Zamieszczone przez arci9
Zapalanie na ciepło
Zwiń
X
-
Zapalanie na ciepło
www.octaviaclub.cz - czech skoda octavia club :-)Tagi: Brak
-
-
Zapalanie na ciepło
Swego czasu wrzuciłem ten temat na formum Skody na autokacik.pl, ale chcialbym też uslyszec wasze zdanie.
Mam problem z zapalaniem na cieplo. Jest taki moment że trzeba dłużej pokręcić by zaskoczyła Octa, jak silnik jest cieply.
Pytalem sie juz kilku osob i opinie na temat rozwiazania tego problemu sa rozne:
1. Przeprogramowanie, w Mastersie. Podobno za 600 PLN rozwiazuja problem - podsunął to chyba Piotrus na autokaciku.
2. Wymiana paska rozrzadu, podobno tez usunie problem na 100%, juz sie spotkal z takim i przypadkami - wersja rekomendowana przez jednego z bardziej polecanych mechanikow Skody (Marki)
3. Wymiana rozrzadu nie ma nic do tego, to jest sprawa pompy, trzeba pogadać z pompiarzem - wersja ktorą podtrzymuje drugi z najbardziej polecanych mechanikow Skody (Wa-wa Syreny)
No i jak to mówi moja matula:"No i bądz tu madry człowieku" :confused
Czy ktos z Was sie spotkał z takim problemem?Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D
-
-
Z tego co wiem wszystkie VP mają taką urodę na seryjnym sofcie. Muszą troche zachechłać zanim zabanglają. Problem z pewnością rozwiązałby sofcik od Master'sa, samochód paliłby z dotyku. Moim zdaniem samo "rozwiązanie problemu" za 600 pln jest bez sensu. Lepiej od razu zrobić lekki program. A nie tylko przy odpalaniu będziesz sie uśmiechał.
pozdroTak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
-
Ostatnio zauwazam wysyp tematow, ktore juz byly poruszane.
To forum istnieje raptem 3 miesiace, ale naprawde bylo juz poruszanych tu wiele ciekawych tematow z rzeczowymi wypowiedziami.
Dlatego zachecam do skorzystania z opcji szukaj przed zadaniem pytania.
Kmab - Twoj problem opisany jest tutaj:
Jesli chodzi o cene, to najlepiej skontktowac sie z Mastersem na priv w celu ustalenia szczegolow.
BTW: Jaki masz przebieg?TDI 205PS
Komentarz
-
-
Basel
Ja miałem taki problem w Ibizie 110KM ASV, auto coraz gorzej mi paliło na ciepło, wkońcu stwierdziłem, że trzeba coś z tym zrobić. Pierw pojechałem do serwisu do Wrocławia, powiedzieli, że potrzebna jest regeneracja pompy wtryskowej. Aby być pewnym pojechałem do firmy, która zajmuje sie regeneracją pomp wtryskowych pod Wrocławiem i panowie stwierdzili to samo, tak więc umowiłem sie na wymianę pomy. Pompę wymieniono a problem pozostał ten sam. Co sie okazało, nikt nie pomyślał, łącznie ze mną, że może być słaby akumulator. Wymieniłem akumulator bo miał już 4 lata i problem sam zniknął. Nie wiem na ile to się pokrywa z Twoją sytuacją ale panowie w tej firmie, mówili, że mieli już kilka takich przypadków również ze Skodą.
Komentarz
-
hja mialem podobny problem wybralem sie wiec do autoryzowanego zakladego nie podam nazwy :lol: (byloby im glupio) spedzilem pol dnia porozbierali pol samochodu od pompy wtryskiwaczy po pasek rozrzadu i nic nie zrobili tylko skasowali mnie odpowiednio argumentujac abym przyjechal nastepnym razem poniewaz sa juz blisko :P :P :P ()tak funkcjonyuje wiekszosc zakladów metoda prob i bledow a ty plac jak idiota)
W koncu sam wziolem sie za naprawe (duzo powiedziane) kupilem zestaw naprawczy do rozrusznika - tuleje okolo 20 zl PLN i nowy akumulator 250 zl no i co blanga jak nalezy :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
a chlopaki z zakladu pewnie kazaliby pol silnika wymienic - ach te nasze serwisy :evil: :evil: :evil:była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę
Komentarz
-
-
Tak czytam czytam i coraz bardziej głupi jestem :shock:ops:
Zawsze mi się wydawało, że jak akumulator pada to nie można odpalić zimnej fury po np nocnym postoju, a temat jak byk dotyczył uruchamiania ciepłego silnika...
