Porada o zakup plan 2.0 tdi albo 2.0tfsi DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cho-marek
    Classic
    • 2012
    • 2

    Porada o zakup plan 2.0 tdi albo 2.0tfsi DSG

    no ja tak samo
    ok 10 tyś na rok, bywało mniej a teraz będzie więcej raczej ale nie więcej jak 15
    średnią mam ok 6,2
  • Czolo
    Classic
    • 2011
    • 15

    #2
    Porada o zakup plan 2.0 tdi albo 2.0tfsi DSG

    Witam Pytanko.
    Jezdze golfem 5 w dsg 1.9 bkc i planuje zakup 2 autka i wlasnie chyba padnie na octavie chcialbym 2.0 tfsi w dsg albo 2.0tdi rske. Pytanko jak te silniki wypadaja w bezawaryjnoscia i na co zwrocic uwage... Koniecznie w dsg i kombi bede chcial...

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      Re: Porada o zakup plan 2.0 tdi albo 2.0tfsi DSG

      Zamieszczone przez Czolo
      Witam Pytanko.
      Jezdze golfem 5 w dsg 1.9 bkc i planuje zakup 2 autka i wlasnie chyba padnie na octavie chcialbym 2.0 tfsi w dsg albo 2.0tdi rske. Pytanko jak te silniki wypadaja w bezawaryjnoscia i na co zwrocic uwage... Koniecznie w dsg i kombi bede chcial...
      jak zależy ci na osiągach to tylko benzyna, po programie jest juz około 260koni :wink:
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • Czolo
        Classic
        • 2011
        • 15

        #4
        Re: Porada o zakup plan 2.0 tdi albo 2.0tfsi DSG

        Zamieszczone przez piramida
        Zamieszczone przez Czolo
        Witam Pytanko.
        Jezdze golfem 5 w dsg 1.9 bkc i planuje zakup 2 autka i wlasnie chyba padnie na octavie chcialbym 2.0 tfsi w dsg albo 2.0tdi rske. Pytanko jak te silniki wypadaja w bezawaryjnoscia i na co zwrocic uwage... Koniecznie w dsg i kombi bede chcial...
        jak zależy ci na osiągach to tylko benzyna, po programie jest juz około 260koni :wink:
        Ta to wiem z checia tfsi bym kupil ale bardzo malo tego na naszym rynku niestety i wiem ze potencjal jest. Ale juz mi chodzi o sama nie zawodnosc bo pewnie jak juz to trafie w 2.0tdi cr gdyz dostep w dsg jest wiekszy a niestety jedno 2.0 benzynke w dsg znalazlem poki co...
        Wiadomo ze tdi softem na 200km zrobi sie i bedize jezdzil jakos ale chodzi mi o sama niezawodnosc tych 2 jednostek na co zwrocic uwage przy zakupie octavi

        [ Dodano: Sro 06 Cze, 12 08:03 ]

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          #5
          Czolo, ogólna opinia która krąży po świecie mówi że diesel jest bardziej narażony na awarię, ale w przypadku auta z drugiej reki wszystko się może zdarzyć :wink:
          Na twoim miejscu kupił bym auto z silnikiem które ci bardziej pasuje
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • Puchacz
            Moderator
            S_OCP Member
            • 2004
            • 1192
            • Superb III (3V3)

            #6
            Czolo, tych silników jest w Octavkach najmniej, więc nie ma jakiegoś popłochu jak z korbami w BXE (czyli 1.9 TDI 105 KM), czy rozrządami w 1.4, TSI których wyprodukowano setki tysięcy czy miliony.

            W dieslu chyba standardowo, ale to mocno zależne od sposobu użytkowania, traktowania i pojęcia motoryzacyjnego poprzedniego (poprzednich) właścicieli: DPF, sztanga od zmiennej geometrii w silniku CEGA. Ale to są jakieś tam sporadyczne przypadki, żadne wady fabryczne jak w w/w. Oczywiście opieram się na "zasłyszane w sieci", głównie u nas na forum, więc lepiej niech się szczęśliwi właściciele odezwą.

