Problem z zawieszeniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aikiki
    Drive
    • 2007
    • 58

    Problem z zawieszeniem

    Będziesz miał jednocześnie ciepłe i żeźkie powietrze w kabinie. W trakcie długiego dnia za kółkiem taka kombinacja tj. grzanie+AC ( np. taki dzień jak dziś ) działa odmulająco na kierowcę.
    Ale dzieje sie to w ten sposob ze zimne powietrze z klimy miesza sie z cieplym powietrzem ogrzanymym od silnika ?

    Klima ochladza powietrze a pozniej sie ono ogrzewa i dopiero jest podawane do kabliny ?

    (sorry, ze Was tak mecze ale usiluje zrozumiec jak to dziala, nie lubie uzywac rzeczy ktorych dzialania nie rozumiem )
  • edi
    Classic
    • 2006
    • 21

    #2
    Problem z zawieszeniem

    Witam
    Mam problem z zawieszeniem a dokłanie pisząc to wpadając w dziurę tylnim kołem mam wrażenie że koło "zostaje" przytrzymane.Może ktoś miał podobny problem i wie co dokładnie się dzieje.Wybieram się do warsztatu i nie chcę aby wymienili mi pół samochodu.
    Przebieg 270 000.Serwisowany w ASO

    Komentarz

    • Rafaelo
      Classic
      • 2006
      • 16

      #3
      W tylnim zawieszeniu zadużo nie ma co wymieniać ,ale przyczyn może byc pare .Uszkodzony amortyzator,pęknieta spreżyna ,tuleje w belce.Nie są to duże koszty napraw.

      Komentarz


      • #4
        jaki masz przebieg,
        może warto podjechac na kontrolę zawieszenia do stacji diagnostycznej, sprawdzic dokłądnie co jest.
        w Octavi nie ma skomplikowanego tylnego zawieszenia, więc udaj sie i powinno się wyjaśnić.

        Komentarz

        • edi
          Classic
          • 2006
          • 21

          #5
          przebig 270000
          no i wyczytałem jeszcze to...




          Powiększajacy się luz w wyniku ubytków materiału powoduje zwiększone ruchy poprzeczne wahacza, a co za tym idzie gorsze prowadzenie pojazdu.




          Często spotykam również rozdarcia gumy (przepraszam za złą jakość zdjęcia ops: )

          Wielu klientów, skarżących się na dolegliwości opisane powyżej, była już w warsztatach serVice, ale nie stwierdzono żadnych uszkodzeń w zawieszeniu. Nic dziwnego w większości Service nie ma już kanałów rewizyjnych, na których pod obciążeniem wychodzą takie kwiatki. Na podnośnikach kolumnowuch następuje odprężenie sprężyn zawieszwnia i usztywnienie wahaczy. Czyli fachowo mówiąc g........no widać :twisted:
          :roll:

          Komentarz


          • #6
            podjedż do dobrego servisu co robi zawiechę, masz ekipę z Poznania dość mocna więc pomogą, i się wyjaśni.
            a przebieg troszkę duży, więc ma prawo coś paść.

            Komentarz

            • borut
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 299

              #7
              edi, o ile pamiętam cytowany przez Ciebie teks dotyczył przedniego zawieszenia...
              Powered by VSI PRINS

              Komentarz

              • DGW
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 2330

                #8
                Zamieszczone przez edi
                koło "zostaje" przytrzymane
                Sprawdź również linke ręcznego w jakim jest stanie.
                Zdarza się nieraz że kiedy belka pracuje a w lince uszkodzony jest pancerz to następuje również blokowanie zacisku lub przy układzie ze szczękami właśnie szczęk

                [ Dodano: Nie 08 Paź, 06 16:42 ]
                A przy tym przebiegu, jeśli nie były wymieniane tuleje met-gum belki tył, to na 99% są do wywalenia
                NFPNorth-West
                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                WARSZTAT www.dsize.pl
                ->
                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                Komentarz

                • edi
                  Classic
                  • 2006
                  • 21

                  #9
                  Czy napewno wszytsko jest OK! Oto wyniki badania amortyzatorów

                  PRZÓD
                  Amplituda lewy-30mm;prawa-39mm;różnica względna-23%
                  Przyczepność lewy-71%;prawy-63%;różnica względna-12%
                  Nacisk kół lewy-356 daN;prawy-388 daN;
                  Nacisk osi 745 daN
                  TYŁ
                  Amplituda lewy-41mm;prawa-36mm;różnica względna-12%
                  Przyczepność lewy-70%;prawy-73%;różnica względna-5%
                  Nacisk kół lewy-217 daN;prawy-259 daN;
                  Nacisk osi 476 daN

                  może to ktoś ocenić i wyjaśnić :?

