Mondeo czy Passat?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Petros
    Classic
    • 2011
    • 5

    Mondeo czy Passat?

    Eidos71,

    Fajnie było by jakieś foty zobaczyc z projektu
  • Ajs
    Drive
    • 2010
    • 47

    #2
    Mondeo czy Passat?

    Witojcie

    Od razu na wstępie proszę o podejście do tematu bez zbędnych nerwów i emocji, wiem, że podobnych zapytań jest sporo i niektórzy reagują na nie alergicznie
    Proszę o odpowiedzi tych, którzy mają ochotę podzielić się swoją opinią czy doświadczeniem. Oczywiście sam w każdym z poniższych aut usiądę i każdym się przejadę, z doświadczenia jednak wiem, że nie wszystko da się 'wyhaczyć' w czasie krótkiej jazdy próbnej a ponieważ czytam forum sporo i widzę tu zacne grono 'wyjadaczy' chętnie posłucham co myślą.

    Do rzeczy: jak wspomniane w temacie szukam dobrego wyboru pomiędzy hatchbackami:

    Ford Mondeo 2.0 Ecoboost (Gold)
    VW Passat 1.4 TSI + DSG (Comfortline)
    VW Passat 2.0 TDI + DSG (Comfortline)

    I teraz kategorie, trochę nietypowe:
    Głównie interesują mnie wrażenia na temat prowadzenia, komfortu jazdy (zarówno z przodu jak i z tyłu, mam dwójkę dzieci), funkcjonalności, przydatności wyposażenia, itp. Czyli skupiamy się na przyjemnościach
    Nieistotne są: cena, spalanie, awaryjność

    Z góry dzięki :twisted:

    Komentarz

    • rowerek
      Rider
      • 2010
      • 449

      #3
      Nie bardzo rozumiem porównania 203-konnego Mondeo ze 122-konnym Passatem... 7,6 sek. do 100km/h vs 10,3 sek. ... Pytasz o wrażenia z jazdy. Gwarantuję Ci, że przy tym zestawieniu silników po przesiadce z Mondeo do Paska będziesz się czuł jak po przesiadce z samochodu do taczki... Jeżeli chodzi o układ jezdny to oba auta prezentują podobny poziom (ze wskazaniem na Mondeo, mimo jego wieku wciąż jest w czołówce, zresztą od czasów Focusa wszystkie Fordy prowadzą się bardzo dobrze) a przy tych silnikach, w Pasku możesz mieć wrażenie, że jest On niewykorzystywany. Chyba, że osiągi nie grają ważnej roli a taki silnik w Mondeo spowodowany jest tym, że jest tani i za porównywalną kwotę z Paskiem możesz mieć tak mocny silnik.
      Zamieszczone przez Ajs
      Do rzeczy: jak wspomniane w temacie szukam dobrego wyboru pomiędzy hatchbackami:
      Passat to nie hatchback.

      Komentarz

      • Ajs
        Drive
        • 2010
        • 47

        #4
        Zamieszczone przez rowerek
        Nie bardzo rozumiem porównania 203-konnego Mondeo ze 122-konnym Passatem...
        Dzięki za komentarz, rowerek. Zestaw aut może nie jest zbyt logiczny, ale z takiej listy mam wybór, dlatego pisałem, że koszta nie grają roli. Wybór Mondeo w tej opcji wydaje się oczywisty, szukam jednak adwokata diabła, który pomoże mi znaleźć argumenty za Paskiem (który rzecz jasna nie jest hatchbackiem, masz rację , chodziło mi o to, że nie może być to kombi).

        Komentarz

        • JOY
          Rider
          • 2008
          • 641

          #5
          Może tylko jedna - Mondeo szybciej zardzewieje, ale poza tym nieporównywalnie lepszy komfort zawieszenia ma Ford, układ jezdny Ford, silnik Ford...

          Komentarz

          • ketivv
            L&K
            • 2011
            • 1155

            #6
            Zamieszczone przez Ajs
            Ford Mondeo 2.0 Ecoboost (Gold)
            Gold czy Ghia ?

            skrzynia PowerShift czy manual ?

