Zawieszenie Skoda Octavia I Tour

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wkKrystek
    Classic
    • 2014
    • 1

    Zawieszenie Skoda Octavia I Tour

    Z odpalaniem nie ma większych problemów niezależnie od temperatury. Jest jeden niby typowy dla tej instalacji objaw, że po dłuższym postoju i przy niższej temp. trzeba delikatnie przycisnąć pedał gazu podczas odpalania. Generalnie to mała niedogodność, ale tak się do tego przyzwyczaiłem, że w zasadzie mi to nie przeszkadza.

    Spalanie w zimie waha się od 8,9-9,5 l/100km (LPG) przy wskazaniu komputera 7,4-7,6 l/100km (czyli de facto +0,5 l/100 z doświadczenia)
  • rafal888
    Classic
    • 2012
    • 1

    #2
    Zawieszenie Skoda Octavia I Tour

    Witam na forum. Mam nadzieje, że mnie nie zlinczujecie, że pytam o to co jest już forum, ale mam wiele nieścisłości w swojej głowie i chciałbym to jakoś zebrać do kupy

    Jestem właścicielem Skody Octavia I Tour 1,6 z LPG, październik 2010, przebieg prawie 90 tys.
    Samochód jest eksploatowany na krakowskich dziurawych drogach jako taksówka.

    Jak wiadomo, stan zawieszenia od jakiegoś czasu odbiega od tego co było na początku. Dbając o komfort swój i przede wszystkim wożonych pasażerów, pomyślałem o wymianie amortyzatorów. W ASO w ramach gwarancji sprawdzili stan zawieszenia i powiedzieli, że jest wszystko ok. W kwestii amortyzatorów skierowali do diagnosty na test amortyzatorów. Oto wyniki:

    Przednia oś:
    lewy: 66%, prawy: 77%
    Tylna oś:
    lewy: 62%, prawy 77%

    Czyli teoretycznie wszystko niemal idealnie. W praktyce co do przodu nie mam zastrzeżeń, ale tył to masakra. Niby wszystko ok, a tłucze się i skacze. W dodatku teraz w gorące dni coś zaczęło skrzypieć w tylnej lewej osi.
    Amortyzatorów wszyscy mi radzą by nie wymieniać. Skoro w ASO też twierdzą, że luzów w zawieszeniu nie ma, to co dalej robić. Ma ktoś jakieś pomysły, co się mogło wybić przy takim przebiegu? W najgorszym wypadku myślę o wymianie całego tylnego zawieszenia, ale to dopiero w październiku po skończeniu się okresu gwarancyjnego. :?

    Komentarz

    • ahmed799
      RS
      • 2009
      • 6871
      • Ford

      #3
      rafal888, tylne zawieszenie jest bardzo proste w konstrukcji. Jest to zwykła belka i części które można wymienić to są amortyzatory,sprężyny, odboje i osłony amortyzatora oraz tuleje belki. Moim zdaniem bym obstawiał wybite tuleje, ewentualnie może masz pękniętą którąś ze sprężyn.

      филип
      Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

      Komentarz

      Pracuję...