Przeglądnąłem powyższą tabelę dobrej woli, ale czy ktoś mógłby mnie uświadomić, o co w niej chodzi? Tzn. czy to są części, które trzeba wymienić odpłatnie w czasie trwania gwarancji, żeby jej nie stracić?
spalanie na dotarciu / olej 506.01 a 505.01
Zwiń
X
-
spalanie na dotarciu / olej 506.01 a 505.01
Trzasnalem juz od wczoraj ~400km i srednie spalanie mam na razie 6.5 l/100km
Jezdze w miare spokojnie, nie przekraczam 2500rpm (bo takie zalecenia wczoraj uslyszalem, nie bede ukrywal ze zanim z Wami nie pogadalem nie przekraczalem 3000 rpm ale pomyslalem ze rzeczywiscie dam sobie na wstrzymanie jeszcze ze 2-3 dni.
W koncu dzis tez jest noc a kilometry leca :wink:
Jak u Was ksztaltowalo sie spalanie na dotarciu ?
Czy spalanie po dotaciu ma tendencje spadkowa czy wzrostowa ?
(pomijam sprawe ze zaczyna sie jezdzic dynamiczniej i spalanie naturalnie rosnie... chodzi mi o podobny styl jazdy).A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971
-
-
2500 rpm?
Nie no bez jaj, 3000 rpm spokojnie bym jeździł. Ale nie chodzi tylko o to przy ilu rpm zmieniasz biegi ale tez jak szybko silnik osiąga te 3000 rpm. Ja też moge jezdzic do 2500 ale non stop wciskajac pedał w podłoge. Tu nie o to chodzi.
Po prostu jeździj z głową, nie katuj i nie przeciążaj silnika. Większość producentów przez pierwsze 1000 km sugeruje nie przekraczać 70% max obrotów i już.Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MartinezPo prostu jeździj z głową, nie katuj i nie przeciążaj silnika. Większość producentów przez pierwsze 1000 km sugeruje nie przekraczać 70% max obrotów i już.
Na razie jeszcze nie oparlem gazu o podloge... choc korci niesamowicie :wink:
BTW: Czy ten silnik (BKD) powinien byc zalany olejem najnowszej sprecyfikacji 506.01 czy wystarczy poprzednik do PD 505.01 ???
Szczerze przyznam ze chce kupic Motula... i tan 506.01 jest dokladnie 2x drozszy niz 505.01 !!!
Nie chce skapic... bo to nie ma sensu przy nowym aucie... ale tak sie pytam :?A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971
Komentarz
-
-
Ogolnie chodzi o to zeby nie przyspieszac nim gwaltownie. Wiem ze ten silnik sam chce sie krecic jak glupi a i noga swedzi, ale te 2-3 tys km spokojnie nawet bardzo potem tak do 5-8tys km spokojnie zwiekszac dawke adrealiny :diabelski_usmiech
A jaki olej pisze w ksiazce. Na pewno ma byc .01 a o poczatek to nie wiem.
Komentarz
-
-
Re: spalanie na dotarciu ?
Zamieszczone przez MachJak u Was ksztaltowalo sie spalanie na dotarciu ?
Czy spalanie po dotaciu ma tendencje spadkowa czy wzrostowa ?
Oczywiscie tylko teoretycznie, bo praktycznie to po dotarciu jezdzi sie ostrzej i szybciej :wink:. Pamietam, ze moja Octavia na dotarciu w pierwszej trasie do Monachium (jakies 600 km) spaliła srednio 6,5l/100km, przy czym nie przekraczalem 3000 rpm. Teraz, przy przebiegu ponad 10 tys. km, na tej samej trasie spala tyle samo, ale rzadko zwalniam poniżej 160 km/h.
Natomiast przy podobnej jezdzie, jak na dotarciu spalanie jest o jakies 0,5l/100km mniejsze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroftte 2-3 tys km spokojnie nawet bardzo potem tak do 5-8tys km spokojnie zwiekszac dawke adrealiny :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez MaicroftNa pewno ma byc .01 a o poczatek to nie wiem.
(bo oleje roznych firm jakie patrzylem spelniajace 506.01 byly opisane jako longlife... stad tez moje podejrzenie)
Longlife mnie specjalnie nie interesuje bo olej w kazdym aucie zmieniam czesciej niz potrzeba.
