Regeneracja przepływomierza, czyli czy to działa...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawelski
    Drive
    • 2006
    • 74
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Regeneracja przepływomierza, czyli czy to działa...

    i wszystkie nowe VW będą wyglądały jak jeden mąż z przodu. Jeżeli Golf V jest zbyt awangardowy i mało podobny do reszty VW to ja nie wiem jak będzie wyglądała VI. Jak wyrzeźbiona z klocka drewna?
    była octa jest bora.. 1.9 TDI AJM
    a teraz... znowu octa ;-)
  • Pablo28
    Drive
    • 2005
    • 63

    #2
    Regeneracja przepływomierza, czyli czy to działa...

    Właśnie dwa tygodnie temu miałem okazję po raz kolejny przerabiać temat przepływomierza, tyle ze w Passacie. Nabyłem auto dla ojca w niezłej cenie i w sumie jedyną wadą auta okazał się być przepływomierz. Objawy klasyczne, słabość niezmierna, ociężałość, kiepska reakcja na gaz. Szybka podmiana na moją nową przepływkę z octy i wynik taki, że auto zaczęło naprawde zapier****ć. Ponieważ nie widziało mi się jechać do ojczyzny taki kawał drogi na zamulonym silniku, a octe musiałem zostawić na chodzie z przepływką, zaeksperymentowałem. Poddałem przepływomierz "domowej regeneracji". Po wykręceniu samego czujnika i oględzinach wydedukowałem, że jedynym elementem mającym kontakt z powietrzem są w czujniku takie blaszki, widoczne wewnątrz. Przepłukałem obie blaszki najpierw rozpuszczalnikiem, następnie przedmuchałem sprężonym powietrzem, potem znów płukanie, tyle ze tym razem gorącą wodą z karchera pod ciśnieniem, potem znów przedmuchiwanie powietrzem do sucha i na końcu jeszcze benzyna ekstrakcyjna (lub coś podobnego) i przedmuch po raz kolejny.
    Przed czyszczeniem obie blaszki posiadały wielką ilość syfu na sobie, po zabiegach błyszczały się jak nowe. Przepływka poleżała spokojnie dwa dni do momentu założenia (coby obeschnąć dokładnie) no i po założeniu auto zaczęło śmigać jak na mojej nowej przepływce.
    Nie mam 100% pewności, czy to moje zabiegi coś jej pomogły, może była po prostu brudna na stykach, albo coś w tym stylu. Auto zrobiło na niej 1850km i dalej zasuwało jak trzeba. Może jest ktoś, kto czynił już podobne sztuczki z przepływką i może potwierdzić, lub rozwiać moje wątpliwości?
    Może to działa?
    Zwróćcie uwagę, że nawet Bosch na stronie http://ecat-online.bosch.de/toc/de/p...tJavaVersion11 oferuje "regenerowane" przepływomierze. Ciekawe na czym tamta regeneracja polega?
    Octavia 1.9TDI combi 2001 black (tuned by Skoda)
    Impreza WRX 2003 rally blue (tuned by Motherfucker's Tuning Team)

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Z myciem pod cisnieniem bym uwazal, jak ma sie ta wersje z precikiem, to jak peknie to mamy nowy kawalek zlomu w domu

      Sa srodki do odtluszczania np hamulcy i czyms takim mozna probowac reanimowac. Albo 'wykompac' w wanience ultradzwiekowej - tak slyszalem :roll:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • T/J
        Drive
        • 2006
        • 87

        #4
        Witam
        Na innych forach o tych przepłykach było wiele razy.Wnioski z tego takie, że przepływomierzy domowym sposobem nie da się skutecznie zregenerować.
        Pozdrawiam

        Komentarz

        • daneczek76
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3642
          • Toyota

          #5
          Uszkodzenie przepływki polega na zabrudzeniu się kurzem i wilgoci zostają zabite kanaliki w tych blaszkach i w przepływce a to jak by nie patrzeć urządzenie pomiarowe , a domowym sposobem to mało realne ale jak ci się udało to spox aby jak najdłużej śmigało.
          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

          Komentarz

          • nico21
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 2640
            • Volkswagen

            #6
            ja tez czysciłem benzyną techniczna - nie omogło, trzeba było wymieniac :/
            DACAR.team

            Komentarz

            Pracuję...