Problem z Climatronic i rozruchem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vasko
    Classic
    • 2007
    • 27

    Problem z Climatronic i rozruchem

    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
    od "wieków" wiadomo co takie mryganie awaryjkami po wyprzedzeniu oznacza i każdy kierowca to wie :idea: :P
    Tylko w naszym zapyzialym kraju. W normalnym kraju za uzywanie swiatel niezgodnie z ich przeznaczeniem dostaje sie mandat
    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
    Nie wspomne już o sytuacji kiedy wyprzedza Cie np.jakiś TIR że należy mrygnąć długimi aby wiedział że może już się bezpiecznie schować (może taka sutuacja rzadko się zdarza ale zdarza) ale tego pewnie też nie przerabialiście :evi:
    A co maja dlugie do awaryjnych :?: :roll:
    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
    Sorry ale gdzie jest napisane że jeśli jedziesz wolniej to masz zjechać na margines żeby szybszy mógł Cie wyprzedzić według mnie sa pewne zasady nie pisane które prawdziwi kierowcy znają, reszta to chamstwo na drodze
    :haha: Stary! Jedac masz trzymac sie blisko prawej strony jezdni (nie mowie o zjezdzaniu na pobocze) zeby umozliwiac wyprzedzanie, jadacym szybciej. To jest psim obowazkiem kazdego kierowcy :!: I nie wiem, dlaczego oczekujesz, ze ktos Ci za to "dobrodziejstwo" z Twojej strony ma dziekowac :lol: Litosci :lol:
    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
    dokładnie tak jak piszesz i o ile przyjemniej sie jedzie Ty pomagasz komuś a ktoś Tobie a jeden drugiego pozdrawia i dziękuje za uprzejmość. Tego powinni uczyć na kursach na "prawo jazdy"
    :haha: Noo taaak jak jeszcze do tego poziom nauczania dolaczyk kolko wzajemnej adoracji, to juz naprawde bedzie parodia na naszych drogach :haha:
    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
    Nigdy nie widziałem ani nie słyszałem żeby podziękowanie komuś awaryjkami sworzyło nawet minimalne niebezpieczeństwo zarówno w mieście jak i na trasie a kilometrów w swoim życiu już trochę zrobiłem.
    To moze zamiast sobie migac na wzajem, dziekowac, przepraszac za stworzenie jakiejs niebezpiecznej sytuacji itp., ludzie powinni zaczac uczyc sie jezdzic samochodzem :?: Mysle, ze wtedy byloby to o wiele bardziej przyjemne, gdyby ruch byl plynny, niz ogladanie jak ktos Ci swieci awaryjnymi :roll:
  • lutos
    Classic
    • 2006
    • 11

    #2
    Problem z Climatronic i rozruchem

    Witam Wszystkich,
    stałem się posiadaczem Oct. Ostatnio przy rozruchu pojawiło się krótkie metaliczne wycie. Pojechałem do ASO Wimar, rozebrali i przesmarowali rozrusznik i wycie jest mniejsze, ale jest. Przejmować się tym czy olać?
    Drugie pytanie dotyczy chyba klimy. Zauważyłem, że po jeździe kapie bezwonna substanacja. Plama pod samochodem jest umiejscowiona na wysokości prawej strony silnika. Kapanie jest dość intensywne. Nie jest to benzyna, olej i nie jest to chyba płyn chłodniczy (brak zapachu, temperatura podczas jazdy 90). Wydaje się, że klima się rozszczelniła, chociąż pracuje bez większych uwag. Znachor rzekł, że różnica temperatur, ale "z lodówki mi nie kapie".
    Co Wy na to???
    Pozdrawiam.
    Lutos

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      No musi kapac, jakby nie kapalo tzn ze klima kaput :diabelski_usmiech To tak jak z lodowka, jak dziala to sie szroni i kapie(taka starsza). Poprostu kapie z parownika i jest to jak najbardziej normalne.
      A to co piszczy, a na pewno rozrusznik, a moze jakas rolka w rozrzadzie :?: :idea:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Garret
        L&K
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1196
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4
        Tak jak pisze Maicroft para wodna zawarta w powietrzu skrapla się w parowniku i kapie - normalka, nie na darmo używa się klimy do odparowania szyb - wychodzi z niej osuszone powietrze
        Garret

