pod cisnienie mogło by byc wyzsze ale przy takim podcisnienieu gruszka powina byc wciagnieta do oporu bo jest ona ustawiana na -0,55 bara .
[Inne] Dobre opony w nietypowym rozmiarze
Zwiń
X
-
[Inne] Dobre opony w nietypowym rozmiarze
Witajcie,
dzięki koledze xxxmikey moja Fabia w przyszłym sezonie zamiast klasycznych i niezbyt pięknych 15" stanie na fajnych 17" i tu pojawia sie problem, niewiele Fabii jeździ na oponach w tak nietypowym rozmiarze ale jest on często spotykany w Octaviach. Chodzi o 205/40 R17
i w tym miejscu pojawia sie pytanie do was szukam producenta i modelu opony oferujacy korzystny stosunek ceny do jakości i parametrów trakcyjnych. Najdroższe opony wcale nie znaczy najlepsze więc słucham waszych propozycji?
Z góry dzięki za pomoc i porady
PS. Co sądzicie o oponach ze wzmocnionymi bokami sprawdza sie to na codzień? Dla Fabi 40 jest dość niskim profilem pytanie czy warto dopłacić i kupić droższe opony cze technologia totalnie sie nie sprawdza i to kasa wyrzucona w błoto
-
-
mati160, sporo się wykosztujesz na ten nietypowy rozmiar, wychodzi około 500zł za oponę letnią, to więcej niż za 225/45/R17. Profil opony to jakieś 8cm, będzie twardo.
Co do wzmocnień (oznaczenia XL itp)
Ja bym sobie odpuścił, pierwotnie opony o wzmocnionych bokach miały trafiać do obciążonych samochodów (np. furgonetek, mini busów), mogą się też przydać do utwardzenia opon z dużym profilem "balonów". U Ciebie już będzie twardo, więc nie wiem czy dalsze utwardzanie ma sens, no ale kto co lubi.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Słyszałem o jakiś bokach opon które chronią ranty felg przed uszkodzeniem, moze źle sie wyraziłem
Pytam o konkretne modele z prostej przyczyny. najtańsze opony w tym rozmiarze z właściwym indeksem prędkosci to wydatek rzędu 177 zł za sztuka a najdroższe 1163 zł za sztuka, dlatego oczekuje od was konkretnych modeli z którymi mieliscie do czynienia i spisywały sie dobrze bądź wręcz przeciwnie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mati160Słyszałem o jakiś bokach opon które chronią ranty felg przed uszkodzeniem, moze źle sie wyraziłem
Pytam o konkretne modele z prostej przyczyny. najtańsze opony w tym rozmiarze z właściwym indeksem prędkosci to wydatek rzędu 177 zł za sztuka a najdroższe 1163 zł za sztuka, dlatego oczekuje od was konkretnych modeli z którymi mieliscie do czynienia i spisywały sie dobrze bądź wręcz przeciwnie
Jeżeli chodzi o odczucia dotyczące konkretnych opon to mamy tutaj taki długi wątek na ten temat: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=3555
Co do opon chroniących ranty, to trzeba wizualnie ocenić. Dobry przykład to zimówkę Goodyear UG8, zobacz na zdjęciu miejsce łączenia rantu i opony.
Swoją drogą chyba praktycznie każda opona o takim profilu będzie miała ochronne ranty.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Dzięki widać ten wątek jakoś umknął mojej uwadze ops:
Testy testami w Vectram mam Bridgestone Turanza owszem tak jak w testach trakcyjnie są świetne cena też dość atrakcyjna, ale powyżej 180 km/h mimo dobrego wygłuszenia hałas generowany przez te opony przebija nawet silnik na ostatnim biegu na najwyższych obrotach. Stąd moje pytanie o wasze subiektywne odczucia. Nie ukrywam ze to pierwszy zakup opon o tak niskim profilu dotychczas profil to 55-60
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dudek_tW chwili obecnej te mają chyba najlepszy stosunek jakości do ceny:
http://beta.oponeo.pl/dane-opony/toy...05-40-r17-84-w
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mihaumati160, nie kupuj T1R. Kolega je ma i jakaś masakra, miękkie strasznie i szybko znikają.
