Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
akumulator - pytanie
Zwiń
X
-
Naukowo może tego nie wyjaśnie bo dawno szkółke skończyłem ale chodzi o to że po jednej stronie mamy alternator, po drugiej akumulator a po środku regulator napięcia.Zamieszczone przez szkodadobrygrzeswawa napisał/a:
czy na pracującym silniku bezpiecznym jest odłączanie akumulatora (np. w celu zmiany na inny) :?: :?: :?:
dodam że w szkole zrobiłem debila z nauczyciela i wyleciałem z lekcji po takim doświadczeniu :lol: :diabelski_usmiech :szeroki_usmiech
ja tak robilem w duzym fiacie ojca, ale nie wiem czy jest to bezpieczne :twisted:
Alternator wytwarza dużo wyższe napięcie niż 14.4V
Akumulator to taka przeciwwaga dla alternatora
Regulator to szala, waga.
Jeśli z tej wagi zdejmiesz akumulator to jedna szala poleci natychmiast i gwałtownie w określonym kierunku a waga sie uszkodzi 8) :wink:
Na aucie wygląda to tak że przy odłączeniu aku, raptownie wzrasta napięcie, pali się regulator i diody w alternatorze oraz można spalić wszystkie włączone odbiorniki.
W szkole moja kara skończyła się tylko na wyrzuceniu z lekcji ponieważ głupio psorowi było sie przyznać że jakiś małolat był mądrzejszy od niego. Dla psora auta (fiat 126p na alternatorze) los nie był tak łaskawy, spalił sie regulator, diody na mostku, uzwojenie alternatora i niestety radio oraz chyba dwa bezpieczniki (skleroza :wink: ) Niestety byłemzłośliwy od małego i poprostu żeby przyspieszyć reakcję przegazowałem maluszka :twisted: :diabelski_usmiech co dziwne cewka wytrzymała
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Coś mi się wydaje, że jednak niezbyt uważałeś na jakiejś lekcji elektrotechniki :wink:Zamieszczone przez dobrygrzeswawaZ powietrza prądu nie narobisz . Alternator też musi mieć odpowiednie warunki pracy i jeśli nie jest w stanie wyprodukować tyle prądu ile jest potrzeba gdy właczysz wszystkie odbiorniki "przełącza" się na pobór z akumulatora (prostymi słowami pisząc).
Mnie nauczono, że diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę i dlatego w regulatorze alternatora w odróżnieniu od regulatora prądnicy prądu stałego nie ma wyłącznika prądu zwrotnego.
Dlatego cały Twój wywód jest mało wiarygodny.
Na moje każdy może władować sobie do Octavii akumulator od kombajnu. Tylko po co ?
Akumulator służy tylko do rozruchu, a przecież nikt nie grzeje świec żarowych przez godzinę, rozrusznika tak długo też nie da się użyć. Po rozruchu cały prąd potrzebny w samochodzie pochodzi z alternatora, akumulator jest tylko zbiornikiem a prądu nie produkuje.
Edit: dobierając akumulator warto oprócz pojemności zwrócić uwagę na prąd rozruchowy (podawany zaraz za pojemnością), im wyższy tym lepiej.
Różne akumulatory o tej samej pojemności mogą mieć tu duże różnice.Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Żeby odpalić na Antarktydzie :wink:Zamieszczone przez RomanSNa moje każdy może władować sobie do Octavii akumulator od kombajnu. Tylko po co ?
.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
dokładnie tak jak wiemy Akumulator zimą traci -10 do -15 stopni celcjusza 25% swojej pojemnościŻeby odpalić na Antarktydzie
-20 do -25 stopni celcjusza 50% swojej pojemności
więc nie tylko olej w silniku gestnieje :x .
