AUM, AGU, ARX...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Piotr_Car
    Drive
    • 2007
    • 52

    AUM, AGU, ARX...

    witam
    może teraz ja powiem bo wymieniałem.
    ja mam wszystko tak: pasek Contitech + pozostałe rzeczy jak rolki napinacze i pompa wody wszystko mam założone INA, montowane są też oryginalnie w samochodach.
    gdzie kupiłem www.zmax.pl -> osobiście polecam i pamiętaj że pompę wody POWINIENEŚ wymienić. za komplet dałem 530 zł + robota.

    poszukaj tez tu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=1781 .
    pozdrawiam


    Zamieszczone przez daba11
    Może ktoś ma też sugestie co do pompy
    na ten temat przekop forum, było tego pełno.
  • Piotr_T
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 479

    #2
    AUM, AGU, ARX...

    Probowalem znalezc informacje na temat roznic w tych silnikach, ale trudno to znalezc Jedyne info jakie wyszperalem to takie, ze roznica jest w pedale gazu (AUM elektroniczny, AGU konwencjonalny) i w turbosprezarce (AUM K03s, AGU K03). Czy to prawda ? Zwlaszcza z tymi turbinkami ?
    Link do specyfikacji

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      Piotr_T, ttak tylko aum miało dwie k03 i k03s rs

      Komentarz

      • Piotr_T
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 479

        #4
        A da sie jakos rozpoznac jaka sie ma w aucie ?

        Komentarz

        • jlupino
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 362

          #5
          Jestem ciekaw czu symbolika silnika ma jakis wpływ na dobor materiałow eksploatacyjnych,czy tez nie.Chodzi mi o np:filtry,swiece.paski itp.
          Jaro

          Komentarz

          • RomanS
            Elegance
            • 2004
            • 804

            #6
            Zamieszczone przez jlupino
            Jestem ciekaw czu symbolika silnika ma jakis wpływ na dobor materiałow eksploatacyjnych,czy tez nie.Chodzi mi o np:filtry,swiece.paski itp.
            Filtry, raczej te same.
            Świece wg ETKI inne, wg NGK te same, pasek wieloklinowy (wielorowkowy) - zależy bardziej od wyposażenia, czyli tego co napędza (ale czy jest np. 1,8T bez klimy?), pasek rozrządu - nie sprawdzałem.
            Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

            Komentarz

            • Marian
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2006
              • 225

              #7
              Przy okazji, czy ktoś może mi wyjaśnić jaki sens ma zastosowanie elektrycznego zamiast mechanicznego sterowania "gazem".
              ...bo rozumiem, że jak zniknie połaczenie między moją nogą a przepustnicą zwykła wymiana linki nie pomoże :szeroki_usmiech
              20v

              Komentarz

              • Hanz2k
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 522

                #8
                Stosuje się elektryczne ze względu na ASR i ESP. Po prostu jest to łatwiej zintegrować z samochodem.

                [ Dodano: Czw 02 Lis, 06 08:23 ]
                Prawdopodobnie dobra informacja dla posiadaczy AUM. Wg. kilku forów silniki AUM od 2001 roku posiadają sprężarkę k03s i od wersji 180 konnej różnią się tylko inną mapą w komputerze. Aby się upewnić czy któryś z kolegów mógłby sprawdzić ETKĘ pod tym kątem. Będę wdzięczny

                [ Dodano: Pią 03 Lis, 06 15:54 ]
                Podsumowując dyskusję o silnikach:
                The following versions of the 1.8T engine can be found fitted to the UK-spec Octavia with manual gearbox:

                AGU 110KW/150bhp Octavia FWD 10/96 > 07/00
                AUM 110kW/150bhp Octavia FWD 08/00 >
                ARX 110kW/150bhp Octavia 4X4 08/00 >
                AUQ 132kW/180bhp Octavia vRS 12/00 >

                Dealing with the 3 current engines first, the AUM, ARX and AUQ share the same block, cylinder head, internal parts, intake system and throttle valve control unit, turbocharger, charge air cooler, exhaust manifold, injectors, spark plugs, lubrication system and fuel system (excluding fuel tank etc). Apart from the fact that the ARX (4X4) has a different return oil line for the turbocharger, and the AUQ (vRS) one different boot (rubber seal/pipe) on the charge air cooler, the 3 engines are identical. The ECUs for all 3 engines do however differ, as do the exhausts. The same clutch is used on all 3 engines (and by the AGU). The AUQ is fitted with a different crankshaft impulse sender to the AGU, AUM and ARX; and the AGU and AUQ use the same knock sensor and harness, while the AUM and ARX both use a different anti-knock sensor.

