Ogrzewanie tylnej szyby

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • DirkDiggler
    Ambiente
    • 2005
    • 220
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    Ogrzewanie tylnej szyby

    QBA, Bezbożniku powinni Ci odebrać OCP team i dać Classica :helm
    WORK: Mondeo Titanium
    FUN: TypeR ver.IV
  • Arek
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 3143

    #2
    Ogrzewanie tylnej szyby

    Tak jak w temacie.
    Niedziała mi jeden z tych paskow co ogrzewaja tylna szybe :? jak jest szyba zaparowana to ładie odparowywuyje a przy jednym pasku zostaje zaparowana. :?
    Czy ktos tak miał i udało mu sie jakos to naprawic bo niewiem od czego zaczać :?: A jak tego niemieliscie to moze macie pomysly jak to naprawic :?:
    Za podpowiedzi z gory dziekuje

    PS. Szukałem w szukajce ale albo niema albo ja nieumiem jej uzyc. ops:
    -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

    Komentarz

    • -Piotr-
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1018
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      W sklepach motoryzacyjnych można kupić klej przewodzący prąd do naprawy ścieżek. Jest on prawie bezbarwny. Jedynie trzeba potem odszukać awarię na ścieżce - przerwane miejsce może mieć inny kolor , odrobinę oczyścić, zalać lukę klejem za pomocą np.zapałki. Nie pamiętam jaki jest czas schnięcia kleju i czy nie używa się też przy klejeniu suszarki. Robiłem tą czynność dość dawno. Obecnie z racji lepszych materiałów czynności mogą być inne. Przy kleju powinna być instrukcja, lub udzieli Ci jej sprzedawca w sklepie.
      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
      O III czarna liftback - reaktywacja

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        A szukanie dziury, to najlepiej miernikiem sprawdzac, ale jak ja to w starym aucie wymyslilem to pojecia nie mam :x I tak jak poprzednik sa te kleje i sprawa zalatwia sie szybko i skutecznie, potem jeszcze ze 3 lata dzialalo i pewnie dziala do dzis
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Maicroft, sorry za OT , właśnie kumpel ma problem taki w Renault wogle nie ogrzewa , od czego zacząć ? Do czego przyłożyć miernik i sprawdzić bo mało obeznany jestem :lol:
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Wogole czy ma napiecie na szybie, nie wiem czy ma drzwi lub klape wiec przewod powienien byc, chyba ze klapa ma bolce, to trzeba styki wyczyscic.

            Miernik na napiecie i do dwoch drutow gdzie laczy sie instalacja z paskami grzejnymi. Mi kiedys stopil sie przekaznik i tez walczylem z gownem dlugo, aha sprawdzajcie na zapalonym silniku, bo czesto przekaznik jak nie dostanie impulsu od alternatora nie zalacza grzania szyby
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              Tak jak pisał -Piotr-....

              Kup coś takiego: http://www.allegro.pl/item139519744_...ie_srebra.html

              I będzie działać

              Komentarz

              • howard7
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1120

                #8
                Arek taki specyfik mozesz kupic na stacji Petrochemia przy wjezdzie do pruszkowa jadac od ciebie a potem wal do mnie jak w dym to ci to pomoge zrobic
                SZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
                Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

                Komentarz

                • Arek
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 3143

                  #9
                  zapomnialem dodac ze mam przyciemnione szyby ,da sie jakods zrobic czy trzeba folie zrywac??

                  Zamieszczone przez howard7
                  Arek taki specyfik mozesz kupic na stacji Petrochemia
                  we wtorek przed soptem podjade i kupie
                  Zamieszczone przez howard7
                  wal do mnie jak w dym to ci to pomoge zrobic
                  potem bedzie okazja do POM-a :diabelski_usmiech
                  -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                  Komentarz

                  • -Piotr-
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 1018
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    Ups.. z tą folią trochę gorzej. W najlepszym przypadku przy pomyślnym odnalezieniu przerwanej, przepalonej ścieżki na foli robisz tylko nacięcie wzdłuż elementu grzejnego, zalewasz klejem i już. Inaczej pozostaje zerwanie foli.

