akumulator - pytanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #26
    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
    czy na pracującym silniku bezpiecznym jest odłączanie akumulatora (np. w celu zmiany na inny) :?: :?: :?:
    dodam że w szkole zrobiłem debila z nauczyciela i wyleciałem z lekcji po takim doświadczeniu :lol: :diabelski_usmiech :szeroki_usmiech
    ja tak robilem w duzym fiacie ojca, ale nie wiem czy jest to bezpieczne :twisted:
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • DGW
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 2330

      #27
      Zamieszczone przez szkoda
      dobrygrzeswawa napisał/a:
      czy na pracującym silniku bezpiecznym jest odłączanie akumulatora (np. w celu zmiany na inny) :?: :?: :?:
      dodam że w szkole zrobiłem debila z nauczyciela i wyleciałem z lekcji po takim doświadczeniu :lol: :diabelski_usmiech :szeroki_usmiech


      ja tak robilem w duzym fiacie ojca, ale nie wiem czy jest to bezpieczne :twisted:
      Naukowo może tego nie wyjaśnie bo dawno szkółke skończyłem ale chodzi o to że po jednej stronie mamy alternator, po drugiej akumulator a po środku regulator napięcia.
      Alternator wytwarza dużo wyższe napięcie niż 14.4V
      Akumulator to taka przeciwwaga dla alternatora
      Regulator to szala, waga.
      Jeśli z tej wagi zdejmiesz akumulator to jedna szala poleci natychmiast i gwałtownie w określonym kierunku a waga sie uszkodzi 8) :wink:
      Na aucie wygląda to tak że przy odłączeniu aku, raptownie wzrasta napięcie, pali się regulator i diody w alternatorze oraz można spalić wszystkie włączone odbiorniki.

      W szkole moja kara skończyła się tylko na wyrzuceniu z lekcji ponieważ głupio psorowi było sie przyznać że jakiś małolat był mądrzejszy od niego. Dla psora auta (fiat 126p na alternatorze) los nie był tak łaskawy, spalił sie regulator, diody na mostku, uzwojenie alternatora i niestety radio oraz chyba dwa bezpieczniki (skleroza :wink: ) Niestety byłemzłośliwy od małego i poprostu żeby przyspieszyć reakcję przegazowałem maluszka :twisted: :diabelski_usmiech co dziwne cewka wytrzymała
      NFPNorth-West
      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
      WARSZTAT www.dsize.pl
      ->
      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #28
        w morde :shock: a 125p przezyl :lol:
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • RomanS
          Elegance
          • 2004
          • 804

          #29
          Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
          Z powietrza prądu nie narobisz . Alternator też musi mieć odpowiednie warunki pracy i jeśli nie jest w stanie wyprodukować tyle prądu ile jest potrzeba gdy właczysz wszystkie odbiorniki "przełącza" się na pobór z akumulatora (prostymi słowami pisząc).
          Coś mi się wydaje, że jednak niezbyt uważałeś na jakiejś lekcji elektrotechniki :wink:
          Mnie nauczono, że diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę i dlatego w regulatorze alternatora w odróżnieniu od regulatora prądnicy prądu stałego nie ma wyłącznika prądu zwrotnego.
          Dlatego cały Twój wywód jest mało wiarygodny.

          Na moje każdy może władować sobie do Octavii akumulator od kombajnu. Tylko po co ?
          Akumulator służy tylko do rozruchu, a przecież nikt nie grzeje świec żarowych przez godzinę, rozrusznika tak długo też nie da się użyć. Po rozruchu cały prąd potrzebny w samochodzie pochodzi z alternatora, akumulator jest tylko zbiornikiem a prądu nie produkuje.

          Edit: dobierając akumulator warto oprócz pojemności zwrócić uwagę na prąd rozruchowy (podawany zaraz za pojemnością), im wyższy tym lepiej.
          Różne akumulatory o tej samej pojemności mogą mieć tu duże różnice.
          Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

          Komentarz

          • Masmo
            L&K
            • 2005
            • 1145

            #30
            Zamieszczone przez RomanS
            Na moje każdy może władować sobie do Octavii akumulator od kombajnu. Tylko po co ?
            .
            Żeby odpalić na Antarktydzie :wink:
            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

            Komentarz

            • daneczek76
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3642
              • Toyota

              #31
              Żeby odpalić na Antarktydzie
              dokładnie tak jak wiemy Akumulator zimą traci -10 do -15 stopni celcjusza 25% swojej pojemności
              -20 do -25 stopni celcjusza 50% swojej pojemności
              więc nie tylko olej w silniku gestnieje :x .
              Takze im wiekszy Akumulatorek tym mniejsza strata w zimie pojemności
              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

