Dziwnie dzialajaca skrzynia biegow

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamGd
    Classic
    • 2006
    • 14

    Dziwnie dzialajaca skrzynia biegow

    to ekogroszek odpada - z wiadomych względów
    olej też - bo masz przyłącze gazu na placu (zbiorniki też zajmują dodatkowe miejsce a raczej muszą być w dodatkowym pomieszczeniu bo amatorów tego paliwa ręce swędzą...) do tego cena podobna...
    zostaje:
    gaz - czysto, kocioł mały, dochodzi tylko ciąg kominowy, nieduży koszt inwestycyjny, brak energii elektrycznej lub brak gazu = postój

    PC - czysto, zajmuje dużo miejsca: silnik i pompa + wymiennik, duży koszt inwestycyjny w tym osprzęt + wykopka, brak energii el = postój, można rozważyć też napęd pompy nie sil el ale np silnikiem na gaz lub ON, i tu jest chyba największy plus PC - można zmienić zespół napędowy - inna sprawa że jak prądu nie będzie to wystarczy kupić agregat i PC z napędem el spokojne ruszy - co w przypadku braku gazu przy kotle gazowym nie jest warunkiem wystarczajacym :wink: ...

    miłego wybierania
    pozdrawiam
  • the_maniek
    Ambiente
    • 2006
    • 177

    #2
    Dziwnie dzialajaca skrzynia biegow

    Mam ostatnio maly problem ze skrzynia biegow. Konkretnie chodzi o to, ze dosc ciezko chodzi. Dziwne jest to, ze np. po nocy lub po dluzszym postoju biegi mozna zmieniac jednym paluszkiem. Po jakim czasie jeazdy zaczyna coraz bardziej ciezko chodzic, az do momentu kiedy zmiana biegow staje sie naprawde upierdliwa (biegi wchodza, ale nawet wyrzucenie na luz wymaga pelnego doprawadzenia wajchy do pozycji srodkowej bo sama nie bardzo chce wracac). Pierwsze co mi przyszlo do glowy to, ze jest cos nie tak z olejem... ale w takim przypadku powinna chodzic ciezko jak olej nie jest jeszcze rozruszany, wiec to raczej odpada. I tu moje pytanie: czy ktos ma jakies pomysly co to moze byc? Bo jak narazie wizja zmiany skrzynki przyprawia mnie o koszmary nocne :|

    thnx from the mountin za kazde info

    PZDR :!:
    Żaden wiatr nie jest dobry dla okrętu, który nie zna portu swego przeznaczenia.

    Komentarz


    • #3
      Witam
      Miałem podobny problem w swioim aucie AKL 2001r., i powodem z uciążliwościami przy przełączaniu biegów gdy silnik się nagrzewał była korozja na połączeniu cięgna wykonanego z tworzywa(było pęknięte na "jabłku") i metalowej kuli będącej elementem dżwigni odpowiedzialnej za przełączanie biegów przy wejściu wałka do skrzyni. Więc propnuję przyjżeć się bliżej plastikowym cięgnom przy skrzyni biegów . W razie pytań mój tel.604271792

      Komentarz

      • the_maniek
        Ambiente
        • 2006
        • 177

        #4
        Zamieszczone przez artekt
        Więc propnuję przyjżeć się bliżej plastikowym cięgnom przy skrzyni biegów .
        Zanim zaczne dzwonic Mam pytanko, bo machanik ze mnie jak i baletnica :P Czy dam rade to jakos sam obejrzec, czy aby sie tam dostac trzeba raczej na warsztacik podjechac?

        PZDR :!:
        Żaden wiatr nie jest dobry dla okrętu, który nie zna portu swego przeznaczenia.

