O1 2.0 benzyna AZJ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marass2
    Classic
    • 2013
    • 10

    O1 2.0 benzyna AZJ

    moze i pocieszne ale przyznajcie, ze 8.1 do setki w RS TDI to jakies nieporozumienie...
  • marcinusek
    Ambiente
    • 2011
    • 114
    • Octavia I combi (1U5)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #2
    O1 2.0 benzyna AZJ

    Cześć,
    Czy jest ktoś na forum, kto osobiście wykonał te wymiany? Może ktoś posiada dokumentacje, procedury, momenty dokrecania śrub itp itd. Chciałbym to samodzielnie wykonać tylko brakuje mi wskazówek technicznych. W poprzednim aucie (bmw e34) sam to z powodzeniem robiłem.
    Mam nadzieję że w odpowiednim dziale piszę.
    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Wymiana rozrządu to banalna sprawa w tym silniku szczególnie że rolka ma wskaźnik napięcia. Pozostałe rzeczy to wiadomo już grubszy temat ale też nie jakiś dziwny bo 2.0 to dość stara konstrukcja i nie powinieneś mieć większych problemów.
      Podaj maila to Ci podeśle trochę pomocy.
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      • mariush19
        Rider
        • 2009
        • 634
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        marcinusek, do wymiany rozrządu mogę podesłać Ci skany z workshopa , są tam momenty dokręcania itd. Jeśłi chodzi o wymianę również będę sam robił w bliźniaczym silniczku AQY. Kupiłem pasek CONTI, napinacz i pompę wody SKF, całość 350 z przesyłką od polecanego kolegi z forum.
        p.s dużo bierze oleju Twój AZJ że będziesz wymieniał pierścienie? ja przed zakupem czytałem o 1l na 1000km, a zrobiłem już 4tys i jeszcze nie dolałem nic , co nie zmienia faktu że łyknął sobie z max na min

        Komentarz

        • marcinusek
          Ambiente
          • 2011
          • 114
          • Octavia I combi (1U5)
          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Mariusz, z tego co mi sie zdaje to miarka na bagnecie od max do min to 0,5l. Wychodzi że ci ubyło 0,5l na 4tys.km czyli 2l na 16tys.km. Nie jest to tragedia, ja bym się z takiego wyniku chyba cieszył.

          [ Dodano: Wto 25 Wrz, 12 20:32 ]
          Mi bierze 1l na 2500km czyli 6l / 15tys.km czyli cały czas świeży olej
          dobrze by było zebrac dane na temat potrzebnych części:
          do wymiany rozrzadu czyli pasek rolka pompa, oraz uszczelniacze zaworów, pierścienie, uszczelka pod głowice, uszczelka pod miskę olejową, uszczelka pokrywy zaworów, może uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego, panewki korbowodowe. Może coś jeszcze warto dodać.
          Jakie firmy wchodzą w grę by było dobrze. Porady mile widziane.

          Komentarz

          Pracuję...