiech
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        piramida, No a co ?? Po co wrzucasz 2, jak na 1 zakrecisz do czerwonego to na 3 obroty juz sa w normie, jak ten tez zakrecisz do konca to mozesz juz wrzucic 6 i lecisz spokojnie :roll:
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • likoss
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 753
                                          • Superb II combi (3T5)

                                          #21
                                          wiec wszystko z umiarem
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
                                          http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

                                          Komentarz

                                          • abstinent
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4842
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            niby staram się często przegonić sukę, a wczoraj wracając z Katowic pewien pan w avensis podniósł mi ciśnienie na zwężeniu (kutas jeden blokował lewy)i później go goniłem, w pewnym momencie wysrało się coś
                                            akurat światła były więc zgasiłem i wszystko w normie było
                                            już chyba czwarty raz tak miałem
                                            i co ciekawe nie jest to w momencie jak zaczynam dawać w palnik, tylko jak już trochę km zrobię z butem i przeważnie na 5-tce
                                            jak zatrzymałem się na światłach to chwilę słuchałem silnika i turbo miało jak gdyby karetkę na jednym poziomie, nisko ale wyła :diabelski_usmiech
                                            a po odpaleniu nie było, więc obstawiam na kierownice :evil:

                                            Komentarz

                                            • beaviso
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 767
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez McGan
                                              jak wjeżdżam na obwodnicę z zimnym silnikiem
                                              To jest problem dla nas z Trójmiasta Moja żona pracuje niedaleko obwodnicy i zawsze po robocie serce ją boli jak musi dynamicznie włączyć się w popołudniowe obwodnicowe szaleństwo, a jednocześnie dbać o turbinę i zimny silnik. Chwilami nie do pogodzenia.

                                              M.
                                              666 4U

                                              Komentarz

                                              • Subaru
                                                Rider
                                                • 2005
                                                • 640

                                                #24
                                                abstinent, Nie not lauf przypadkiem?
                                                Koniki są po to by je karmić

                                                Komentarz

                                                • McGan
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 3573
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez beaviso
                                                  Zamieszczone przez McGan
                                                  jak wjeżdżam na obwodnicę z zimnym silnikiem
                                                  To jest problem dla nas z Trójmiasta Moja żona pracuje niedaleko obwodnicy i zawsze po robocie serce ją boli jak musi dynamicznie włączyć się w popołudniowe obwodnicowe szaleństwo, a jednocześnie dbać o turbinę i zimny silnik. Chwilami nie do pogodzenia.

                                                  M.
                                                  Dokładnie, to jest masakra Ale wtedy spokojnie prawym pasem, bez pałowania, jak temperaturka już się sporo podniesie, to troszkę mocniej gaz i zaraz silnik jest zagrzany - nawet tak jest OK, bo są wtedy stałe obroty, bez obciążania przy ruszaniu
                                                  Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                                                  Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...