Coś kręcicie :szeroki_usmiechTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSOstatnio zauwazam wysyp tematow,...
...Kmab - Twoj problem opisany jest tutaj:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=174
Przekazuję com się dowiedział: Prócz problemu z tłokoroździelaczem taki sam efekt (złe odpalanie na ciepło) może powodować uszkodzenie czujnika temperatury pompy, objawia się to tym, że inna jest pokazywana temperatura na pompie a inna na silniku. Wymiana czujnika na nowy kosztuje około 700-750 PLN.
Zamieszczone przez MiKruSJesli chodzi o cene, to najlepiej skontktowac sie z Mastersem na priv w celu ustalenia szczegolow.
BTW: Jaki masz przebieg?Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MisiekWAWTak czytam czytam i coraz bardziej głupi jestem :shock:ops:
Zawsze mi się wydawało, że jak akumulator pada to nie można odpalić zimnej fury po np nocnym postoju,
a temat jak byk dotyczył uruchamiania ciepłego silnika...
Coś kręcicie :szeroki_usmiech
no wlasnie i po nocnym postoju podczas uruchamiania swieczki wspomagaja zaplom silnika ze wzgledu na niska emperature, jezeli silnik jest nagrzany i nie kreci tak jak nalezy swieczki nie dogrzeja i juz masz problem z paleniem :twisted: :twisted:
ale to jest moje zdanie laika moge sie mylic, w kazdym badz razie u mnie wymiana bateri i naprawa rozrusznika zalatwila sprawe :lol: :lol: :lol:była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lyzy 110no wlasnie i po nocnym postoju podczas uruchamiania swieczki wspomagaja zaplom silnika ze wzgledu na niska emperature, jezeli silnik jest nagrzany i nie kreci tak jak nalezy swieczki nie dogrzeja i juz masz problem z paleniem :twisted: :twisted:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MisiekWAWZamieszczone przez lyzy 110no wlasnie i po nocnym postoju podczas uruchamiania swieczki wspomagaja zaplom silnika ze wzgledu na niska emperature, jezeli silnik jest nagrzany i nie kreci tak jak nalezy swieczki nie dogrzeja i juz masz problem z paleniem :twisted: :twisted:
Do uruchomienia silnika potrzebna jest odpowiednia prędkość obrotowa rozrusznika. Paliwo wtryskiwane w dieslu do cylindra zapala się dlatego, że jest tam sprężone powietrze o wysokiej temperaturze (w pewnym uproszczeniu). Jesli rozrusznik ma zbyt małe obroty to uruchomienie silnik jest utrudnione ( słabe-powolne- sprężanie to niższa temp). Jeśli podczas rozruchu napięcie na zaciskach akumulatora spada poniżej ok.10 V to znaczy, że akumulator nie jest w pełni naładowany lub rozrusznik ma duże opory(lub np. zwarcie międzyzwojowe). Rozrusznik jest silnikiem i jego prędkość obrotowa zależy wprost od napięcia. Może być tak, że gdy akumulator nie trzyma pojemności to początkowo jest OK, ale potem napięcie szybko spada. Przyjmuje się, że gdy spada poniżej 9,0-9,5 V to czas się rozglądać za nowym akumulatorem.
EDIT: Poprawione cytaty - MiKruSPzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RomanSZ technicznego punktu widzenia akumulator może mieć jak najbardziej "do tego".