Takze im wiekszy Akumulatorek tym mniejsza strata w zimie pojemności[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Jasne że jak aku jest "puste" i właczysz dużo odbiorników to napięcie będzie spadać ale jest to jakaś sytacja dość wyjątkowa. Nie wyobrażam sobie co można podłączyć do auta żeby obciązyć alternator 130A. Farelkę??? :diabelski_usmiech a może wyciągarkę?? Ale to chyba nie forum: www.rajdy4x4.pl Wieć powinno być >14VZamieszczone przez dobrygrzeswawa.....Gdy akumulator jest słaby, również podczas uruchomienia dużej ilości odbiorników napięcie może spaść niżej niż piszecie, podkreślam -na wolnych obrotach :!:
Jeszcze taka zagadka:
czy na pracującym silniku bezpiecznym jest odłączanie akumulatora (np. w celu zmiany na inny) :?: :?: :?:
Każda instrukcja mówi że nie wolno odłączać aku przy pracującym silniku i ja jej wierze :wink: .Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Może to kwestia ilości miejsca na aku - pewnie ten 44Ah jest mniejszy niż 60Ah?Zamieszczone przez RomanSJak juz jesteśmy przy akumulatorach to jakie może byc wytłumaczenie faktu, że w Octavii 1,8 T montowano fabrycznie 60 Ah, a w Passacie 1,8 T (też fabrycznie) 44 Ah. W obu alternator 90 A, wyposażenie elektryczne podobne.
Czyżby koszty produkcji ?Leon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
B5 naturalnie, przecież w czasach B4 nie istniał silnik 1,8T. B5 ma oczywiście akumulator na podszybiu, różne wielkości akumulatora różnią się długością, są trzy różne punkty mocowania rozstawione co kilka cm. Zakładam z góry, że podszybie jest takie samo, w TDI również, więc nie jest to kwestia zmieszczenia.
Ten 44 AH ma 4 lata i jest na pół "żywy"(albo i nie tyle). Wystarcza na 1-2 rozruchy. Przypadkowo potrzymałem samochód z wyłączonym silnikiem ale na światłach (same postojówki) przez ca. 05 godz. i musiałem odpalać na kablach.
Octavia na oryginale czeskim wytrzymała też 4 lata, z tego ostatnie pół roku też miał prądu na 1-2 rozruchy. Tak, że żadna rewelacja. Następcą jest wapniowy Centra Plus 60 Ah. Z moich doświadczeń Centry są OK. (Exide też bo to przecież to samo, tylko inny kolor obudowy).Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
RomanS,Hmmm niestety mi się wydaje, że to nie ja nie byłem pilnym uczniem na lekcjach elektrotechniki :wink:Zamieszczone przez RomanSCoś mi się wydaje, że jednak niezbyt uważałeś na jakiejś lekcji elektrotechniki
Mnie nauczono, że diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę i dlatego w regulatorze alternatora w odróżnieniu od regulatora prądnicy prądu stałego nie ma wyłącznika prądu zwrotnego.
Dlatego cały Twój wywód jest mało wiarygodny.
Dioda jest półprzewodnikiem który przewodzi prąd w obu kierunkach jednak o różnych wartościach (zależnie od oporu wewnętrznego diody)
W regulatorze napięcia nie ma diod prostowniczych które prostują prąd wytworzony przez generator prądu trójfazowego, przemiennego jakim jest alternator
O prądnicy prądu stałego nic nie pisałem 8)
Dioda może się przepalić zarówno w sposób obwodu przerwanego jak i obwodu zamkniętego :idea:
Opisuje tylko zdarzenie które miejsce miało i jest do potwierdzenia u profesora w szkole w Warszawie na Jana Pawła II (tylko nie wiem czy jeszcze pracuje) :wink:
[ Dodano: Sob 18 Lis, 06 20:18 ]
czy uważasz że 1560W to jest dużo :PZamieszczone przez MasmoNie wyobrażam sobie co można podłączyć do auta żeby obciązyć alternator 130A. Farelkę??? :diabelski_usmiech
[ Dodano: Sob 18 Lis, 06 20:19 ]
i tego się trzymajZamieszczone przez MasmoKażda instrukcja mówi że nie wolno odłączać aku przy pracującym silniku i ja jej wierze :wink: .
