spalanie na dotarciu / olej 506.01 a 505.01

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mery 1,9 TDI
    Drive
    • 2004
    • 68

    spalanie na dotarciu / olej 506.01 a 505.01

    Przeglądnąłem powyższą tabelę dobrej woli, ale czy ktoś mógłby mnie uświadomić, o co w niej chodzi? Tzn. czy to są części, które trzeba wymienić odpłatnie w czasie trwania gwarancji, żeby jej nie stracić?
    Octa ASV 119/261(fabryka) 136/328(Masters)
  • Mach
    Rider
    • 2004
    • 349

    #2
    spalanie na dotarciu / olej 506.01 a 505.01

    Trzasnalem juz od wczoraj ~400km i srednie spalanie mam na razie 6.5 l/100km
    Jezdze w miare spokojnie, nie przekraczam 2500rpm (bo takie zalecenia wczoraj uslyszalem, nie bede ukrywal ze zanim z Wami nie pogadalem nie przekraczalem 3000 rpm ale pomyslalem ze rzeczywiscie dam sobie na wstrzymanie jeszcze ze 2-3 dni.
    W koncu dzis tez jest noc a kilometry leca :wink:

    Jak u Was ksztaltowalo sie spalanie na dotarciu ?
    Czy spalanie po dotaciu ma tendencje spadkowa czy wzrostowa ?

    (pomijam sprawe ze zaczyna sie jezdzic dynamiczniej i spalanie naturalnie rosnie... chodzi mi o podobny styl jazdy).
    A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

    Komentarz

    • Martinez
      L&K
      • 2004
      • 1366
      • Audi

      #3
      2500 rpm?
      Nie no bez jaj, 3000 rpm spokojnie bym jeździł. Ale nie chodzi tylko o to przy ilu rpm zmieniasz biegi ale tez jak szybko silnik osiąga te 3000 rpm. Ja też moge jezdzic do 2500 ale non stop wciskajac pedał w podłoge. Tu nie o to chodzi.

      Po prostu jeździj z głową, nie katuj i nie przeciążaj silnika. Większość producentów przez pierwsze 1000 km sugeruje nie przekraczać 70% max obrotów i już.
      Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
      teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
      czarna AR 156 1.8 T.Spark

      Komentarz

      • Mach
        Rider
        • 2004
        • 349

        #4
        Zamieszczone przez Martinez
        Po prostu jeździj z głową, nie katuj i nie przeciążaj silnika. Większość producentów przez pierwsze 1000 km sugeruje nie przekraczać 70% max obrotów i już.
        Tak taz robie. Jezdzilem do ok 3000rpm, koledzy zasugerowali ze lepiej nawet do 2500rpm. A przy moich przebiegach nie bede sie dlugo meczyl... pewnie w przyszlym tygodniu skocze juz na wymiane oliwy... i sie zacznie :wink:

        Na razie jeszcze nie oparlem gazu o podloge... choc korci niesamowicie :wink:

        BTW: Czy ten silnik (BKD) powinien byc zalany olejem najnowszej sprecyfikacji 506.01 czy wystarczy poprzednik do PD 505.01 ???
        Szczerze przyznam ze chce kupic Motula... i tan 506.01 jest dokladnie 2x drozszy niz 505.01 !!!

        Nie chce skapic... bo to nie ma sensu przy nowym aucie... ale tak sie pytam :?
        A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Ogolnie chodzi o to zeby nie przyspieszac nim gwaltownie. Wiem ze ten silnik sam chce sie krecic jak glupi a i noga swedzi, ale te 2-3 tys km spokojnie nawet bardzo potem tak do 5-8tys km spokojnie zwiekszac dawke adrealiny :diabelski_usmiech

          A jaki olej pisze w ksiazce. Na pewno ma byc .01 a o poczatek to nie wiem.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • misiek_rd
            Ambiente
            • 2004
            • 201
            • Octavia III (5E3)
            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

            #6
            Re: spalanie na dotarciu ?