                The AGU was fitted to the UK-spec Octavia 1.8T FWD between 10/96 and 07/00 and remains in production for other markets. Whilst the engine is substantially the same mechanically as the AUM, ARX and AUQ, the cylinder block and pistons are different, as are the cylinder head with valves and camshaft. Specifically, the cylinder head, camshafts, pistons, con rods and bearing shells are different, but the crankshaft, vibration damper, flywheel and clutch are the same. Other differences include the cable throttle, smaller injectors and turbocharger, and the absence of VVT. These differences mean that it is not as tuneable as the later versions. Moreover, unlike the later engines, the AGU was not designed for variable (extended) service intervals.

                NB. The ARX initially shared the same turbocharger as the AGU, but from May 2001 is fitted with the same turbocharger as the AUM and AUQ.

                To co dla tygrysów ważne: AUQ (180 konny) od AUM (150 konny) różni się jedynie mapą w ECU. Nie jest konieczna żadna zmiana mechaniczna aby uaktualnić 1,8T do RS :diabelski_usmiech . Miłego weekendu
                Hanz2k
                1,8 T by MT
                :admin: bo nie użyłem Szukaj

                Komentarz

                • yoschua
                  Rider
                  • 2006
                  • 339

                  #9
                  Wiem, że odgrzewane, ale nie do końca.

                  Dziś analizowałem ETKE co do różnic pomiędzy moim ARX a AUQ.
                  Wg tego co jest napisane tutaj po angielsku różnice małe i rzeczywiście wszędzie gdzie jest model ARX jest też AUQ.

                  Różnice które znalazłem:
                  1. Impulsator wału (opisany powyżej), tylko dziwne, bo podany jest dla ARX a dla AUQ niema nic
                  2. Sterownik/komputer silnika (to oczywiste), pewnie różni się tylko programem.

                  Czy rzeczywiście tak jest a co za tym idzie czy przy zmianie impulsatora i wymianie kompa można mieć zamiast 150KM -> 180KM ??

                  Czy chiptuning (np w MT) przy impulsatorze od ARX i AUQ da identyczny wynik (w inny sposób pytając, czy zmieniając soft w ARXie dojdziemy do tego samego co zmieniając soft w AUQ, każdy ze swoim odpowiednim impulsatorem) ?
                  Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                  HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                  Komentarz

                  • Hanz2k
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 522

                    #10
                    Pewnie w AUQ też jest - w końcu to tylko czujnik położenia wału. Nie dotykając nic pownieneś przenieść się na poziom 190 km. Ktoś na forum ma chipowanego ARXa - może się odezwie.
                    Hanz2k
                    1,8 T by MT
                    :admin: bo nie użyłem Szukaj

                    Komentarz

                    • djczas
                      RS
                      • 2005
                      • 9612

                      #11
                      Hanz2k, ma Jas191 i ma coś koło 190 koni

                      Komentarz

                      • Geralt
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 589

                        #12
                        az mnie korci zeby spotkac sie z kims kto ma RS, podmienic kompy i zobaczyc jak moja by na takim sofcie chodzila... 8)
                        pozdrawiam
                        Adam W.

                        Komentarz

                        • djczas
                          RS
                          • 2005
                          • 9612

                          #13
                          Geralt, podmienisz kompa i co ci to da tam jest inna sprężarka inne nastawy samo podpięcie kompa może sie okazać że nawet gorzej będzie jechał niż na serii

                          Komentarz

                          • Geralt
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 589

                            #14
                            djczas, zasugerowalem sie wypowiedzia Hanz2k "To co dla tygrysów ważne: AUQ (180 konny) od AUM (150 konny) różni się jedynie mapą w ECU. Nie jest konieczna żadna zmiana mechaniczna aby uaktualnić 1,8T do RS . Miłego weekendu"
                            moja welug tego co mi tuningowal ma 165KM i 264nm - na innej hamowni ponad 180KM i 176nm ale w to nie chce mi sie wierzyc - jestem ciekaw jak by szedl na programie od RS'ki
                            pozdrawiam
                            Adam W.

                            Komentarz

                            • djczas
                              RS
                              • 2005
                              • 9612

                              #15
                              Geralt, a jaką masz turbine k03 czy k03s bo to nie jest tak chop sip w rs po programie ma coś koło 210 koni

                              Komentarz

                              • Geralt
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 589

                                #16
                                djczas, nie mam pojecia ;/ czy mzona to sprawdzic po numerze nadowzia? na turbinie z zewnatrz nie widzialem bitych numerow ale szczerze mowiac nie przygladalem sie (to moje pierwsze auto z turbo) nie wiesz moze jakie wkladali do AUM z 2003roku? (jeslii to ma znacznei elegance)
                                pozdrawiam
                                Adam W.