            O 2.0 TFSI wogóle mało wiadomo, bo mało tego jest.

            Jeśli nie jeździsz > 25kkm rocznie szukałbym uparcie benzynę, np. samemu na zachodzie, albo przez bardzo sprawdzoną i porządną firmę/komis, która sprowadzi konkretne i wskazane auto.
            Dlaczego benzyna?

            Bo przy 2.0 TDI jest już tyle momentu, że potem problem nawet z chipsem żeby nie trzeba było ruszać chociażby softu DSG, o sprzęgłach nie mówie. A koszta takich zabaw są znaczne.

            Przy benzynie, nie dość, że w DSG łeb urywa, to można spoko program robić i wtedy to zapier... A program do DSG można tylko ze względu na poprawę pracy, a nie jak w dieslu, że trzeba, żeby się sprzęgła nie posypały. DSG wytrzymuje na seryjnym sprzęgle 400-420 Nm bez widocznego przyśpieszenia żużycia. Ale oczywiście są auta i po 500-600 Nm w DSG, po wymianie sprzęgieł na mocniejsze, więc też się da, ale koszt już znaczny.

            Co do samego auta, to chyba standardowo na Polskim rynku, ostrożności i prześwietlania dogłębnego nigdy za wiele. Najlepiej jakieś forumowe z dobrych rąk ze znaną i potwierdzoną historią, ale to wtedy kosztuje znacznie powyżej średniej. Co do diesli, to powinny mieć znacznie większe przebiegi (20-30 kkm rocznie minimum) niż benzyny, no chyba, że ktoś udowodni, że kupił RSke w TDI, i dopłacił do interesu 5-6 k PLN różnicy względem TFSI żeby wsłuchiwać się w klekot traktora...
            Ja tu tylko sprzątam...

            Komentarz

            • tomek
              L&K
              • 2005
              • 1078

              #7
              w przypadku benzyny odpowiedź sobie na podstawowe pytanie: w który rocznik celujesz bo były dwa całkowicie różne silniki: TFSI (kiedyś) i TSI (teraz)
              O2FL RS | S2 | F2

              Komentarz

              • TomekRs
                RS
                • 2011
                • 1670

                #8
                Caly czas jest TFSI a nie TSI

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  #9
                  Czolo, znaleźć takie auto z pewnego źródła to graniczy z cudem. na forum sprzedaje danielcio pewne rs swoje, ale zobacz cenę i porównaj ją z Twoim linkiem od handlarza. Za pewne auto zapłacisz

                  Komentarz

                  • tomek
                    L&K
                    • 2005
                    • 1078

                    #10
                    Zamieszczone przez octaviars1
                    Caly czas jest TFSI a nie TSI
                    mylisz się, było TFSI (na bazie 2.0FSI), a teraz jest TSI (na bazie 1.8TSI). Na silniku też jest napis TSI
                    O2FL RS | S2 | F2

                    Komentarz

                    • TomekRs
                      RS
                      • 2011
                      • 1670

                      #11
                      tomek, chyba nie wiesz czym jezdzisz w takim razie. Zajrzyj do dowodu rejestracyjnego. Poza tym juz byla tu kiedys taka dyskusja na ten temat. Chodzilo o to samo i wyszlo, ze mam racje.
                      Spojrz sobie na konfigurator na skoda.pl i zobacz jakie masz silniki dostepne.
                      2.0 TFSI i 2.0 TDI CR

                      Komentarz

                      • Puchacz
                        Moderator
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 1192
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        Tu była poprzednia dyskusja: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=46082

                        Jak również en Wikipedia podaje:


                        w latach: 10.2005–10.2008 montowany był BWA o oznaczeniu 2.0 TFSI vRS
                        a od 11.2008-do teraz CCZA o oznaczeniu 2.0 TSI vRS

                        oba o równych 200 PS i 280 Nm.