            Zamieszczone przez Ajs
            prowadzenia, komfortu jazdy (zarówno z przodu jak i z tyłu, mam dwójkę dzieci), .........
            Nieistotne są: cena, spalanie, awaryjność
            każdy Ford prowadzi się lepiej jak jego odpowiednik u konkurenta
            w zestawieniu z takim silnikiem będzie to o niebo lepsze auto jak podane konfiguracje Passata

            Komentarz

            • Garret
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1196
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

              #7
              przy takich założeniach i mając taki wybór..... tylko Mondeo :wink:
              Garret

              -----------
              Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

              Komentarz

              • Nexus6
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 4847
                • Volkswagen

                #8
                Ford z PowerShiftem
                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                Komentarz

                • rowerek
                  Rider
                  • 2010
                  • 449

                  #9
                  Zamieszczone przez Ajs
                  Wybór Mondeo w tej opcji wydaje się oczywisty, szukam jednak adwokata diabła, który pomoże mi znaleźć argumenty za Paskiem
                  Ja mogę się pobawić :szeroki_usmiech
                  Jak już zostało wspomniane, w kwestii prowadzenia, osiągów itp. Mondeo będzie lepsze od Paska w podanych specyfikacjach (zarówno 2.0tdi jak i 1.4tsi). Pytanie brzmi jakie są Twoje oczekiwania co do samochodu. Ma być bardziej dynamiczny czy też może ma pełnić rolę statecznej limuzyny do spokojnego/normalnego przemieszczania się? Jeżeli nie szukasz quasi sportowych doznań za kółkiem to wybór Paska 2.0tdi (jeżeli cena nie gra roli to 2.0tdi będzie o wiele lepszym wyborem niż 1.4tsi) też jest bardzo dobrą opcją. To, że Mondeo prowadzi się lepiej nie znaczy, że Pasek jest zły (wręcz przeciwnie, różnice nie są aż tak widoczne i objawiają się przy naprawdę ostrzejszym traktowaniu).
                  Do tego widać na drogach, że czarne, firmowe Paski z 2.0tdi to najszybsze pojazdy więc też dają radę :twisted:

                  Zalety Mondeo wszyscy znamy ale oprócz tego auto ma też trochę wad, np.:
                  -jak zostało wspomniane rdza (co prawda w duuuużo mniejszym stopniu niż w Mk3 ale jednak coś tam się dzieje)
                  -materiały w środku. Delikatnie rzecz ujmując Mondeo nie powala. Dużo twardego plastiku, takie duperele jak przełączniki od sterowania lusterek itp. wyglądają jak odlane z plastiku na tanie mydelniczki. Materiałowa tapicerka wyraźnie gorszej jakości niż w Pasku. Design też jest specyficzny, albo komuś pasuje albo nie. Passat przez to, że 'dziadowy' się tak nie starzeje w środku i mimo braku polotu wygląda ok mimo, że projekt deski ma już z 8 lat. Do tego dla mnie niewygodny, nieprzesuwalny podłokietnik w Mondeo.

                  Jeżeli chodzi o ilość miejsca w środku to wygląda to podobnie z lekką przewagą Mondeo (tak mi się wydaje, opieram się na organoleptycznym porównaniu, może mi się mylić:P). Do tego Mondeo to hatchback więc bardziej praktyczne wykorzystanie bagażnika.

                  Jeżeli ja stałbym przed takim wyborem jak Ty to mimo wszystko wziąłbym jednak Passata 2.0tdi (dsg mógłbym odpuścić i zainwestować w lepsze wyposażenie np. pakiet z bi-xenonami), ponieważ:
                  -ścigantem nie jestem więc 2.0tdi by mi wystarczył (moment w dieslu dużo daje więc w 90% przypadków na drodze daje radę). W sumie nie npisałeś czy 140KM czy 170KM ale wg mnie nawet 140KM jest ok.
                  -bardziej cenię sobie wygodną jazdę od napinania się i 'butowania' 203KM (wiadomo, zaraz będzie argument, że mocy nigdy za wiele ale jeżeli ktoś jeździ z głową to 140KM jest wystarczającą mocą. Jak to mówią, co z tego, że "spod maski aż gwizda, a kierowca p*zda" :evil: )
                  -Passat jest wyraźnie lepiej wykonany. O ile B6 miał z tym miejscami problemy to w B7 jest wyraźna poprawa.

