Zamieszczone przez oolsztyniak
[Inne] Fabia II FL 1.2 TSI 105 KM czy Octavia II FL 1.4 TSI
Zwiń
X
-
[Inne] Fabia II FL 1.2 TSI 105 KM czy Octavia II FL 1.4 TSI
Od pewnego czasu zastanawiam się nad zakupem czegoś w co nie będę musiał co miesiąc pakować kasy w naprawy i inne cuda, utrzymanie 2 aut w tym prawie 20 letnie BMW o mocy 200 KM trochę pochłania z budżetu. Wziąłem do ręki kartkę i długopis, policzyłem roczne wydatki i wychodzi, że taniej będzie młodsze auto.
Tylko nie mam bladego pojęcia co wybrać. 90 % jeżdżę po mieście, odcinki od 2 km do 15 km jednorazowo. Po terenie raczej nie latam, sporadycznie jakiś las postrzelać itp. Jeżdżę najczęściej w 2 osoby, od święta 3. Bagażnik w Leonie mam 340 litrów i tak naprawdę tyłka nie urywa ale ujdzie.
Na wyglądzie czy wyposażeniu nie zależy mi tak bardzo jak na dobrym prowadzeniu się po zakrętach i najbardziej na dobrym przyspieszeniu. Leon ma 1.9 TDI 140 KM i 305 Nm i jest jak dla mnie za wolny, jak nie ma ruchu to da się nim jeździć ale spod świateł szału nie robi, wyprzedzanie trzeba planować i podczas jednego manewru zmieniam ze 3 biegi co również doprowadza do szału.
BMW ma 2.5 litra 192 KM + wycięte katy co trochę mu dodało i generalnie da się tym już jakoś podróżować choć oczywiście bez szału :P Obniżony zawias o 75mm, rozpórka prowadzi się miodzio. Do tego fakt jak to przyspiesza powyżej 160 zostawiając seryjne 1.8T czy Preludy 2.2 vtec jest bajeczne. Licznikowo buja się do 250 km/h. Cudo.
Z miejsca odpadają wszelkie modele marek Renault, Peugeot, Citroen - najeździłem się niejednym i kanapa zamiast zawieszenia, skoki lewarka zmiany biegów półmetrowe i totalny brak precyzji przyprawiają o mdłości w tym samochodach.
A jeździłem m.in nowym Clio 1.4 7x KM? Laguną 2.0 140 KM, Citroenem DS3 1.6 120 KM. Te auta nie przyspieszają a palą jak smoki.
Wszelkie włoskie tandety również odpadają, rozpadające się wnętrza po kilkudziesięciu tysiącach, utrata wartości ogólnie śmietnik. Fiat, Alfa, Lancia powinny z taśmy produkcyjnej zjeżdżać do prasy która przerabiała by je na ławki w parku.
Jeździłem całą masą samochodów od znajomych, w komisach, sam mam obecnie 8-me auto z kolei i naprawdę dużo widziałem. Skoda jest na dzień dzisiejszy najbezpieczniejszym wyborem - dobra trwałość, szybkie silniki VW i łatwa odsprzedaż. Do dzisiaj żałuje, że sprzedałem moją Octavię 1.8T 200 KM z 2001r.
Chciałbym wrócić do tej marki.
Najbardziej chciałbym Superba II ale kosztuje kosmiczne pieniądze jak dla mnie, padło więc na 2 racjonalne auta:
1. Skoda Fabia II FL 1.2 TSI 105 KM i 175 Nm
pierwsze co to po kupnie poszła by na jakiś program na 130 KM i 200 Nm. Pytanie do osób które mają zczipowany ten silnik lub miały z tym do czynienia - jakie to ma potem osiągi?
Seria wg. testów prasowych przyspiesza od 9.7 s do 100 do 9.9 s w zależności od testowanego egzemplarza. V max licznikowy waha się od 200 do 205.
Interesuje mnie jakie wartości będę po czipie.
2. Skoda Octavia II FL 1.4 TSI 122 KM i 200 Nm.
Za octavią przemawia większa wygoda i lepsze trzymanie się drogi, fajniejsze kubełkowe fotele w standardzie no i mam nadzieję większy potencjał z silnika.
Tu też od razu wskoczył by program na 150 KM i 250 Nm tylko znów pytanie jak to będzie latać?
