Panowie, proszę mnie sprostować jeśli piszę bzdurę, gdyż opieram się na zasłyszanej(przeczytanej?) opinii, nie na własnych doświadczeniach.. Ponoć fordowskiemu powershift w chwili obecnej jeszcze sporo brakuje do dsg. Niby dwusprzęgłowa, więc krok dalej niż klasyczny automat, ale potrafi się pogubić przy agresywnej jeździe. Dsg to jednak dsg. Nie zmienia to faktu, że chyba wziąłbym mondeo, bo mi się po prostu bardziej podoba od paska, 200koni kusi a biegi można przecież zawsze przerzucać ręcznie.. ;P
Mondeo czy Passat?
Zwiń
X
-
Ajs, kupisz sobie prywatną kierownicę do służbowego auta i będziesz szczęśliwy. A piszę to z perspektywy takiej, że nie lubię aut na "F" i lubię VAG. Nie masz wyboru tak naprawdę. Będzie służbówka więc eksploatację i wartość przy odsprzedaży masz w głębokim poważaniu.
Auto praktyczniejsze, lepsza trakcja i dynamika. Wnętrze zbliżone. Więc... Głupie pytanie Panie... Bierz lepsze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jaroslav92525Wyłapią Was ( no i mnie przy okazji też bo czasami lubię przycisnąć :-)) wszystkich - dzisiaj inspektor z ITD oznajmił ze na "szybkich" czeka 300 nowych fotoradarów... nie będzie litości.. i nie o kasę tutaj chodzi tylko o punkty... Być może potwierdzi się teza ze "najoszczędniejszą" Octavią jest ta z silnikiem 1.4 MPI i to wcale nie ze względu na spalanie... Zresztą te autostrady tez w końcu powstaną a wtedy na co komu mocny silnik ? Tak czy owak skończy się rumakowanie...
w sumie ciekawe ileby Superb spalal z 1.4 MPI.... :P - ZARTUJE!!!!! :diabelski_usmiech
ps. a tak powaznie to mam pytanie do zalozyciela watku - skad takie dziwne opcje wyboru??? czemu Passat moze byc tylko 1.4 a nie 1.8 tsi????
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ajsten silnik w Mondeo jest tylko w automacie
Zamieszczone przez Krzysiek25Niby dwusprzęgłowa, więc krok dalej niż klasyczny automat, ale potrafi się pogubić przy agresywnej jeździe. Dsg to jednak dsg.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BADYLja osobiście poczekał bym za nowym mondeo, który wyjdzie prawdobodowbnie w przyszłym roku
Jak dla mnie w tych konfiguracjach najlepszym wyborem jest obecnie Passat B7 z 2.0 TDI - no chyba,że wejdzie nowe Mondeo - wtedy bym się zastanowił.
Zamieszczone przez Jaroslav92525Być może potwierdzi się teza ze "najoszczędniejszą" Octavią jest ta z silnikiem 1.4 MPI i to wcale nie ze względu na spalanieops: a w obecnej jeszcze nie ... :wink:
Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOa Passat B7 w sumie to nowy model
co do osiągów - mam 1.4 i 2.0 po programie , jeżdżę w zasadzie tylko w trasie i proszę mi uwierzyć że 1.4/haha/ a nawet 2.0 w serii to nie rewelacja. przede wszystkim w trasie.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
leszekmw, w trasę przy dzisiejszych standartach to poniżej 300PS nie ma się co wybierać :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez datoAjs, kupisz sobie prywatną kierownicę do służbowego auta i będziesz szczęśliwy. A piszę to z perspektywy takiej, że nie lubię aut na "F" i lubię VAG. Nie masz wyboru tak naprawdę. Będzie służbówka więc eksploatację i wartość przy odsprzedaży masz w głębokim poważaniu.
Auto praktyczniejsze, lepsza trakcja i dynamika. Wnętrze zbliżone. Więc... Głupie pytanie Panie... Bierz lepsze.przynajmniej interesująca dyskusja się wywiązała
Ale z tą kierownicą to może i by się dało jakoś ukręcić...