                  Komentarz

                  • DGW
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 2330

                    #10
                    wiele by trzeba było wyjaśniać i wariantów przerabiać wiec napiszę tylko że różnica 12% na przedniej osi to dość nie korzystny wynik
                    ale co ma wspólnego ten test z problemem który opisujesz na początku :? 8) :shock:
                    NFPNorth-West
                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                    WARSZTAT www.dsize.pl
                    ->
                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                    Komentarz

                    • leszekmw
                      RS
                      • 2005
                      • 5356

                      #11
                      generalnie amory masz do wymiany i tyle , po 270tyś jeżeli nic nie było robione muszą być do niczego i mniej więcej to widać po ich badaniu . sześćdziesiąt pare procent czy nawet siedemdziesiąt kilka kwalifikuje amortyzatory do wymiany. w nowym aucie mają około 85 -88% . a przede wszystkim badajcie am0rtyzatory na przyządach które służą tylko do tego , te które są na ścieżkach diagnostycznych / tam gdzie się robi przeglądy rejestracyjne/ są bardzo niedokładne i czasami na w aucie które sie buja jak łódka na fali pokazują że są jeszcze w normie / ok 73%/
                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                      GVI 1.4TSI
                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #12
                        Zamieszczone przez leszekmw
                        sześćdziesiąt pare procent czy nawet siedemdziesiąt kilka kwalifikuje amortyzatory do wymiany. w nowym aucie mają około 85 -88%
                        wiem o co Ci chodzi i się z większością zgadzam tylko uogólnianie że na zwykłej ścieżce diagnostycznej wartości około 60 czy 70% sprawności kwalifikują amortyzator na złom, jest grubo nie na miejscu oraz niestety nieprawdziwą informacją :P
                        Przykład:
                        Nowe Koni Sport zaraz po założeniu miały 66-68% na miękko i 70-72% na twardo :szeroki_usmiech
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #13
                          nie sprawdzałem nigdy amortyzatorów zamiennych . pisze jak powyżej o nowych samochodach a tych widziałem paręnaście sztuk w ciagu ostatnich 1,5-2 lat. a to co napisałes potwierdza moja opinie że ta maszyny sa do niczego , nie uwazasz że mam rację? jeżeli na nowym amorze niezłej firmy pokazuje takie wyniki jak wspomniałeś to w/g to czyli to oznacza że są mocno kiepskie/ maszyny/ ,. według przepisów diagnostycznych dolna granica sprawności amortyzatora to 70% , poniżej tego amortyzatory są złe. na każdej maszynie tego typu odczyty na tym samochodzie będa się róznić , czasami dość znacznie . kolega obok mojego zakładu ma dianostyke i troche się naoglądałem i rozmawiałem z nim. co ciekawe , z tego co zaobserwowałem , na żadnej diagniostyce nie sprawdzaą ciśninia w kołach , przecierz to też ma jakies znaczenie / niezły temat na pracę magisterską :wink: /
                          chyba że wachania ciśninia nie sa aż tak wyczuwalne dla tych maszyn.
                          powiem jeszcze że swojego czasu założyłem klientowi nowe gumki do omegi , po około 5 tyś powybijało je jak cholera / tylko nie pamietam czy wszystkie czy tylko na tylnej osi ,nieważne/ , gość przyjechał z pretensjami ze opony jakies lewe itd , pobujaliśmy samochód i wysłałem go na diagnostykę gdzie wyszło że wszystko ok siedemdziesiąt pare procent itd . awozik się niżle bujał . ale niedaleko mnie mój nastepny kolega ma oddzielny przyzaąd który bada amory o i tam wyszło trzydzieści parę procnt czy czterdzieści jak dobrze pamiętam . sam badałem kiedyś felicje na ścieżce i na oddzielnej maszynie w aso i też były róznice bardzo duże. równierz po rozmowach z klientami takie same nasówaja się wnioski jezeli chodzi o dokładność jednych i drugich maszyn . to wszystko co mam do powiedzenia w tym temacie . /oczywiście mogę się mylić / lesio
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          Pracuję...