Witam klubowiczów OCP. Mam Octavie z tego roku i przejechałem nią 32 tys km, po 12 tysiącach km okazało sie że zawieszenie zużyło sie w mojej octavii od 50-60%. Narazie jeżdże i niewymieniam zawieszenia bo zabardzo nie wiem na jakie. Myślałem o jakimś twardszym lub sportowym, ale dotychczas nikt nie umie mi zaproponować jakiegoś rozwiązania. Może tu ktoś mi pomoże... pozdrawiam
Na jakiej podstawie zostalo stwierdzone ze zawieszenie zuzylo sie w 60% a nie w 75%?? Pytam, bo mnie to bardzo interesuje, jesli chodzi o test amortyzatorow na sciezce diagnostycznej, to potrafie na nim zrobic skrajne wyniki :idea:
Fabryczne zawieszenie ma po wyjechaniu z fabryki z 75% na trzepakach, wiec 60% po przebiegu 32kkm to nie jest jakos strasznie malo. BTW jak bedzie zimniej na dworze, to trzepaki pokazuja wieksza skutecznosc, jak cieplej to mniejsza.
ale czuć te zużycie jak sie jedzie. bo autko wogóle nie trzyma sie drogi. nie wiem czy to 1.9TDI AGR czy inny bo nie wiem jak to sprawdzić ma 105 kM
Było wielokrotnie na forum napisane jak to zrobic :? oznaczenie silnika masz na naklejce w książce serwisowej i na analogicznej naklejce na podłodze bagażnika pod wykładziną.
Jezeli ma 105KM to jest to O2, tym bardziej nie rozumiem tego zużytego zawieszenia :roll:
Niewiem czy było pisane czy nie, bo ja tu jestem zaledwie od kilku dni. A zawieszenie zużyło sie na polskich drogach. Robie nią średnio 10 tysi km na miesiąc więc sie zuzyło.
Niewiem czy było pisane czy nie, bo ja tu jestem zaledwie od kilku dni.
i uwazasz, to za jakis argument :?: :!:
sorry, nie chce, zeby ktokolwiek, zwlaszcza jezeli chodzi o "swiezych" userow, czul sie urazony, olany itp, ale takie teksty zachowaj dla siebie i po prostu uzyj szukaczki :idea:
i precyzyjniej definiuj problemy, jesli chcesz, zeby ktos ci pomogl :idea:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
barciob83, Ale od poczatku jednego nie wiem. To jest Octavia I w sterej budzie zwana Tour czy jest jest to Octavia II w nowej budzie produkowana od 2004 roku???
Jak to drugie to jeden z kolegow tu na forum przejechal w rok dosc duzo i akurat zawieszenie ma sie dobrze :wink:
barciob83, spuść trochę powietrza i jedź znowu na te, jak to nazywasz "trzęsawki", moge się założyć że wynik będzie dużo lepszy. Jak widzę ASO skutecznie próbuje zrobić z Ciebie durnia, jeśli chcesz się odwdzięczyć to zapytaj ich jaką metodą badają amorki: EUSAMA czy BOGE (prawidłowa). Na bank nie będą wiedzieli o co chodzi.
Niestety uległeś nawijaniu makaronu na uszy :P
Sprawdź wkońcu jakie auto kupiłeś :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez Maicroft
jesli chodzi o test amortyzatorow na sciezce diagnostycznej, to potrafie na nim zrobic skrajne wyniki :idea:
Maicroft, też to potrafie :lol: :yay: ale tylko na zwykłych "trzęsiawkach", takich co mają na przeglądach
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Robie nią średnio 10 tysi km na miesiąc więc sie zuzyło
proponuje celowac w ten kawalek jezdni ktory jest bez dziur - wtedy zaiweszenie wytrzyma kilka razy wiecej
[ Dodano: Wto 31 Paź, 06 12:56 ]
Zamieszczone przez Maicroft
Jak to drugie to jeden z kolegow tu na forum przejechal w rok dosc duzo i akurat zawieszenie ma sie dobrze
to o mnie 59tys km w rok i nic!!!
ten sam kierowca ten sam przebieg tylko w Passacie 1.8T - bilans to koncowki drazkow i 12 wachaczy (2x 3 wachacze na strone)
[ Dodano: Wto 31 Paź, 06 12:58 ]
Zamieszczone przez djczas
bilstein b8 plus sprezyny od rs
Weitec gewindefahrwerk :diabelski_usmiech jak leciec to po calosci
przecież pisałem już że chodzi o octavie I z silnikiem 1,9 TDI 105KM i nie chce wiedzieć jak sie oszukuje trzęsawki pompująć lub upuszczając powietrza z kół. chodzi mi tylko o to aby bezpiecznie podróżować inie wylecieć z zakrętu przez zużyte zawieszenie`.
barciob83, ale o1 z silnikiem 1,9tdi ma 101koni (silnik AXR), a ten silnik w o2 ma 105koni. podajesz sprzeczne dane i to nas myli :!:
a koledzy jak najbardziej chca ci pomoc
Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.
]Mam Octavie z tego roku i przejechałem nią 32 tys km, po 12 tysiącach km okazało sie że zawieszenie zużyło sie w mojej octavii od 50-60%. Narazie jeżdże i niewymieniam zawieszenia bo zabardzo nie wiem na jakie.
Nie bardzo rozumiem pytanie. Skoro masz Octavie z tego roku, to jest jeszcze na gwarancji, wymieniasz zawieszenie za free w ASO Skody, na ich koszt.
barciob83, No to odpowiadam Ci ze nie ma takiej Octavi z motorem 105KM :twisted:
Recepte na zawias ktory nie buja rowniez Ci podalismy.
Amorki Bilstein B4 - zamiennik serii, podobno ciut sztywniejszy
Amorki Bilstein B6 - sztywniejsze niz seria i niektorzy mowia, ze nawet az za bardzo, dla jeszcze innych w sam raz
Amorki Kayaba AXG - regulacja twardosci, ale chyba twardsze niz B6
Sprezyny z Octy I RS -20mm + Bilstein B8 - bardzo dobry zestaw, laczacy komfort samochodu o sportowych aspiracjach z dziurami naszego kraju
Dedykowane zawieszenie gwintowane - czyli wszystko co trzeba w jednym.
Temat zawieszen byl juz walkowany i to dosc solidnie, sa takie tematy.
Mimo wszystko, zeby przy 40kkm zawias bujal, az tak to nie chce mi sie wierzyc. Powyzsze specyfikacje powinny byc pomocne
no ta ja już niewiem. w serwisie zawsze mi podają że to 105KM. możliwe że to nowy silnik w starej budzie. bo brat ma kombiaka i też taki silnik tylko z końca 2005 roku i sie różni wizualnie, a moja octavia jest z tego roku.
Dzieki za odpowiedź na zawieszenie, poszukam gdzieś sprężyn i amorków i kupie a potem zamontuje i napisze jak sie na nich jeździ. pozdrawiam
no ta ja już niewiem. w serwisie zawsze mi podają że to 105KM. możliwe że to nowy silnik w starej budzie. bo brat ma kombiaka i też taki silnik tylko z końca 2005 roku i sie różni wizualnie, a moja octavia jest z tego roku.
Komentarz