Klima

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • petik29
    Classic
    • 2007
    • 15

    Klima

    Zgodnie z obietnicą :szeroki_usmiech
    Teraz już nie powinno być problemu, aby lampkę poskładać do kupy
    Gdyby jednak to pisz na e-mail, nie będziemy zaśmiecać wątku fotkami :wink:

    Pozdrawiam i owocnego składania.
    petik29
  • Kuvel
    Ambiente
    • 2006
    • 138

    #2
    Klima

    Kolega kupił sobie Mondeo (DDTI - czy jakoś tak) i tak samo jak ja, namiętnie przegląda forum - tyle że użytkowników Mondeo :P . Natknął się tam na wątek o klimie, gdzie było stwierdzone i potwierdzone, że należy co jakiś czas wymieniać olej w sprężarce - niby, że jest higroskopijny i po jakimś czasie traci swoje właściwości smarne (tj. klima kaput).
    Ponieważ nic takiego nie znalazłem na naszym forum, pytam się: jak sprawa się ma w naszych szkodnikach ???
    90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Kuvel, miałem okazje się trochę przyuczyć w tym fachu i powiem tak : Olej w sprężarce wymienia się podczas Jej rozkręcenia ,nikt z kolegów nie wymieniał tak ,żeby tylko wymienić . Myślę że to zbędne aczkolwiek można bo sprężarkę łatwo zatrzeć ważniejszą sprawą jest odgrzybianie klimy
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • djczas
        RS
        • 2005
        • 9612

        #4
        Kuvel, olej wymienia sie za każdym razem jak wymieniają czynnik powinno sie to robić raz wro ku lub co dwa lata to co pisze kolega Ziomal, to troche chyba sie nie przykładał do wiedzy nie jestem ekspertem ale kilka razy tłumaczono mi że przy każdej zmianie uzupełnianiu czynnika wymienia sie olej bardziej mojemu mechanikowi od klimy uwierze bo chłop nie robi nic innego od prawie 20 lat jak zakłada i naprawia klimy

        Komentarz

        • Paweł T
          Elegance
          • 2006
          • 784

          #5
          ja zmieniałem czynnik i olej na wiosnę auto miało 3lata
          TDI ASV 140KM 300Nm

          Komentarz

          • djczas
            RS
            • 2005
            • 9612

            #6
            Paweł T, olej zmieniali rozkręcając sprężarke czy za pomocą maszyny do nabijania klimy

            Komentarz

            • chester121
              L&K
              • 2005
              • 1053

              #7
              hmmm nie wiem czy dobrze pamietam ale na naszym forum kiedys czytalem ze to czynnik chodzacy ma miedzy innymi wlasciwosci smarujace
              czyli oleju jako takiego nie ma w sprezarce , ona jest smarowana przez czynnik chodzacy

              jesli cos przekrecilem to prosze mnie poprawic :roll:
              pzdr

              Komentarz

              • djczas
                RS
                • 2005
                • 9612

                #8
                chester121, olej dodaje sie do czynnika i z tgo co pamietam tak własnie jest że podczas pracy ten olej smaruje układ

                Komentarz

                • Ziomal
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 5841
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  djczas, są różne szkoły różni mechanicy :| Po za tym nadmierne rozkręcanie obudowy sprężarki nie robi Jej dobrze tylko wręcz odwrotnie , jest zrobiona z aluminium i wystarczy jedną śrubę zbyt mocno przykręcić żeby szukać drugiej sprężarki bo dekiel sam trudno znaleźć .
                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                  Jest O1 1.6 BFQ

                  Komentarz

                  • borut
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 299

                    #10
                    Co prawda nie przyuczałem się do tego fachu ale wygląda to tak:

                    - w samochodowych instalacjach chłodniczych ( klimatyzacjach ) olej jest zmieszany z czynnikiem chłodzącym i jest wymieniany przy każdorazowej obsłudze serwisowej klimatyzacji. Urządzenie wytwarza podciśnienie wysysając z układu czynnik wraz z olejem oraz wilgoć ( woda przy podciśnieniu ma bardzo niską temp. wrzenia stąd ten sposób opróżniania układu ). W automacie obsługowym czynnik jest odseparowywany od oleju. Po sprawdzeniu szczelności układu czynnik jest wprowadzany spowrotem lub jeśli to konieczne dodatkowo uzupełniany natomiast olej w odpowiedniej dawce, nowy, wprowadzany jest na końcu procesu.
                    - proces opisany przez kolegę Ziomal'a też występuje lecz w sprężarkach innego typu ( np. takie jak mamy w lodówkach ) tylko kto tam wymienia olej ???