              Komentarz

              • Masmo
                L&K
                • 2005
                • 1145

                #32
                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                .....Gdy akumulator jest słaby, również podczas uruchomienia dużej ilości odbiorników napięcie może spaść niżej niż piszecie, podkreślam -na wolnych obrotach :!:
                Jeszcze taka zagadka:
                czy na pracującym silniku bezpiecznym jest odłączanie akumulatora (np. w celu zmiany na inny) :?: :?: :?:
                Jasne że jak aku jest "puste" i właczysz dużo odbiorników to napięcie będzie spadać ale jest to jakaś sytacja dość wyjątkowa. Nie wyobrażam sobie co można podłączyć do auta żeby obciązyć alternator 130A. Farelkę??? :diabelski_usmiech a może wyciągarkę?? Ale to chyba nie forum: www.rajdy4x4.pl Wieć powinno być >14V
                Każda instrukcja mówi że nie wolno odłączać aku przy pracującym silniku i ja jej wierze :wink: .
                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                Komentarz

                • RomanS
                  Elegance
                  • 2004
                  • 804

                  #33
                  Jak juz jesteśmy przy akumulatorach to jakie może byc wytłumaczenie faktu, że w Octavii 1,8 T montowano fabrycznie 60 Ah, a w Passacie 1,8 T (też fabrycznie) 44 Ah. W obu alternator 90 A, wyposażenie elektryczne podobne.

                  Czyżby koszty produkcji ?
                  Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                  Komentarz

                  • BioBogon
                    Elegance
                    • 2005
                    • 921

                    #34
                    Zamieszczone przez RomanS
                    Jak juz jesteśmy przy akumulatorach to jakie może byc wytłumaczenie faktu, że w Octavii 1,8 T montowano fabrycznie 60 Ah, a w Passacie 1,8 T (też fabrycznie) 44 Ah. W obu alternator 90 A, wyposażenie elektryczne podobne.

                    Czyżby koszty produkcji ?
                    Może to kwestia ilości miejsca na aku - pewnie ten 44Ah jest mniejszy niż 60Ah?
                    Leon FR 2.0TDI 170KM

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #35
                      RomanS, Ktory Passat, bo B5 mialy aku na podszybiu i tam na szerokosc jest malo miejsca, jedynie na dlugosc, a B4 mialy normalnie z przodu
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • RomanS
                        Elegance
                        • 2004
                        • 804

                        #36
                        B5 naturalnie, przecież w czasach B4 nie istniał silnik 1,8T. B5 ma oczywiście akumulator na podszybiu, różne wielkości akumulatora różnią się długością, są trzy różne punkty mocowania rozstawione co kilka cm. Zakładam z góry, że podszybie jest takie samo, w TDI również, więc nie jest to kwestia zmieszczenia.
                        Ten 44 AH ma 4 lata i jest na pół "żywy"(albo i nie tyle). Wystarcza na 1-2 rozruchy. Przypadkowo potrzymałem samochód z wyłączonym silnikiem ale na światłach (same postojówki) przez ca. 05 godz. i musiałem odpalać na kablach.

                        Octavia na oryginale czeskim wytrzymała też 4 lata, z tego ostatnie pół roku też miał prądu na 1-2 rozruchy. Tak, że żadna rewelacja. Następcą jest wapniowy Centra Plus 60 Ah. Z moich doświadczeń Centry są OK. (Exide też bo to przecież to samo, tylko inny kolor obudowy).
                        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #37
                          RomanS,
                          Zamieszczone przez RomanS
                          Coś mi się wydaje, że jednak niezbyt uważałeś na jakiejś lekcji elektrotechniki
                          Mnie nauczono, że diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę i dlatego w regulatorze alternatora w odróżnieniu od regulatora prądnicy prądu stałego nie ma wyłącznika prądu zwrotnego.
                          Dlatego cały Twój wywód jest mało wiarygodny.
                          Hmmm niestety mi się wydaje, że to nie ja nie byłem pilnym uczniem na lekcjach elektrotechniki :wink:
                          Dioda jest półprzewodnikiem który przewodzi prąd w obu kierunkach jednak o różnych wartościach (zależnie od oporu wewnętrznego diody)
                          W regulatorze napięcia nie ma diod prostowniczych które prostują prąd wytworzony przez generator prądu trójfazowego, przemiennego jakim jest alternator
                          O prądnicy prądu stałego nic nie pisałem 8)
                          Dioda może się przepalić zarówno w sposób obwodu przerwanego jak i obwodu zamkniętego :idea:
                          Opisuje tylko zdarzenie które miejsce miało i jest do potwierdzenia u profesora w szkole w Warszawie na Jana Pawła II (tylko nie wiem czy jeszcze pracuje) :wink:

                          [ Dodano: Sob 18 Lis, 06 20:18 ]
                          Zamieszczone przez Masmo
                          Nie wyobrażam sobie co można podłączyć do auta żeby obciązyć alternator 130A. Farelkę??? :diabelski_usmiech
                          czy uważasz że 1560W to jest dużo :P

                          [ Dodano: Sob 18 Lis, 06 20:19 ]
                          Zamieszczone przez Masmo
                          Każda instrukcja mówi że nie wolno odłączać aku przy pracującym silniku i ja jej wierze :wink: .
                          i tego się trzymaj k
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • -Piotr-
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 1018
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                            Dioda jest półprzewodnikiem który przewodzi prąd w obu kierunkach jednak o różnych wartościach
                            Przykładowo diody stabilizacyjne.
                            Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                            Dioda może się przepalić zarówno w sposób obwodu przerwanego jak i obwodu zamkniętego
                            dlatego należy unikać prostowników jednopołówkowych przy dużych mocach.
                            Każda instrukcja mówi że nie wolno odłączać aku przy pracującym silniku i ja jej wierze
                            nigdy nie praktykowałem, ale z reguły pali się mostek diodowy w alternatorze na dzień dobry po takiej czynności.
                            O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                            KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                            O III czarna liftback - reaktywacja

                            Komentarz

                            • DGW
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 2330

                              #39
                              Zamieszczone przez -Piotr-
                              dobrygrzeswawa napisał/a:
                              Dioda jest półprzewodnikiem który przewodzi prąd w obu kierunkach jednak o różnych wartościach

                              Przykładowo diody stabilizacyjne.
                              Jeśli chodzi p diode Zenera to trochę inna bajka
                              Zamieszczone przez -Piotr-
                              dobrygrzeswawa napisał/a:
                              Dioda może się przepalić zarówno w sposób obwodu przerwanego jak i obwodu zamkniętego

                              dlatego należy unikać prostowników jednopołówkowych przy dużych mocach.
                              Z tego co mi wiadomo to nigdzie w alternatorach nie ma prostowników innych od jednopołówkowych (dwie diody na jedną fazę) :wink:

                              [ Dodano: Sob 18 Lis, 06 22:27 ]
                              Zamieszczone przez -Piotr-
                              Cytat:
                              Każda instrukcja mówi że nie wolno odłączać aku przy pracującym silniku i ja jej wierze

                              nigdy nie praktykowałem, ale z reguły pali się mostek diodowy w alternatorze na dzień dobry po takiej czynności.
                              dokładnie tak, gdy spalą się diody w sposób obwodu przerwanego
                              ale gdy są zwarte sytuacja wygląda trochę inaczej :wink:
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz

                              • aciu
                                Rider
                                • 2005
                                • 685

                                #40
                                Zamieszczone przez -Piotr-
                                dobrygrzeswawa napisał/a:
                                Dioda jest półprzewodnikiem który przewodzi prąd w obu kierunkach jednak o różnych wartościach

                                Przykładowo diody stabilizacyjne.
                                dobrygrzeswawa napisał/a:
                                Dioda może się przepalić zarówno w sposób obwodu przerwanego jak i obwodu zamkniętego

                                dlatego należy unikać prostowników jednopołówkowych przy dużych mocach.
                                Cytat:
                                no no ciekawe może więcej szczegółów.

                                Komentarz

                                • RomanS
                                  Elegance
                                  • 2004
                                  • 804

                                  #41
                                  dobrygrzeswawa, pisząc "diody" miałem na myśli ogólnie układ diod prostowniczych (zazwyczaj mostek, 6 lub 9 diod) w alternatorze, a nie poszczególne typy diod wg katalogu (np. Zenera itd), bo to nie ma nic do rzeczy.

                                  Generalnie chciałem zanegować Twoją teorię, że alternator może stać się odbiornikiem prądu z akumulatora (w takim przypadku jest to typowe niedopatrzenie które trwa już od dziesięcioleci i nikt nie wpadł jeszcze na to aby zablokować prąd zwrotny :szeroki_usmiech ).

                                  No ale o tym akurat (czyli o meritum) nie napisałeś ani słowa......

                                  Czy mógłbyś udowodnić Twoją teorię nt wysysania prądu z akumulatora przez alternator ? Bo z tego co pamiętam, to potrzeba go tylko na wzbudzenie, ale do tego wystarczyłaby tzw. "płaska " bateryjka :wink:
                                  Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                  Komentarz

