[O1] pinout / kabelkologia modułu 1J0 919 506 L (J293) poszu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Anjaro
    Classic
    • 2009
    • 33

    [O1] pinout / kabelkologia modułu 1J0 919 506 L (J293) poszu

    marbab, przecież to nie ori - origoofobie jeden :P
  • czernobyl
    L&K
    • 2008
    • 1276
    • Octavia III (5E3)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    [O1] pinout / kabelkologia modułu 1J0 919 506 L (J293) poszu

    witam.
    ciąg dalszy moich przygód z elektryką po mega polecanym warsztacie z piotrkowa do montażu klimy.
    po 1. okazało się, że wsadzono mi niewłaściwy moduł sterowania wentylatorami - zamiast wersji L wsadzono mi K, co robiło mi błąd 18070 i skutkiem tego miałem niedogrzane auto, bo termostat dostawał sygnał do otwarcia przy 70'C. wsadziłem sterownik w wersji L - ok, błędu nie ma, system chłodzenia cieczą działa obecnie jak należy. wersja K jest dla silników 101KM z termowłącznikiem wentylatora F18 - tego w AVU / BFQ w ogóle nie ma

    ale za to okazuje się, że panowie próbując wepchać mi zabawki pasujące do AKL/AEH również zaplątali coś z kabelkologią - bo po włożeniu modułu w wersji L (jedyny słuszny do BFQ wg. ETOSa) klima jest uruchomiona na okrągło, tzn. działa to tak:
    - przycisk AC wyłączony - sprężarka załączona cały czas, podświetlenie przycisku AC też - nawet na wyłączonym zapłonie, regulacja prędkości nawiewu nic nie zmienia
    - przycisk AC włączony (wciśnięty) - pokrętło wentylatora nawiewu na "0" - klima off, dowolna prędkość nawiewu do kabiny - klima on
    oczywiście podejrzewam kombinacje w kwestii kabelków w 14-pinowym złaczu do wspomnianego modułu, zapewne jest on inaczej sterowany niż moduł w wersji K i stąd moje problemy. niestety, 14 pinów to trochę za dużo na zabawę w przypadkowe przekładanie i kombinowanie

    przerzuciłem ELSĘ (sprawdzałem wersję dla Audi A3 8L z silnikem BFQ, bo mam akurat dostęp do bazy audi i vw) - ale gotowego schematu z opisem wszystkich pinów tego modułu nigdzie nie znalazłem. serwisówka do BFQ tez nie opisuje schematu we/wy dla ww. modułu

    jeśli ktoś ma akurat auto w kawałkach i mógłby porównać wtyczkę, tu linki do kabelków w mojej:


    z góry dzięki

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      czernobyl, zrób jeszcze fotkę tej drugiej wtyczki ( 4 pinowej ) bo tam też chyba się różni BFQ od innych...

      BTW. Podeślij mi e-mail...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • czernobyl
        L&K
        • 2008
        • 1276
        • Octavia III (5E3)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        kolega kowal 2002 bardzo mi pomógł. na podstawie tego, co dostałem oraz rzeczy znalezionych w necie - serwisówki, elsa itp, mam mniej - więcej pinout dla wersji L. oczywiście bez żadnych gwarancji, że tak ma być w 100%, niemniej robiłem to przede wszystkim dla siebie i dołożyłem wszelkich starań, żeby było dobrze. może się komuś przyda.
        Kod:
        	kolor                       funkcja /miejsce podłączenia
        1	 czerwono-czarny	     do złącza 14-pin w komorze silnika, pin 13
        2	 biały	               czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji G65
        3		
        4	 czerwono-szary      	stałe zasilanie przez bezpiecznik 16
        5	 zielono-niebieski	   sygnał z czujnika temp zewnętrznej, patrz pin 14
        6	 brązowo-czarny 	     masa
        7	żółto-czerwony	      sygnał ze sterownika silnika zielone złącze pin 6 - włączenie 2 prędkości wentylatorów
        8	brązowo-niebieski  	 sygnał włączenia klimatyzacji - moduł climatronic, pin 2 złacze T12 lub klima manual:  z pokrętła nawiewu + włącznika AC
        9	czarno-niebieski   	 zasilanie z bezpiecznika S5 po zapłonie
        10	zielono-czarny	     elektrosprzęgło klimatyzacji, zasilane po spełnieniu warunków - odpowiednie sygnały z pinów: 2, 5, 8 i 13
        11	żółty	              sterownik silnika zielone złącze pin 2
        12	czarno-biały	       sygnał z modułu climatronic A11 - kontrola obrotów silnika?
        13	liliowo-żółty	      sygnał o zbyt wysokiej temperaturze płynu?
        14	zielono-niebieski  	zasilanie czujnika temp. zewnętrznej - patrz pin 5