                    Pozdrawiam
                    Powered by VSI PRINS

                    Komentarz

                    • Ziomal
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 5841
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez borut
                      proces opisany przez kolegę Ziomal'a też występuje lecz w sprężarkach innego typu ( np. takie jak mamy w lodówkach ) tylko kto tam wymienia olej ???
                      no to się nie zrozumieliśmy widocznie.
                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                      Jest O1 1.6 BFQ

                      Komentarz


                      • #12
                        ale Ziomal ma rację,
                        ludzie jaki olej, a w domu w lodówce też wymieniacie olej, co za bzdury piszecie ,szok
                        oleju sienie wymienia, chyba ze pada spręzarka to wtedy oczywiście tak, ale nie inaczej, poza tym ważniejsze jest odgrzybienie tego niz wymiana oleju ...
                        uklad zamkniety nic się robi.
                        tylko odgrzybiamy !!!!

                        Komentarz

                        • Czader
                          Ambiente
                          • 2005
                          • 145

                          #13
                          Ja znowu slyszalem ze owszem jest olej w czynniku do smarowania wszystkiego ale jest tez dodatkowy w niewielkiej ilosci w sprezarce ale go sie zmienia tylko w razie rozbiorki sprezarki ....
                          Czader

                          OCTA COMBI 2003 ALH

                          Komentarz

                          • ZYBI68
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 697
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Panowie borut napisal 100% jak jest sprezarki sie nie rozkreca chyba ze cos padlo olej jest wymieniany automatycznie podczas przegladu oczywiscie w ktorym jest odzyskany czynnik olej jest zmieszany z czynnikiem wiec nie ma mozliwosci wymiany samego oleju natomiast mozna go uzupelnic po wskazaniu przez maszyne ze jest go malo jednym slowem trzeba pojechac do dobrego warsztatu gdzie sa specjalisci a nie pracownicy :lol: teraz co 2-gi warsztat zakupil maszyne do klimy i mysli ze jest specjalista podlaczajac dwa przewody pod uklad a maszyna robi reszte :szeroki_usmiech
                            Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                            Komentarz

                            • borut
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 299

                              #15
                              Sigma_74, proszę, nie wstyd się przyznać że czegoś nie wiemy ( po to jest to forum między innymi ) ale nie wprowadzaj ludzi w błąd. Z tego co piszesz, to jestem pewien, że nigdy nie widziałeś jak się przeprowadza taką operację i nie masz zielonego pojęcia o budowie sprężarek i ogólnie układów klimatyzacyjnych ( tzn. pewnie wiesz, że gdzieś dzwonią, tylko nie wiesz, w którym kościele... ). Jak pisałem, czym innym jest sprężarka w samochodzie a czym innym w lodówce - to dwa różne urządzenia, choć pełnią te same funkcje. Nie obraź się, ale jak masz pisać takie rzeczy, to....
                              Jeśli dalej wątpisz, to proponuję wykonanie serwisu klimatyzacji, są do tego specjalne kompaktowe urządzenia - pewnie pozwolą Ci popatrzeć i sam się przekonasz jak to wygląda - koszt to około 150 PLN. Jeśli tego nie robisz minimum co 2 lata to życzę powodzenia w eksploatacji w/w urządzeń..
                              Powered by VSI PRINS

                              Komentarz

                              • Paweł T
                                Elegance
                                • 2006
                                • 784

                                #16
                                djczas, wymieniałem olej razem z czynnikiem chłodzącym. Olej z układu był odseparowany od czynnika, wyglądał nieciekawie, czarny smolisty, napełniono nowym olejem barwy zielonej i czynnikiem chłodzącym
                                TDI ASV 140KM 300Nm

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez borut
                                  igma_74, proszę, nie wstyd się przyznać że czegoś nie wiemy ( po to jest to forum między innymi ) ale nie wprowadzaj ludzi w błąd. Z tego co piszesz, to jestem pewien, że nigdy nie widziałeś jak się przeprowadza taką operację i nie masz zielonego pojęcia o budowie sprężarek i ogólnie układów klimatyzacyjnych ( tzn. pewnie wiesz, że gdzieś dzwonią, tylko nie wiesz, w którym kościele... ). Jak pisałem, czym innym jest sprężarka w samochodzie a czym innym w lodówce - to dwa różne urządzenia, choć pełnią te same funkcje. Nie obraź się, ale jak masz pisać takie rzeczy, to....
                                  wiec kolego prostuje
                                  może nie jak lodówka, ale jak typowy układ klimatyzacyjny, tak więc zajmuje sie chłodnictwem i miedzy innymi klimatyzacjami od 1990 roku i jak widzisz prosperuję na rynku i wiem a przede wszystkim mam pojecie o tym co pisze.

                                  1. NIE WYMIENIA SIĘ OLEJU W SPRĘZARCE chyba ze jest uszkodzona
                                  2. nic sięnie sprawdza w układzie jeśli działa, bo jest to układ hermetyczny nie wymagający obsługi, jedynie w okresie nieurzywania klimy właczamy ja co jakiś czas właśnie w celu przesmarowania pompy,
                                  3. odgrzybia sie przewody to fakt
                                  4. a o mówią w servisie bo musza bo skaś jkasę trzeba brać.

