[Inne] Kilka pytan o 4x4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czerad2
    Drive
    • 2011
    • 45

    [Inne] Kilka pytan o 4x4

    Kompa się kolega bari boi jak ognia, polonistki też unikał jak diabeł święconej wody.


    Wypadałoby połączyć:

    czerad2
  • xtremesystems
    RS
    • 2010
    • 2254
    • Hyundai

    #2
    [Inne] Kilka pytan o 4x4

    poniewaz przypruszylo znow zaczalem sie zastanawiac jak zachowuje sie auto 4x4 w pewnych warunkach

    poniewaz nigdy takim autem nie jezdzilem mam do was kilka pytan


    załóżmy ze sa ekstremalne warunki . ciapa . slisko snieg . z deszczem lekki lod


    1) czy na zakrecie panowie z Haldexami wpadacie czesciej w poslizg nadsterowny (ucieka wam dupa) czy podsterowny (skrecacie kola a jedziecie prosto)

    2) wiem ze jak wpadniecie w poslizg nadsterowny i ucieka wam dupa to zalacza sie tyl i prostuje auto.
    a czy 4x4/haldex pomaga przy poslizgu podsterownym?? (bo w mojej przednionapedowce raczej z tym mam doczynienia)

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 11002
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Zamieszczone przez xtremesystems
      podsterowny (skrecacie kola a jedziecie prosto)
      najcześciej jak jest lód, wtedy i tył nie pomaga zbytnio
      dzisiaj tak miałem, esp się włączyło przychamowało i wyprostowało, ale nie jest to jakaś rewelacja

      Zamieszczone przez xtremesystems
      jak wpadniecie w poslizg nadsterowny i ucieka wam dupa to załącza sie tyl i prostuje auto.
      to jest rewelacja
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • cysterniarz
        RS
        • 2008
        • 1887
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez xtremesystems
        1) czy na zakrecie panowie z Haldexami wpadacie czesciej w poslizg nadsterowny (ucieka wam dupa) czy podsterowny (skrecacie kola a jedziecie prosto)
        Nie udało mi się wprowadzić w nadsterowność jeszcze. Jak było lodowato to przód mi uciekł kilka razy ale tu chyba nie ma mocnych, puszczasz lekko gaz i się szybko ustawia. Do roboty mam ok 300m drogi brukowanej po łuku pod lekką górkę. Jak spadł śnieg to był fun Gaz w podłogę i ogień pod górę, czuć było że dupka czasem chciała uciec ale esp prostowało.
        Jeszcze 1 zaleta, już nie chodzi o jazdę bokiem, ale jak jest ślisko, Ty startujesz ze świateł jak gdyby nigdy nic, a to czasem ważne żeby szybko uciec.

        Komentarz

        • xtremesystems
          RS
          • 2010
          • 2254
          • Hyundai

          #5
          to akutat wiem jakie to uczucie. bo moja fabia wprawdzie FWD ale zajebiscie z pod swiatel startuje. raz mi sie sprawdzilem z octa 4x4. wzial mnie ale udalo mi sie za nim utrzymac .


          ale ja mam ASR i ciezki przod przy niewielkiej masie calej reszty

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 11002
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            dlatego w bagażniku muszą jeździć 4 worki cementu :diabelski_usmiech
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • Luk@s
              Ambiente
              • 2010
              • 212

              #7
              jedna uwaga hehe 4x4 fajnie się rozpędza na śliskim ale hamuje tak samo jak ośka :P i można się zdziwić
              service by Auto Tar

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 11002
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez Luk@s
                jedna uwaga hehe 4x4 fajnie się rozpędza na śliskim ale hamuje tak samo jak ośka i można się zdziwić
                tak jest - pierwsza zasada
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • leff
                  Elegance
                  • 2004
                  • 862

                  #9
                  ale za to jak pieknie na sniegu startuje spod swiatel :diabelski_usmiech

                  czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                  Komentarz

                  • alxxx
                    RS
                    • 2010
                    • 1823
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez leff
                    ale za to jak pieknie na sniegu startuje spod swiatel :diabelski_usmiech
                    to prawda.

                    Jest też efekt jak np staniesz na śliskim skrzyżowaniu np ośnieżone i chcesz się włączyć i skręcasz w którąś strone o 90 stopni i dajesz w gaz ostro, dupa się załączy i drift - jak nie zapanujesz to możesz źle skończyć.. a ESP śpi - tej zimy to kilka razy zaobserwowałem.
                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                    Komentarz

                    • xtremesystems
                      RS
                      • 2010
                      • 2254
                      • Hyundai

                      #11
                      ale panowie na temat. czesciej ucieka wam tyl czy czesciej skrecacie a przod jedzie prosto?

