Witam Pytanko.
Jezdze golfem 5 w dsg 1.9 bkc i planuje zakup 2 autka i wlasnie chyba padnie na octavie chcialbym 2.0 tfsi w dsg albo 2.0tdi rske. Pytanko jak te silniki wypadaja w bezawaryjnoscia i na co zwrocic uwage... Koniecznie w dsg i kombi bede chcial...
Witam Pytanko.
Jezdze golfem 5 w dsg 1.9 bkc i planuje zakup 2 autka i wlasnie chyba padnie na octavie chcialbym 2.0 tfsi w dsg albo 2.0tdi rske. Pytanko jak te silniki wypadaja w bezawaryjnoscia i na co zwrocic uwage... Koniecznie w dsg i kombi bede chcial...
jak zależy ci na osiągach to tylko benzyna, po programie jest juz około 260koni :wink:
Witam Pytanko.
Jezdze golfem 5 w dsg 1.9 bkc i planuje zakup 2 autka i wlasnie chyba padnie na octavie chcialbym 2.0 tfsi w dsg albo 2.0tdi rske. Pytanko jak te silniki wypadaja w bezawaryjnoscia i na co zwrocic uwage... Koniecznie w dsg i kombi bede chcial...
jak zależy ci na osiągach to tylko benzyna, po programie jest juz około 260koni :wink:
Ta to wiem z checia tfsi bym kupil ale bardzo malo tego na naszym rynku niestety i wiem ze potencjal jest. Ale juz mi chodzi o sama nie zawodnosc bo pewnie jak juz to trafie w 2.0tdi cr gdyz dostep w dsg jest wiekszy a niestety jedno 2.0 benzynke w dsg znalazlem poki co...
Wiadomo ze tdi softem na 200km zrobi sie i bedize jezdzil jakos ale chodzi mi o sama niezawodnosc tych 2 jednostek na co zwrocic uwage przy zakupie octavi
Czolo, ogólna opinia która krąży po świecie mówi że diesel jest bardziej narażony na awarię, ale w przypadku auta z drugiej reki wszystko się może zdarzyć :wink:
Na twoim miejscu kupił bym auto z silnikiem które ci bardziej pasuje
Czolo, tych silników jest w Octavkach najmniej, więc nie ma jakiegoś popłochu jak z korbami w BXE (czyli 1.9 TDI 105 KM), czy rozrządami w 1.4, TSI których wyprodukowano setki tysięcy czy miliony.
W dieslu chyba standardowo, ale to mocno zależne od sposobu użytkowania, traktowania i pojęcia motoryzacyjnego poprzedniego (poprzednich) właścicieli: DPF, sztanga od zmiennej geometrii w silniku CEGA. Ale to są jakieś tam sporadyczne przypadki, żadne wady fabryczne jak w w/w. Oczywiście opieram się na "zasłyszane w sieci", głównie u nas na forum, więc lepiej niech się szczęśliwi właściciele odezwą.
O 2.0 TFSI wogóle mało wiadomo, bo mało tego jest.
Jeśli nie jeździsz > 25kkm rocznie szukałbym uparcie benzynę, np. samemu na zachodzie, albo przez bardzo sprawdzoną i porządną firmę/komis, która sprowadzi konkretne i wskazane auto.
Dlaczego benzyna?
Bo przy 2.0 TDI jest już tyle momentu, że potem problem nawet z chipsem żeby nie trzeba było ruszać chociażby softu DSG, o sprzęgłach nie mówie. A koszta takich zabaw są znaczne.
Przy benzynie, nie dość, że w DSG łeb urywa, to można spoko program robić i wtedy to zapier... A program do DSG można tylko ze względu na poprawę pracy, a nie jak w dieslu, że trzeba, żeby się sprzęgła nie posypały. DSG wytrzymuje na seryjnym sprzęgle 400-420 Nm bez widocznego przyśpieszenia żużycia. Ale oczywiście są auta i po 500-600 Nm w DSG, po wymianie sprzęgieł na mocniejsze, więc też się da, ale koszt już znaczny.
Co do samego auta, to chyba standardowo na Polskim rynku, ostrożności i prześwietlania dogłębnego nigdy za wiele. Najlepiej jakieś forumowe z dobrych rąk ze znaną i potwierdzoną historią, ale to wtedy kosztuje znacznie powyżej średniej. Co do diesli, to powinny mieć znacznie większe przebiegi (20-30 kkm rocznie minimum) niż benzyny, no chyba, że ktoś udowodni, że kupił RSke w TDI, i dopłacił do interesu 5-6 k PLN różnicy względem TFSI żeby wsłuchiwać się w klekot traktora...
Czolo, znaleźć takie auto z pewnego źródła to graniczy z cudem. na forum sprzedaje danielcio pewne rs swoje, ale zobacz cenę i porównaj ją z Twoim linkiem od handlarza. Za pewne auto zapłacisz
tomek, chyba nie wiesz czym jezdzisz w takim razie. Zajrzyj do dowodu rejestracyjnego. Poza tym juz byla tu kiedys taka dyskusja na ten temat. Chodzilo o to samo i wyszlo, ze mam racje.
Spojrz sobie na konfigurator na skoda.pl i zobacz jakie masz silniki dostepne.
2.0 TFSI i 2.0 TDI CR
w latach: 10.2005–10.2008 montowany był BWA o oznaczeniu 2.0 TFSI vRS
a od 11.2008-do teraz CCZA o oznaczeniu 2.0 TSI vRS
oba o równych 200 PS i 280 Nm.