Do uruchomienia silnika potrzebna jest odpowiednia prędkość obrotowa rozrusznika
Wydawało mi się, że to jest oczywiste, a o oczywistych sprawach się nie dyskutuje :roll:
Ja jestem młody, mam małe doświadczenie i to dopiero trzeci mój własny samochódops: Ale nie widzę najmniejszego problemu w dostrzeżeniu różnicy między tym kiedy samochód kręci rozrusznikiem chętnie, a kiedy wyraźnie czuć, że nie ma na to siły - to tak jakby ten sam film oglądać dwa razy - raz w zwolnionym tempie niemal klatka po klatce a raz w przyśpieszonym podglądzie :!:
Jeżeli wsiadam do tego samego przykładowego auta po nocy i samochód odpala bez problemów, a następnie po przejechaniu jakiegoś tam odcinka (nie był to mały odcinek bo mowa o TDI a samochód się rozgrzał bo mowa o ciepłym silniku) wyłączam silnik ide do sklepu (to taki przykład jest :szeroki_usmiech ) wracam wsiadam i silnik nie chce odpalić to zwalanie winy na akumulator jest dla mnie brednią :!: Chociażby dlatego, że podczas jazdy w samochodzie pracuje coś takiego jak alternator, który ładuje mniej lub bardziej skutecznie nasz akumulator. Zmierzam do tego, że po przejechaniu tego kawałka potrzebnego do rozgrzania TDI akumulator napewno będzie bardziej naładowany niz po całej nocy :!: więc zwalanie na niego winy IMO jest... khem... conajmniej dziwneTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
MisiekWAW napisał:,
Ja jestem młody, mam małe doświadczenie i to dopiero trzeci mój własny samochód
A poważnie to z tym doświadczeniem coś chyba jest na rzeczy. Pamiętam, że będąc w Twoim wieku już od dawna byłem oduczony od stawiania tak zdecydowanych diagnoz na odległość. Innymi słowy : nie widzę "pacjenta" to nigdy nie mówię "na pewno...", "brednie"...itp.
A nawiązując do Twojego przykładu: odpalamy auto zimne po całej nocy-zużywamy dużo prądu (grzanie świec, zwiększone opory mechanizmów silnika), potem jedziemy ładując akumulator ale kto się założy czy dokładnie do takiego samego stanu. Niech będzie że tak. Następnie uruchamianie ciepłego silnika. Piszesz tu, że silnik nie chce odpalić. Sprawdziłem wszystkie posty tego tematu i wszystkim chodzi o to tylko, że trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem. No, ale... czujniki temp. przekazują sygnał, że silnik jest ciepły, świece załączają na krótko, bądź wcale, dawka rozruchowa też pewnie jest mniejsza (to biorę na logikę na podstawie trochę starszych silników diesla, czy dokłądnie tak jest wspólcześnie to pewnie najlepiej wie Masters).
Jeżeli przy tym wszystkim mamy zwiększone opory rozrusznika (wyrobione tulejki, zwarcia międzyzwojowe, zjechany czy brudny komutator lub cholera wie co jeszcze), to będzie wolniej kręcił i mamy już jeden MOŻLIWY powód, że trzeba dłużej trzymać kluczyk. Prawdopodobnie można jeszcze co najmniej kilka innych przyczyn do tego podłączyć i też będą pasować. Ale jak napisałem wyżej : nie widząc pacjenta.....Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RomanSSprawdziłem wszystkie posty tego tematu i wszystkim chodzi o to tylko, że trzeba dłużej kręcić rozrusznikie
Zamieszczone przez RomanSJeżeli przy tym wszystkim mamy zwiększone opory rozrusznika (wyrobione tulejki, zwarcia międzyzwojowe, zjechany czy brudny komutator lub cholera wie co jeszcze), to będzie wolniej kręcił
echhhh... dobranoc :spokoTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Do kol. MisiekWAW:
Jezuuu.... teraz to już wiem , że jaja sobie robisz :diabelski_usmiech
A dowcip masz iście diabelsko błyskotliwyk
No ale gdyby nie: to oczywiste , że stan rozrusznika powinien być taki sam na zimno i na ciepło. Piszę "powinien" gdyż miałem przypadek (VW automat, rozrusznik umiejscowiony pod kolektorem wydechowym), że na zimno był OK, a na ciepło dużo gorzej, bądź czasami wcale- trzeba było odczekać ok 15-20 min. i wtedy działał. Po prostu bywało ma za ciepło i po spuchnięciu zakleszczał się.