                  Jeżeli chodzi o wyposażenie to kwestia indywidualna ale w standardzie w Mondziaku brakuje samościamniającego się lusterka oraz brak tak atrakcyjnych pakietów jak w Pasku (pakiet 990 i Komfort)

                  Komentarz

                  • ketivv
                    L&K
                    • 2011
                    • 1155

                    #10
                    Zamieszczone przez rowerek
                    -ścigantem nie jestem więc 2.0tdi by mi wystarczył (moment w dieslu dużo daje więc w 90% przypadków na drodze daje radę). W sumie nie npisałeś czy 140KM czy 170KM ale wg mnie nawet 140KM jest ok.
                    mam TDI 140KM zespolony z DSG (+4x4 Haldex) jak dla mnie lekka załamka zestawienie dla tych co nie wyprzedzają TIR-ów

                    Komentarz

                    • rowerek
                      Rider
                      • 2010
                      • 449

                      #11
                      Zamieszczone przez ketivv
                      mam TDI 140KM zespolony z DSG (+4x4 Haldex) jak dla mnie lekka załamka zestawienie dla tych co nie wyprzedzają TIR-ów
                      Proszę Cię... Zaraz znowu dyskusja się skończy na tym, że aby bezpiecznie wyprzedzić TIRa to trzeba mieć 3xx KM...

                      Komentarz

                      • ketivv
                        L&K
                        • 2011
                        • 1155

                        #12
                        Zamieszczone przez rowerek
                        Proszę Cię... Zaraz znowu dyskusja się skończy na tym, że aby bezpiecznie wyprzedzić TIRa to trzeba mieć 3xx KM...
                        nie trzeba, tym bardziej że w jeździe "na codzień" jeździ się momentem a nie mocą
                        nie rzucam słów na wiatr
                        silnik 2.0 TDI + DSG 6 - jeździ beznadziejnie
                        jedyna rada to tryb ręczny skrzyni ale naprawdę szału nie ma
                        oczywiście mowa o operowaniu gazem do pozycji "kick down"

                        Komentarz

                        • marlej108
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 4976
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                          #13
                          primo - to warto sie osobiscie przejechac tymi autami,

                          secundo - jak koszty i paliwo nie maja znaczenia to bym bral ten z najmocniejszym silnikiem - czyli z tych 3 chyba wlasnie Mondeo. o ile ma skrzynie automatyczna.. no chyba ze jednak Passat moze byc 1.8 TSI to wtedy Passata, bo IMHO materialy uzyte do wykonczenia wnetrza lepsze sa wlasnie w VW.

                          jesli Mondeo nie ma automatycznej skrzyni to bym wzial Passata 1.4 tsi z DSG (z tych 3 aut ktore wymieniles).

                          W nowym Passacie tylko siedzialem na targach w Poznaniu i u dealera jak kupowalem Golfa, w Mondeo i siedzialem i jechalem. Wszystkie materialy tapicerskie w Mondeo wydawaly sie gorsze od tych w VW, ale sam design ladny jest w obu autach.

                          zaznaczam, ze nowym Modneo jechalem raz w zyciu, a najnowszym Passatem nigdy wiec nic wiecej nie chce tu pisac bo bedzie to po prostu fantazjowanie, a pewnie nie o to Ci chodzi.

                          ps. tez chcialbym miec taki dylemat gdzie koszty nie gralyby roli hehe
                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz

                          • rowerek
                            Rider
                            • 2010
                            • 449

                            #14
                            silnik 2.0 TDI + DSG 6 - jeździ beznadziejnie
                            jedyna rada to tryb ręczny skrzyni ale naprawdę szału nie ma
                            oczywiście mowa o operowaniu gazem do pozycji "kick down"
                            Miałem okazję przez 2 godziny jeździć SII Combi 2.0tdi 140KM z manualną skrzynią. Co prawda na początku był odczuwalny spadek dynamiki względem 1.8tsi (głównie gorsze przyspieszenie 0-100 oraz przestawienie się na inną charakterystykę silnika co oczywiste). Chociaż mi osobiście przyjemniej jeździ się moim TSI to jednak w ogólnym rozrachunku na trasie Poznań-Pniewy nie było sytuacji, w której bym stwierdził "cholera, ten silnik się nie nadaje do tego auta".
                            Czy to możliwe, że tak zachwalana skrzynia DSG, która wszędzie jest chwalona za poprawę dynamiki i w ogóle ochy i achy tak diametralnie zmieniała obraz tego zespołu napędowego? Serio pytam bo nie miałem okazji nigdy jeździć tandemem TDI+DSG.

                            EDIT
                            Jeżeli skrzynia nie ma takiego wpływu to jedynym wytłumaczeniem dla mnie jest różne rozumienie stwierdzenia "nie jedzie".

