Kontrolka żarówki - O2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • soften
    Classic
    • 2010
    • 28

    Kontrolka żarówki - O2

    Koledzy proszę o pomoc kupiłem kabel taki jak w linku
    Zamieszczone przez beatnik
    lepiej coś takiego FTDI
    jeden
    http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg...238777212.html plus do tego przejściówkę nr 3 do landi. Niestety nie mogę się połączyć ze sterownikiem. próbowałem wersje 2.2.0.1, 2.4.3, 2.1.6.3c 2.1.5.0 c i za każdym razem jest tak samo czyli próbuje się łączyć i na tym pozostaje tzn. na nic nie reaguje nawet programu nie można wyłączyć.
    Zauważyłem że w końcówce złącze bazowe są tylko 3 piny a w przejściówce 4 czy tak ma być? może to jest powodem że brakuje tego jednego pinu i jest brak połączenia.
  • mariusz8
    Drive
    • 2009
    • 94

    #2
    Kontrolka żarówki - O2

    Witam,

    Od jakiegoś czasu obserwuje pewne dziwne zachowanie kontrolki uszkodzonej żarówki w desce rozdzielczej w O2. Chodzi o to że bez powodu się zapala. Zapalanie następuje czasami od razu po przekręceniu kluczyka a czasami w trakcie jazdy. Ostatnio ta sytuacja się nasiliła. Proszę o wskazanie co jest nie tak. Raczej zapalenie kontrolki nie jest związane z uszkodzeniem żarówki, w każdy razie nie znalazłem uszkodzonej.

    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      mariusz8, jak masz vaga to podepnij i wyjdzie, która żarówka niedomaga :diabelski_usmiech
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • misiul
        Rider
        • 2011
        • 521

        #4
        mariusz8, jeśli masz FLkę i halogeny, to może być wadliwa oprawka żarówki w dziennych. Jest taka akcja serwisowa wymiany tych oprawek.

        Komentarz

        • mariusz8
          Drive
          • 2009
          • 94

          #5
          Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji. Powodem zapalania kontrolki były wypalone żarniki tylnych świateł. Chodzi o te małe 3 watowe żaówki. Żarówki teoretycznie były sprawne ale wypalenie spowodowało wzrost oporności drutu i przypadkowe zapalenie kontrolki np w trakcie jazdy. Wymiana wszystkich czterech żarówek wyeliminowała problem.

          Niestety nigdzie nie mieli o mocy 3W tylko 5W więc założyłem mocniejsze. Mam nadzieję że nie ma to znaczenia. Świecą trochę mocniej.

          Pozdrawiam

          [ Dodano: Sro 26 Wrz, 12 17:07 ]
          Witam raz jeszcze. Niestety muszę odświerzyć temat. Okazało się że wymiana żarówek nic nie dała i nawet po niej zapala się kontrolka uszkodzonej żarówki
          Po odpaleniu silnika wszystkie światła działają ok., gasną one po mniej więcej minucie (raz szybciej, raz wolniej) i zapala się kontrolka (bez sygnału dźwiękowego).
          Dzisiaj sprawdziłem błędy VAGiem i wyszła usterka.
          Wyświetlił się kod 012 - usterka elektryczna w obwodzie. Błąd dotyczy żarówek tylnego światła po lewej i prawej stronie.

          Proszę o pomoc. Czy macie jakieś pomysły jak usunąć tą usterkę? Co może powodować że żarówka na początku działa ok a dopiero po pewnym czasie komputer zgłasza błąd.

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8162
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            mariusz8, sprawdz czy faktycznie wszystkie te żarówki się świecą. Nie pamietam czy "stop" tez wypluwało na zegary wiec moze od stopu żarówka jest spalona.
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • mariusz8
              Drive
              • 2009
              • 94

              #7
              ok. jutro sprawdzę światła STOP, ale przypuszczam że też są monitorowane.

              Mam pewien ślad co może być nie tak. Dzisiaj po dłuższej jeździe zajrzałem do lewych tylnych świateł i kostka przyłączeniowa była bardzo gorąca. Prawa była praktycznie zimna. Po wyjęciu wtyczki zobaczyłem że szczelina między jednym ze styków jest większa niż normalnie. Wtyczka dodatkowo miała nadtopiony plastik. Być może usterka o której piszę była spowodowana brakiem właściwego styku i iskrzeniem w kostce. Jutro podczas dłuższej jazdy zobaczymy czy to było przyczyną.

              Miejmy nadzieję że będzie ok.

              Komentarz

              Pracuję...