cerzam, odgrzewanie kotleta na forum to znaczy pisanie w wątku który już długi czas jest nieaktywny - nie zawsze jest to złe działanie bo czasem kotlecika odgrzać lepiej niż zakładać podobny nowy
Mam Octavię 1 (110KM) ostatnio zachciało mi się poszaleć i jechałem po autostradzie dość szybko (troszkę powyżej dwie paczki). Po zjeździe z autostrady stwierdziłem, że osłona silnika praktycznie spadła na asfalt co powodowało obcieranie "brzuchem" na byle nierówności. Pół roku wcześniej zdarzyło mi się to samo (po szybkiej jeździe na autostradzie), serwis poprawił mocowanie i było OK (skasowali za to 23 PLN). Tym razem po dojechaniu do serwisu okazało się, że rozwaliłem boczną część osłony silnika (środek był OK), skasowali za to 170 PLN. Nie mam pretensji do serwisu ale wkurza mnie, że nie mogę pojechać szybciej bo zaraz osłona odpada (do 130km/h jest OK) , co to może być ?
arturv3, dużo cię skasowali za tą osłonę, ja za zamiennik polskiej produkcji dałem 30 zł, a co do odpadającej osłony to boczne osłony są montowane na takich kapslach, mi kiedyś mechanik olał ten kapsel i wcisnął bez i mi cały czas spadała, kupiłem kapsle po 1 zł w serwisie i nie mam już takich problemów, a co do tarcia to niestety takie polskie drogi i niski przód naszych szkodników, ja już kilka razy zarwałem o glebę na szczecie bez większych strat w miskach olejowych ;-)
Nie wiem skąd ta cena ale ja widzę 115 zł (+ przesyłka) za jakąś lichą osłonkę.
to jest tylko plastik nic nadzwyczajnego mam nadkole z tego plastikowe i jest ok. Tam dałem ci lin do całości ale sa też dostępne te części osobno.
[ Dodano: Czw 14 Wrz, 06 15:24 ]
po drugie ten link to jest namiar na cały komplet i nie jest drogi moim zdaniem niż orginał jeśli chodzi o jakość plastku nie jest zła. A ty chciałeś boczki to unich obydwa wyszły by cię około 60 zł.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
1.
No dobra ale dlaczego ta osłona odlatuje przy szybszej jeździe (powyżej 150) ?
Czy to jest wina dupiatego mocowania, czy to może coś innego ?
Czy może to być wina pompy wspomagania hamowania ?
Pytam dlatego, że musiałem dość ostro heblować i zwolnić o 100 km/h i mam wątpliwości czy to może w jakimś stopniu wpłynąć na tą osłonę.
2.
A odnośnie pompy to nie wiem czy wszystko jest OK. Na postoju, przy zapalonym silniku naciskam hamulec nożny. Na początku jest OK (stawia duży opór) ale po chwili przy dalszym nacisku pedał zaczyna opadać i dochodzi prawie do podłogi. Wiem, że temat był walcowany na forum ale nie ustalono ostatecznej przyczyny takigo zachowania.
Jak ktos cos skopal przy jej zakladaniu to odpada. Jakos jezdze co jakis czas szybciej niz 150 i nawet kolo 200 i nic nie odpada, ani z dachu(antena) ani od spodu (ta plyta)
A z hamulcem nic nie kombinuj, tak dziala i niech tak dziala, hamujesz nim na postoju czy w czasie jazdy i wtedy jak naciskasz to samochod zwalnia i to chyba wazniejsze niz jak napostoju zaprzesz sie w fotelu i wciskasz hebel :twisted:
A z hamulcem nic nie kombinuj, tak dziala i niech tak dziala, hamujesz nim na postoju czy w czasie jazdy i wtedy jak naciskasz to samochod zwalnia i to chyba wazniejsze niz jak napostoju zaprzesz sie w fotelu i wciskasz hebel
Aha, a już myślałem, że mam zepsute hamulce, dzięki za info
Jakos jezdze co jakis czas szybciej niz 150 i nawet kolo 200 i nic nie odpada, ani z dachu(antena) ani od spodu (ta plyta)
Niestety, ja mam podobnie jak arturv3, czasami gdy wracam z pracy i mam taki fajny odcinek gdzie przekraczam te prędkosci , które podaliście :P i miałem już 3 takie przypadki gdzie płyta powiedziała papa, za 3 razem wszystko opuściło się w dół, mam na myśli boczne pionowe plastiki, w których puściły zaczepy....
Ale po ostatnim razie ASO poprawiło mi je i teraz jest git, mimo szybszej jazdy :diabelski_usmiech
Chyba na to nie ma złotego środka, poprostu jeździć a jak się zwali to poprawiać, albo jeśli jest potrzeba to zmienić to co się uszkodziło
co do tych zamienników za sto pare złotych dodam tylko, że czasem można ( tak jak ja) trafić na takie gówno ze głowa mała , ostatnio kupilem taka że te dziurki wogle do niczego nie pasowały, a mój mechanik przeklinał ją całą znaną mi łacina jakoś tam przewiercał , a efekt mam tego taki że znów wisi ta osłona( fakt ze nie w takim stopniu jak za pierwszym razem) ale jadąc juz około 130 słysze na każdej nierówności takie ,, szzzzzzzzzz"
pozdrawiam
ps : jeśli znacie jakies dobre firmy produkjace osłony silnika do Octavii 1 to poprosze o zapodanie tej informacji ( chodzi o zamienniki sie wie)
Mój samochód to nie biała Honda ... Srebrna Octavia, szybsza niż wygląda
Umnie przód po zmianie zderzaka jest nisko, wygląda auto jak obniżone.
Niestety jak sie paptrzy na przerwy w nadkolach widać ,ze auto nie jest obiniżone.
W audi przy tak niskim zderzaku(obiżeniu) nadkola nie maja takiego przeswitu i nie wisi tak miska.
Bardzo dziwnie VW/Audi wymyślił. Wiele osob jezdzi z oberwanymi i ciągnącymi się osłonami. W lecie jest półbiedy ale w zimie robie za odśnieżarkę.
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
Już dwa razy odpadły mi osłony.Na kapsle dałem po podkładcei nakrętce i roczek spokoju.Zalecam mocowanie na sztywno.Już się nie martwie czy odpadnie czy nie.Co do tarcia brzuchem wymieniłem amorki przód i tył na gazowe plus podkładki dystansowe pod przednie amorki.Teraz prześwit ok 2,5cm wyżej.Cena podkładek 30 zł sztuka.Jeżeli wymiana z amorkami to mechanik nie powinien za to brac kasy.Pozdrawiam
gdzieś tu w podobnych wątkach było o firmie która sprzedaje osłony aluminiowe już nie pamiętam nazwy ale ja się szykuję na takie cacko przed zimą
Zapewne chodzi o firmę MROV z Wałbrzycha: http://www.mrov.pl/indexx.html
Osłona jest wykonana ze stopu aluminium. Zamówiłem taką osłonę - koszt z przesyłką 435zł
Jakis czas temu przegladalem jeden z serwisow aukcyjnych i byl tam sprzedawca ktory za ok 300 zl brutto oferowal dokladnie odwzorowana plyte pod silnik wykonana z blachy. Podobno takie oslony sa montowane w radiowozach.
Taka plyta z natury napewno jest solidnej montowana niz system znany z plastykowych form.
pozdrawiam
pablo_doctor
Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje
CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160
A ta aluminiowa osłona to jest tylko część środkowa czy też boczki są aluminiowe w zestawie?. Bo taką płytę przykręcić to chyba trochę jest ciężar trochę.
Komentarz