                    P.S jak bedziesz łączył przerwany obwód to nadlej trochę więcej kleju w obu kierunkach ścieżek.
                    O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                    KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                    O III czarna liftback - reaktywacja

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #11
                      Zamieszczone przez Arek
                      zapomnialem dodac ze mam przyciemnione szyby ,da sie jakods zrobic czy trzeba folie zrywac??
                      Jeśli przerwe da się odszukać wzrokowo to małe piwo.
                      Jeśli nie da się wzrokowo, wtedy pewnie będzie trzeba kilka nakłuć ścieżki zrobić w celu odnalezienia miejsca usterki za pośrednictwem miernika nastawionego na pomiar oporności. Następnie zostanie usunięcie folii w miejscu przerwy i zaopatrzenie dziurki w ten specyfik co piszą koledzy powyżej
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz

                      • Arek
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 3143

                        #12
                        Zamieszczone przez -Piotr-
                        Ups.. z tą folią trochę gorzej
                        i tego sie obawiałem,mam nadzieje ze sie jakos uda bez zrywania foli
                        -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                        Komentarz

                        • Jabar1975
                          RS
                          • 2006
                          • 3331

                          #13
                          Arek, nie wiem jak teraz ale swego czasu te wszystkie kleje byly g. warte (kiedys w poprzednim aucie uszkodzilem jeden pasek i naprawialem go 10 razy i zawsze starczalo na tydzien lub dwa), podobno jakies zaklady to robia i daja gwarancje wiec moze warto sprobowac. Jak poszedl jeden pasek to bym zostawil tak jak jest bo zrobia sie duze koszty (dodatkowo oklejenie szyby) - Chyba ze srodki ktore teraz sa na rynku sa trwalsze - ale tego nie wiem - a taki juz ze mnie pesymista :szeroki_usmiech
                          nasza droga: www.wpzs.pl

                          Komentarz

                          • Arek
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 3143

                            #14
                            Jak sie okaze ze trzeba zerwac folie zeby naprawic to zostawiam tak jak jest.
                            -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                            Komentarz

                            • -Piotr-
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 1018
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #15
                              Mam pytanie związane z tematem, czy w OI włączenie ogrzewania tylnej szyby jest limitowane czasem przez elektronikę, czy grzeje tyle ile jest załaczony włącznik?
                              O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                              KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                              O III czarna liftback - reaktywacja

                              Komentarz

                              • nico21
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 2640
                                • Volkswagen

                                #16
                                -Piotr-, grzeje tak długo jak jest włacznik załaczony:!:.
                                U mnie niestwety tez jedna "linia" nie grzeje - przerwa widoczna gołym okiem, ale niestety znajduje sie w miescu przyklejenia szyby ko klapy bagaznika :/. Przerabiał to moze ktos ??
                                DACAR.team

                                Komentarz

                                • jlupino
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 362

                                  #17
                                  Miałem zerwany pasek w poprzednim samochodzie.Było to na szczescie widac gołym okiem.Kupiłem własnie taki przewodzący klej w jakims zwykłym motoryzacyjnym i działało przez pare lat bez problemu chociaz u mnie była przerwa około 2-3mm.Po prostu z tego miejsca przewodnik odpadł.Przy folii chyba jednak nie ma szans znaleźć przerwy na tzw."oko"

                                  [ Dodano: Wto 07 Lis, 06 21:44 ]
                                  Miałem zerwany pasek w poprzednim samochodzie.Było to na szczescie widac gołym okiem.Kupiłem własnie taki przewodzący klej w jakims zwykłym motoryzacyjnym i działało przez pare lat bez problemu chociaz u mnie była przerwa około 2-3mm.Po prostu z tego miejsca przewodnik odpadł.Przy folii chyba jednak nie ma szans znaleźć przerwy na tzw."oko"

                                  [ Dodano: Czw 09 Lis, 06 22:43 ]
                                  Zamieszczone przez nico21
                                  grzeje tak długo jak jest włacznik załaczony:!:
                                  Przeciez w instrukcji obsługi jest napisane,ze ogrzewanie szyby wyłącza sie samoczynnie po 20 minutach,a dopiero ponowne załaczenie uruchamia ogrzewanie na cały czas.Nie sprawdzałem czy tak jest rzeczywiscie(zawsze sie jakos szybciej odmrozi),ale tak pisze w ksiązce.
                                  Jaro