                      Komentarz

                      • zepter00
                        RS
                        • 2008
                        • 2304

                        #12
                        ESP w 4x4 poskramia zarówno poślizgi nadsterowne i podsterowne.... W przypadku jazdy bez ESP na śliskiej nawierzchni przy mniej więcej stałym nacisku na pedał gazu zawsze na początku ucieka przód... (podsterowność) im więcej momentu pójdzie na tył, tym większe prawdopodobieństwo poślizgu nadsterownego - zacieśniania zakrętu. Ogólnie poślizgi nadsterowne są o wiele łatwiejsze do opanowania... dla w miarę ogarniętego kierowcy i przyjemniejsze... :wink:

                        Wiele zależy też od systemu napędu 4x4. Auta, które są bardziej tylnonapędowe... tzn ich system rozdziału napędu preferuje tylną oś (Mercedes 4 matic, BMW X-Drive, nowe Audi Quattro, Nissan Skyline GTR będą wykazywały mniejszą tendencję do podsterowności a większą do nadsterowności.. i jedno i drugie zabija ESP, którego coraz trudniej się pozbyć i które coraz bardziej zabija frajdę z jazdy.
                        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                        Komentarz

                        • innova
                          Rider
                          • 2011
                          • 554

                          #13
                          Zamieszczone przez zepter00
                          Wiele zależy też od systemu napędu 4x4. Auta, które są bardziej tylnonapędowe... tzn ich system rozdziału napędu preferuje tylną oś (Mercedes 4 matic, BMW X-Drive, nowe Audi Quattro, Nissan Skyline GTR będą wykazywały mniejszą tendencję do podsterowności a większą do nadsterowności.. i jedno i drugie zabija ESP, którego coraz trudniej się pozbyć i które coraz bardziej zabija frajdę z jazdy.
                          bardzo dobre podsumowanie tematu zarówno w zakresie podsterowności/nadsterowności jak i ESP. Ja bym do tego jeszcze dorzucił, iż automatyczna skrzynia przy napędzie na 4-ry łapy również psuje zabawę w uślizgach.
                          --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                          _______________________________________

                          Komentarz

                          • zepter00
                            RS
                            • 2008
                            • 2304

                            #14
                            Najlepsze systemy napędu na cztery koła w ciasnych zakrętach na śliskiej nawierzchni dają więcej momentu na tył. (w najlepszych konstrukcjach także dadzą więcej momentu na zewnętrzne koła) Tak działają tzw dyfry aktywne ( które przed rozdziałem zbierają dane z rozmaitych czujników i systemów) począwszy od otwarcia przepustnicy, użycia hamulca, prędkości i kąta skrętu kół. Nawet w najlepszych konstrukcjach najpierw pojawi się poślizg podsterowny. Kiedy czujniki, komputery go wykryją zaczynają swoja robotę i usiłują go zlikwidować. To dlatego kierowcy rajdowi w ciasnych zakrętach sami wywołują poślizgi nadsterowne przy użyciu hamulca ręcznego i pedału gazu, czy ograniczają podsterowność hamowaniem lewą nogą. Wtedy podsterowność ma mniejsze szanse ich zaskoczyć a nadsterowność jest o wiele łatwiejsza do opanowania. Tak czy siak i w rajdach i w życiu codziennym najważniejsze to nie popełnić błędu, nie przesadzić.

                            Pokaz działania. widać jak inteligentne elektrony usiłowały skierować auto z powrotem na właściwy kierunek ale zabrakło 1,5 metra.
                            [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o0omIM6_KDs[/youtube]
                            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                            Komentarz

                            • leff
                              Elegance
                              • 2004
                              • 862

                              #15
                              mi dwa razy dupsko pojechalo na winklu ale kontra + ESP momentalnie opanowaly sytuacje

                              czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                              Komentarz

                              • palioza
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 417

                                #16
                                Zamieszczone przez zepter00
                                Ogólnie poślizgi nadsterowne są o wiele łatwiejsze do opanowania... dla w miarę ogarniętego kierowcy i przyjemniejsze... :wink:
                                bardzo dobrze, ze napisales, ze dla ogarnietego kierowcy (z tym sie ofc zgadzam) aczkolwiek dla 95% osob podrozujacych po naszych drogach podsterowne poslizgi sa latwiejsze do opanowania, gdyz zazwyczaj wystarczy.... odpuscic gaz (ofc tez mowie o 90% aut na naszch drogach -> naped na przod).
                                Odpuszczenie gazu w takim wypadku jest bardzo naturalne -> auto sie slizga to puszczamy gaz.
                                Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                                Komentarz

                                • zepter00
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2304

                                  #17
                                  Zgadzam się dodam tylko, że w zakresie prędkości na jakich porusza się ogarnięty kierowca, poślizg podsterowny na zakręcie w lewo kiedy mamy 15 - 40 cm do rowu czy innego krawężnika.... to zazwyczaj tzw "scena kończąca" tuż przed "dzwonem" lub "pójściem w pejzaż". :wink:
                                  Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                  "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                  Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                  Komentarz

                                  Pracuję...