[O1] Pytanie o wiatrak klimy :-)))

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • alx
    Drive
    • 2011
    • 51

    [O1] Pytanie o wiatrak klimy :-)))

    No niestety ale nowy Focus jest po prostu odpychajacy we wnetrzu.
    Ksztalty deski raza kiczem i przestylizowaniem, konsola radia wyglada jak klawiatura komorki sprzed 10 lat, dodatkowo podobnie jak w skodzie drzwi wykonczone sa paskudnie. Twardy parapet, ogolnie twarde plastiki z malym skrawkiem materialu. (W O3 mimo defacto jeszcze gorszych materialow... jakos tak to zaprojektowali, ze po prostu wizualnie lepiej sie to prezentuje).

    Jednak chyba najgorszym elementem... znaczy robiacym najgorsze wrazenie sa fotele(oprocz titanium). Co za baran wybral na tapicerke foteli plastikowa siatke z chinskich trampek.??! Wyglada to skandalicznie i tak plastikowo, ze az sie niedobrze robi. Nie oczekuje przytulnosci jak w bentleju, ale bez przesady... trzeba byc slepym zeby wybrac takie materialy do wykonczenia kabiny. Dla mnie to bylo czynnikiem, ktory sprawil ze wykreslilem focusa z kregu moich zainteresowan... No i wyciszenie nie bylo za szczegolne. Do 120 OK, a powyzej nagly wzrost szumow - glownie z opon... Golf byl lepszy, C4 bylo lepsze, s40 bylo lepsze...
  • fryta1979
    Ambiente
    • 2010
    • 188

    #2
    [O1] Pytanie o wiatrak klimy :-)))

    Panowie i Panie

    Czy wiatrak klimy powinien caly czas dzialac? Bo zaobserwowalem, ze sie nie kreci a jak tylko stane w korku klima jakby duzo slabiej dziala?

    Komentarz

    • zadariusz1
      Rider
      • 2011
      • 543
      • Octavia III (5E3)
      • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      U mnie wiatrak chodzi caly czas i z tego co pamietam w OI tez chodzil mi caly czas,a klima w korku z racji braku chlodzenia chlodnicy przez pedzace powietrze zawsze w korkach jest ciut mniej wydajna

      Komentarz

      • cezaryaksum
        Ambiente
        • 2010
        • 126

        #4
        wiatrak chłodnicy to ten sam co klimy? bo u mnie non stop chodzi chyba od chłodnicy właśnie, taki głośny jest.
        pozdrawiam

        Komentarz

        • fryta1979
          Ambiente
          • 2010
          • 188

          #5
          Nie no ja mam dwa :-)) ale dzis zrobilem 100 km i wlasnie podczas przejazdu przez zakorkowane miasto, klima mi kilka razy zawarczala dziwnie, jak byl na niskich obrotach w korku :-/ wylaczylem a jak ruszylem to wlaczylem i chlodzilo az milo :-))) jak dojechalem to Otworzylem maske i ani jeden ani drugi nie banglal wogole. Zatary to on nie jest bo chodzi lekko :-))) jest od tego jakis bezpiecznik? Moze wiecie dokladnie ktory?

          Komentarz

          • czernobyl
            L&K
            • 2008
            • 1276
            • Octavia III (5E3)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez fryta1979
            jest od tego jakis bezpiecznik? Moze wiecie dokladnie ktory
            jest (są) - oba na akumulatorze - po zdjęciu pokrywy pomiędzy klemami masz puszkę, a w niej taki zestaw jak na obrazku: http://vag-20vt.tw/images_archive/MK...er_battery.png

            bezpiecznik S180 odpowiada za 1. prędkość wentylatora / wentylatorów
            bezpiecznik S164 odpowiada za 2. prędkość wentylatora / wentylatorów

            w octavkach 1 gen. jest spięte tak, że zawsze kręcą się oba wentylatory - nie ma możliwości, aby w sprawnym układzie kręcił się tylko jeden

            steruje tym wszystkim taki spory sterownik - przekaźnik, który jest pod akumulatorem.

            Komentarz

            • fryta1979
              Ambiente
              • 2010
              • 188

              #7
              Sprawa rozwiazana :-)) zjarany bezpiecznik 2go stopnia predkosci :-))) dzieki za pomoc ;-))) nalezy sie punkcik
              Swoja droga ciekawe czy takie bezpieczniki sie na stacji kupi, nigdy nie widzialem :-)))

              Komentarz

              • czernobyl
                L&K
                • 2008
                • 1276
                • Octavia III (5E3)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez fryta1979
                ciekawe czy takie bezpieczniki sie na stacji kupi, nigdy nie widzialem ))
                też mnie to ostatnio zastanowiło na zachodnich forach piszą, że wymienia się całą skrzyneczkę z bezpiecznikami, ale zapewne Polak potrafi

                Komentarz

                • Krzycho-63
                  Rider
                  • 2007
                  • 628
                  • Superb II (3T4)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez czernobyl
                  na zachodnich forach piszą, że wymienia się całą skrzyneczkę z bezpiecznikami
                  Można kupić pojedynczo w sklepie moto.Są różne wymiary i różny prąd.Koszt około 3 pln.
                  Skoda Superb II Ambition
                  2.0 TDI CR 170 KM

                  https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                  Komentarz

                  • maciejjeremy
                    Drive
                    • 2010
                    • 79

                    #10
                    A powiedzcie mi panowie, czy jak włączymy klimę to wiatraki maja jedna prędkość obrotową, czy również w razie np. za małego chłodzenia włączy sie drugi bieg.Zakładając że temperatura cieczy chłodzącej silnik jest w normie.

                    Komentarz

                    • czernobyl
                      L&K
                      • 2008
                      • 1276
                      • Octavia III (5E3)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez maciejjeremy
                      A powiedzcie mi panowie, czy jak włączymy klimę to wiatraki maja jedna prędkość obrotową, czy również w razie np. za małego chłodzenia włączy sie drugi bieg.Zakładając że temperatura cieczy chłodzącej silnik jest w normie.
                      druga prędkość obrotów wentylatorów włącza się gdy
                      a) temp. jest za wysoka
                      b) ciśnienie w układzie klimatyzacji jest za wysokie

                      Komentarz

                      • maciejjeremy
                        Drive
                        • 2010
                        • 79

                        #12
                        Dziękuje za odpowiedz,a jak sprawdzić czy działa drugi bieg??

                        Komentarz

                        • czernobyl
                          L&K
                          • 2008
                          • 1276
                          • Octavia III (5E3)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez maciejjeremy
                          Dziękuje za odpowiedz,a jak sprawdzić czy działa drugi bieg??
                          np. przylepić duży kawał folii od frontu chłodnicy i włączyć klimę na max chłodzenie - powinno po dłuższej chwili zaskoczyć na 2.bieg. oczywiście warto z VAGiem pilnować temperatury cieczy żeby nie przegrzać silnika

                          jeśli chodzi Ci tylko o sprawdzenie, czy instalacja (okablowanie, bezpieczniki) dla drugiego biegu są sprawne, to powinieneś dostać się pod akumulator do wspomnianego przekaźnika, odpiąć wtyczkę z 4 grubymi kablami i zewrzeć te "większe" piny ze sobą - tu przekaźnik do starszej wersji VW: https://wiki.bentleypublishers.com/d...=1244135467787 ale chodzi o tą wtyczkę 4-pin, więc reszta bez znaczenia. zwierasz piny 3 i 4 i ma działać. oby grubym kablem!

                          Komentarz

                          Pracuję...