Czekam na opinie od użytkowników takich aut pzdrSkoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
-
-
Re: Fabia II FL 1.2 TSI 105 KM czy Octavia II FL 1.4 TSI
Zamieszczone przez Coke[...]
Na wyglądzie czy wyposażeniu nie zależy mi tak bardzo jak na dobrym prowadzeniu się po zakrętach i najbardziej na dobrym przyspieszeniu. Leon ma 1.9 TDI 140 KM i 305 Nm i jest jak dla mnie za wolny, jak nie ma ruchu to da się nim jeździć ale spod świateł szału nie robi, wyprzedzanie trzeba planować i podczas jednego manewru zmieniam ze 3 biegi co również doprowadza do szału.
BMW ma 2.5 litra 192 KM + wycięte katy co trochę mu dodało i generalnie da się tym już jakoś podróżować choć oczywiście bez szału :P
[...]
Co do zawieszenia, seryjna Octavia też jest kanapą, trzeba kombinować z zawiasem. Ja wybrałem opcję felgi 17" w pakiecie ze sportowym zawieszeniem i jestem bardzo zadowolony (w skład zawieszenia sportowego wchodzą również dużo grubsze stabilizatory). Myślę, że auto z takim pakietem (lub na Bilsteinie B6, którego miałem w Golfie) będzie prowadziło się lepiej, niż Twój aktualny Leon z belką z tyłu.
Sam mam auto podobne do Twojego, którym się ścigam w pucharze CA (BMW E30 2.5) i niestety po takim aucie ze zrobionym kompleksowo zawieszeniem i tak zawsze pozostaje niedosyt
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CokeLeon ma 1.9 TDI 140 KM i 305 Nm i jest jak dla mnie za wolny
Zostaje 1.8tsi.Z tych dwoch bralbym Octavke,mimo kilku lat na rynku nadal swietnie wyglada,a po kilku modyfikacjach nawet bardziej niz lepiej :szeroki_usmiech
Miejsca w srodku styka,fotele(niektorzy na nie narzekaja) dla mnie sa bardzo wygodne,obszerny bagaznik.Kondziu
OCP
Komentarz
-
-
ja tam ma 1.4 tsi po programie i jezdzie naprawde dobrze. znaczna roznica pomiedzy serią. ile pojezdzi nie wiem ale narazie nic sie nie dzieje. Co do porównania z TDi no to wiadomo TSi cichy TDI głosniejszy,... momen inaczej narasta i w TDI czuc mocniejsze wciskanie w fotel. TDI - malo pali przy szybkiej jezdzie TSI wiecej.
Komentarz
-
-
Coke, jak juz masz w rodzinie 200 koników to każde inne auto bedzie słabe. ... jeśli chcesz coś więcej niż twój Leon 140km lub jeśli on ma byc jakims odniesieniem to ani 1.2 TSI ani 1.4TSI.
Program nic tu nie zmieni!
Jeśli wyposażenie jest mało istotne to lepiej z czegos zrezygnowac i kupic Octe 1.8.
Jak sie przejedziesz Octavia a potem fabią to.... wrócisz do Octavi ;-)
Mnie plastik w fabianie skutecznie zniechęca.
Uprzedzam że na takich krótkich trasach TSI bedzie Ci sporo palił.kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
PieTrzaK, no tak i nie ;-) TSI sie wyjatkowo długo nagrzewa, dłuzej niż zwykła benzyna a co za tym idzie dłużej jedziesz na "ssaniu" ,kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackrsZamieszczone przez Cokeod 2 km do 15 km jednorazowo
Nadal nikt nie powiedział jakie przyspieszenie i prędkośc max mozna osiągnąć w fabii i octavii po programie?Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Komentarz
-
-
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
-
Odpuść sobie fabie. Mam nowa fabie, co prawda zwykle 1,4 i OII 1,4 TSI. Między samochodami jest przepaść jezeli chodzi o prowadzenie, komfort i frajde z jazdy. Fabia to wozidlo. Glosny zawias, toporne i niewygodne. Moim zdaniem, żadne z tych dwoch nie sprawi ci frajdy. Zależy to też od tego jakich oszczędności szukasz. Jezeli ma byc tanio i bez emocji to fabia. Octa po takich doświadczeniach jak twoje nie zwali cie z nóg nawet po programie. Po co ci tsi do miasta?Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Jeżdżę po mieście ale nie chcę auta które ze świateł nie ma siły się rozpędzić, jak pojadę obwodnicą czy jakąs krajówką to nie da się wyprzedzić no i wkońcu jak będę na jakimś zlocie i na 1/4 mili będę stawał z jakimiś paściami.