Zamieszczone przez marlej108a tak powaznie to mam pytanie do zalozyciela watku - skad takie dziwne opcje wyboru??? czemu Passat moze byc tylko 1.4 a nie 1.8 tsi????
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ajsdato napisał/a:
Ajs, kupisz sobie prywatną kierownicę do służbowego auta i będziesz szczęśliwy. A piszę to z perspektywy takiej, że nie lubię aut na "F" i lubię VAG. Nie masz wyboru tak naprawdę. Będzie służbówka więc eksploatację i wartość przy odsprzedaży masz w głębokim poważaniu.
Auto praktyczniejsze, lepsza trakcja i dynamika. Wnętrze zbliżone. Więc... Głupie pytanie Panie... Bierz lepsze.
Oj tam zaraz głupie przynajmniej interesująca dyskusja się wywiązała
Ale z tą kierownicą to może i by się dało jakoś ukręcić...
Nie poważam Fordów, ale jeśli taki masz faktycznie zamknięty wybór jak napisałeś, no to prosty jest... Dorzucę jeszcze, że od kilku lat wszyscy spotkani / poznani właściciele Passków zrzędzą - a to skrzypi, a to się tłucze, a to inna cholera. Celowo milczę na temat wtrysków i innych bo ponoć już te tematy są ogarnięte. Może przerost oczekiwań (w końcu PASSAT!), a może księgowi za głęboko żurawia zapuścili.
Komentarz
-
-
A nie zauważyliście (lub pytaliście może rozmawialiście z mechanikami) że ten cały VAG troszeczkę się popsuł ja wybrałbym Mondeo bo w przeciwieństwie do kolegi dato to ja jednak się przejadłem tymi wszystkimi VW itp. choć na Octavkę nie narzekam . Mi ostatnio spodobała się KIA OPTIMA np.skórzana deska rozdzielcza oraz wygląd wewnątrz .a i kilku znajomych ma już niejedną KIE i zero problemówSebastian
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
Była Black ELEGANCE by sebastian7905
Wczasy nad morzem - klik
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez datoSebastian, rzuć okiem nad swój post, zbiegły się w czasie :lol:Sebastian
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
Była Black ELEGANCE by sebastian7905
Wczasy nad morzem - klik
Komentarz
-
-
Odgrzebię swój własny temat, a co
A to dlatego, że mój problem z wyborem jest wciąż aktualny a w weekend zrobiliśmy z dwoma kumplami "test" wspomnianego powyżej Mondeo 2.0 Ecoboost 203 KM z PowerShift (podobno 'gold', ale nie wiem jak to się ma do nowych oznaczeń) i mojej Octavki 1.4 TSI DSG w "elegansie" (oba auta rocznik 2012) i mam dla was kilka zabawnych spostrzeżeń. Dodatkowo, zamiast rozstrzygnąć problem zaczynam się zastanawiać czy te dwieście koni warte jest poniższych minusów. Niestety nie udało się nam do 'testu' włączyć Passata 1,4 TSI lub 2.0 TDI 140 KM, ale może i taki manewr się kiedyś uda.
Rzecz jasna nie porównywaliśmy przyspieszenia czy wielkości auta, bo to nie ta klasa. Mondziak jest naprawdę szybki, nawet jadąc powyżej prędkości autostradowej i wdeptując pedał w podłogę wciąż czuć, że fotel wciska się w plecy. Jest też duży, wszerz i wzdłuż, z przodu i z tyłu.
Pozostałe spostrzeżenia są raczej obiektywne, jednym autem jeżdżę ja, drugim jeden z kumpli, trzeci był zupełnie bezstronny :szeroki_usmiech Każdy z nas jeździł jednym i drugim, po kilkanaście kilometrów. Podkreślam - to artykuł absolutnie nie sponsorowany
Nasze spostrzeżenia
Mondeo:
- prowadzenie zdecydowanie na plus
- sztywniejsze zawieszenie, nie przenosi ani nierówności ani hałasu
- PowerShift naprawdę daje radę, ku mojemu zaskoczeniu przy kick-down zmienia biegi płynniej niż DSG, bez lekkiego "czknięcia" zauważalnego w mojej Octavii. Mało istotny, ale irytujący minus PowerShifta (może tylko w tym egzemplarzu) - zmiana przełożeń skrzyni biegów nieprzyjemnie "chropowata". Jeszcze jeden mankament wkurzający osobiście dla mnie - brakuje mi nie-pokazywania w Mondeo na którym biegu akurat jedziemy.