                        Natomiast rację masz octaviars1, że w cennikach nie tylko na Polskiej stronie w opisie RS jest TFSI, jedynie na czeskiej stronie jest 2.0 TSI napisane. Ale to nie znaczy nic poza brakiem rzetelności ze strony webmasterów.
                        Ja tu tylko sprzątam...

                        Komentarz

                        • TomekRs
                          RS
                          • 2011
                          • 1670

                          #13
                          Wszystkie parametry z wiki widze takie same, wiec podejrzewam, ze jakies przepychanki miedzy audi,vw w kwesti nazewnictwa i tyle.
                          Audi chyba caly czas ma TFSI prawda?

                          Komentarz

                          • Czolo
                            Classic
                            • 2011
                            • 15

                            #14
                            no generalnie chcialbym 2.0 benzynke kwestia dostania tego zadkosc straszna zeby to dostac

                            Komentarz

                            • Mihau
                              RS
                              • 2009
                              • 7460
                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                              #15
                              Audi chyba caly czas ma TFSI prawda?
                              A jak nazwiesz fakt, iż w Audi A1 jest 1.4 TFSI CAXA, a w Skodzie jest 1.4 TSI CAXA?
                              Audi narobiło burdel i teraz jest non stop jałowa dyskusja o tym samym. Kiedyś dokładnie było FSI Turbo (platforma EA113 i silniki zaczynające się na Bxx oraz z tego co kojarzę obecne silniki w Golfie R/Cuprze R, których kod silnika jest na Cxxx) jak już tak patrzymy na napisy na silniku. Obecnie silnik w Octavii RS jest na platformie EA888.
                              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                              Komentarz

                              • Kicer
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 217

                                #16
                                Czolo, Autko z tamtych stron proponuje sprawdzić nawet dwa albo trzy razy. jak szukalem kiedyś turana dla znajomego to różne oszustwa tam znalazłem od liczników cofanych po auta bite i takie z cała listą usterek odczytanych komputerem. W przedlifcie wychodziły silniki TDI CR?

                                Ogólnie chyba polecał bym bardziej silnik TSI, ja wiem niewiele tego jeździ ale nawet w VW niewiele tego przyjeżdżało. Właściwie poza nieszcze;nościami układu doładowania nie było z tym problemów. Wyszła informacja producenta na zmiennik faz rozrzadu i napinacz ale takiego przypadku nie zarejestrowałem.

                                A TDI (wiem jeździ tego znacznie więcej) wiadomo:
                                -dwumas (w DSG też wystepuje)
                                -klapa gaszenia (często zalewana olejem przez trafiony oring osi klapy)
                                -czujnik rożnicy ciśnień dpf
                                -czujniki temperatury spalin (sa 3 i lubią się wypalac)
                                -turbo (a raczej dziurawiąca się puszka podciśnienia - koszt może niewielki ale wkurza jak deptasz a tu nagle brak mocy)
                                -aktualnie nic więcej mi na mysl nie przychodzi.

                                Pozdrawiam MArcin
                                Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                                Komentarz

                                • Czolo
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 15

                                  #17
                                  No to prawda wlasnie tsi bylo by ciekawym rozwiazaniem i duzy potencjal jak bym chcial dlubac...a pewnie mnie skusilo by moze do compsportu odstawic auto po jakims czasie i zrobic mocna octavke No ale mysle ze musialbym do niemiec sie bujnac po auto niestety.... Bo w polsce rzadkosc mega a nojka za droga na dzien dzisiejszy dla mnie bo mam inne wydatki.... CIezki temat bedzie w dsg znalezienie takiego wynalazku manual nol problem jakies sa na rynku