Zresztą temat o oponach jest więc można było tam podpytać
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xxxmikeymati160, Toyo T1R kleją bardzo fajnei na suchym. Na mokrym nie ma tragedii, jednak dokładnie tak jak pisze Mihau, są miękkie, przez co przy ostrzejszej jeździe znikają w oczach...
Chocby miały najlepszą trakcje głupio wywalać mnóstwo kasy na opony które przetrwają 1 sezon max 2 wolałbym coś trwalszego
Komentarz
-
-
Ja bym zaproponował Potenzy ale ich minus jest taki, że są męga głośne. Może Vredenstein Ultrac Cento? http://www.oponeo.pl/dane-opony/vred...40-r17-84-w-xl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MihauJa bym zaproponował Potenzy ale ich minus jest taki, że są męga głośne. Może Vredenstein Ultrac Cento? http://www.oponeo.pl/dane-opony/vred...40-r17-84-w-xl
Vredestein z tymi nie miałem do czynienia, dobre to? Co cena jak na Dunlopach albo innych Continetalach
Komentarz
-
-
mati160, na Turenzach nie jeździłem ale po zmianie z zimówek UG7+ na Potenzy RE050 jest mega różnica.
O Vredensteiny pytaj piramidę i hotraina, bo używają. Ja ze swojej strony dodam, że mój tata jeździł na Vredensteinach i był bardzo zadowolony. Ja jak zmienię felgi to biorę właśnie Vredensteiny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mihaumati160, na Turenzach nie jeździłem ale po zmianie z zimówek UG7+ na Potenzy RE050 jest mega różnica.
O Vredensteiny pytaj piramidę i hotraina, bo używają. Ja ze swojej strony dodam, że mój tata jeździł na Vredensteinach i był bardzo zadowolony. Ja jak zmienię felgi to biorę właśnie Vredensteiny.
Vredesteiny jeszcze nie miałem ale po oponach Hancook jestem pozytywnie zadowolony jakością pomijanych często producentów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mihaumati160, no teraz mam 225/45/17 ale jak wszystko dobrze pójdzie to idę w 225/40/18.
Coraz więcej sygnałów za Toyo tylko nikt nie chce nic bliżej mówić o ich ścieralności
W oko wpadła mi jeszcze Fulda (mam na zime i sa całkiem niezłe) ale nie wiem jak letnie sie spisują
Komentarz
-
-
mati160, w Fabii Monte Carlo mam oponę 205/40 R17 z salonu wyjechała na Dunlopach Sportmaxx , opony spisują się bardzo dobrze.
Opony o ile nie są noname to raczej nie ma większego znaczenia jakie kupisz, grunt to omijać dziury, unikać krawężników i bardzo powoli przejeżdżać progi zwalniające.ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Flamemati160, w Fabii Monte Carlo mam oponę 205/40 R17 z salonu wyjechała na Dunlopach Sportmaxx , opony spisują się bardzo dobrze.
Opony o ile nie są noname to raczej nie ma większego znaczenia jakie kupisz, grunt to omijać dziury, unikać krawężników i bardzo powoli przejeżdżać progi zwalniające.
Komentarz
-
-
To spokojnie powoli przejedziesz. Niskoprofilowe opony po prostu wzmagają czujność na drodze, co też jest dobrą rzeczą :lol:ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233
ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025
ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hotrainZamieszczone przez FlameDunlopach Sportmaxx
Teraz Vredestein Ultrac Vorti, tez jestem bardzo zadowolony. Kolega kowal2002 jechał ze mną i pierwsze pytanie było o rodzaj opon bo bardzo ciche :szeroki_usmiech
Nie żałuj kasy na gumy.
Komentarz
-
Komentarz