Przydaloby sie tylko jakos zweryfikowac moja teorie :|A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971
Komentarz
-
-
Przyłączam się do opinii Miśka_rd, że spalanie spadnie o jakieś 0,5l/100km. Prowadzę co prawda statystykę spożycia gnoju przez moją szkodziankę ale śr. spożycie jest tak różne że trudno wyciągnąć konkretniejsze wnioski poza powyższym. Poza tym po 8kkm był wirusik i już zapomniałem o oszczędnej jeździe :twisted: .Możliwe, że "oszczędne" docieranie auta może mieć pozytyw dla silnika. Pierwsze hamowanie dało 119/261 (110/235 katalog.) co Master's określił jako "ładna seria" :lol: .Dodam jeszcze, że wszystko zależy od ciężaru stopy.Tą samą trasę raz pokonam ze śr. 5,5 innym razem 7,5 (przyjemność kosztuje).
pozdrawiamOcta ASV 119/261(fabryka) 136/328(Masters)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Machnie przesadziles z tymi przebiegami ... przeciez nikt nie wytrzyma jezdzic swobodnie dopiero po 8000km
Aha znajac silniki PD to jak wymienisz olej to zostaw Sobie cos na dolewki na dotarciu do pierwszego przegladu moze cos lyknac, bo wspominales ze olej wymieniasz wczesniej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MachZamieszczone przez MiKruSZamieszczone przez MachPrzydaloby sie tylko jakos zweryfikowac moja teorie :|
506.01 to norma VW do PD z longlife.
Jaka norme zaleca Ci instrukcja obslugi? Ty masz longlife'a? :?TDI 205PS
Komentarz
-
-
Jak 506 jest dokladnie 2x drozszy od 505 to rachunek jest prosty. Jeden pies finansowo czy bedziesz go zmienial w przypadku 505 co 15tys km a 506 co 30tys km. No zapomnialem dochodzi cena wymiany.
Zobacz co jest w instrukcji i jak sadze szafa jest ustawiona ze i tak zapiszczy po 15 tys km. Moim zdaniem wymieniac na taki jak pisze w ksiazce i co tyle co ksiazka nic zlego sie nie stanie, czyli co 15tys km wlewac 505.01 do silnikow PD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSZamieszczone przez MachZamieszczone przez MiKruSZamieszczone przez MachPrzydaloby sie tylko jakos zweryfikowac moja teorie :|
506.01 to norma VW do PD z longlife.
Jaka norme zaleca Ci instrukcja obslugi? Ty masz longlife'a? :?
Jakos nie przemawiaja do mnie oleje longlife :-(
Upewnie sie jeszcze czy moza i bede chyba lal 505.01 co 15 kkm a po wirusie co 10 kkm.A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971
Komentarz
-
-
No dobra nie bede juz bredzil... wzialem instrukcje i wszystko docztalem.
Octa II moze byc serwisowana w systemie QG0, QG2 lub QG1. Dwa pierwsze to staly okres obslugi, ostatni to obsluga ze zmianna dlugoscia okresu przegladow. Sprawdzilem na tabliczce znamionowej... u mnie jest QG2... czyli staly okres obslugi czyli serwisy olejowe co 15kkm... czyli spokojnie moge uzywac 505.01 (wedlug instrukcji).
Rzeczywiscie okazalo sie ze 506.01 stosowany jest tylko do dwoch pierwszych systemow.
Jesli chodzi o wystepowanie w Polsce opcji ze zmiennym okresem przegladow to nie wiem czy taki wystepuje (chodzi mi o oficjalne oznaczenie auta odpowiednim kodem a nie tylko lanie 506.01)... zapytam sie jak bede w swoim salonie w przyszlym tygodniu.
BTW: nakrecilem juz troche ponad 1000km wiec powoli zaczynam sobie pozwalac na przyspieszenie lekko ponad 3000rpm... do poniedzialku na pewno pojawi sie juz 1500km wiec w przyszlym tygodniu serwis olejowy i zobacze gdzie lezy moc w tym aucie 8)
Wyniki z pierwszego 1000km to 850km na zbiorniku i 5,8l/100km srednie
(cholera jakie to przyjemne... przesiadlem sie z benzyny ktora palila 10l/100km :cry: )A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971
Komentarz
-
Komentarz