Cześć wszystkim mimo solidnego zaproszenia to warto by było się przywitać oraz spytać czy będę mile widziany w waszym towarzystwie w sobotę na spocie ?
Witam,
Niedawno wszedłem w posiadanie srebrnej octavii 2 na którą chorowałem od dłuższego czasu.
Piękny autko z silnikiem 1.9TDI BXE, na pewno wielu Was posiada ten silniczek i stąd moje pytanko:
Jak eksploatować tego dieselka? Wkręcać go wysoko czy raczej nisko? Jak jest z tym tubo, czy ma on zmienną geometrie łopatek sprężarki czy nie? Kiedy ją studzić i ile?
P.S Wcześniej jeździłem Vectrą 1.6 16V stąd mój brak doświadczenia w dieslach ops:
lorus1908, a kto Ci każe cały czas kręcić turbo na maksa na ciepłym? wystarczy raz na jakiś czas je przegonić, a tak możesz jeździć ekonomicznie :wink:
a gaz cisnąć na max od 2500
a nie od 1400 bo też ciągnie :lol:
no i właściwie to nie chodzi o wysokie obroty silnika, tylko liczy się jak "głęboko i szybko" naciskasz na pedał gazu :idea:
możesz ciągnąc na zimnym do 2500, ale jak gwałtownie naciśniesz na pedał to turbo kręci z max obrotami
czyli możesz ciągnąć wyżej, ale powoli przyśpieszając
no i zbieraj kaskę na silnik "w razie czego"
a jak pożyje to będzie na " wczasy"
2006r. 170kkm ale jest felga Dezenta Spojlerek jak w RS-ce założone LEDziki długo szukałem ale jak ją zobaczyłem od razu się zakochałem
Narazie zbieram na sprzęgło ale zobaczymy co tam jeszcze w nim piszczy 8)
[ Dodano: Sob 04 Sie, 12 17:18 ]
abstinent widzę że masz ten motorek a jak tam zimą? Bo słyszałem że długo się grzeje?
Aha no i jeszcze EGR się poci to chyba też do wymiany :?
[ Dodano: Sob 04 Sie, 12 17:26 ]
Właściwie to nie wiem jak z tym sprzęgłem??? Niby na zimnym nie słychać ino na ciepłym, obroty trzyma biegu jałowym, a niby jakby szarpało silnikiem.
Ale przy 170kkm to już chyba czas na sprzęgło.
P.S. Tak to jest jak człowiek przez całe życie jeździł benzyną to teraz dziwi
Ale do odważnych świat należy
lorus1908, pewnie koło do wymiany, ale to i tak komplecik warto zrobić
ja zimą nie narzekam, bywa że po 10km jest ok, a bywa że do Katowic jak jechałem to nie mógł się zagrzać skubany
147 się zbliża
nic nie robiłem poza rozrządem przy 113 czy jakoś tak
a ile nalatane to tego nie wiem
codziennie się modlę żeby to był ten dobry % :diabelski_usmiech
Komentarz