amortyzatory do octy 4x4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojti
    Ambiente
    • 2005
    • 102

    amortyzatory do octy 4x4

    W chwili wprowadzenia na rynek nowego Mercedesa Klasy C już wiosną, limuzyna będzie miała za sobą najwszechstronniejszy program testów w historii producenta ze Stuttgartu. Prototypy auta poddano w ciągu ostatnich trzech i pół roku ponad 24 mln kilometrów prób we wszystkich zakątkach świata.

    Testy przeprowadzone z wykorzystaniem specjalistycznego oprzyrządowania Centrum Technologicznego w Sindelfingen okazały się nie mniej wszechstronne i wymagające. To właśnie w tym miejscu zarówno nadwozie, jak i podwozie w ciągu kilku tygodni przeszły serię niezwykle ciężkich prób, których celem była symulacja obciążeń, jakim samochód podlega w czasie całej swojej eksploatacji. Każdy kilometr takich prób wytrzymałościowych, również na bardzo wymagających torach testowych, to odpowiednik 150 kilometrów przejechanych w normalnym ruchu ulicznym. Właśnie w tak ekstremalnych warunkach osobowe auta marki Mercedes-Benz nabierają cech gwarantujących ich niezawodność na długie lata.

    Testowanie nowej Klasy C rozpoczęto latem 2003 r. Cykl nieprzerwanych, systematycznie prowadzonych prób tego samochodu objął w sumie 280 prototypów, które poddano testom wytrzymałości w najróżniejszych warunkach klimatycznych i topograficznych. Jeden z tych testów, o nazwie Heide, należy do najtrudniejszych na świecie programów testujących nowe modele samochodów. Tę morderczą próbę wytrzymałości auta na torze, trwającą od czterech do sześciu tygodni, wykonywano już ponad 50 lat temu, kiedy to Mercedes przeprowadzał dużą część swoich testów w miejscu zwanym Wrzosowisko Luneburg (Heide to po niemiecku wrzosowisko). Cały test można porównać z przejechaniem 300 tys. kilometrów w zwykłych warunkach drogowych.

    Mercedes-Benz zrekonstruował warunki panujące na Wrzosowisku Luneburg (wyboje, drogi brukowane polnymi kamieniami) w należących do koncernu obiektach w Stuttgarcie i Sindelfingen. Zainstalowano tu zaawansowane technologicznie urządzenia, które nieprzerwanie, 24 godziny na dobę, trzęsą i wyginają karoserię samochodu, dzięki czemu uzyskuje się efekt podobny do tortur fundowanych pojazdom przez Heide. Siły oddziałujące na łączenia podwozia z nadwoziem są ogromne - dochodzą do 20000 newtonów, czyli równowartości nacisku dwóch ton, a na dodatek występują falami, szybko, jedna po drugiej.

    Komputerowe dane zebrane w ramach Heide wykorzystuje się także do badania wytrzymałości podwozia samochodów. Sześć wspomaganych hydraulicznie urządzeń służy do wykonywania unikalnej serii testów non-stop, którym poddaje się obie osie samochodu. Inżynierowie Mercedesa mają także do dyspozycji cztery inne urządzenia do testowania łożysk i piast kół podczas trwającej 60 godzin bez przerwy próby na symulatorze toru Hockenheim Grand Prix. W trakcie testu poszczególne elementy podwozia poddawane są potężnym siłom bocznym, które rozciągają je do granic wytrzymałości.

    Również przeguby i łożyska osi muszą wytrzymać ekstremalne obciążenia, zanim trafia do fabrycznej produkcji na wyposażeniu nowej Klasy C i innych modeli marki. Oprócz stałych naprężeń i prób dynamicznych, podczas których na elementy osi oddziałują siły rzędu 35000 Nm, podzespoły te muszą także wytrzymać skrajnie wysokie temperatury 90 stopni Celsjusza. Ich wytrzymałość sprawdza się w ramach testów drogowych przegubów osi podczas prób drogowych w warunkach ruchu ulicznego w Tokio.

    Samochody osobowe marki Mercedes-Benz przechodzą także próby innych warunków drogowych towarzyszących ich codziennej eksploatacji, jak na przykład działania wysokiego ciśnienia wody (80 barów), a także powtarzalnego oddziaływania strumienia lodowatej, brudnej wody oraz drobnego gorącego piasku na przeguby osi. Test tego typu trwa do trzech tygodni, podczas których ten element podwozia poddawany jest cyklowi obciążeń w ilości jednego miliona powtórzeń - to o wiele więcej niż każdy z modeli marki Mercedes-Benz zwykle będzie miał okazję doświadczyć w trakcie eksploatacji.

