Tak poważnie to rozrządu się nie wymienia ale tak naprawdę to największa niewiadoma.
Niestety pozostałych rzeczy nie pamiętam więc nie będę pisał. Chyba w książce serwisowej to jest.
mrrudzin, filtry, płyny najlepiej wymieniać raz na rok lub co 15ooo km. Chyba, że masz wydłużony czas serwisu to raz na dwa lata lub 30ooo km. Rozrządu się nie wymienia, bo jest łańcuch - no ale nie oszukujmy się, że jest tam założony dożywotnio, więc wymieniłbym raz na 200ooo
"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Czy znajdę gdzieś rozpiskę co i kiedy należy wymienić w naszym 1.4TSI (płyny, filtry, paski, świece, rozrząd itp)?
To nie ma takich rzeczy w instrukcji ?? Napisze bardzo ogolnie i wszystko IMHO
Olej, filtr oleju, kabinowy, powietrza warto co 15 tys.
Swiece - co 45
Filtr paliwa co 45
Plyn hamulcowy, chlodniczy co 2-3 lata (zalezy tez w jakich warunkach samochod bedzie uzywany - jesli np. wybierasz sie na wakacje w gory to warto miec dobry plyn hamulcowy)
Co jakiś czas wyświetla Ci się taki napis na wyświetlaczu "service now" i jedziesz do ASO, wydajesz od 1000 do 2000 i jeździsz do następnego wyświetlenia się napisu ....
Czynność powtarzasz do momentu kupna nowego ałta, albo do momentu jak ci pier....ie rozrząd :wink:
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Ja mam 12000 przebiegu i właśnie szykuje się do wymiany oleju i filtrów:
oleju, powietrza i kabinowego.
Kupuję również filtr paliwa ale chyba zostawię go do następnej wymiany oleju.
Mam 60kkm na blacie i 2 przeglądy za sobą po 25 i 50 kkm. Na pierwszym wymieniłem olej, filtr oleju, filtr powietrza. Na drugim dodatkowo świece, filtr paliwa. Do tego filtr kabinowy co pół roku i dezynfekcja klimy.
Rozrząd na łańcuchu.
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Za 2 m-ce jadę na pierwszy przegląd. Na liczniku będzie wtedy ok. 20kkm. Do wymiany będzie olej, filtr oleju, filtr powietrza i filtr kabinowy i to wsio. Olej już kupiłem a filtry parę dni przed przeglądem i będzie pozamiatane do następnego.
ano po to,że w serwisach sami nie wiedzą albo odpowiadają na odpieprz.kumpel przechodził ostatnio przegląd i w jadnym serwisie chcieli mu świece wymieniać ,a w innym zaś nie,natomiast mi w skrzyni DSG7 jeden z serwisów zaplanował wymiane 7 litrów oleju
W tych serwisach to są trochę niedouczeni. Mi też powiedział, że po 60kkm trzeba olej w skrzyni wymienić i jak mu pokazałem książkę serwisową w której napisane jest że dotyczy to DSG6 to zgłupiał i zrobił wielkie oczy. Trzeba bardzo uważać bo mogą w rogi walić.
Ja za bańkę oleju 4l zapłaciłem 112 PLN a oni chcieli 80 PLN za 1 litr :shock:
Dołączyłem fotkę z książki serwisowej.
drgranatt, tak to właśnie jest.na oleju tną niemiłosiernie.
a jak doradca sewisowy zobaczył ,że dsg7 mieści 1,7ltr oleju to stwierdził,że takiej skrzyni to jeszcze tu nie serwisowali
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz