Silnik krokowy do wymiany?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ardiano
    Classic
    • 2007
    • 2

    Silnik krokowy do wymiany?

    Hey!
    Koledzy moi mili proponuje zrobic zlot w Krośnie! Jest tu na forum jakiś ludzik z cudnego miastal Krosna? Może tak, bo po Krośnie kilka Octavii sie szweda
    Jakby ktos byl chetny to mi sie tu wpisywac
    Cos ustalimy razem
    djpi

    [ Dodano: Sro 13 Gru, 06 18:12 ]
    Oczywicie zapraszam ludzikow z calej Polszy! Noclegi sie pozalatwia
  • Szpak26
    Classic
    • 2006
    • 7

    #2
    Silnik krokowy do wymiany?

    Witam wszystkich.
    rocznik 2002 1,6 AEE + gaz Landi LIS
    Rzecz się dzieje od kupienia auta - od 20kkm (teraz ma 90kkm).
    Wygląda tak: jezdzi pięknie ale przy którymś z koleii odpaleniu obroty jałowego falują 2300 - 1000rpm. Przy kolejnym odpale powiesi się na kilak sec. na 2500rpm i opada. A tu bywa różnie 1500, 1300, 1100, 1000. Przy tym wszystkim silnikiem trzęsie. To na Pb. Ostatnio na LPG wieszała się na 1900rpm, potem opada j.w.
    Zazwyczaj reset pomaga, ale ostatnio na coraz krótszy czas. Teraz był tylko 1 dzień spokoju. Z ustawieniami gazu jest ok - i tak tam mieszałem ustawieniami na różne sposoby, bez rezultatu. ECU notuje okresowy błąd sondy L - 00525 - 07-10, nic więcej.
    Około 1500km temu czyściłem przepustnice i zrobiłem trzykrotną adaptacje - nic nie pomogło. Choć po tym obroty były równiukie to na jałowym przepustnica drgała lekko (0 luzów - krokowiec nią trzepał.
    Szkoda mi wymienić przepustnice nie mając pewności że ta część jest niesprawna. A może otworzyć krokowca i przetrzeć potencjometry?
    Oceńcie, doradźcie, bo ja nie mam pomysłów. Będe wdzięczny za odzew.
    Pozdrawiam!

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      no masz przeciez, ja bym na poczatek przeczyscil krokowy, moze pomoze...
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Szpak26
        Classic
        • 2006
        • 7

        #4
        Dokładka:
        Problem był dalej, nie resetowałem, nie kasowałem błędu. Bez zmian. Tylko na Pb jezdziłem, i przy odpale raz przytrzymał 2700, przy następnym 1700, a jałowy nierówno 1000, w porywach przechodzący do falowania 1500 - 1700. Nie zauważyłem działania silnika krokowego (przy ruszaniu bez gazu nie podwyższa obrotów).
        Rano sciągnąłem klapke krokowca i z pomocą odpowiedniego środka przeczyściłem potencjometry. Zrobiłem też reset. Efekt nijaki. Jak było tak jest nadal.
        Co o tym myśleć. Szykować kase na nowy nastawnik? I co myślicie o zamienniku?

        Komentarz

        • paweld
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2006
          • 144

          #5
          Ja miałem podobny problem w Feli 1,6 AEE.

          Zdjąłem wtyk kompa i przeczyściłem styki.

          Znikło

          Spróbuj może a nuż to to
          .:SKODOVKA-CLUB:.
          F1 1,4 16V BKY - Tour de France (kombi)
          .:KREWNIACY:. 0 Rh+

          Komentarz

          • Sebastian_M26
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1823
            • Superb II (3T4)

            #6
            Raczej bez wymiany przepustnicy sie nie obejdzie.
            Mozesz założyc chiński zamiennik za 400 ( działa b. dobrze ) lub poszukac np siemens-vdo za 800.

            A co z sondą lambda?
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz

            • Szpak26
              Classic
              • 2006
              • 7

              #7
              DZIĘKI ZA RADY!

              Dawno mnie tu nie było...

              Dalej - sonda ok, mechanizmy krokowca czyszczone, wtyki sprawdzone ok, ECU bez błędów.

              Głupiał, potem 3 dni spokoju, a potem znowu itd...
              Robiłem resety, adaptacje i guzik to daje.
              W niedziele jade na giełde. Jak maszyny nie sprzedam to wymienie przepustnice.

              A propos czy chiński zamiennik nie sypnie się zbyt szybko? I gdzie ich szukać (za 400zł) - bo na allegro widziałem za 485zł?

              Pozdrawiam!

              [ Dodano: Pią 06 Paź, 06 07:57 ]
              Na koniec:
              Tydzień temu zawaliłem krokowca WD 40 (a wczesniej stosowałem środek do potencjometrów - guzik dało) i działa pięknie. Choć być może działało bo wczoraj i dziś przy odpale na zimnym silniku obroty spadają do 300 - 500 rpm lub gaśnie całkiem.
              Tyle... Więcej mechanicznych rzeczy tu nie zdziałam.
              Założe nowy wątek o sprawdzenie przepustnicy w VAGu.
              Pozdrawiam!

              Komentarz

              Pracuję...