nagaz24.pl - tu sobie zobacz różne reduktory. Ja jednak twierdze ze do silnika 1.6 102 KM nie potrzebny jest IG1. Poza tym łatwo policzyć koszty servisowania np. Staga 300 Premium, wtryski HANA i jakiś dobry czy też bardzo dobry reduktor do LR OMEGAS IG1 + wtryskiwacze MED..... Servis musi z czegoś żyć...... a czy klient zobaczy różnice w użytkowaniu ???? Nie sądzę...... Z mojego punktu widzenia jako użytkownika, Stag ma bardzo dużą zaletę w porównaniu do LR - jest on w pełni automatyczny.
Jaki wybór bezyniaka OCTAVIA 1,6 czy 1,8 ?
Zwiń
X
-
Jaki wybór bezyniaka OCTAVIA 1,6 czy 1,8 ?
Witam wszystkich skodomaniaków.
Przymierzam się do kupna Octavi rocznik koło 2002-2004 z silnikiem benzynowym.
I tutaj właśnie stoi moje pytanie czy ma być to silnik 1,6 100 czy 1,8 125?
Nie chcę kusić się na Diesla z uwagi na to że mam małe przebiegi do pracy (30km w 2 strony).
Spalanie auta szacuje w granicach 7-10 l w mieście (trójmiasto). Chodzi mi też aby nie zabrakło depnięcia w niej jak i nie przekaczało tego spalania.
Proszę o sugestię z waszej strony. Jest to mój 1 post więc proszę o wyrozumiałość.
-
-
1.8 to przyjemnośc z jazdy, mocniejszy silnik i wszystko , co za tym idzie.
Skrzynia biegów ma lepsze sterowanie( na linkach, precyzyjniejsze).
1.6 da sie jezdzic, lepsza chyba na gaz, elementy o niższej wytrzymałosci niz w 1.8.
Mam prywatnie 1.6 i slużbową 1.8 ( fakt ,ze turbo 150KM) , dzis dodałbym te 5 tyś do 1.8.
Spalanie maja przybliżone( o ile nie jest sie rajdowcem).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zlociutki999Nie chcę kusić się na Diesla z uwagi na to że mam małe przebiegi do pracy (30km w 2 strony).
czym teraz jeździsz ?O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zlociutki999Jeżdziłem VW IV 1,4 (auto narzezczonej) Sprzedaliśmy i myslimy nad Octavką.
A jak wygląda sprawa serwisowania 1,8T? Chodzi mi o $? oraz również o dostępność. Te T jest awaryjne czy nie ? Spalanie zbliżone hmm zależy jak przy nodze ;]Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Domyślam się co do drugiej części obrotomierza.
Ale powiedzcie mi jakie jest realne spalanie w mieście tego cudeńka?
I w jaki sposób przy zakupie mam stwierdzić że turbinka jest w dobrej kondycji.
Ostatnio wsiadłem do 1,8t 4x4 i wsumie dojechałem z nim do 4tys i nie było jakiejś tam rewelacji. Przypuszczam że w tym modelu poprostu jej nie było, nawet nie było słychać świstu.
Zarzućcie jakieś wątki może o 1,8T
Komentarz
-
-
Na temat 1,8T mogę wypowiadać się tylko w superlatywach. Mamy w rodzinie paska z takim silnikiem, przebieg 250 kkm. Żadnych zastrzeżeń do silnika, sprzęgło dogorywa oraz cewka lubi padać średnio jedna w roku. Auto zagazowane, po mieście do 12 l gazu. Kiedyś w mojej firmie jeździł podobny pasek z przebiegiem 450 kkm. Auto było już mocno nadwyrężone, ciągle coś szwankowało tylko nie silnik. Strach było butować bo szedł jak burza ale bebechy 11 letnie (np przewody hamulcowe) :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zlociutki999Ostatnio wsiadłem do 1,8t 4x4 i wsumie dojechałem z nim do 4tys i nie było jakiejś tam rewelacji.
poza tym taki silnik żeby była frajda to trzeba dobrze kręcić na biegach, inaczej odczuwa się brak Nm. przynajmniej ja tak to odczułem po jeździe normalną 1.8 T Tomka parę lat temu . tylko że wtedy jeździłem 127KM podkręconym dieslem a 1.8t Kmicia porwnywałem już do mojej obecnej skody w której mam około165KM więc w zasadzie jego O1 nie jechała..