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez JOY
                              nieporównywalnie lepszy komfort zawieszenia ma Ford, układ jezdny Ford
                              miałem Mondeo i faktycznie auto prowadziło się jak po "szynach". Zawieszenie bardziej sztywne (mi odpowiadało) niż w Octavce/ Passacie. Układ jezdny naprawdę dobry, precyzyjny.
                              Silnik - to była inna jednostka.
                              Mondeo - owszem podoba mi się ... ale ze względu na fakt, że VW zainwestował w B7 i faktycznie "trochę" poprawił jakość to z tych dwóch wybrałbym właśnie Passata. Brat ma teraz nowe B7 a wcześniej miał nowe B6 - sam twierdzi, że nowy B7 jest o wiele bardziej dopracowanym modelem pod wieloma względami - także prowadzenia, jest po prostu lepszy.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • sew1981
                                RS
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2009
                                • 10918
                                • Fiat

                                #16
                                rowerek,
                                "Jeżeli skrzynia nie ma takiego wpływu to jedynym wytłumaczeniem dla mnie jest różne rozumienie stwierdzenia "nie jedzie" byłbym za tą teorią.
                                Kierowałem 2.0 tdi z dsg touranem i manualem 2.0 tdi passatem takim jak Ty. Nie widzę różnic w dynamice. No ale o tym jest już temat na forum podobny.

                                [ Dodano: Wto 14 Sie, 12 17:28 ]
                                Ajs, tzn..ja bym zrobił tak:
                                1. jak nie mógłbym ingerować w auto brałbym mondziaka - większa moc
                                2. jak możesz się pobawić w dobry chiptuning u tunera dobrego, ze zrobieniem tego tak, żeby ASO nie wykryło chipa, albo szybkiego powrotu do serii i potem spowrotem na program (tzn np. wgrywanie samemu po wizycie w ASO spowrotem) to brałbym passka z dsg. Zrobisz z tego spokojnie 180 koni i będziesz miał ładny niutom i to jakoś już wygląda w porównaniu z benzyną o mocy 203 konie w mondku. Oczywiście seria faktycznie nie będzie jechać w takiej konfrontacji. :wink:

                                Komentarz

                                • ketivv
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1155

                                  #17
                                  1.4 tsi 122KM Przyspieszenie (sek.), 0-80 / 0-100 km/h 6,9 / 10,3
                                  2.0 tdi 140KM Przyspieszenie (sek.), 0-80 / 0-100 km/h 6,9 / 9,8
                                  2.0 tdi 170KM Przyspieszenie (sek.), 0-80 / 0-100 km/h 6,2 / 8,6
                                  2.0 tdi 170KM Przyspieszenie (sek.), 0-80 / 0-100 km/h 6,0 / 8,5 (dsg+4motion)
                                  1.8 tsi 160KM Przyspieszenie (sek.), 0-80 / 0-100 km/h 6,0 / 8,5
                                  dane oficjalne ze strony VW

                                  2.0 TDI 140KM to najprędzej odpowiednik 1.4 TSI 122KM

                                  kto uważa, że 1.4 TSI jest "optymalny" dla nowego Passata czy Superba ?

                                  każdy z nich jest dobry do jazdy po autostradach ale do pokonywania "polskich" tras
                                  dobre jest auto które sprawnie przyspiesza w przedziale 80-120 km/h

                                  mając na uwadze wybór z pomiędzy 3 podanych aut uważam, że najbardziej uniwersalnym będzie Mondeo

                                  Komentarz

                                  • rowerek
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 449

                                    #18
                                    Zamieszczone przez ketivv
                                    2.0 TDI 140KM to najprędzej odpowiednik 1.4 TSI 122KM

                                    kto uważa, że 1.4 TSI jest "optymalny" dla nowego Passata czy Superba ?

                                    każdy z nich jest dobry do jazdy po autostradach ale do pokonywania "polskich" tras
                                    dobre jest auto które sprawnie przyspiesza w przedziale 80-120 km/h
                                    Chcesz mi powiedzieć, że 2.0TDI 140KM nie zapewnia sprawnego przyspieszenia w danym zakresie prędkości? W przypadku manualnej skrzyni biegów 2.0TDI elastyczność 80-120km/h wynosi 8.5/10.5 sek (odp. 4./5. bieg). Dla porównania 1.8TSI robi to w 8.5/11 sek. Wiadomo, że przewaga benzyny polega na tym, że można zredukować jeszcze niżej i pociągnąć pod czerwone pole i robi się jeszcze szybciej, ale twierdzenia, że taki silnik jak 2.0tdi 140KM nie zapewnia sprawnego poruszania się nie przyjmuję.

