Zaworek na kolektorze ssacym 1.9 Tdi Alh

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spokogosc
    Classic
    • 2013
    • 5

    Zaworek na kolektorze ssacym 1.9 Tdi Alh

    Jeszcze w temacie ja dorzucę coś od siebie.

    Znalazłem na rosyjskich stronach sporo różnych opisów montażu tego ustrojstwa. Dowiedziałem się stamtąd, że można zastosować kable zasilające o numerach:

    1K1998250

    Są to oryginalne kable występujące w Golfie (dla skody nie ma takiego numeru mimo, iż nagrzewnica ta sama). Koszt od 230zł - 270zł. Kable są zarobione i gotowe do montażu.
  • Dzieciak
    Classic
    • 2012
    • 16

    #2
    Zaworek na kolektorze ssacym 1.9 Tdi Alh

    Witam mam takie pytanko co to za czujnik na kolektorze ssacym do ktorego dochodza 2 wezyki podcisnieniowe i kostka dwu pinowa, zaworek jest umiejscowiony od strony grodzi
    jest zamocowany na kolektorze i jest jakby troszke Lużny, do czego on jest ?

    I kolejne pytanko mam swoja skode od 3 lat mam juz przebieg 370tys silnik chodzi bez zarzutu mam te sama turbine od nowosci i jak narazie sie trzyma, czy musze cos wyczyscic, ? kiedys ktos mi mowil ze trzeba czyscic jakiś zawór prosze o jakies informacje na temat co powinienem przeczyscic by silnik dalej pracował dobrze gdyz mam wrażenie lekkiego spadku mocy. Dziekuje z gory za odpowiedz.



    Ten zaworek miesci sie nad cyferkami 7 i 8 .

    I jak koledzy sprawdzic czy silnik nie pracuje w trybie notlauf ? czy tylko wystarczy go przekanowac Obd? to objawi sie jakims błedem czy jak ?
    Sork ale jestem zielony w tym temacie...
    Skoda Octavia 1.9 Tdi AHL, Chip 2002r.
    Mercedes 300SE, felga 18Cali tył szer. 10 Cali przód 9Cali szer, maska przednia od Seca i Mega gleba...

    Komentarz

    • soszek81
      L&K
      • 2010
      • 1245

      #3
      Notlauf wyczujesz od razu - jak Ci się przytrafi będziesz wiedział.
      Przeczyścić możesz EGR - na rysunku nr 18 (i nie wiem czy o niego ci przypadkiem nie chodzi?)

      Może zaznacz na rysunku miejsce i daj jeszcze raz? Bo jeśli zaznaczyłeś na czerwono i zielono to są przecież opisane pod tym rysunkiem.....
      Była O1 kombi ALH++ 150/340
      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

      Komentarz

      • Dzieciak
        Classic
        • 2012
        • 16

        #4
        Ok wiec przeczyszcze Egr a zaworek juz wiem co to za jeden do sterowania podcisnienia on jest tylko umocowany od tyłu na gorze kolektora ssacego, ale to nieważne, wczoraj poczytałem na forum troche sprawdzałem jak gruszka działa i z tego co zauwazylem funkcionuje bez problemu zadnych oporów itp. Jedyne co zostało mi do ogarniecia to dziurawy Intercooler bo mam małą dziurke i ucieka mi boost ale to juz zamowilem nowy.
        Dziekuje kolego bardzo za pomoc.
        Skoda Octavia 1.9 Tdi AHL, Chip 2002r.
        Mercedes 300SE, felga 18Cali tył szer. 10 Cali przód 9Cali szer, maska przednia od Seca i Mega gleba...

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Wykonaj komplet logów i bedziesz wiedzial czy fura ma sie dobrze i czy ma pełną moc.
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • Dzieciak
            Classic
            • 2012
            • 16

            #6
            Czy zwyklym kabelkiem Obd i Laptopem spokojnie wykonam owe logi ?
            Skoda Octavia 1.9 Tdi AHL, Chip 2002r.
            Mercedes 300SE, felga 18Cali tył szer. 10 Cali przód 9Cali szer, maska przednia od Seca i Mega gleba...

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Spokojnie....
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • Dzieciak
                Classic
                • 2012
                • 16

                #8
                Nie moge wrzucic Loga, bo nie kupilem jeszcze kabelka a dzis skanowalem swoja skodzine kolegi laptopem, i mialem nastepujace bledy ktore wykasowałem i musze troche pojezdzic zeby zobaczyc czy znow sie pojawiły.

                Nastepujace bledy:

                19561 Zawór Przełaczania klapy kolektora ssaseco N239, Przerwa, Zwarcie z masą. P3105-25-10. Sporadyczny

                16885 Sygnał prekdkości pojazdu. Niezrozumiały P0501-35-00

                17965 regulacja cisnienia doładowania przekroczona granica regulacji p1562-35-00

                17970 nastawnik dawki n146 górna wartośc krancowa p1562-35-00. Sporadyczny
                I ten bład kasowalem juz nie raz kiedy podlaczalem Diagnostyke i pojawia sie znowu ale to ponoc od Powerboxa

                18062 odczytac kody bledów zestawu wskażników licznika P1653-35-00

                Wszystkie kody odczytałem, wykaswoałem, prosze o analize i czy ew sa to jakies powazne usterki, pojezdze teraz troche i za pare dni pozycze znow od kolegi kabelek.
                Skoda Octavia 1.9 Tdi AHL, Chip 2002r.
                Mercedes 300SE, felga 18Cali tył szer. 10 Cali przód 9Cali szer, maska przednia od Seca i Mega gleba...

                Komentarz

                • przemik
                  RS
                  • 2012
                  • 1610

                  #9
                  Odczytaj błedy za pare dni... i jesli sie pojawią to wpadnij z nimi tutaj.
                  Zalecam dynamiczną jazde przez ten czas.

                  Pozdrawiam
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz

                  • kamil78
                    Classic
                    • 2010
                    • 27

                    #10
                    Dzieciak,
                    co z tym zaworkiem (n239) - mam ten sam błąd..
                    daj cynka i dzienki

                    Komentarz

                    Pracuję...