fachowy montaz tarcz

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TAnnA
    Drive
    • 2007
    • 44

    fachowy montaz tarcz

    Oki dzięki za rady. W tym tyg przegląd mi nie wyszedł z dwóch powodów: dzieciak mi padł :wink: i marudzi w domu i mi trzasnęli samochodzik :evil:

    A CO DO SPOTA...kochani jest WTOREK...czyli do piątku mamy 3 dni...a to oznacza że albo się decydujemy teraz na spota...czytajcie: zaczynamy ustalać co, kiedy i gdzie :?: :!: albo w tym tygodniu sobie darujemy...
    Wpisywać propozycje :!:
  • Pulse
    Rider
    • 2006
    • 461

    #2
    fachowy montaz tarcz

    Przymierzam sie powoli do kolejnej zmiany tarcz tym razem wole osobiscie sprawdzic jak bedzie przebiegal ich montaz zeby potem nie bylo problemow.
    Jak powinien wygladac montaz tarcz? Na co zwrocic uwage?

    [ Dodano: Czw 12 Paź, 06 21:23 ]
    chodzi mi np. o czyszczenie tarcz jakims preparatem
    :: O1 AXR Kombi

    Komentarz

    • nico21
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 2640
      • Volkswagen

      #3
      Pulse, Na pewno zwróc uwage czy mechanik dobrze wyczyści piaste, na która przyjdzie tarcza - jest tam troche syfu jak sie zdejmie stara. Jak tego nie dopilnujesz to tarcza bedzie krzywo osadzona i zacznie bic. Druga sprawa to zeby nowe tarcze byłu odtłuszczone, klocki tez - zeby potem nie było zonka ja nie bedz hamowały.
      A płyn tez bedziesz wymieniał?? Jesli tak to niech ci ie jada na sucho, pompujac pedałem.
      DACAR.team

      Komentarz

      • zefirstorm
        Ambiente
        • 2006
        • 152

        #4
        tu masz wszystko:
        Zasady wymiany tarcz hamulcowych:
        1/ sprawdź prawidłowość doboru tarcz do danego modelu samochodu,

        2/ zawsze wymieniaj tarcze parami,

        3/ używaj tarcz z tego samego opakowania,

        4/ wymieniaj tarcze nie tylko z powodu przekroczenia ich minimalnej grubości, ale również w przypadku pojawienia się na powierzchni głębokich rowków,

        5/ bardzo starannie oczyść szczotką drucianą piasty kół z zabrudzeń i nalotów, użyj preparatu zmywającego (np. Quickleen i Brakleen),

        6/ dokonaj pomiaru „bicia” piast na ich obwodzie. Maksymalne odchylenie nie może przekraczać 0,02 mm. Natryśnij niewielką warstwę preparatu (np. Copperpaste) na powierzchnie piast.

        7/ po zamontowaniu tarcz dokonaj pomiarów bicia tarcz w obwodowych ich częściach. Wartość bicia po wykonaniu pełnego obrotu tarczy nie może przekraczać 0,08 mm. Jeśli wartość ta jest większa, należy spróbować obrócić tarczę względem otworów i ponownie zamontować. Pomiar ten jest najważniejszą czynnością podczas wymiany tarcz.

        8/ dokładnie oczyść tarcze hamulcowe z zabrudzeń tłuszczowych (olej, smar), najlepiej preparatem odtłuszczającym (np. Brakleen),

        9/ zamontuj nowy komplet klocków hamulcowych, posmaruj pastą Copperpaste tylne blachy klocków hamulcowych, oczyszczone śruby kół,

        10/ dokręć śruby kół na krzyż używając klucza dynamometrycznego. Moment dokręcania śrub waha się od 7 do 11 daNm.

        11/ przez pierwsze 300 km unikaj gwałtownych i długotrwałych hamowań.
        ASV 147PS@307Nm

        Komentarz


        • #5
          piszcie piszcie bo ja jutro wymieniam swoje

          Komentarz

          • nico21
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 2640
            • Volkswagen

            #6
            Sigma_74, a co kupiłes?
            DACAR.team

            Komentarz

            • RomanS
              Elegance
              • 2004
              • 804

              #7
              zefirstorm, w warunkach laboratoryjnych to masz całkowitą rację. Natomiast "w życiu" zmodyfikowałbym je nieco (nie każdy ma laboratorium).