        -----------
        Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

        Komentarz

        • Lukasso
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 611

          #5
          lutos, też miałem ten problem ;-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=4500 , dopiero potem zacząłem zauważać kałuże zostawiane przez inne auta np. na światłach :szeroki_usmiech

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            No musi kapac, jakby nie kapalo tzn ze klima kaput :diabelski_usmiech
            popieram i kolega ma rację
            musi kapac inaczej klapa i klima umarła, natomiast co do pisków hmm moze jakas rolka a może napinacz paska...?
            za każdym razem piszczy czy tylko jak jest zimny ..?

            Komentarz

            • MiKruS
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7976

              #7
              Sprawdz czy to wycie znika jak odpalasz samochod przy wylaczonej klimatyzacji.
              TDI 205PS

              Komentarz

              • Jabar1975
                RS
                • 2006
                • 3331

                #8
                Zamieszczone przez lutos
                Znachor rzekł, że różnica temperatur, ale "z lodówki mi nie kapie".
                w lodowce tez masz pojemnik na wode (w starszych modelach zawsze byly) a w nowszych jest to rozwiazane jako tzw. odparowywanie skroplin. Pamietaj ze lodowke czy zamrazalnik czasami musisz "odszronic/odmrozic" i wtedy pozbywasz sie tej wody.
                nasza droga: www.wpzs.pl

                Komentarz

                • lutos
                  Classic
                  • 2006
                  • 11

                  #9
                  Witam Panowie,
                  dziękuję za szybką i profesonalną pomoc. Potwierdziliście moje przypuszczenia co do kapania H2O. Ondosząc się do rozruchu to metaliczne wycie pojawia się tylko przy zimnym silniku. Co Wy na to?
                  Lutos

                  Komentarz

                  • RomanS
                    Elegance
                    • 2004
                    • 804

                    #10
                    Zamieszczone przez lutos
                    Witam Panowie,
                    dziękuję za szybką i profesonalną pomoc. Potwierdziliście moje przypuszczenia co do kapania H2O. Ondosząc się do rozruchu to metaliczne wycie pojawia się tylko przy zimnym silniku. Co Wy na to?
                    Może być rozrusznik, zwłaszcza jeśli masz wersję bez podparcia wirnika na końcu (chyba większość Octavii). Nie wiem jaki masz silnik to na 100 % nie zgadnę. Mam podobnie, do wymiany tulejka łożyskująca bendiks, inne być może też. Smarowanie pomaga na krótko. Tulejki już mam - do zdobycia w serwisie Boscha ale musisz podać nr Bosch z rozrusznika. Koszt tulejki ok 6 zł. Inne wyjście - oddać rozrusznik do regeneracji, tyle że mnie proponowano w ciemno wymianę dodatkowo bendiksu i przekładni planetarnej. Jad a kompleksowo bo dają gwarancję - takie uzasadnienie. Wtedy koszt ca. 250 zł.
                    Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                    Komentarz

                    • rezon
                      RS
                      • 2006
                      • 1894
                      • Volvo
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez lutos
                      metaliczne wycie
                      też miałem przy temp. ok.7-9.st , nawet umówiłem się do ASO, ale się na razie ociepliło i przeszło. Pisz jak coś zdiagnozujesz. ja mam 14kkm, więc raczej dam się wykazać ASO>

                      Komentarz

                      • RomanS
                        Elegance
                        • 2004
                        • 804

                        #12
                        Zamieszczone przez rezon
                        napisał/a:
                        metaliczne wycie
                        też miałem przy temp. ok.7-9.st , nawet umówiłem się do ASO, ale się na razie ociepliło i przeszło. Pisz jak coś zdiagnozujesz. ja mam 14kkm, więc raczej dam się wykazać ASO>
                        Tulejka rozrusznika przy Twoim przebiegu to chyba niemożliwa. Ten dźwięk z rozrusznika pojawia się w momencie wycofywania się bendiksu jak silnik odpali i trwa 2-4 sek.
                        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                        Komentarz

                        Pracuję...