                                    Kolejna rzecz, której nie rozumiem to kwalifikowanie (wg twoich kryteriów) tych aut (np. pasek z 1.4tsi) jako wolne(?) lub nieoptymalne, w przypadku kiedy np. konkurencyjna Honda Accord 2.0 156KM robi setkę w 10.7sek. i ma moment obrotowy NIŻSZY niż Passat 1.4tsi (192Nm vs. 200Nm). Podobna historia jest z Mazdą 6 2.0 i innymi autami konkurencji z silnikami wolnossącymi. Dziwne, że o tych autach nikt nie mówi, że wolne tylko ekscytują się prowadzeniem itp. Większości malkontentów przeszkadzają nie osiągi a mizerne 1.4 w nazwie. Taka prawda panowie, 1.4tsi w Pasku w 90% (albo i więcej bo turbo to zaleta, że auto od razu 'wstaje') przypadków będzie jechać nie gorzej niż konkurencja z 2.0 w nazwie. Ale przecież 2.0 to brzmi dumnie...

                                    Komentarz

                                    • gebek
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1214

                                      #19
                                      Zamieszczone przez rowerek
                                      konkurencyjna Honda Accord 2.0 156KM robi setkę w 10.7sek. i ma moment obrotowy NIŻSZY niż Passat 1.4tsi (192Nm vs. 200Nm). Podobna historia jest z Mazdą 6 2.0 i innymi autami konkuren
                                      Momencik...Accord manual 156 KM ma 9.3 s do 100km/h....tylka nie urywa,ale to nie
                                      10.7
                                      Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                      Nie synku...to diesel PD.

                                      Honda...the power of dreams.
                                      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                      Komentarz

                                      • rowerek
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 449

                                        #20
                                        Zamieszczone przez gebek
                                        Momencik...Accord manual 156 KM ma 9.3 s do 100km/h....tylka nie urywa,ale to nie
                                        10.7
                                        Sorry, moja wina, spojrzałem na wersję z automatem.

                                        Co nie zmienia faktu, że np. Mazda 6 2.0 155KM robi setkę w 10.3 sek. Tak samo problem tyczy nowych Opli, np. Insigni, która w 1.4 turbo 140KM osiągi ma jeszcze gorsze (bo te auta są strasznie ciężkie)
                                        Mniejsza o dokładne liczby, chodzi mi o to, że największym problemem 1.4tsi wcale nie są osiągi lecz właśnie to nieszczęsne 1.4

                                        Komentarz

                                        • ketivv
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1155

                                          #21
                                          rowerek, zgadzam się w zupełności, że zarówno 1.4 TSI jak i 2.0 TDI 140 KM są wystarczające my jednak mamy tutaj wybrać spośród 3 konkretnie podanych aut i w porównaniu do doładowanego silnika 2.0 Mondeo pozostałe 2 są znacząco słabsze

                                          niestety samochody są coraz cięższe w ślad za tym momenty/moce generowane przez starsze jednostki w starszych autach obecnie są niewystarczające
                                          już prawie 20 lat temu miałem szczęście być użytkownikiem Escorta RS z 1988 roku
                                          auto miało silnik 1.6 turbo 180Nm@3000obr/min 134KM/6000obr/min ale ważył 900kg ;-) dzisiejsza Fiesta jest większa od niego zapewniało to osiągi o jakich można teraz marzyć


                                          Zamieszczone przez rowerek
                                          kiedy np. konkurencyjna Honda Accord 2.0 156KM robi setkę w 10.7sek. i ma moment obrotowy NIŻSZY niż Passat 1.4tsi (192Nm vs. 200Nm)
                                          moment obrotowy wyższy ma silnik a nie cały układ napędowy, po przełożeniach skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego moment napędzający na osi pojazdu może być wyższy z silnika który generuje niższą wartość ale przy 2 razy większych obrotach

                                          dla przykładu silnik bolidu F1 może osiągać maksymalnie 300Nm a przecież przyśpieszenia samego bolidu są imponujące

