Wymiana gumek zaworowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • darek0808
    Classic
    • 2013
    • 25

    Wymiana gumek zaworowych

    wartości oporników
  • zaps
    Drive
    • 2011
    • 71

    #2
    Wymiana gumek zaworowych

    Mam pytanko: Czy ktoś wymieniał gumki na zaworach? Chodzi mi o to czy da się to wymienić bez ściągania głowicy. Dwóch mechaniorów mówi że nie da rady bez ściągania głowicy. Za to od trzeciego słyszałem, że trzeba mieć jakiś specjalny przyrząd (którego nie posiada) i da rade podobno. Może ktoś to wymieniał i podpowie czy szukać dalej kogoś kto potrafi to wymienić bez ściągania głowicy, czy po prostu zabrać się za rozbieranie silnika.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      W 1.8 RP wymienialem bez sciagania, ale roboty przy tym troche jest. W sumie, to pewnie drugi raz bym odkrecil glowice i wymienil przy okazji uszczelke A tak to trzeba sie bawic zeby tlok podpieral kazdy zawor, zeby po zdjeciu sprezynek nie wpadl do cylindra. Miejsca malo i majac nawet taki sciagacz do uszczelek trzeba sie nameczyc
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Remark
        Ambiente
        • 2010
        • 108

        #4
        "Dwóch mechaniorów mówi że nie da rady bez ściągania głowicy."



        Witam.



        Oczywiście że się da, sposób na podparcie zaworu kiedyś stosowany to mocny sznurek(najlepiej pleciony co by resztki nie zostały w cylindrze) włożony w gniazdo świecy i dociśnięty tłokiem.

        Natomiast "przyrząd" to adapter wkręcony w miejsce świecy zapłonowej i podane ciśnienie ze sprężarki , które utrzymuje zawór w pozycji zamkniętej.

        Przemyśl to, bo skoro chcesz wymienić uszczelnienia zaworów to jednostka napędowa ma "jakiś przebieg" a nie wiadomo jak wyglądają prowadnice zaworowe , tak że taniej nie zawsze znaczy lepiej.

        Zdjęcie głowicy jest bardziej kosztowne bo to i planowanie dojdzie (ok.100 zł.) i nowa uszczelka , ale masz możliwość zrobienia głowicy raz a dobrze i spokój na dłuższy czas.

        A tu dowód na to że można głowicy nie zdejmować- wprawdzie inny samochód- ale we wszystkich benzynowych jest podobnie.



        Pozdrawiam.

        Komentarz

        • zaps
          Drive
          • 2011
          • 71

          #5
          Zamieszczone przez Remark
          bo skoro chcesz wymienić uszczelnienia zaworów to jednostka napędowa ma "jakiś przebieg"
          No właśnie przebieg nie za duży bo 165000km. Sprężanie na tłokach bardzo dobre, na jednym było lekko słabiej i świeca lekko zaolejona, więc podejrzewam uszczelniacze. Pobiera oleju 1l/1000km, co mnie bardzo drażni.

          Komentarz

          • Remark
            Ambiente
            • 2010
            • 108

            #6
            Zamieszczone przez zaps
            Pobiera oleju 1l/1000km, co mnie bardzo drażni.

            To może być irytujące ale przebieg jest w sam raz do wymiany uszczelnień zaworów , zaś za sprężanie to odpowiadają tłoki z pierścieniami.


            Co do metody wymiany , sądzę że nie masz już wątpliwości jaką metodą to zrobić ? Napisał o tym powyżej Maicroft, a i w sieci znajdziesz dużo opisów że to nie do końca opłaca się robić "kaskaderkę"...


            A więc musisz być bardziej tolerancyjny dla oleju albo zebrać trochę kasy na zrobienie tego zgodnie ze sztuką... Trochę to boli ale przekonasz się(jeżeli będziesz wymieniał) że uszczelniacze to były tylko z nazwy...


            Pozdrawiam.

            Komentarz

            • zaps
              Drive
              • 2011
              • 71

              #7
              Dzięki za podpowiedzi. Tak myślałem, że zdejmowanie głowicy mnie nie ominie. Teraz zbieram kasę i skodzina idzie na warsztat. Pozdro

              Komentarz

              Pracuję...