Instalacja gazowa - jaka do 1.8T 20v

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • huwe
    Elegance
    S_OCP Member
    • 2005
    • 976

    #26
    kukul, ciśnienie zmieniasz na reduktorze - w sofcie tylko widzisz jego wartość. poza tym porównaj czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych z gazowymi. mają się mniej więcej pokrywać.
    Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

    Komentarz

    • PKZ
      Drive
      • 2011
      • 69

      #27
      Witam,
      Także nosze się z zamiarem założenia instalacji gazowej.
      Mam kilka opcji:
      W Radomiu za 2500zł
      -Prawonik KME Silver
      -Wtryski Hanna
      -Komputer Compact
      -miedziane przewody i wtyczka we wlewie paliwa
      Butla 55l
      lub LANDIREnzo Omegas za 3600zł
      Lub instalację z tej firmy:
      http://www.elpigaz.com/index.dhtml Ceny jeszcze nie znam ale tez około 3000zł
      Czy ktoś z okolic Warszawy miał styczność z tą firmą?

      Co posiadacze instalacji w 1.8T by wybrali?
      Paweł

      Komentarz

      • krataja
        Drive
        • 2010
        • 42

        #28
        Ja mam 1.8T w wersji silnikowej 180KM (kod silnika AUQ).
        Zakładałem instalacje IV generacji w czerwcu 2010 wiec juz prawie dwa lata temu. Przejechałem 30tys km i zero problemow.

        Instalacja jaka mam to elektronika Stag 300 Premium, reduktor Magic (tłokowy a nie membranowy), wtryski Magic Jet oraz przewody 8mm, dodatkowo filtr podobno z tych lepszych.

        Stag 300 Premium daje możliwość sczytywania wartosci dawki paliwa z komputera benzyny i dodaje poprawke do mapy sterowania. W zwiazku z czym nie powinny wyskakiwac check enginy spowodowane złym składem mieszanki (np. jak zatankuje sie gowniane paliwo). Mi check engine zapalil sie raz w zeszlym roku (stacja Orlen) - po zatankowaniu na innej stacji sam zgasl i nigdy nie wrocil. A tankowałem w Polsce, Czechac, Wegrzech, Chorwacji i chyba nawet Bośni. A czy przez dwa lata nie pojawił sie jakiś lepszy sterownik - nie mam pojecia.

        Wtryski gdybym dzis zakładał to brałbym Hana - chyba najlepszy kompromis miedzy jakoscia a cena.

        Jeśli to Twoje pierwsze auto na lpg to podpowiadam o jak najwiekszej butli! W poprzednich autach miałem mała butle i non stop szukałem stacji. Teraz mam najwieksza butle pasujaca w koło i mam zasieg 480-500km i w koncu jest w miare normalnie, gdybym miał kombi zalozylbym butle w koło wystajaca nawet ponad podłoge - tak na zasieg 600-700km.

        Generalnie najważniejszy w instalacji lpg do 1.8t jest GAZOWNIK!!!
        Spotyka sie szalencow, ktorzy nie zdejmuja kolektora do wiercenia otworow pod wtryskiwacze (opilki dostaja sie do komory spalania!!), sa lenie ktorym sie nie chce wiercic przy samym koncu kolektora bo pozniej ciezej zalozyc wtryskiwacze, sa ignoranci, ktorzy mape sterowania ustawiaja tylko na biegu jałowym ew przygazuja pod warsztatem (samo ustawienie mapy z gazownikiem trwało z 30-45 minut i jeździłem na wszystkich biegach, łącznie z autostrada i predkosciami wykraczajacymi poza dozwolone). Nie oszczedzaj na tym... Gazownika poszukaj na http://lpg-forum.pl/.

        W 10 letnie auto warte <20tys zl wkładanie instalacji za 5-9tys zl mija sie z celem moim zdaniem.
        Moje 1.8t na lpg w trasie spala mi ok 10.1 l/100km czyli kosztuje ok 29zl/100km, benzyny ok 8.7 l/100km, koszt ok 50zl/100km. Zeby zwrocil sie koszt instalacji za 3tys zl trzeba przejechac min 15tys km (realnie troche wiecej bo doliczyc trzeba koszty serwisu lpg jak filtry oraz np. wiekszy koszt przegladu rocznego, ponadto cewki zapłonowe przy lpg szybciej daja o sobie znac no i pewnie na dzien dobry bedzie trzeba wymienic swiece).

        Komentarz

        Pracuję...