Octavia 2.0 85KW po założeniu LPG bierze olej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Patriqs
    Classic
    • 2007
    • 1

    Octavia 2.0 85KW po założeniu LPG bierze olej

    Beznadziejny - tyl dociazyli dodatkowa blacha nie zmieniajac rozstawu osi - wyglada jakby mialo 1,5tony zapakowane do kufra...

    [ Dodano: Pią 08 Gru, 06 11:34 ]
    A jednak chyba sie zwiekszy rozstaw - ops: chyba nie doczytalem dokladnie :roll:
  • Tomek_KS
    Classic
    • 2006
    • 7

    #2
    Octavia 2.0 85KW po założeniu LPG bierze olej

    Witam
    Jestem posiadaczem Skody Octavia 2.0 85 KW rok produkcji 2000. (przebieg 180KKM)
    Założyłem do tego samochodu instalację BRC SEQUENT 24- i samochód
    zaczął brać bardzo dużo oleju(a wycieków nie ma)- (ok 1 litra na 1000
    km). Zmieniłem olej na gęsciejszy (z mobil1 na orlen 10w40), do tego jestem ostrożnym kierowcą- nie przesadzam z "pedalowaniem"- jednak olej wciąż ubywa
    Bardzo proszę o poradę, jak można temu zaradzić
    pozdrawiam Tomek

    Komentarz

    • nico21
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 2640
      • Volkswagen

      #3
      Tomek_KS, a silnik nie miał juz przed załozeniem gazu hrapki na olej :?: Ja mam ten sam i tez zagazowany. Olej bierze ale brał juz jak jeszcze nie było gazu. Te siniki podobno maja w naturze ze biora- nibby pracuja na wyzszych temp czy cos. Mi bieze chyba 0,3 na 1000km ale to chyba jest wg normy - musze luknac do instrukcji.
      JAk nie masz wycieków to chyba nie masz sie czym martwic.
      Tylko poprostu cześciej kontrolowac i dolewac
      DACAR.team

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Zamieszczone przez nico21
        0,3 na 1000km
        Czyli dolewasz miedzy wymianami cala zawartosc miski olejowej - czy pomyliles sie o jedno zero, jak to pierwsze to nie powiem fajnie :|
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • misiekwaw
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7715
          • Ford

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          Zamieszczone przez nico21
          0,3 na 1000km
          Czyli dolewasz miedzy wymianami cala zawartosc miski olejowej - czy pomyliles sie o jedno zero, jak to pierwsze to nie powiem fajnie :|
          cos czuje ze sie nie pomylil :roll: w zasadzie moglby nie wymieniac oleju tylko filtr :lol: :wink:
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz


          • #6
            Silnik 2.0 115KM nie jest najnowszą konstukcją i z tego co wiem delikatnie bierze olej.

            Napisz z jakiego konkretnie oleju na jaki przeszedłeś. Sprawdzęw tabeli ich lepkości właściwe i odpowiem czy to wina po stronie oleju.

            Komentarz

            • huwe
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2005
              • 976

              #7
              bezduszny - chyba napisał , że zmienił olej i nadal ubywa, więc , to raczej nie wina oleju - na mobilu mu uciekało, zmienił na orlen i nadal ucieka. lepkości chyba niewiele będą miały z tym problemem wspólnego. myślę , że na odległość to niewiele się da powiedzieć o tym ubywaniu - jesli nie ma wycieków. w zasadzie można powróżyć : uszczelniacze na zaworach, pierścienie zgarniające, itp.itd. Przyczyn może być wiele. chyba wizyta u jakiegoś zaufanego mechaniora konieczna.
              a myślę , że montaż LPG niekoniecznie sie przyczynił do tego stanu rzeczy.
              Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

              Komentarz


              • #8
                huwe, doczytaj dobrze.

                Zamieszczone przez Tomek_KS
                Założyłem do tego samochodu instalację BRC SEQUENT 24- i samochód zaczął brać bardzo dużo oleju(a wycieków nie ma)- (ok 1 litra na 1000
                km). Zmieniłem olej na gęsciejszy (z mobil1 na orlen 10w40), do tego jestem ostrożnym kierowcą- nie przesadzam z "pedalowaniem"- jednak olej wciąż ubywa
                Skoro Tomek_KS, zalał olej wg. jego opini o wyższej lepkości to chce wiedzieć z jakiego na Orlen 10/40. Może się okazać, że ta zamiana juz z założenia nie wnioosła by nic nowego.

                Komentarz

                • Tomek_KS
                  Classic
                  • 2006
                  • 7

                  #9
                  Dziękuję za reakcję na mój post- jeżeli chodzi o mobil który lałem wcześniej do silnika, był to 5w40.
                  A jakie jest Wasze zdanie na temat różnych "dolewek-specyfików" zatrzymujących branie oleju przez silnik(typu QMI ENGINE TREATMENT, lub LIQUI MOLY). Czy warto się w to bawić? Czy może ktoś to stosował i czy w jakiś sposób pomogło? Wiem że najlepszym wyjściem jest remont jak mi poradzono w powyższych postach, jednak może jest jakaś droga na skróty? dzięki za informacje i pozdrawiam

                  Komentarz


                  • #10
                    Zanim zaczniesz experymety z dodatkami... zalej olej syntetyk np. ORLEN 5/50

                    Powinno pomóc zredukować "branie oleju".