                                  Komentarz

                                  • nico21
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 2640
                                    • Volkswagen

                                    #18
                                    Zamieszczone przez jlupino
                                    Przeciez w instrukcji obsługi jest napisane,ze ogrzewanie szyby wyłącza sie samoczynnie po 20 minutach,a dopiero ponowne załaczenie uruchamia ogrzewanie na cały czas.Nie sprawdzałem czy tak jest rzeczywiscie(zawsze sie jakos szybciej odmrozi),ale tak pisze w ksiązce.
                                    Powiedz mi jak moze sie obrzewanie wyłączyc po 20 min skoro załacznik ogrzewania jest typu mechanicznego (jak go załaczysz to sam sie nie wyłaczy). jak sie nigu ponownie sie je właczyc skoro jestwłaczony ??
                                    DACAR.team

                                    Komentarz

                                    • -Piotr-
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 1018
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #19
                                      Główny włącznik jest jedynie rozpoczęciem procesu sterowania grzaniem z jego zasygnalizowaniem, który i tak jest sterowany dodatkowo elektroniką z ustawionym czasem pracy. Przekażnik jest przez to bardziej zależny od elektroniki niż włącznika. Tak to wygląda teoretycznie, ale jak jest w Octavii tak tego naprawdę nikt nie jest pewien. Sprawdzenie tego nie powinno sprawiać problemów.
                                      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                                      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                                      O III czarna liftback - reaktywacja

                                      Komentarz

                                      • Arek
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 3143

                                        #20
                                        dzis kupilem ten klej kosztował 12 zł temperatura klejenia min.15-20'C ,jest troche chlodniej ale mam pomysl zamkne sie w samochodzie nagrzeje i bede kleil ale to dopiero w sobote bo wczesniej praca niepozwoli.

                                        Zamieszczone przez jlupino
                                        grzeje tak długo jak jest włacznik załaczony:!:
                                        dokładnie tak jest ,dzis sprawdziłem przynajmniej u mnie :szeroki_usmiech
                                        -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                        Komentarz

                                        • jlupino
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 362

                                          #21
                                          ]grzeje tak długo jak jest włacznik załaczony:!:[/quote]
                                          To akurat napisał nico21.Powtarzam panowie po prostu to co pisze w fabrycznej instrukcji obsługi.Faktycznie wyłacznik jest typu mechanicznego,moze elektronika po tych 20min odłacza zasilanie szyby,a po ponownym wył. i zał. działa cały czas.Nie wiem.Moze to jutro sprawdze to dam znac.
                                          Jaro

                                          Komentarz

                                          • salvado
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 314

                                            #22
                                            Dorzucę się do pytania -Piotr-,może na forum jest ktoś mocny z elektroniki i podpowiedziałby w jaki sposób zrobić ogranicznik czasowy grzania tylnej szyby? Kiedyś widziałem chyba coś takiego na elektrodzie, ale nie mogę znaleźć, a byłaby to fajna sprawa.
                                            Staram się pisać poprawnie po polsku.

                                            Komentarz

                                            • -Piotr-
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 1018
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              #23
                                              W motoryzacji często tego typu układy są zintegrowane z przekaźnikami od układu podgrzewania szyby czyli przekaźnik scalony. Dobrym wejściowym układem do sterowania czasem był by układ zwłoczny od oświetlenia kabiny po modyfikacji.
                                              O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                                              KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                                              O III czarna liftback - reaktywacja

                                              Komentarz

                                              • eR_
                                                Rider
                                                • 2005
                                                • 411

                                                #24
                                                wydaje mi sie, ze najlepszym sposobem jest zastosowanie przekaznika z czasowego :idea: tylko ta cena okolo 100zl
                                                Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                                Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  Ale po co?? Przeciez samemu mozna tez zawsze wylaczyc

                                                  W Polonezach takie byly, wiec to chyba mniej niz 100zl by kosztowalo :twisted:
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...