- przy kick-down robi się głośnawy, ale jednak zdecydowanie cichszy niż Octa
- kierownica, mimo, że obszyta skórą jest fatalna - za duża i za cienka
- wspomaganie słabsze i odbieramy to na minus w porównaniu do Octavii, która mimo większej siły wspomagania nie powoduje nerwówki przy dużych prędkościach
- materiały w środku słabiutkie :evil:
- fotele szerokie i z dobrym podparciem lędźwiowego i ud, ale za twarde i z ZEROWYM trzymaniem bocznym - przy szybkiem pokonywaniu zakrętów trzeba się trzymać kierownicy :evil:
- nagłośnienie delikatnie mówiąc do dupy - wstyd
Octavia:
- prowadzenie bez większych zarzutów, ale w zestawieniu z fordem nie można powiedzieć, że "jedzie się jak po szynach"
- zawieszenie głośniejsze, ale komfortowe - rodzina podróżująca na wakacje nie miała zarzutów
- DSG - żeby była jasność - byłem zachwycony tą skrzynią od początku, jednak PowerShift w naszej ocenie dorównuje jej bez problemu a przy bardziej zdecydowanym operowaniu pedałem gazu DSG radzi sobie gorzej. Zmiana przełożeń skrzyni biegów w DSG bardziej miękka
- głośniejszy przy zdecydowanym przyspieszaniu, ale siódmy bieg w DSG bardzo dobrze robi 'cichości' przy spokojnej jeździe (Focus był znacznie głośniejszy)
- kierownica w Octavii Elegance znacznie lepsza niż w Mondziaku. Mniejsza, grubsza - mogłaby być tylko okrąglejsza w przekroju :szeroki_usmiech
- siła wspomagania Skody znacznie bardziej odpowiadała każdemu z nas. Jak pisałem wyżej - nie traci się przez nią na precyzyjności prowadzenia
- materiały w Octavii może nie powalają, ale bez problemu wygrywają z Fordem. Czasem diabeł tkwi w szczegółach, jak miękki podłokietnik w drzwiach czy nie-wiadomo-po-co skórzanopodobny podłokietnik w fordzie (który jednak w Skodzie jest dodatkowo regulowany).
- fotele Octavii w ocenie ogólnej mi osobiście bardziej pasują, ciekawy jestem jakie są w Pasku czy Superbie. Wiadomo, że węższe i krótsze niż w Mondeo, ale komfortem na plus.
- nagłośnienie bardzo przyzwoite
Pozostaje mi teraz tylko ściągnąć przed dom Passata z oboma opcjami silnikowymi i zrobić kolejny test. Dam znać jeśli się uda
Pozdrowienia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ajs- kierownica, mimo, że obszyta skórą jest fatalna - za duża i za cienkaMoje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
Ajs, mysle że jak byś porównał octavię rs zamiast 1.4tsi to prowadzenie auta było by o wiele lepsze niż 1.4tsi z tego względu ma szersze opony o niższym profilu i inne zawieszenie, wtedy nie napisałbyś że auto nie jedzie jak po sznurku :szeroki_usmiech
Druga sprawa to to że mondziak zapewne miał opony o szerokości 235mm a to wpływa na komfort kręcenia kierownicą, 1.4 pewnei ma gumę 205 lub 195
To tak ode mnie tylko te dwie uwagi co do twojego testusuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaAjs, mysle że jak byś porównał octavię rs zamiast 1.4tsi to prowadzenie auta było by o wiele lepsze niż 1.4tsi z tego względu ma szersze opony o niższym profilu i inne zawieszenie, wtedy nie napisałbyś że auto nie jedzie jak po sznurku
Druga sprawa to to że mondziak zapewne miał opony o szerokości 235mm a to wpływa na komfort kręcenia kierownicą, 1.4 pewnei ma gumę 205 lub 195
Komentarz
-
Komentarz