                                Komentarz

                                • yoschua
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 339

                                  #17
                                  Panowie, dziś siedziałem ponad dwie godziny z ETKĄ, co prawda mnie interesuje różnica między ARXem i AUQmem, ale wszędzie gdzie części są wspólne jest napis: AUM, AUQ, ARX, co oznacza że są identyczne.

                                  Różnice jakie widziałem to, dokładnie jak w tym angielskim artykule napisane, czyli to co opisałem wyżej czyli impulsator który jest pewnie bardziej czujnikiem położenia wału.

                                  Zastrzeżenie: ja patrze w Octavie z roku 2001

                                  Nie wiem czym różnią się te czujniki położenia wału, ale wyraźnie dla AUQ jest inny (w poprzednim poście pisałem że niema, ale przeoczyłem go po prostu).
                                  I z tego powodu, że nie znam różnicy, sama podmiana komputera z RSa czyli AUQ może się nie udać. Uszkodzić silnika mechanicznie raczej nie uszkodzimy, ale niekoniecznie będzie poprawa. (pomijam fakt zaadaptowania immo i vinu).

                                  [ Dodano: Sro 02 Sty, 08 21:32 ]
                                  Dodam jeszcze wyszczególnienie turbin dla tych modeli. Są identyczne.
                                  Załączone pliki
                                  Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                                  HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                                  Komentarz

                                  • Piotr_T
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 479

                                    #18
                                    Geralt, djczas, AUM ma K03s.

                                    Komentarz

                                    • djczas
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 9612

                                      #19
                                      Piotr_T, ja miałem k03 bez s jeśli dobrze pamiętam

                                      Komentarz

                                      • Geralt
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 589

                                        #20
                                        Piotr_T, djczas, a jak ustalic jedna konkretna wersje - czy aso w korym bylo kupione auto poda mi taka informacje?

                                        [ Dodano: Sro 02 Sty, 08 21:46 ]
                                        ps:
                                        Panowie czy mzoecie spojzec tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=234814#234814 i powiedziec czy macie pomysla?
                                        pozdrawiam
                                        Adam W.

                                        Komentarz

                                        • Hanz2k
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 522

                                          #21
                                          Przecież piszę. Mechanicznie silnik AUM jest identyczny z AUQ. Czyli ma turbinę k03s i inne fajanse i program okrojony do 150km. Jedyna modyfikacja ewentualnie potrzebna to inna zwężka (szersza) na dolocie do turbiny. Turbiny k03 siedziały w AGU. Pozdrawiam.
                                          Hanz2k
                                          1,8 T by MT
                                          :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                          Komentarz

                                          • Geralt
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 589

                                            #22
                                            Hanz2k, super dzieki za info
                                            *choc z drugiej strony na wiosne szykuja sie wydatki :szeroki_usmiech

                                            ps:
                                            sprawdzales moze u siebie jak chodzi na programie/kompie od RS ? (nie wiem jak Ci zorbili u Mastersa)
                                            pozdrawiam
                                            Adam W.

                                            Komentarz

                                            • djczas
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 9612

                                              #23
                                              Hanz2k, to jak nie ma różnic to dlaczego rs idzie na ponad 200 koni po czipie a zwykły nie da rady

                                              Komentarz

                                              • Hanz2k
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 522

                                                #24
                                                Mój AUM na lajtowym programie zrobionym przez MT ma troche ponad 190 km na 0,8 bara - mierzone w czasie DD'07 a było dość ciepło. Jak polewali SMICa wodą to wyszło koło 198 km. Pewnie jakbym poprosił MT o większe pieprznięcie to i ponad 200 km by było tylko po co. I tak zawiecha się nie wyrabia. Po prostu AUM/ARX/AUQ jest trochę innym silnikiem od AGU. Mam takie wrażenie, że dla coponiektórych 1,8T jest jedno a tak nie jest :diabelski_usmiech. Pozdrawiam.
                                                Hanz2k
                                                1,8 T by MT
                                                :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                                Komentarz

                                                • jkapitan
                                                  Drive
                                                  • 2006
                                                  • 59

                                                  #25
                                                  Skoro tak to jak najprościej w okolicach Torunia załadowac mi program od RS, mam AUM ?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...