                    Komentarz

                    • DirkDiggler
                      Ambiente
                      • 2005
                      • 220
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #11
                      Tomek

                      Ja również mam 2.0 z BRC Seq24. Przebieg auta to 260tys km w tym 60tys na lpg. Mój egzemplarz nigdy nie brał dużej ilości oleju - ok 0,5l między przeglądami dolewki.
                      Jeżdżę od początku na Mobil 5W50 aż do dziś.

                      W ostatnim czasie (20tys km) zauważyłem że zużycie oleju wzrosło do ok 1,5l /15tys km.
                      Może była to konsekwencja ostrej jazdy ,a być może czas już przejść na nieco inny olej ( jakiś półsysntetyk). Przeiceków u mnie także brak. Nie sądzę by auto zaczeło brać olej z powodu zasilania lpg również w twoim przypadku.

                      OT: Zapala się CHECK na zasilaniu lpg?
                      WORK: Mondeo Titanium
                      FUN: TypeR ver.IV

                      Komentarz

                      • krs
                        Classic
                        • 2006
                        • 28

                        #12
                        Jak małem golfika III 1,6 bez lpg to po 250000 zaczął brać olej jak szalony około 1l na 1000 jak u ciebie. Próbowałem wszystkiego od dodatków do zmiany oleju i niewiele to pomagało. Skończyło się na remoncie silnika około 600 zł. uszczelki, zawory itd. po remoncie brał dużo mniej

                        Komentarz

                        • huwe
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 976

                          #13
                          Zamieszczone przez Tomek_KS
                          może jest jakaś droga na skróty? dzięki za informacje i pozdrawiam
                          jeśli chcesz jeszcze pojeździć troszke tym autem to myślę, że nie warto iść na skróty.
                          kolego bezdusznyczytam ze zrozumieniem. i staram się udzielić praktycznych porad, a nie wyszukiwań lepkości właściwych , czy jak to nazywasz, i wróżenie, czy to wina oleju , czy nie. przy takim ubytku jaki ma miejsce konieczna jest wizyta u mechaniora, a nie wróżenie z tabel, czy dany olej pomoże. jezli by chodziło o ubytek rzędu 1l na 10000- to się z Tobą zgodzę - można go zmniejszyc poprzez dobranie lepkości oleju. ale nie przy 10 l na 10 tys.
                          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                          Komentarz


                          • #14
                            huwe, uważasz, że od samego założenia LPG samochód zaczyna nagle brać więcej oleju ?

                            Komentarz

                            • huwe
                              Elegance
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 976

                              #15
                              Zamieszczone przez huwe
                              że montaż LPG niekoniecznie sie przyczynił do tego stanu rzeczy.
                              od założenia lpg to kieszeń trochę bardziej ciężka .
                              zbieg okoliczności bym to nazwał...
                              Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                              Komentarz

                              • borut
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 299

                                #16
                                Oczywiste jest, że od samego założenia instalacji nie bierze więcej oleju, bo niby dlaczego. Natomiast co do ilości to chyba dużo, jak znam życie w serwisie powiedzieliby że zgodnie z normą, ale to przecież nie dwusów. Najlepiej jak pojedziesz do mechanika świadomego swojej pracy i on popatrzy, wg. mnie szykują się wydatki.

                                Powodzenia
                                Powered by VSI PRINS

                                Komentarz

                                • bob
                                  Classic
                                  • 2005
                                  • 23

                                  #17
                                  Też mam ten silniczek zagazowany od samego początku na instalce omvl. Bierze ok 1 litra na 15 tys i jest to normalne. podobno ten typ tak ma i już. Jeżeli pochłania 10 razy więcej to rozglądaj się za dobrym mechanikiem. mam przejechane ok 150 tys.
                                  ps. check po wyregulowaniu przez dobrego gaziarza się uspokoił. Może porównamy spalanie gazu w 2.0 na lpg? u mnie to od 11-13 literków ale to wersja 4x4

                                  Komentarz

                                  • DirkDiggler
                                    Ambiente
                                    • 2005
                                    • 220
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #18
                                    Bob

                                    Co do spalania paliwa gazowego. Ostatni po otrzymaniu dość drogich zdjęć i kilku punktów karnych postanowiłem przytrzymć emocje na wodzy i zaczęłem jeździć przepisowo i przy tym ekstremalnie oszczędnie (bez gwałtownych przyspieszeń 0-100km/h w 40s itp.)
                                    TYm samym średnie spalanie lpg z 1000km takiej jazdy (20%miasto reszta trasa) wyniosło 8,54l/100km. Sądzę że dużo niżej się nie da. (moja max prędk to 85km/h).