                                  Komentarz

                                  • Ziomal
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 5841
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez ZYBI68
                                    Panowie borut napisal 100% jak jest sprezarki sie nie rozkreca chyba ze cos padlo olej jest wymieniany automatycznie podczas przegladu oczywiscie
                                    przecież napisałem to kilka postów wyżej to o so chodzi ?

                                    Zamieszczone przez borut
                                    Jeśli dalej wątpisz, to proponuję wykonanie serwisu klimatyzacji, są do tego specjalne kompaktowe urządzenia - pewnie pozwolą Ci popatrzeć i sam się przekonasz jak to wygląda - koszt to około 150 PLN. Jeśli tego nie robisz minimum co 2 lata to życzę powodzenia w eksploatacji w/w urządzeń..
                                    możesz powiedzieć jakie urządzenie ? bo do wymiany oleju trzeba wyjąć sprężarke przynajmniej tak mnie uczono . I który zakład zrobi Ci to za 150 zł ? Za te pieniądze możesz u nas przynajmniej zrobić próżnię i nabić.
                                    Wysłany: Dzisiaj 13:11




                                    borut napisał/a:

                                    1. NIE WYMIENIA SIĘ OLEJU W SPRĘZARCE chyba ze jest uszkodzona
                                    dokładnie
                                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                    Jest O1 1.6 BFQ

                                    Komentarz

                                    • leszekmw
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5356

                                      #19
                                      olej w sprężarkach jest i to nawet sporo 200 300ml i w zasadzie jest on niewymienialny , chyba że tak jak to wcześniej pisano sprężarka uległa awarii ibyła rozbierana. podczas serwisu klimatyzcji jest odsysany stary olej który krąży w układzie i służy między innymi do konserwacji przewodów , smarowania zaworów itd , w nowoczesnych urządzeniach jest ważony , i uzupełniany przez maszynę serwisową . ja przyjmuję że przy serwisie co trzy lata daję 10 gr nowego oleju plus to co odessała i zważyła sobie maszyna . tak jak ktoś napisał zużyty olej zazwyczaj jest brunatny a nowy tak w zasadzie jest transparentny ale jak ktoś ma dobry sprzęt / do tego dochodzą jeszcze zalecenia producentów aut np. citroen i mercedes/ to wtedy dolewa się do oleju barwnika który ma właśnie zielony kolor . w tej chwili jeszcze gro zakładów używa czynnika z barwnikiem ale zaczyna być to zabronone przez nietórych prducentów , np. citr. i merc. w nowych autach w razie awarii sprężarki gdy stwierdzą że był podany czynnik z barwnikiem są problemy z gwarancją.

                                      o potrzebie serwisowania klimy juz pisałem kiedyś
                                      sigma to oleju w silniku też niewymieniaj , to pewnie lipa jak piszą że traci swoje właściwości :roll: :szeroki_usmiech
                                      w nowych fordach mondeo może dojść do ubytku czynnikia o połowę w ciągu 2.5 roku mimo że jest to układ "hermetyczny"

                                      a po co ta cała klima , przecie zara zima bedzie :lol:
                                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                      GVI 1.4TSI
                                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez leszekmw
                                        sigma to oleju w silniku też niewymieniaj , to pewnie lipa jak piszą że traci swoje właściwości :roll:
                                        a w domowje klimie wymieniasz olej ..?
                                        Ford gówno wort, moja ma 4 lata i do klimy palcem nie zagladalem i daje niezle.

                                        Komentarz

                                        • borut
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 299

                                          #21
                                          leszekmw, nic dodać nic ująć. Ja, kończę swój udział w tej rozmowie ponieważ, jak pisałem kilka postów wyżej, nie szkoliłem się w w/w zakresie :-).
                                          Chłodnik mówi - idealnie szczelny układ, bezobsługowy - dobre....

                                          Pozdrawiam
                                          Powered by VSI PRINS

                                          Komentarz

                                          • chester121
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1053

                                            #22
                                            panowie administratorzy proponuje zamknac ten temat bo jak go czytam to
                                            mam wrazenie ze czytam to samo
                                            jeden mowi ze trzeba wymieniac drugi ze nie wolno, nastepny ze trzeba i tak w kolo macieja :szeroki_usmiech

                                            mala rada zajzyjcie do instrukcji obslugi co pisza o uzytkowaniu klimy i poastepujcie zgodnie z nia, skoro nie wiecie czy trzeba czy nie, pojedzcie to zakladu ktory specjalizuje sie klimatyzacjami i poproscie o przeglad okresowy!!!!

                                            pzdr

                                            Komentarz

                                            Pracuję...