Mam octavie z 04.2000r przed liftingiem i chciałbym zamontować u siebie elektryczne szyby(przód i tył)
Nadmienię że z przodu poprzedni właściciel założył sobie elektryczne szyby - otwieranie następuje poprzez przycisk na tunelu środkowym obok lewarka zmiany biegów.
Moje pytanie dotyczy czego jeszcze będzie mi potrzeba i ile mniej więcej to kosztuje?
Wiem że będę potrzebował:
2 x mechanizm z silnikeim do tyłu
3 x male przelączniki do opuszczania
4 x tapicerka drzwi
1 x panel sterowania od kierowcy
i z tego co słyszałem to jeszcze jest jakiś moduł który tym steruje?
Czy to wszystko czy jest jeszcze jakiś kruczek?
pozdrawiam
Marcin
futerM,
Jak sie czegos dowiesz to czekam na info bo sam chcialbym dolozyc szybki
a niestety moj post z mc kwietnia pozostal bez odzewu, czy da sie zalozyc
oryginaly czy pozostala tylko non orginal
Pozdro
Jakiś miesiąc temu widziałem program na TVN Turbo. Gość pokazywał, jak sobie zamontować elektryczne szyby. Był to uniwersalny zestaw (!!!) a cała sztuczka polegała na przeniesieniu napędu z silniczka, poprzez elastyczny wał - na zembatkę od korbki. Korbki oczywiście nie było, była za to mała skrzynka z przełączniciem (skrzynka przykrywała jednocześnie miejsce po korbce). Estetyka tego była średnia, ale koszt i łatwość montarzu - godne zauważenia. Niestety żadnych namiarów nie jestem w stanie podać.
90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?
Jakiś miesiąc temu widziałem program na TVN Turbo. Gość pokazywał, jak sobie zamontować elektryczne szyby. Był to uniwersalny zestaw (!!!) a cała sztuczka polegała na przeniesieniu napędu z silniczka, poprzez elastyczny wał - na zembatkę od korbki. Korbki oczywiście nie było, była za to mała skrzynka z przełączniciem (skrzynka przykrywała jednocześnie miejsce po korbce). Estetyka tego była średnia, ale koszt i łatwość montarzu - godne zauważenia. Niestety żadnych namiarów nie jestem w stanie podać.
Odnośnie tego zestawu to gorąco nie polecam bo taki był zamontowany w moim samochodzie poprzedni właściciel miał ten wynalazek pozakładany na korbki - mechanizm od kierowcy wytrzymał chyba 80000 km a drugi już ja wymieniałem na oryginał.
W środku w tym mechanizmie jest jakby gumowa przekładnia które przenosi cały cieżar opuszczania i podnoszenia szyby i właśnie ta guma rozleciała się na 20 kawałków nie do kupienia wymiana na cały mechanizm koszt 100 -150 zł kupiłem od gościa oryginał za 100 zł cały komplet do prawych drzwi i śmiga jak się patrzy nie hałasuje i chodzi bardzo dobrze.
ale dzięki za pomoc.
powiem wprost gra nie warta swieczki ja mam po lif. i to samo elektryke w rekach ale sprawa jest taka to co wymieniles z czesci to wszystko zakladajac ze mod. komf. masz z wiazka + bardzo ale to bardzo dobrego elektryka serwisy sie nie podejmuja dlatego ze praktycznie trzeba zmienic cala elektryke a zapomnialem zamki tez sa dwa typy my mamy uproszczone nie beda dzialaly z komfortem znaczy brak czesci funkcji np. brak domykania szyb po zamknieciu centrala blokowania od srodka itp. pamietaj jak oddasz partaczowi mowiacemu ze to pestka to jak nie masz klopotu z elektryka to bedziesz mial a tych uniwersalnych omijaj z daleka jezeli nadal cie korci to daj znac dam namiar na elektryka ja dalem na luz acha pamietaj ze zamki sie sypia nie warto brac starych ale zycze powodzenia
Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
jezeli chodzi o elektrycznie sterowane szyby z tylu, to ja bym sie po pierwsze zastanowil, czy to jest w ogole potrzebne
Z moich obserwacji: jeśli wozisz z tyłu dzieci to wręcz szkodliwe :wink: , zwłaszcza jak masz przyczepione jakieś zasłonki przeciw słoneczne. Dziecko bawiąc się pstryczkiem od szyby rozwaliło mi mechanizm (sławne plastiki- kosztowne)- właśnie przez zasłonke.