k
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Przykładowo diody stabilizacyjne.Zamieszczone przez dobrygrzeswawaDioda jest półprzewodnikiem który przewodzi prąd w obu kierunkach jednak o różnych wartościach
dlatego należy unikać prostowników jednopołówkowych przy dużych mocach.Zamieszczone przez dobrygrzeswawaDioda może się przepalić zarówno w sposób obwodu przerwanego jak i obwodu zamkniętego
nigdy nie praktykowałem, ale z reguły pali się mostek diodowy w alternatorze na dzień dobry po takiej czynności.Każda instrukcja mówi że nie wolno odłączać aku przy pracującym silniku i ja jej wierzeO I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
Jeśli chodzi p diode Zenera to trochę inna bajkaZamieszczone przez -Piotr-dobrygrzeswawa napisał/a:
Dioda jest półprzewodnikiem który przewodzi prąd w obu kierunkach jednak o różnych wartościach
Przykładowo diody stabilizacyjne.
Z tego co mi wiadomo to nigdzie w alternatorach nie ma prostowników innych od jednopołówkowych (dwie diody na jedną fazę) :wink:Zamieszczone przez -Piotr-dobrygrzeswawa napisał/a:
Dioda może się przepalić zarówno w sposób obwodu przerwanego jak i obwodu zamkniętego
dlatego należy unikać prostowników jednopołówkowych przy dużych mocach.
[ Dodano: Sob 18 Lis, 06 22:27 ]
dokładnie tak, gdy spalą się diody w sposób obwodu przerwanegoZamieszczone przez -Piotr-Cytat:
Każda instrukcja mówi że nie wolno odłączać aku przy pracującym silniku i ja jej wierze
nigdy nie praktykowałem, ale z reguły pali się mostek diodowy w alternatorze na dzień dobry po takiej czynności.
ale gdy są zwarte sytuacja wygląda trochę inaczej :wink:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
no no ciekawe może więcej szczegółów.Zamieszczone przez -Piotr-dobrygrzeswawa napisał/a:
Dioda jest półprzewodnikiem który przewodzi prąd w obu kierunkach jednak o różnych wartościach
Przykładowo diody stabilizacyjne.
dobrygrzeswawa napisał/a:
Dioda może się przepalić zarówno w sposób obwodu przerwanego jak i obwodu zamkniętego
dlatego należy unikać prostowników jednopołówkowych przy dużych mocach.
Cytat:
Komentarz
-
-
dobrygrzeswawa, pisząc "diody" miałem na myśli ogólnie układ diod prostowniczych (zazwyczaj mostek, 6 lub 9 diod) w alternatorze, a nie poszczególne typy diod wg katalogu (np. Zenera itd), bo to nie ma nic do rzeczy.
Generalnie chciałem zanegować Twoją teorię, że alternator może stać się odbiornikiem prądu z akumulatora (w takim przypadku jest to typowe niedopatrzenie które trwa już od dziesięcioleci i nikt nie wpadł jeszcze na to aby zablokować prąd zwrotny :szeroki_usmiech ).
No ale o tym akurat (czyli o meritum) nie napisałeś ani słowa......
Czy mógłbyś udowodnić Twoją teorię nt wysysania prądu z akumulatora przez alternator ? Bo z tego co pamiętam, to potrzeba go tylko na wzbudzenie, ale do tego wystarczyłaby tzw. "płaska " bateryjka :wink:Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Nigdzie nie napisałem że przez alternator bo tak jak piszesz alternator potrzebuje tylko wzbudzeniaZamieszczone przez RomanSCzy mógłbyś udowodnić Twoją teorię nt wysysania prądu z akumulatora przez alternator ? Bo z tego co pamiętam, to potrzeba go tylko na wzbudzenie, ale do tego wystarczyłaby tzw. "płaska " bateryjka :wink:
dokładnie tak jest, 6 diod prostuje prąd a 3 kolejne są odpowiedzialne za kontrolke ładowaniaZamieszczone przez RomanSdobrygrzeswawa, pisząc "diody" miałem na myśli ogólnie układ diod prostowniczych (zazwyczaj mostek, 6 lub 9 diod)
dlatego napisałem że diody Zenera to inna bajka ale wszystkie diody przepuszczają prąd w obu kierunkach tylko wszystko zależy od oporności wewnętrznej diody.Zamieszczone przez RomanSa nie poszczególne typy diod wg katalogu (np. Zenera itd), bo to nie ma nic do rzeczy.