            Zamieszczone przez Mach
            Jak u Was ksztaltowalo sie spalanie na dotarciu ?
            Czy spalanie po dotaciu ma tendencje spadkowa czy wzrostowa ?
            Spalanie po dotarciu spada i kształtuje sie na stałym poziomie dopiero po jakichs 8-10 tys. km.
            Oczywiscie tylko teoretycznie, bo praktycznie to po dotarciu jezdzi sie ostrzej i szybciej :wink:. Pamietam, ze moja Octavia na dotarciu w pierwszej trasie do Monachium (jakies 600 km) spaliła srednio 6,5l/100km, przy czym nie przekraczalem 3000 rpm. Teraz, przy przebiegu ponad 10 tys. km, na tej samej trasie spala tyle samo, ale rzadko zwalniam poniżej 160 km/h.
            Natomiast przy podobnej jezdzie, jak na dotarciu spalanie jest o jakies 0,5l/100km mniejsze.

            Komentarz

            • Mach
              Rider
              • 2004
              • 349

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              te 2-3 tys km spokojnie nawet bardzo potem tak do 5-8tys km spokojnie zwiekszac dawke adrealiny :diabelski_usmiech
              nie przesadziles z tymi przebiegami :?: ... przeciez nikt nie wytrzyma jezdzic swobodnie dopiero po 8000km :? :!:

              Zamieszczone przez Maicroft
              Na pewno ma byc .01 a o poczatek to nie wiem.
              Mam podejrzenia ze poczatkowa cyfra 506.01 oznacza tylko olej typu "longlife" ale poza tym ma on takie same parametry jak 505.01.
              (bo oleje roznych firm jakie patrzylem spelniajace 506.01 byly opisane jako longlife... stad tez moje podejrzenie)
              Longlife mnie specjalnie nie interesuje bo olej w kazdym aucie zmieniam czesciej niz potrzeba.

              Przydaloby sie tylko jakos zweryfikowac moja teorie :|
              A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                #8
                Zamieszczone przez Mach
                Przydaloby sie tylko jakos zweryfikowac moja teorie :|
                Dobrze kombinujesz.
                TDI 205PS

                Komentarz

                • Mery 1,9 TDI
                  Drive
                  • 2004
                  • 68

                  #9
                  Przyłączam się do opinii Miśka_rd, że spalanie spadnie o jakieś 0,5l/100km. Prowadzę co prawda statystykę spożycia gnoju przez moją szkodziankę ale śr. spożycie jest tak różne że trudno wyciągnąć konkretniejsze wnioski poza powyższym. Poza tym po 8kkm był wirusik i już zapomniałem o oszczędnej jeździe :twisted: .Możliwe, że "oszczędne" docieranie auta może mieć pozytyw dla silnika. Pierwsze hamowanie dało 119/261 (110/235 katalog.) co Master's określił jako "ładna seria" :lol: .Dodam jeszcze, że wszystko zależy od ciężaru stopy.Tą samą trasę raz pokonam ze śr. 5,5 innym razem 7,5 (przyjemność kosztuje).
                  pozdrawiam
                  Octa ASV 119/261(fabryka) 136/328(Masters)

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Zamieszczone przez Mach
                    nie przesadziles z tymi przebiegami ... przeciez nikt nie wytrzyma jezdzic swobodnie dopiero po 8000km
                    Ja tez jestem podobnego zdania. 3 diesle z ktorymi mielismy do czynienia przy bardzo spokojnym docieraniu odmulily sie do konca po przebiegu okolo 8-10tys km. A zauwazalne to bylo jak auto zbiera sie na najwyzszym biegu. Tak do 5 tys km przyspieszal ale jakos z oporem. I stopniowo ta sprawnosc wzrastala.

                    Aha znajac silniki PD to jak wymienisz olej to zostaw Sobie cos na dolewki na dotarciu do pierwszego przegladu moze cos lyknac, bo wspominales ze olej wymieniasz wczesniej.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Mach
                      Rider
                      • 2004
                      • 349

                      #11
                      Zamieszczone przez MiKruS
                      Zamieszczone przez Mach
                      Przydaloby sie tylko jakos zweryfikowac moja teorie :|
                      Dobrze kombinujesz.
                      jestes tego pewny ? mozna lac tez 505.01 (jesli i tak czesto wymieniam olej) ?
                      A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

                      Komentarz

                      • MiKruS
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7976

                        #12
                        Zamieszczone przez Mach
                        Zamieszczone przez MiKruS
                        Zamieszczone przez Mach
                        Przydaloby sie tylko jakos zweryfikowac moja teorie :|
                        Dobrze kombinujesz.
                        jestes tego pewny ? mozna lac tez 505.01 (jesli i tak czesto wymieniam olej) ?
                        505.01 to norma VW do PD.
                        506.01 to norma VW do PD z longlife.