W tym przypadku wydaję się to mało prawdopodobne - inne umiejscowienie rozrusznika przy skrzyni manualnej. Jeśli jednak zwiększone opory rozrusznika istnieją to może być tak, że jego obroty wystarczają na zimno do natychmiastowego odpalenia ( wszak świece żarowe i dawka rozruchowa), a na ciepło gdy świece i dawka mu nie pomogą to przy tych samych obrotach odpalanie będzie trwało dłużej. Sorry ale jaśniej już chyba się nie da.Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Byłem wczoraj na przegladzie i przy okazji majster na pasek rozrządu rzucił okiem. Aż się za głowę złapał. Pasek był nie napięty i przestawiony o półtora stopnia :shock:. Nieźle. Poprawił, zobaczymy jak teraz będzie palił na ciepło. Pewnie to było to.
Swoją drogą dziwnie. Raz już było poprawiane ustawienie paska. Albo poprzedni fachman spiepszył, albo trzeba będzie wymienić cały rozrząd:? . Echh..
Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D
Komentarz
-
-
Czytam wasze posty i moze dodam coś od siebie. Oczywiście że stan techniczny rozrusznika oraz kondycja baterii ma niebagatelny wpływ na uruchamianie. Jeżeli rozrusznik jest w kiepskim stanie (rzadki przypadek w TDi gdyż z reguły palą one z dotyku) a bateria dychawiczna moze wystąpić problem z rozruchem w kazdych warunkach termicznych silnika. Tak sie składa że w opisywanym problemie nakłada się na siebie kilka zjawisk o których już kiedyś pisalem....chyba mikrus dawał linka w tym poście do mojego textu.
Chciałbym zaznaczyć że świece żarowe uaktywnia sterownik jeśli temperatura otoczenia jest 3*C. Jeśli jest cieplej silnik uruchamia bez użycia świec. Próg załaczania świec żarowych mozna zmieniać Vag-iem. Po wprowadzeniu loginu 12233 zmienia się go w kanale 12.
Jeśli chodzi o dawkę rozruchową to wysterowywana jest ona zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Wszak chodzi o sprawne i szybkie uruchomienie silnika. Nie istnieje takie pojęcie jak brak dawki rozruchowej na ciepłym silniku. Ona jest zawsze. W starych pompach mechanicznych z regulatorem dwuzakresowym problem dawki załatwiała cieniutka spręzynka. W nowoczesnych TDi realizuje ją komputer. W programie sterującym istnieje mapa dotycząca tego stanu pracy silnika.
Każda naprawa tego problemu jeśli jest satysfakcjonująca....jast dobra. Ja to załatwiam szybko sprawnie i bezboleśnie (słowa hirurga który mi kiedyś zrywał paznokcia na żywca.....niech go szlag trafi :twisted: :twisted: :twisted: :wink: ). Dokonuje drobnej zmiany w programie sterującym i silniczek pali bez względu na napięcie akumulatora i stan rozrusznika. Byle by miał siłę raz obrócić wałem. Generalnie nie interesuje mnie czy to jest AHF czy ASV czy inny, byleby był na ropę i miał sterowanie elektroniczne
pozr
pozdrawiamPogromca mitów...o pieknych koniach
Komentarz
-
-
danielpoz
-
Po przeczytaniu jednego i drugiego tematu stwierdzam, ze problem moze dotyczyc takze ASZ :twisted: :? Ale ja to generalnie mam gleboko, bo az tak mi nie przeszkadza. Ale nie powinienem sie stresowac, jak cos??? :roll:
Bede niedlugo na poprawce u Masta', wiec ewentualnie zwiekszy dawke rozruchowa...
Komentarz
-
-
Witam,
Mam pytanie do Mastersa w omawianym temacie. W artykule "Cieżki poranny rozruch": http://www.tdi-tuning.pl/artykuly/poranny_rozruch.htm jest mowa o tym, że do odpalania potrzeba sygnału o prędkości obrotowej silnika pochodzącego z nadajnika impulsów oraz sygnału z czujnika temperatury płynu chłodzącego informującego o stanie terminczym silnika.
Czy niesprawny czujnik może powodować objawy takie jak nieprawidłowe palenie na ciepło a prawidłowe na zimno?Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D
Komentarz
-
Komentarz