Alternator odbiornikiem prądu z akumulatora? Hmmm trzeba by to zbadać do głębi lecz nie wydaje mi się żebym tak nie jasno to napisał :wink: do tego prąd zwrotny :| :?:Generalnie chciałem zanegować Twoją teorię, że alternator może stać się odbiornikiem prądu z akumulatora (w takim przypadku jest to typowe niedopatrzenie które trwa już od dziesięcioleci i nikt nie wpadł jeszcze na to aby zablokować prąd zwrotny :szeroki_usmiech ).
RomanS, jesli interesujesz się, lub interesowałeś trochę fizyką i takimi tematami to może wyjaśnimy kolegom w jakim "kierunku" płynie prąd co też od dziesięcioleci jest bzdurą to co uczą w szkołach :szeroki_usmiech W usprawiedliwieniu szkolnictwa powiem tylko że z moich informacji, odkryto to nie dawno
[ Dodano: Sob 18 Lis, 06 23:25 ]
aciu, na jaki temat chcesz rozwinięcia tematu :?:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
No właśnie, wydaje mi się, że .....napisałeś :wink: :Zamieszczone przez dobrygrzeswawaAlternator odbiornikiem prądu z akumulatora? Hmmm trzeba by to zbadać do głębi lecz nie wydaje mi się żebym tak nie jasno to napisał
Zamieszczone przez dobrygrzeswawaAlternator też musi mieć odpowiednie warunki pracy i jeśli nie jest w stanie wyprodukować tyle prądu ile jest potrzeba gdy właczysz wszystkie odbiorniki "przełącza" się na pobór z akumulatora (prostymi słowami pisząc).Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
RomanS, i inni koledzy
sorki za niejasność, rzeczywiście tak to napisałem
ops: co innego na myśli a co innego naklawiature przelałem
alternator nie przełącza sie na pobór prądu z akumulatora :!: :!: :!:
regulator reguluje skąd czerpany jest prąd do zasilenia odbiorników, czy instalacja elektryczna zasilana jest z akumulatora czy alternatora
jeśli znów coś nie jasno to poprostu musiałbym na żywo o tym opowiedzieć ponieważ zawsze wolałem fizyke i matematyke od j.polskiego :wink:
ops: :roll:
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aciuno no ciekawe może więcej szczegółówUff..już myślałem, że facet nie odpuści :lol:Zamieszczone przez aciujuż wszystko zostało napisane
IMHO co niektórzy będą mieli zamęt w głowie, a inni pogłębią swoją wiedzeO I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
Jeszcze w temacie akumulatorów żelowych - Exide Gel G60 (60Ah 460A, wymiary 278x175x190 czyli takie jak 74Ah do diesla) kosztuje u mnie około 515 PLN (cena dla OCP). Jest to akumulator głębokiego rozładowania - czyli można go rozładować do 0 i ponownie naładować bez żadnej szkody dla baterii.
Centra Futura, Varta Blue Dynamic itp to nie są aku żelowe :wink:
Komentarz
-
-
28 żarówek 55W to chyba trochę jest co?? Daj przykład co można podłączyć do instalacji żeby tyle prądu zabrać?Zamieszczone przez dobrygrzeswawaczy uważasz że 1560W to jest dużo :PZamieszczone przez MasmoNie wyobrażam sobie co można podłączyć do auta żeby obciązyć alternator 130A. Farelkę??? :diabelski_usmiechByła: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Masmo, Tak jak piszesz np farelke :wink: :szeroki_usmiechNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
Komentarz