                                    A tak normalnie jeżdżąc to dla tych samych proporcji miasto:trasa to spalał mi 10l/100km.
                                    PS: Mam bardzo powtarzalny odcinek testowy dom-praca 45km.
                                    WORK: Mondeo Titanium
                                    FUN: TypeR ver.IV

                                    Komentarz

                                    • daneczek76
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 3642
                                      • Toyota

                                      #19
                                      Miał kolega taki przypadek 1,6 Octavia tak brała Oliwe niestety pekniety pierścin a przy okazji wymieniłem uszczelniacze zaworów. I to raczej bedą wydatki i lanie do silnika niewiadono czego nic nieda. O,5 litra na 500 km czyli 1L na 1000 km tak jak u ciebie. Znajdz dobrego mechanika i niech ci to sprawdzi.
                                      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                      Komentarz

                                      • cometcom
                                        Classic
                                        • 2008
                                        • 7

                                        #20
                                        Mam 2.0 99r , sprowadzony z D 1,5 roku temu i zagazowany sekwencyjnie i także zauważyłem branie oleju ok 5L na 10 000km, mam 10w40 i zbliża się wymiana oleju, mam w związku z tym pytanie czy przejść już na mineralny czy lepiej zostać na półsyntetyku, gebels lał półseyntetyk ew. taka była naklejka na silniku. I jeszcze umyka mi gdzieś płyn z układu chłodzenia, do silnika raczej nie bo jest czysto, płyn raczej znika po jakiejś dłuższej trasie lub przy bardzo niskiej temperaturze na dworzu, raczej nie ma wycieku bo mam sucho pod spodem, wlałem jakiś uszczelniacz ale tylko zrobił gnój w środku i pieni się teraz strasznie pod korkiem chłodniczym. Płyn też wymienię ale właśnie pytanie co jest przyczyną moich problemów.

                                        Komentarz

                                        • misiekwaw
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7715
                                          • Ford

                                          #21
                                          Zamieszczone przez cometcom
                                          Mam 2.0 99r , sprowadzony z D 1,5 roku temu i zagazowany sekwencyjnie i także zauważyłem branie oleju ok 5L na 10 000km, mam 10w40 i zbliża się wymiana oleju, mam w związku z tym pytanie czy przejść już na mineralny czy lepiej zostać na półsyntetyku, gebels lał półseyntetyk ew. taka była naklejka na silniku. I jeszcze umyka mi gdzieś płyn z układu chłodzenia, do silnika raczej nie bo jest czysto, płyn raczej znika po jakiejś dłuższej trasie lub przy bardzo niskiej temperaturze na dworzu, raczej nie ma wycieku bo mam sucho pod spodem, wlałem jakiś uszczelniacz ale tylko zrobił gnój w środku i pieni się teraz strasznie pod korkiem chłodniczym. Płyn też wymienię ale właśnie pytanie co jest przyczyną moich problemów.
                                          5l na 10 000km :shock: to wymień tylko filtr, bo olej już masz nowy :lol: :szeroki_usmiech

                                          co do znikajacego oleju i plynu, ja bym sprawdzil uszczelke pod glowica :roll:
                                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                          http://www.disi-tune.pl
                                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                          Był WRX
                                          Była Octa

                                          Komentarz

                                          • dariuspolo
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 1168

                                            #22
                                            OT

                                            Zamieszczone przez daneczek76
                                            O,5 litra na 500 km czyli 1L na 1000 km tak jak u ciebie
                                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                                            5l na 10 000km to wymień tylko filtr, bo olej już masz nowy
                                            ...toz te auta prawie jak dwosowy pala.
                                            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                            Zuzycie paliwa

                                            Komentarz

                                            • cometcom
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 7

                                              #23
                                              Dobre, też się uśmiałem ale konkretów brak, co do uszczelki pod głowicą to wydaje mi się, że raczej wtedy oleju byłoby więcej niż mniej i wyglądałby jak mleko a tak nie jest.

                                              Wymienię płyny i chyba wleję już mineralny i zobaczę wtedy, jak uszczelka to koszt mineralnego niewielki.

                                              PS. Jednak prosiłbym o wymianę pogladów posiadaczy benzynowej 2.0 niż miłośników honekera i ropniaków.

                                              Komentarz

                                              • tomek
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1078

                                                #24
                                                cometcom, to ze masz sucho pod spodem, nie znaczy ze nie wycieka. Raczej poszukaj rozowych plam na lacznikach i w okolicy chlodnicy. Moze wycieka w takim miescu, ze odrazu odparowywuje
                                                O2FL RS | S2 | F2

                                                Komentarz

                                                • MiKruS
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 7976

                                                  #25
                                                  Jezeli olej znika w takich ilosciach to wyjscia są z reguły trzy:
                                                  1. wyciek - jak rozumiem nie ma
                                                  2. wali do ukladu chlodzenia - jak rozumiem nie wali
                                                  3. spala się.

                                                  Jesli się spala, to moze byc roznie - uszczelniacze, pierscionki...

                                                  Mógł silnik byc np. przegrzany. Ciezko wyczuc - nalezy diagnozowac.
                                                  W kazdym razie nie łudziłbym się mocno, ze przy braniu 5l na 10000 km zmiana oleju na mineralny jakos szczegolnie poprawi sytuację.
                                                  TDI 205PS

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...