        Komentarz


        • #5
          Niestety, dostęp do cięgien jest dość kłopotliwy więc nie obejdzie się bez wizyty w zaprzyjażnionym warsztacie.
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • the_maniek
            Ambiente
            • 2006
            • 177

            #6
            Zamieszczone przez artekt
            Niestety, dostęp do cięgien jest dość kłopotliwy więc nie obejdzie się bez wizyty w zaprzyjażnionym warsztacie.
            Hmmmm... a moze ktos zna jakis dobry w Wawie i okolicach... bo do ASO jakos nie bradzo chce mi sie jechac :roll:

            PZDR :!:
            Żaden wiatr nie jest dobry dla okrętu, który nie zna portu swego przeznaczenia.

            Komentarz

            • pleban
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 580

              #7
              Ja mam problem "w drugą stronę"
              Jak zimno na dworze i odpalam autko to skrzynia (zwłaszcza dwójka) chodzi bardzo ciężko
              Jak się rozgrzeje to wszystko śmiga.
              O sssooo chodzi??
              była O1 1,6 102 KM
              była O1 1,9 TDI 90 KM
              była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
              był Citroen Berlingo 1,6 HDI
              jest Ford Tourneo Courier

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez pleban
                Ja mam problem "w drugą stronę"
                Jak zimno na dworze i odpalam autko to skrzynia (zwłaszcza dwójka) chodzi bardzo ciężko
                Jak się rozgrzeje to wszystko śmiga.
                O sssooo chodzi??
                olej w skrzyni tez gestnieje w niskich temperaturach...
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • -Piotr-
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1018
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  Na niską temperaturę to jeszcze za wcześnie. Coś podobnego już było na forum tak kojarzę. Chodziło o jakieś elementy plastikowe lub teflonowe, które na zimno miały inną charakterystykę naprężenia itp,itd.
                  O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                  KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                  O III czarna liftback - reaktywacja

                  Komentarz

                  • Lukasi
                    Drive
                    • 2007
                    • 49

                    #10
                    Re: Dziwnie dzialajaca skrzynia biegow

                    Zamieszczone przez the_maniek
                    Mam ostatnio maly problem ze skrzynia biegow. Konkretnie chodzi o to, ze dosc ciezko chodzi. Dziwne jest to, ze np. po nocy lub po dluzszym postoju biegi mozna zmieniac jednym paluszkiem. Po jakim czasie jeazdy zaczyna coraz bardziej ciezko chodzic, az do momentu kiedy zmiana biegow staje sie naprawde upierdliwa (biegi wchodza, ale nawet wyrzucenie na luz wymaga pelnego doprawadzenia wajchy do pozycji srodkowej bo sama nie bardzo chce wracac). Pierwsze co mi przyszlo do glowy to, ze jest cos nie tak z olejem... ale w takim przypadku powinna chodzic ciezko jak olej nie jest jeszcze rozruszany, wiec to raczej odpada. I tu moje pytanie: czy ktos ma jakies pomysly co to moze byc? Bo jak narazie wizja zmiany skrzynki przyprawia mnie o koszmary nocne :|

                    thnx from the mountin za kazde info

                    PZDR :!:
                    Mam identyczny problem w mojej OI 1.6 BFQ 2004 mogłbym prosic o jakies info jak rozwiazales ten problem?
                    SPRZEDAM
                    Czarna perła 1.6BFQ Ambiente+
                    http://tnij.org/h39k

                    Komentarz

                    • look
                      Drive
                      • 2005
                      • 73

                      #11
                      Lukasi, u mnie jest to samo O I 1.6 BFQ 2005 r. biegi zaczeły cieżej wchodzić po rozgrzaniu auta przy przebiegu ok. 25 tyś. Dodatkowo jest objaw skrzypienia dzwigni przy wbijaniu 1 i 2, chodzi o to ze gdy docisnienie sie drążęk zmiany biegów w lewo to wtedy skrzypi, (tak samo jest na kazdym innym biegu, tylko że tam akurat się nie dociska w lewo).
                      Auto mam na gwarancji więc do nich podjade do serwisu.