[ Dodano: Wto 06 Mar, 12 18:24 ]
pogadaj z Tomkiem, on miał swoją od nowości i zrobił nią sporo kilometrów.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Re: Jaki wybór bezyniaka OCTAVIA 1,6 czy 1,8 ?
Zamieszczone przez zlociutki999Nie chcę kusić się na Diesla z uwagi na to że mam małe przebiegi do pracy (30km w 2 strony).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashTDI fajne, ale na trasy, bo przy mojej jeździe to niema jak depnąć, bo po 10-12km się rozgrzeje...
załóż gaz , zmieniaj co chwilę świece , kable , wtryski tez co jakiś czas ... trzeba sporo jeździć żeby to się zwracało /chodzi mi o stosunek gaz - ropa /O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
wczoraj w TV redaktor podajze Auto Swiatu mówił, ze nowe diesle to teraz i 100 tys nie daja rady przejchac...., ze to juz nie te diesle co dawały rade ponad 500 tyś i jednak trzeba przyznac racje jak kots tu napisał "ze 01 była projektowana przez inżynierów....a obecne auta przez księgowych.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_oswczoraj w TV redaktor podajze Auto Swiatu mówił, ze nowe diesle to teraz i 100 tys nie daja rady przejchac...., ze to juz nie te diesle co dawały rade ponad 500 tyś i jednak trzeba przyznac racje jak kots tu napisał "ze 01 była projektowana przez inżynierów....a obecne auta przez księgowych.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Ja mam 1,8t ale starej generacji (AGU) jest co w nim robić, ale nie zamieniłbym na żadną inną. Lubie grzebać przy aucie
Ten, kto kupiłby auto odemnie miałby niezłą perełkę :P będę nią jeździł do zajeżdżenia
Osobiście polecam silnik 1,8 T a 4x4 np. takie jak ma rOBERTO795 to już wypas. Zap... to już konkretnieRadio: C90r+XDP210EQ
Kable:Opt,Skyline,50 mm
Wzm:XES M1+FP 1.800
Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Komentarz
-
-
a w1,6 nie ma czym depnąć
załóż gaz , zmieniaj co chwilę świece , kable , wtryski tez co jakiś czas
Wymienione przez Ciebie części kwotowo wszystkie mieszczą się w ułamku ceny jednego wtrysku do diesla . Jak czytam te legendy o tych kosztach, wymianach i innych cudach to się zastanawiam, czy ja na pewno mam LPG w samochodzie, bo tych częstych, strasznych i legendarnych już czynności serwisowych nie mogę niestety potwierdzićPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashO tym że TDI się psują wszyscy wiedzą, bo każdy kto miał doświadczył. A o LPG to urban legend.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashO tym że TDI się psują wszyscy wiedzą, bo każdy kto miał doświadczył. A o LPG to urban legend.
Robi się nie na temat i zaczyna się wątek o wyższości tego od tamtego. Wracając do pytania z tematu stawiam na silnik 1.8 w wersji TPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Northeusz
załóż gaz , zmieniaj co chwilę świece , kable , wtryski tez co jakiś czas
Jeśli o częstotliwość serwisu gazu (czyszczenie "listwy" i wymiana filtrów) człowiek dba nalezycie, to koszty auto z instalacją LPG są śmieszne, a w każdym razie zupełnie niewspólmierne do bajek które krążą między ludźmi (najczęściej tymi, którzy LPG znają tylko z gazet bo sami nigdy nie mieli).
Mój 1.8 zrobił już prawie 200kkm. na gazie i auto wciąż nie grymasi, nie przerywa, nie strzela. Inne rzeczy typu kable, wtryski, świece wykorzystują sie tak jak w każdym samochodzie i wymieniam je napewno NIE CZĘŚCIEJ niż robiłbym to jeżdżąc na benzynie, ale jeżeli ktoś dalej chce wciskac bezpodstawnie kit o "wielkich kosztach serwisu LPG" to prosze bardzo - moja wizyta sprzed dwóch tygodni u gazownika:
-czysczenie elektrozaworów na tzw. "listwie"
-wymiana filtrów
-wymiana sparciałych gumowych wężów doprowadzających gaz z reduktora do listwy
-skalibrowanie
całość 220zł.
I co? Taka masakra?
...a zapewniam że taki serwis w zupełności starcza raz do roku. Chyba dwie stówki z hakiem da się "odjeździć" w takim czasie tankując LPG, prawda?Artur
Komentarz
-
Komentarz