                        Jaka norme zaleca Ci instrukcja obslugi? Ty masz longlife'a? :?
                        TDI 205PS

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Jak 506 jest dokladnie 2x drozszy od 505 to rachunek jest prosty. Jeden pies finansowo czy bedziesz go zmienial w przypadku 505 co 15tys km a 506 co 30tys km. No zapomnialem dochodzi cena wymiany.
                          Zobacz co jest w instrukcji i jak sadze szafa jest ustawiona ze i tak zapiszczy po 15 tys km. Moim zdaniem wymieniac na taki jak pisze w ksiazce i co tyle co ksiazka nic zlego sie nie stanie, czyli co 15tys km wlewac 505.01 do silnikow PD
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Mach
                            Rider
                            • 2004
                            • 349

                            #14
                            Zamieszczone przez MiKruS
                            Zamieszczone przez Mach
                            Zamieszczone przez MiKruS
                            Zamieszczone przez Mach
                            Przydaloby sie tylko jakos zweryfikowac moja teorie :|
                            Dobrze kombinujesz.
                            jestes tego pewny ? mozna lac tez 505.01 (jesli i tak czesto wymieniam olej) ?
                            505.01 to norma VW do PD.
                            506.01 to norma VW do PD z longlife.

                            Jaka norme zaleca Ci instrukcja obslugi? Ty masz longlife'a? :?
                            Fabrycznie podobno zalany Castrolem SLX Longlife... ale mnie nie interesuja oleje typu longlife bo zmienialem zawsze olej w swoich samochodach co 10-15 kkm. Mi to lepiej robi na psychike a silnikowi tez na pewno nie zaszkodzi szczegolnie jak lubie troche mocniej posmigac :wink:

                            Jakos nie przemawiaja do mnie oleje longlife :-(

                            Upewnie sie jeszcze czy moza i bede chyba lal 505.01 co 15 kkm a po wirusie co 10 kkm.
                            A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

                            Komentarz

                            • MiKruS
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7976

                              #15
                              Mach - Prosze Cie!!!

                              Odpowiedz na pytanie - czy Octa 2.0 jest w Polsce serwisowana w systemie Longlife?!

                              Naprawde mnie to interesuje!
                              TDI 205PS

                              Komentarz

                              • Mach
                                Rider
                                • 2004
                                • 349

                                #16
                                No dobra nie bede juz bredzil... wzialem instrukcje i wszystko docztalem.
                                Octa II moze byc serwisowana w systemie QG0, QG2 lub QG1. Dwa pierwsze to staly okres obslugi, ostatni to obsluga ze zmianna dlugoscia okresu przegladow. Sprawdzilem na tabliczce znamionowej... u mnie jest QG2... czyli staly okres obslugi czyli serwisy olejowe co 15kkm... czyli spokojnie moge uzywac 505.01 (wedlug instrukcji).
                                Rzeczywiscie okazalo sie ze 506.01 stosowany jest tylko do dwoch pierwszych systemow.

                                Jesli chodzi o wystepowanie w Polsce opcji ze zmiennym okresem przegladow to nie wiem czy taki wystepuje (chodzi mi o oficjalne oznaczenie auta odpowiednim kodem a nie tylko lanie 506.01)... zapytam sie jak bede w swoim salonie w przyszlym tygodniu.

                                BTW: nakrecilem juz troche ponad 1000km wiec powoli zaczynam sobie pozwalac na przyspieszenie lekko ponad 3000rpm... do poniedzialku na pewno pojawi sie juz 1500km wiec w przyszlym tygodniu serwis olejowy i zobacze gdzie lezy moc w tym aucie 8)

                                Wyniki z pierwszego 1000km to 850km na zbiorniku i 5,8l/100km srednie
                                (cholera jakie to przyjemne... przesiadlem sie z benzyny ktora palila 10l/100km :cry: )
                                A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

                                Komentarz

                                Pracuję...