                      Komentarz

                      • Lukasi
                        Drive
                        • 2007
                        • 49

                        #12
                        look, Jak bedziesz miał jakieś info to prosze napisz troche zaczynam nabierac obaw, zaczelo mi sie tak robic przy ok 53tys. teraz mam 56tys, czasem dochodzi do tego, ze jak na luzie przesune drazek w lewo lub w prawo niewraca na miejsce i towazyszy temu okropne tarcie dodam ze biegi wchodza na miejsce normalnie niemam problemow z jazda i zmiana biegow poza tym ze musze uzyc wiekszej sily i czuje opor i tarcie przy zmianie. Dłuzsza jazda robi sie uciązliwa, i robi sie to meczace.
                        Tak wiec prosze o pomoc co robic.
                        Pozdrawiam
                        SPRZEDAM
                        Czarna perła 1.6BFQ Ambiente+
                        http://tnij.org/h39k

                        Komentarz

                        • the_maniek
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 177

                          #13
                          Zamieszczone przez Lukasi
                          Mam identyczny problem w mojej OI 1.6 BFQ 2004 mogłbym prosic o jakies info jak rozwiazales ten problem?
                          Podjechalem do serwisu i opowiedzialem im co i jak. Okazalo sie, ze mialem pogruchotana jakas tuleje w skrzyni, dokladnie juz nie pamietam co to bylo. Wymienili mi rowniez olej przy tej okazji. Po odebraniu z serwisu skrzynka dzialala idealnie, biegi wchodzily jednym paluszkiem, nawet po rozgrzaniu sie skrzymi. Jednak po jakis 3 tygodniach znowu zaczela chodzic ciezko po rozgrzaniu, co prawda nie mam juz problemow z wrzuceniem biegow, ale nie zmienia to tego, ze trzeba uzyc do tego znacznie wiekszej sily oraz tego, ze po rozgrzaniu znowu wajcha nie chce wracac na swoje miejsce :/
                          Zamieszczone przez look
                          Dodatkowo jest objaw skrzypienia dzwigni przy wbijaniu 1 i 2, chodzi o to ze gdy docisnienie sie drążęk zmiany biegów w lewo to wtedy skrzypi, (tak samo jest na kazdym innym biegu, tylko że tam akurat się nie dociska w lewo).
                          U mnie jest dokladnie to samo... troche skrzypi :/

                          Narazie dalej sie nie zajowalem tym tematem, ale jesli ktorys z kolegow rozwiazal ten problem to rowniez prosilbym o jakies info
                          Żaden wiatr nie jest dobry dla okrętu, który nie zna portu swego przeznaczenia.

                          Komentarz

                          • Marian 2
                            L&K
                            • 2007
                            • 1085
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • AQY 2.0 MPI 115 KM

                            #14
                            "Kto smaruje, ten jedzie", to powiedzenie kierowców starej daty. To nic, że w nowoczesnych rozwiązaniach są plastykowe (teflonowe) przeguby kulowe, plastykowe rurki w cięgnach i inne rozwiązania mające zapewnić bezobsługowe funkcjonowanie mechanizmów. Jest to tylko teoria. W praktyce nigdy nie zaszkodzi, kropelka oleju, lub trochę smaru na elementach ocierających się o siebie, i wtedy takie niespodzianki nie wyskakują.

                            Komentarz

                            • look
                              Drive
                              • 2005
                              • 73

                              #15
                              Byłem w serwisie, okazało się, że mechanizm zmiany biegów wymagał nasmarowania, dodatkowo regulacji, coś tam się przestawiło.
                              Po tym zabiegu skyrzpienie przy zmianie biegów nadal występowało i zostały nasmarowane wybieraki przy skrzyni biegów.
                              Problemy ustąpiły, , ale nadal zauważam zwiekszone opory po rozgrzaniu, dzwignia z oporem wraca do pozycji 0, pojeżdze jeszcze troche jak sie nie wyrobi to jadę jeszcze raz do serwisu.
                              Panowie skrzynia w silniku 1.6 MPI jest fatalna, w moim starym Escorcie 1.3 chodziła miodzio, do dzisiaj nie moge sie przyzwyczaic do techniki VW,

                              [ Dodano: Pon 25 Cze, 07 21:34 ]
                              Ponadto poradzono mi abym co roku przy przeglądzie przypomniał o nasmarowaniu mechanizmu zmiany biegów i wybieraków, podobno katalizator jest blisko i stad te problemy.