    Centrum technologiczne Mercedes-Benz dysponuje ogółem około 160 nowatorskimi urządzeniami testującymi wytrzymałość samych tylko podzespołów podwozia.

    Po wykonaniu pełnego cyklu prób wytrzymałościowych w warunkach normalnego ruchu drogowego oraz z wykorzystaniem obiektów testujących, podczas których samochody poddano opisanym wyżej ogromnym obciążeniom, symulując starzenie się pojazdów w niezwykle przyspieszonym tempie, przyszedł czas na osiemnastotygodniowy test światowy - jeden z najważniejszych etapów podczas maratonu prób nowej Klasy C. Cztery w pełni wyposażone prototypy udanie przeszły testy w Niemczech, Finlandii, Dubaju i Namibii, gdzie po raz kolejny sprawdzono wszystkie podzespoły i układy samochodu (od filtra cząstek stałych silnika wysokoprężnego, po fotele, od zawiasów drzwi po amortyzatory drgań) w wysoce zmiennych warunkach klimatycznych i topograficznych.

    To jednak nie wszystko: 15 modeli testowych nowej Klasy C wzięło udział w ostatecznej, ciężkie, trwającej siedem miesięcy i obejmującej pobyt w sześciu krajach próbie, której pomyślne przejście było warunkiem wdrożenia ich do masowej produkcji. Nigdy dotąd jakikolwiek nowy model Mercedesa nie został poddany tak gruntownemu dodatkowemu badaniu. I z tak znakomitym rezultatem.

    Ostatni etap prób, bezpośrednio poprzedzający rozpoczęcie produkcji na skalę masową, będzie polegał na wysłaniu 450 nowych, fabrycznych limuzyn Klasy C na testy drogowe przed wprowadzeniem modelu. W ramach badania, pracownicy DaimlerChrysler przetestują nowy model w normalnej, codziennej eksploatacji, pokonując w sumie dystans około 16 mln kilometrów. Wszystko po to, aby od samego początku mieć pewność, że do produkcji wejdzie rozwiązanie najwyższej jakości.

    Link do artykułu
  • goldens
    Ambiente
    • 2005
    • 103

    #2
    amortyzatory do octy 4x4

    Wraca jak bumarang sprawa amortyzatorów,

    Gdzie moge znaleźć amortyzatory przednie do mojej Octavki, gdzie znajduję jakiś kompetentny człowiek który potrafi znaleźć czy ściągnąć te część. wszyscy się kręcą błądzą wciskają jakąś ciemnote.

    Octavia 2001 4x4 nr oryginalny amortyzatora 1J0413031BF

    Z wyrazami szacunku
    Goldens vel Kris o poranku

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      Zmien prosze tytul tego topicu na taki, ktory opisuje o co chodzi.
      TDI 205PS

      Komentarz


      • #4
        Cena domeny: 3999 PLN (do negocjacji). Możliwość kupna na raty od 499.88 PLN miesięcznie. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

        Komentarz

        • huwe
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2005
          • 976

          #5
          za bardzo nie rozumiem.... masz nr katalogowy to walisz do ASO i każesz sobie coś takiego ściągnąć.
          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

          Komentarz

          • goldens
            Ambiente
            • 2005
            • 103

            #6
            nie wiem jak zmienić temat topicu, jak jest już napisany.

            occzywiście że w ASO może by i załatwili, ale problem polega na to że cena jest przynajmniej 2,5 raza większa a poza tym do ASO we Włocławku, mam podejrzeia co do oryginalności tych części.
            Goldens vel Kris o poranku

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez goldens
              nie wiem jak zmienić temat topicu, jak jest już napisany.
              mozesz wymyslic cos jeszcze lepszego, a na przyszlosc pamietac o tym, zeby tytul tematu, ktory zakladasz opisywal problem, z ktorym chcesz sie zwrocic :idea:

              na tyle mnie to zmierzilo, ze zmienilem sam :?
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • yoschua
                Rider
                • 2006
                • 339

                #8
                Ja mam teraz założone KONI SPORT, kupione tutaj http://www.koni.com.pl/

                Zadzwoniłem, zamówiłem i założyłem (warsztat założył), pasowały bez problemu, no i tłumią
                Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                Komentarz

                Pracuję...