                                          w życiu codziennym lepiej sprawdzają się konstrukcje generujące stosunkowo duże momenty obrotowe w niskich zakresach obrotów silnika, niższe obroty to mniej strat tarcia, niższe temperatury itp co przekłada się na większą efektywność takich silników

                                          to dlatego VTEC-a trzeba kręcić a TSI musi dmuchnąć turbiną

                                          Komentarz

                                          • BADYL
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2398
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #22
                                            To może i ja coś dorzucę do dyskusji...pomijam fakt wyboru silnika - nie jeździłem żadnym z nich choć może ten drugi (2.0cr) troszkę podobny do mojego:P więc ocenę przezucę na kogoś kto miał okzację nimi posmigać i ma porownanie :wink:

                                            Z mojej strony dorzuce tylko, że ja osobiście poczekał bym za nowym mondeo, który wyjdzie prawdobodowbnie w przyszłym roku :wink: Autko wyglądać będzie rewelacyjne (przynajmniej tak wskazują wizualizacje z reklamówek) do tego dobry w miarę mocny benzynowy silnik i będzie git pozdrowinka :diabelski_usmiech
                                            nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                            Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                            Komentarz

                                            • Jaroslav92525
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 365
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez ketivv
                                              ...ale do pokonywania "polskich" tras
                                              dobre jest auto które sprawnie przyspiesza w przedziale 80-120 km/h...
                                              Wyłapią Was ( no i mnie przy okazji też bo czasami lubię przycisnąć :-)) wszystkich - dzisiaj inspektor z ITD oznajmił ze na "szybkich" czeka 300 nowych fotoradarów... nie będzie litości.. i nie o kasę tutaj chodzi tylko o punkty... Być może potwierdzi się teza ze "najoszczędniejszą" Octavią jest ta z silnikiem 1.4 MPI i to wcale nie ze względu na spalanie... Zresztą te autostrady tez w końcu powstaną a wtedy na co komu mocny silnik ? Tak czy owak skończy się rumakowanie...
                                              Pozdrawiam,
                                              Jaroslav92525

                                              -----------------------
                                              VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                              Komentarz

                                              • rowerek
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 449

                                                #24
                                                Zamieszczone przez ketivv
                                                rowerek, zgadzam się w zupełności, że zarówno 1.4 TSI jak i 2.0 TDI 140 KM są wystarczające my jednak mamy tutaj wybrać spośród 3 konkretnie podanych aut i w porównaniu do doładowanego silnika 2.0 Mondeo pozostałe 2 są znacząco słabsze
                                                To nie podlega żadnej dyskusji Ja natomiast twierdzę, że jeżeli autor nie ma jakichś konkretnych wymagań w kwestii dynamiki bo jeździ spokojnie lub umiarkowanie dynamicznie, nie szuka quasi sportowych doznań i słabszy od Mondeo silnik również w pełni go zadowoli to kupno Mondeo (które pomijając silnik jest moim zdaniem autem słabszym) tylko z powodu, że ma 203KM wcale nie musi być oczywiste. Rozumiesz?
                                                Dlatego najlepiej aby wypowiedział się autor tematu w kwestii silnika. Mieliśmy przedstawić '+' i '-' tych aut, ja ze swej strony to zrobiłem na poprzedniej stronie tematu i teraz trzeba czekać jak się do tego ustosunkuje kupujący.

                                                Komentarz

                                                • Ajs
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 47

                                                  #25
                                                  Pięknie, Panowie, po prostu pięknie

                                                  Dokładnie takiej dyskusji oczekiwałem

                                                  Suma sumarum pewnie i tak wybór padnie na Mondeo, bo o żadnych modach w 1.4 TDI (tym słabszym, czego nie zaznaczyłem) mowy być nie może - jak się domyślacie auto będzie służbowe.
                                                  Autor jeździ umiarkowanie dynamicznie, poza tym lubi DSG w swojej OII i trochę obawia się przesiadki na 6-biegowego power-shifta (ten silnik w Mondeo jest tylko w automacie).

                                                  Wiecie dlaczego pytałem o wrażenia z wnętrza? Bo po krótkiej przejażdżce tym Mondziakiem w bądź co bądź bogatej wersji załamałem się kierownicą... duża, cienka, "nie leży" jak trzeba - może nie jak w Tico, ale w tej klasie nie przystoi byłem więc ciekaw czy jest więcej takich kwiatków i jak widać parę się znalazło

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...