                              [ Dodano: Sro 25 Lip, 07 20:31 ]
                              Lukasi, i dziś ponownie odwiedziłem serwis, ale bez pozytywnych efektów, wmawiali mi że wszystko jest wporządku i oni nie widzą aby ciężko pracował drążek
                              (mimo, że byłem tydzień wcześniej i problem został stwierdzony, był wtedy inny serwisant) tak mnie tym wkur... że rozstałem się z nimi na "wojennej scieżce".
                              Więcej się tam nie pojawie. Były to 2 zmarnowane godziny. Niestety w ramach gwarancji to potrafią jedynie używać smaru, a jak nie pomaga to nie ma problemu.
                              Byłem w serwisie Emida w Krakowie.

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                up :!:
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • gmeri
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 4

                                  #17
                                  witam! ja rowniez mam problem ze swoja skrzynia, gdy wrzucam 1,2 lub wsteczny nie wchodza "gladko" i po prostej lini,tylko zatrzymuja sie w polowie,i dopiero po mocnejszej probie wchodza do konca.Czy moze to byc wina oleju w skrzyni ? czy moze jest to cos powazniejszego ? z gory dziekuje za rady i wskazowki.

                                  P.S Witam wszystkich milosnikow Octavii

                                  Komentarz

                                  • prodriveteam
                                    Ambiente
                                    • 2007
                                    • 158

                                    #18
                                    Jak dla mnie to wygląda na cięgło zmiany biegów, takie małe gówienko plastikowe tam jest a nawet dwa takie plastiki i któryś z nich mógł się wyrobić i przeskoczył o ząbek i przez to nie wchodzą biegi precyzyjnie, albo tylko na regulacji się przestawiło. Ja stawiam na cięgło tam szukaj przyczyny.
                                    1,8T AGU RS Look
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565

                                    Komentarz

                                    • artek
                                      Classic
                                      S_OCP Member
                                      • 2008
                                      • 8

                                      #19
                                      Czy jest mozliwe że podczas wymiany przekładni kierowniczej uszkodzono skrzynie biegów. Po odbiorze auta z servisu strasznie ciężko chodzi mi skrzynia biegów. Gdy wrzycam drugi bieg tak jakby sie blokowała. Nie wiem co jest grane prosze o porady. Nie było mrozu auto stało 2 dni w servisie.

                                      Komentarz

                                      • zakum7
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 53

                                        #20
                                        Hm ja mam podobny problem 2 troszkę ciężej wyskakiwała ale dziś po instalacji LPG to jest masakra 2 i 4 to musze spychaczem pchać żeby wyskoczyły 1,3 i 5 oraz wsteczny chodzą jednym paluszkiem. Miał ktoś podobny przypadek??

                                        Komentarz

                                        • MaReKPL
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 27

                                          #21
                                          Dawno nikt nie ruszał tego tematu ale zaczynam mieć podobny problem. Rano jednym palcem, a po chwili jazdy już wajcha z oporem chodzi. Rozwiązał już ktoś ten problem, czy raczej przyczyn może być więcej?
                                          Pozdrawiam
                                          YZF 426 2002 - moja kochanka...

                                          Komentarz

                                          • Viniu
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 517

                                            #22
                                            U mnie również jest podobnie: rano lekutko, po rozgrzaniu ciężej. Jutro oddaję auto do kompleksowego, baaardzo szczegółowego przeglądu (wymiana wszystkich płynów, filtrów, olejów, kontrola zawieszenia, sprawdzenie właśnie cięgie itp.). Mam nadzieję, że coś mój magik przy okazji poprawi
                                            Pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            Pracuję...