Ale bywa i przydatne - szybko można przewietrzyć nagrzany samochód w czasie jazdy otwierając (tzn. kierowca otwiera, a z tyłu raczej nikt nie siedzi :wink: ) obydwa okna. Hałas straszny ale wietrzenie dość skuteczne.
Profilaktycznie rozwiązałem to tak, że odłączyłem wtyczki od tylnych pstryczków i działa tylko w wykonaniu kierowcy. Przynajmniej dopóki dziecko nie podrośnie na tyle aby zmądrzało :szeroki_usmiech
w rozwiazanich fabrycznych zazwyczaj jest blokada na tylne szyby, ale nie wiem czy to problem zrobic tak przy dokladanych...
Wiem o blokadzie, tyle, że to jednocześnie wyłącza mi zasilanie gniazda zapalniczki, a tam jak nie ładująca się komórka to anty...no coś tam :szeroki_usmiech
No wlasnie starsze wersje mialy to tak glupio zrobione, nowsze juz maja na tym tylko szyby. Swoja droga jak jest podlokietnik, to po co taka blokada. Jak go nie ma to jeszcze to rozumie, dziecko wstanie wlozy palucha, ale to jest tylko 12V
No wlasnie starsze wersje mialy to tak glupio zrobione, nowsze juz maja na tym tylko szyby. Swoja droga jak jest podlokietnik, to po co taka blokada. Jak go nie ma to jeszcze to rozumie, dziecko wstanie wlozy palucha, ale to jest tylko 12V
Widzę uzasadnienie takie, że ktoś (niekoniecznie dziecko) może tam włożyć (niekoniecznie celowo) coś metalowego: długopis, monetę, żeton do wózka.
No i wtedy mamy spawarkę :szeroki_usmiech
Wtedy to masz bezpiecznik ktory musi zadzialac, chyba ze ktos go stjuningowal na 500A wkladajac kawalek zwyklego druta
No wiem , tyle, że winowajca może mieć słabą odporność na efekty świetlno-zapachowe (dziecko, żona), a faktycznie z tym tjuningowaniem bezpieczników może być różnie, bo nie każdy sam tam zaglądy, a fachowcy potrafią być "fachowcami" :wink:
Faktem natomiast jest, że silnik od szyby nie rozłaczył napędu napotykając opór zasłonki okiennej mocowanej na przyssawkę i bezpiecznik (prawidłowy) też to przeżył. No chyba , że te obwody sterowanie (w sensie odłączenia/załączenia zasilania) mają wspólne a zabezpieczenia oddzielne ?
witam,
chcialem delikatnie 'podpiac' sie pod watek z szybami a wlasciwie ich sterowaniem.
sterowanie przednimi szybami mam 4-funkcyjne ( gora,dol,zjazd na dol do pelnego otwarcia,wyjazd do gory do pelnego zamkniecia ). o ile szyba kierowcy chodzi bez zarzutow o tyle z pasazera mialem lekki problem. zamykanie po calkowitym podniesieniu przycisku sterujacego dziala zawsze. natomiast otwieranie ( pozycja najbardziej wcisnieta ) nie zawsze. dlugo nie wiedzialem czym to jest spowodowane - raz dziala raz nie. juz myslalem ze to TTTM ale ostatnio odkrylem ze ma to tylko i wylacznie zwiazek z wlaczonymi lub wylaczonymi swiatlami :shock: - wszystkie 4 pozycje dzialaja prawidlowo przy wylaczonych swiatlach. jak tylko wlacze swiatla szyba pasazera przestaje zjezdzac automatycznie na sam dol. gora,dol jezdzi i zamyka sie automatycznie ok. nie bardzo widze zwiazku ( zaklocenia jakies ? ). czy moze byc to kwestia np. za slabego napiecia ktore nie jest w stanie z powodu wlaczonych swiatel wlaczyc jakiegos przekaznika czy cus ?
aha - po otwarciu drzwi przy wlaczonych swiatlach nie pika a powinien
Komentarz