Tak jak wspomniałem seryjna fabia 1.2 tsi 105 km ma 9,7 s do 100 i 205 km/h max. Liczyłem że po programie na 130 KM i 200 Nm będzie miała z 8.5 s i 220 km/h max.
TO samo przy Octavii II FL 1.4 tsi 122 KM, ona robi około 9,7 - 9.8 do 100 i 208 km/h max. Po czipie na 150 KM i 250 Nm chciałbym żeby też miała z 8 s do 100 i 225 km/h max.
Pytanie czy to realne czy jednak te auta będą wolniejsze. Nie kupię 1.8 TSI czy RSa bo jest zwyczajnie za drogi.
W Seacie katalog podaje przyspieszenie na poziomie 10.7 s do 100 i 193 km/h na silniku 1.9 TDI 110 KM i 235 Nm. Sądziłem że jak to zaczipuje na 140 KM i 305 Nm to będzie przecinak a wyszło po zmierzeniu Racelogickiem 9.8 s do 100 i 205 km/h max. Myślałem że mnie szlag trafi. Chcę tego uniknąc i nie kupić zbyt wolnego auta.Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Cokejeździłem Fabią RS 1.4 TSI 180 KM DSG i do 180 nawet przyspiesza, potem moja Buma by ją pożarła, max licznikowy to 234 km/h. Gdybym wziął taką to obowiązkowo czip na 200 KM i 300 Nm to wtedy zacznie już troche jeździć
wiec chyba nie szukasz auta szybszego od "bumy"
a jesli masz tylko rozpurke z przodu to ciekaw jestem starcia z fabka rs na zakrecie. gdzie sunal bys juz bokiem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Cokejeździłem Fabią RS 1.4 TSI 180 KM DSG i do 180 nawet przyspiesza, potem moja Buma by ją pożarła, max licznikowy to 234 km/h. Gdybym wziął taką to obowiązkowo czip na 200 KM i 300 Nm to wtedy zacznie już troche jeździć
jakieś prędkości rzędu 250km\h, O CO CHODZI, ukryta kamera :?: :!:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Mam 2 Fabie TSI, mocniejszą i słabszą, Octavią 2 przed FL też jeździłem.
Jeśli chodzi o spalanie to do miasta na krótkie trasy 1.2 TSI się nie nadaje, do 3 km w zimie pali 10. Na autostrady i ekspresowe też nie jest za dobry 7-8 l przy przepisowej jeździe. Niemiecki ADAC ma mnóstwo testów samochodów, które można prosto porównać: http://www.adac.de/infotestrat/tests...t/default.aspx , mierzą tam hałas, realne zużycie paliwa (u mnie się pokrywa), realną drogę hamowania.
Wg mnie Fabia TSI 77 kW objedzie Octavię 1.4 TSI na równym torze, bo ma rewelacyjne hamulce jak na swoją masę (tarcze 288 mm, jak w Superbie), lepiej prowadzi się w zakrętach (odsyłam do testów Niemców jakby ktoś się bulwersował). W praktyce objeżdżam nią na krętych drogach np. starą A6 z czipowanym 1.9 TDI.
Dla mnie jedyne plusy Octavii w stosunku do Fabii to wielkość, lepsze resorowanie, wyciszenie i sterowalność na nierównościach (wielowahacz robi swoje, w Fabii tył potrafi wyjechać na garbach w zakręcie).
Kupowanie TSI tylko do miasta to profanacja, wziąłbym Swifta - może nie jest za szybki, ale wrażenia słuchowe to rekompensują, TSI jest za bardzo "wygładzone", ma leniwą (moc spada po 5000 obr), liniową charakterystykę. Swift prowadzi się trochę jak gokart, nie jest zbyt wygodny, ale w zakrętach żyleta i pali mało w mieście. Fabia i Octavia to samochody lesze od Swifta, są poprawne, ale potrafią szybko się znudzić, zwłaszcza jeśli jeździło się BMW.
Komentarz
-
Komentarz