Natomiast rację masz octaviars1, że w cennikach nie tylko na Polskiej stronie w opisie RS jest TFSI, jedynie na czeskiej stronie jest 2.0 TSI napisane. Ale to nie znaczy nic poza brakiem rzetelności ze strony webmasterów.
Wszystkie parametry z wiki widze takie same, wiec podejrzewam, ze jakies przepychanki miedzy audi,vw w kwesti nazewnictwa i tyle.
Audi chyba caly czas ma TFSI prawda?
A jak nazwiesz fakt, iż w Audi A1 jest 1.4 TFSI CAXA, a w Skodzie jest 1.4 TSI CAXA?
Audi narobiło burdel i teraz jest non stop jałowa dyskusja o tym samym. Kiedyś dokładnie było FSI Turbo (platforma EA113 i silniki zaczynające się na Bxx oraz z tego co kojarzę obecne silniki w Golfie R/Cuprze R, których kod silnika jest na Cxxx) jak już tak patrzymy na napisy na silniku. Obecnie silnik w Octavii RS jest na platformie EA888.
Czolo, Autko z tamtych stron proponuje sprawdzić nawet dwa albo trzy razy. jak szukalem kiedyś turana dla znajomego to różne oszustwa tam znalazłem od liczników cofanych po auta bite i takie z cała listą usterek odczytanych komputerem. W przedlifcie wychodziły silniki TDI CR?
Ogólnie chyba polecał bym bardziej silnik TSI, ja wiem niewiele tego jeździ ale nawet w VW niewiele tego przyjeżdżało. Właściwie poza nieszcze;nościami układu doładowania nie było z tym problemów. Wyszła informacja producenta na zmiennik faz rozrzadu i napinacz ale takiego przypadku nie zarejestrowałem.
A TDI (wiem jeździ tego znacznie więcej) wiadomo:
-dwumas (w DSG też wystepuje)
-klapa gaszenia (często zalewana olejem przez trafiony oring osi klapy)
-czujnik rożnicy ciśnień dpf
-czujniki temperatury spalin (sa 3 i lubią się wypalac)
-turbo (a raczej dziurawiąca się puszka podciśnienia - koszt może niewielki ale wkurza jak deptasz a tu nagle brak mocy)
-aktualnie nic więcej mi na mysl nie przychodzi.
Pozdrawiam MArcin
Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
No to prawda wlasnie tsi bylo by ciekawym rozwiazaniem i duzy potencjal jak bym chcial dlubac...a pewnie mnie skusilo by moze do compsportu odstawic auto po jakims czasie i zrobic mocna octavke No ale mysle ze musialbym do niemiec sie bujnac po auto niestety.... Bo w polsce rzadkosc mega a nojka za droga na dzien dzisiejszy dla mnie bo mam inne wydatki.... CIezki temat bedzie w dsg znalezienie takiego wynalazku manual nol problem jakies sa na rynku
tomek, chyba nie wiesz czym jezdzisz w takim razie. Zajrzyj do dowodu rejestracyjnego. Poza tym juz byla tu kiedys taka dyskusja na ten temat. Chodzilo o to samo i wyszlo, ze mam racje.
Spojrz sobie na konfigurator na skoda.pl i zobacz jakie masz silniki dostepne.
2.0 TFSI i 2.0 TDI CR
to do złych wniosków doszliście w tej dyskusji. Nie mam przy sobie dowodu, ale i tak nie jestem pewny, czy tam jest napisane oznaczenie silnika.
Jestem natomiat pewny, że
1. na obudowie silnika jest TSI, a nie turboFSI (tak było kiedyś)
2. bliźniaczy silnik 1.8 jest TSI
3. na stronie skody i w cennikach to takie głupoty są, że jakbyśmy im wierzli to byśmy mieli nawigację w bolero, pedał sprzęgła przy dsg, jasny środek w RS, czy światła z AFS :lol: :lol:
Czolo, Autko z tamtych stron proponuje sprawdzić nawet dwa albo trzy razy.
He, heee.. No Kościerzyna to chyba stolica Pomorskich ulepów. Raczej tam, anie w Gnieźnie to bym samochodów używanych nie kupował.
A jeżeli chodzi o temat watka, to powiem, że kupienie Octavii w normalnym stanie z silnikiem 2.0 TSI czy TFSI graniczy z cudem. Ludzie się takich wozów nie pozbywają tylko czerpią z niech przyjemność. No chyba, że wóz po jakimś bankrucie.
Ja swego czasu szukałem Octavii z mocniejszym silnikiem i w NORMALNYM stanie. Oglądałem min. RS'y. Większość to były tak roztegowane trupy, że strach było tym jeździć. Powodzenia w szukaniu dobrego wozu.
Ja swoją za rok będę sprzedawał bo mi się leasing kończy i jestem zmuszony nowe auto kupić I nie uważam, żebym jeździł trupem Nawet 20 tyś. km nie zrobiłem jeszcze :roll:
A powiedz mi, kto Cię podejrzewa, że jeździsz trupem. Jednym z miejsc, gdzie można kupić dobre, niebite i nie trefne auto, jest auto po leasingu, ale auto od normalnego właściciela, a nie np. miłośnika wyścigów na ćwierć mili, kobiety czy ultraflejtucha
Ja szukałem generalnie samochodów, w tym RS z silnikiem min. 1.8 20V 180 koni.
Komentarz