                                  Komentarz

                                  • tomek
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1078

                                    #18
                                    Zamieszczone przez octaviars1
                                    tomek, chyba nie wiesz czym jezdzisz w takim razie. Zajrzyj do dowodu rejestracyjnego. Poza tym juz byla tu kiedys taka dyskusja na ten temat. Chodzilo o to samo i wyszlo, ze mam racje.
                                    Spojrz sobie na konfigurator na skoda.pl i zobacz jakie masz silniki dostepne.
                                    2.0 TFSI i 2.0 TDI CR
                                    to do złych wniosków doszliście w tej dyskusji. Nie mam przy sobie dowodu, ale i tak nie jestem pewny, czy tam jest napisane oznaczenie silnika.
                                    Jestem natomiat pewny, że
                                    1. na obudowie silnika jest TSI, a nie turboFSI (tak było kiedyś)
                                    2. bliźniaczy silnik 1.8 jest TSI
                                    3. na stronie skody i w cennikach to takie głupoty są, że jakbyśmy im wierzli to byśmy mieli nawigację w bolero, pedał sprzęgła przy dsg, jasny środek w RS, czy światła z AFS :lol: :lol:
                                    O2FL RS | S2 | F2

                                    Komentarz

                                    • Waciak
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 173

                                      #19
                                      Zamieszczone przez octaviars1
                                      Caly czas jest TFSI a nie TSI
                                      Tak,tak... uchar
                                      Życie zaczyna się po...wyżej 4 tyś obrotów

                                      Komentarz

                                      • tomek
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1078

                                        #20
                                        Waciak, otwierałeś kiedyś maskę z przodu? (tam jest silnik )
                                        O2FL RS | S2 | F2

                                        Komentarz

                                        • Waciak
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 173

                                          #21
                                          Zamieszczone przez tomek
                                          Waciak, otwierałeś kiedyś maskę z przodu? (tam jest silnik )
                                          Przecież od ponad 2 lat nie ma TFSI w Eresach
                                          Życie zaczyna się po...wyżej 4 tyś obrotów

                                          Komentarz

                                          • Ferd
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 320

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Kicer
                                            Czolo, Autko z tamtych stron proponuje sprawdzić nawet dwa albo trzy razy.
                                            He, heee.. No Kościerzyna to chyba stolica Pomorskich ulepów. Raczej tam, anie w Gnieźnie to bym samochodów używanych nie kupował.

                                            A jeżeli chodzi o temat watka, to powiem, że kupienie Octavii w normalnym stanie z silnikiem 2.0 TSI czy TFSI graniczy z cudem. Ludzie się takich wozów nie pozbywają tylko czerpią z niech przyjemność. No chyba, że wóz po jakimś bankrucie.

                                            Ja swego czasu szukałem Octavii z mocniejszym silnikiem i w NORMALNYM stanie. Oglądałem min. RS'y. Większość to były tak roztegowane trupy, że strach było tym jeździć. Powodzenia w szukaniu dobrego wozu.

                                            Komentarz

                                            • Waciak
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 173

                                              #23
                                              Ja swoją za rok będę sprzedawał bo mi się leasing kończy i jestem zmuszony nowe auto kupić I nie uważam, żebym jeździł trupem Nawet 20 tyś. km nie zrobiłem jeszcze :roll:
                                              Życie zaczyna się po...wyżej 4 tyś obrotów

                                              Komentarz

                                              • Ferd
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 320

                                                #24
                                                Waciak,

                                                A powiedz mi, kto Cię podejrzewa, że jeździsz trupem. Jednym z miejsc, gdzie można kupić dobre, niebite i nie trefne auto, jest auto po leasingu, ale auto od normalnego właściciela, a nie np. miłośnika wyścigów na ćwierć mili, kobiety czy ultraflejtucha

                                                Ja szukałem generalnie samochodów, w tym RS z silnikiem min. 1.8 20V 180 koni.

                                                Komentarz

                                                • sew1981
                                                  RS
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2009
                                                  • 10917
                                                  • Fiat

                                                  #25
                                                  Waciak, tfsi , tsi - jeden pies

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...