              1,2 - oczywistość

              3 - czy ma to coś gwarantować, np. pochodzenie z jednej formy odlewniczej ? - nie ma żadnych gwarancji !

              4 - jeżeli na tarczy są rowki, a zawsze jakieś są, to na współpracujących klockach są takie same, więc idealnie dotarta para cierna. Poza tym, które rowki są głębokie, a które jeszcze nie ?

              5- czyszczenie - oczywiste, co do mycia, to jeśli ma być czysta piasta to takie zalecenie jest zrozumiałe, a czy myć, czy nie ?

              6- dlaczego takie a nie inne wartości bicia ? Wiadomo, że ideałem jest 0 (zero null), każde większe jest gorsze, to też wiadomo. Czy każdy musi inwestować w czujnik zegarowy + podstawkę magnetyczną ? Czynność wydaje się mało celowa, wiedząc, że po pierwszej kałuży wszystko może się diametralnie zmienić :wink: Poza tym technicznie to felga dociska tarczę do piasty na całym obwodzie, a wtedy pomiar czujnikiem zegarowym raczej niemożliwy. Można dokręcić piastę śrubami (ale nie od kół, bo są kuliste) ale to nie to samo !

              7- podobnie jak 6

              8- niektórzy producenci zalecają odtłuszczanie,( tarcze konserwowane) i wtedy wystarcza spirytus czy benzyna/inny rozpuszczalnik, inni nie zalecają nic robić. W każdym razie jeśli coś się zabrudzi czy zatłuści (nawet od palców) przy montażu to bym odtłuścił, ale bez wyszukanych preparatów.

              9- klocków nigdy nie smarowałem, i tak idą pracować w "syfie", a wszelkie pasty mogłyby tylko łapać tego syfu więcej, zwłaszcza jak są tłuste. Natomiast o niesmarowaniu śrub kół trzeba napisać, bo tego się nie robi ! Ze względów bezpieczeństwa. Co nie znaczy, że nie usuwać z nich korozji i brudu!
              Cooperpaste domyślam się jest smarem miedziowym, więc jak już to smaruje się nim śruby/nakrętki kolektora wydechowego, śruby kół aż tak się nie rozgrzewają.

              10 - to muszę również zakupić klucz dynamometryczny :roll: Zaręczam, że dokręcę koła bez niego i będzie dobrze. Poza tym nie wiedziałem, że wszyscy wożą w bagażnikach klucze dynamometryczne do wymiany kół. Mnie chyba ktoś podmienił bo w VW i w Skodzie dali zwykły .
              Jak już to podaj konkretną wartość dla śruby M 14x1,5 bo teraz to jest rozrzut 80 %.

              11- na ten temat już kiedyś pisałem, czyli jak na 158 kilometrze mam do wyboru rozjechać gapowatego przechodnia albo komuś zderzak lub nie hamować to co, nie hamować ?. Czy wynająć tor Poznań i tam jeździć w kółko aż wybije 300 km ?
              A dlaczego 300 km a nie 298 ?
              IMO należałoby napisać, że w pierwszym okresie użytkowania pamiętać, że hamulce mogą działać inaczej (słabiej). Ale tak jest po każdym wyjeździe z myjni ! Każdy kto ma jakąś inteligencję to rozumie, a gapy i zapominalscy walą innym w tylny zderzak. Po prostu brak umiejętności przewidywania.

              Właśnie niedawno wymieniałem tylny zderzak, na szczęście delikwent powiedział, że się zagapił za dziewczynami. Gdyby powiedzsiał, że ma nowe hamulce i nie mógł intensywniej hamować, bo wyczytał tak na forum OCP to bym go chyba rozszarpał własnymi zębami :diabelski_usmiech

              Przewiduję, że gdyby ktoś zażyczył sobie tych wszystkich pomiarów itp. to po pierwsze musiałby to zlecić np. rzeczoznawcy, a po drugie za wymianę tarcz i klocków zapłaci więcej niż kosztują nowe tarcze i klocki, to może lepiej od razu kupić dwa komplety tarcz, coś tam się z tego dopasuje :wink:

              PS w p. 6 i 7 mam nadzieję, że dobrze rozróżniłem wartości bicia, w oby przypadkach używasz określeń "obwodowe" a tylko jedne jest obwodowe a drugie promieniowe. Nie wiem tylko, czy na jakiejś obrabiarce uda się uzyskać dokładność 0,02 mm na promieniu powiedzmy 144 mm ? (1/2 z 288). I czy po pierwszym porządnym hamowaniu różnice nie będą większe ?
              Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

              Komentarz

              • daneczek76
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 3642
                • Toyota

                #8
                zefirstorm, bardzo ładnie to wylożyłeś, 11 punkt bardzo wazny kiedyś wyczytałem na anglo języczne ulotce od tarcz która była w opakowaniu że nawet 1000 km trzeba przejechać aby one niby sie lepiej że tak powiem dotoczą co zwieksza wytrzymałośc i żywotnośc tarcz.
                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                Komentarz


                • #9
                  ATE PD i klocki też takie, jutro montaż

                  Komentarz

                  • zefirstorm
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 152

                    #10
                    absolutnie opis niejest mojego autorstwa - napisał go Ferodo (taką ma gość ksywę )
                    a co do samego meritum to watpię że ktoś tak jak on w pl zna się na heblach - tych stockowych i tych do rajdów/wyścigów

                    Pierwszy w Polsce sklep specjalizujący się w hamulcach. Markowe części do układów hamulcowych: klocki, tarcze, bębny i płyny hamulcowe. Przejdź do oferty.


                    pozdr - polecam galerie
                    ASV 147PS@307Nm

                    Komentarz

                    • RomanS
                      Elegance
                      • 2004
                      • 804

                      #11
                      zefirstorm, a to zwracam honor, myślałem, że to Ty zacząłeś dzisiejszy dzionek od skrzynki piwa. Zrobić można wszystko, ale i tak należałoby zacząć od wybudowania odlewni i ustalenia składu i sposobu wykonania odlewu tarcz itd. itp.

                      Zależy też dla kogo autor to pisał. Pisałem kiedyś instrukcję obsługi samochodu terenowego używanego przez wojsko i zadanie polegało na tym, aby napisać to tak, żeby zechciał to przeczytać i zrozumieć żołnierz-kierowca. Niezła była jazda (i w podobnym stylu zalecenia).
                      Dla cywila pisze się w takim przypadku : "udać się do ASO". I lepiej nie patrzeć jak to zrobią mechanicy
                      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                      Komentarz

                      • zefirstorm
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 152

                        #12
                        Zamieszczone przez RomanS
                        a to zwracam honor, myślałem, że to Ty zacząłeś dzisiejszy dzionek od skrzynki piwa.
                        niestety nie było tak kolorowo :evil:
                        ASV 147PS@307Nm

                        Komentarz

                        • aldam
                          L&K
                          • 2006
                          • 1036

                          #13
                          Tak sobie przeczytałem tą instrukcję i pytam gdzie mi to tak fachowo wymienią, chyba taki zakład nie istnieje
                          Audi A4 1.8TFSI

                          Komentarz

                          • zefirstorm
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 152

                            #14
                            Pierwszy w Polsce sklep specjalizujący się w hamulcach. Markowe części do układów hamulcowych: klocki, tarcze, bębny i płyny hamulcowe. Przejdź do oferty.

                            masz tam nr do p. Maćka
                            ASV 147PS@307Nm

                            Komentarz

                            • Nexus6
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 4847
                              • Volkswagen

                              #15
                              aldam, mnie tak wymienili w Warszawie :diabelski_usmiech więc po prostu nie szukałeś

                              [ Dodano: Pią 13 Paź, 06 20:43 ]
                              zefirstorm, w Tabel'u możesz sobie co najwyżej przewody w oplocie zamówić, a nie zmienić tarcze/klocki :diabelski_usmiech
                              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                              Komentarz

                              • henio
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 631

                                #16
                                Ludzie jak nowa octa wyjeżdza z salonu to też ma tak wszystko dotarte? jedna wielka bzdura.Nie mówmy że fabryka robi wszystko tak na cacy jak jest w instrukcjii wyżej.Robi wszystko hurtem , a octa hamuje bez żadnego docierania idealnie.Za dużo jest czynników które gwarantują trwałośc tarcz.

                                Komentarz

                                Pracuję...