        Komentarz

        • martin_enduro
          Classic
          • 2014
          • 2

          #5
          kolego czernobyl mam bardzo podobny problem do twojego. mianowicie jestem posiadaczem seata toledo 1.9 tdi w którym to został zamontowany nieodpowiedni moduł sterownik wentylatorów o numerach 1J0919506K. na pozór wygląda na taki sam jak był poprzedni jednak po dokładnym przyjrzeniu się kabelki w 14 pinowej wtyczce maja inny rozkład. efekt taki ze nie włącza się klima, nie działają wentylatory chłodnic itd a także nie działa dmuchawa na 1 biegu (odnosnie dmychawy wymieniałem juz panel sterujący z konsoli srodkowej a także rezystor tej dmuchawy ale nie przyniosło to żadnego efektu) Elektryk stwierdził ze jest to wina tego sterownika ale nie potrafi mi odpowiedzieć jaki tam zamontować byłbym bardzo wdzięczny gdybyś zerknął do swoich katalogów jaki tam powinien siedzieć sterownik. w etkach do których udało mi sie zdobyc dostęp ten element figuruje pod cyferka 13 jednak brak jest jego oznaczen. auto jest to seat toledo 1.9 tdi asv 110km 2001r. vin vsszzz1mz1b054472 z góry bardzo dziękuje za jakąkolwiek pomoc

          Komentarz

          • czernobyl
            L&K
            • 2008
            • 1276
            • Octavia III (5E3)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            to tak:
            po pierwsze, to po ponad 2 latach od rozwiązania nie pamiętam dokładnie całości, ale:
            na początek - niestety, nie mam obecnie żadnego dostępu do etki/elsy - poszło się gonić z padem poprzedniego dysku twardego, ale myślę, że koledzy z forum pomogą

            w ogóle ZTCP, to w 99,9% działanie dmuchawy na 1. biegu jest sterowane gdzie indziej i działanie J293 nie ma tu nic do rzeczy, ale w drugą stronę - uruchomienie dmuchawy powinno przesłać sygnał do sterownika J293, że jeden z warunków uruchomienia klimatyzacji został spełniony (sprawdziłeś czy po włączeniu dmuchawy + AC pojawia się sygnał na właściwym pinie we wtyczce 14-pin?) - także nie działanie dmuchawy potraktowałbym jako oddzielny problem albo wręcz przyczynę nie uruchamiania klimatyzacji - jeśli nie idzie sygnał z panelu do J293, to nie uruchomisz klimatyzacji, nawet jeśli ten jest sprawny

            i jeszcze testy
            - czy wentylatory podpięte na krótko kręcą się?
            - czy na odpowiednich pinach wtyczki sterującej (10/14pin) pojawia się napięcie, ktoś to mierzył albo testował z próbnikiem?

            aaa i wreszcie - to powinno być pierwsze pytanie - masz ostatecznie sterownik i wtyczkę 14-pin czy 10-pin? piszesz o wersji K czyli w niej jest 14 pin

            --

            sprawdziłem wg katalogu intercarsów (motointegrator) - twierdzi, że do ASV będzie "K"
            natomiast etka online (carprog2) nie ma tego elementu opisanego do seata toledo ASV 2001 - jest na obrazku, ale brak opisu

            Komentarz

            • martin_enduro
              Classic
              • 2014
              • 2

              #7
              dziekuje za pomoc, okazalo sie ze do mojego asv pasuje z literka Q. poza tym elektryk znalazł jakies pozostałosci z wiązki od webasto które zostało zdjęte w sposób nieumiejetny i to powodowało zakłócenia ale problem został rozwiązany. pozdrawiam

              Komentarz

              Pracuję...