                                  • DGW
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 2330

                                    #42
                                    Zamieszczone przez RomanS
                                    Czy mógłbyś udowodnić Twoją teorię nt wysysania prądu z akumulatora przez alternator ? Bo z tego co pamiętam, to potrzeba go tylko na wzbudzenie, ale do tego wystarczyłaby tzw. "płaska " bateryjka :wink:
                                    Nigdzie nie napisałem że przez alternator bo tak jak piszesz alternator potrzebuje tylko wzbudzenia
                                    Zamieszczone przez RomanS
                                    dobrygrzeswawa, pisząc "diody" miałem na myśli ogólnie układ diod prostowniczych (zazwyczaj mostek, 6 lub 9 diod)
                                    dokładnie tak jest, 6 diod prostuje prąd a 3 kolejne są odpowiedzialne za kontrolke ładowania
                                    Zamieszczone przez RomanS
                                    a nie poszczególne typy diod wg katalogu (np. Zenera itd), bo to nie ma nic do rzeczy.
                                    dlatego napisałem że diody Zenera to inna bajka ale wszystkie diody przepuszczają prąd w obu kierunkach tylko wszystko zależy od oporności wewnętrznej diody.
                                    Generalnie chciałem zanegować Twoją teorię, że alternator może stać się odbiornikiem prądu z akumulatora (w takim przypadku jest to typowe niedopatrzenie które trwa już od dziesięcioleci i nikt nie wpadł jeszcze na to aby zablokować prąd zwrotny :szeroki_usmiech ).
                                    Alternator odbiornikiem prądu z akumulatora? Hmmm trzeba by to zbadać do głębi lecz nie wydaje mi się żebym tak nie jasno to napisał :wink: do tego prąd zwrotny :| :?:

                                    RomanS, jesli interesujesz się, lub interesowałeś trochę fizyką i takimi tematami to może wyjaśnimy kolegom w jakim "kierunku" płynie prąd co też od dziesięcioleci jest bzdurą to co uczą w szkołach :szeroki_usmiech W usprawiedliwieniu szkolnictwa powiem tylko że z moich informacji, odkryto to nie dawno

                                    [ Dodano: Sob 18 Lis, 06 23:25 ]
                                    aciu, na jaki temat chcesz rozwinięcia tematu :?:
                                    NFPNorth-West
                                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                    WARSZTAT www.dsize.pl
                                    ->
                                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                    Komentarz

                                    • aciu
                                      Rider
                                      • 2005
                                      • 685

                                      #43
                                      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                      aciu, na jaki temat chcesz rozwinięcia tematu :?:
                                      już wszystko zostało napisane IMHO co niektórzy będą mieli zamęt w głowie, a inni pogłębią swoją wiedze

                                      Komentarz

                                      • RomanS
                                        Elegance
                                        • 2004
                                        • 804

                                        #44
                                        Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                        Alternator odbiornikiem prądu z akumulatora? Hmmm trzeba by to zbadać do głębi lecz nie wydaje mi się żebym tak nie jasno to napisał
                                        No właśnie, wydaje mi się, że .....napisałeś :wink: :

                                        Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                        Alternator też musi mieć odpowiednie warunki pracy i jeśli nie jest w stanie wyprodukować tyle prądu ile jest potrzeba gdy właczysz wszystkie odbiorniki "przełącza" się na pobór z akumulatora (prostymi słowami pisząc).
                                        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                        Komentarz

                                        • DGW
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 2330

                                          #45
                                          RomanS, i inni koledzy
                                          sorki za niejasność, rzeczywiście tak to napisałem ops: co innego na myśli a co innego naklawiature przelałem
                                          alternator nie przełącza sie na pobór prądu z akumulatora :!: :!: :!:
                                          regulator reguluje skąd czerpany jest prąd do zasilenia odbiorników, czy instalacja elektryczna zasilana jest z akumulatora czy alternatora
                                          jeśli znów coś nie jasno to poprostu musiałbym na żywo o tym opowiedzieć ponieważ zawsze wolałem fizyke i matematyke od j.polskiego :wink: ops: :roll:
                                          NFPNorth-West
                                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                          WARSZTAT www.dsize.pl
                                          ->
                                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                          Komentarz

                                          • -Piotr-
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 1018
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez aciu
                                            no no ciekawe może więcej szczegółów
                                            Zamieszczone przez aciu
                                            już wszystko zostało napisane IMHO co niektórzy będą mieli zamęt w głowie, a inni pogłębią swoją wiedze
                                            Uff..już myślałem, że facet nie odpuści :lol:
                                            O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                                            KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                                            O III czarna liftback - reaktywacja

                                            Komentarz

                                            • aciu
                                              Rider
                                              • 2005
                                              • 685

                                              #47
                                              Zamieszczone przez -Piotr-
                                              Uff..już myślałem, że facet nie odpuści
                                              ko :luzik

                                              Komentarz

                                              • Piotrus
                                                Rider
                                                • 2004
                                                • 524

                                                #48
                                                Jeszcze w temacie akumulatorów żelowych - Exide Gel G60 (60Ah 460A, wymiary 278x175x190 czyli takie jak 74Ah do diesla) kosztuje u mnie około 515 PLN (cena dla OCP). Jest to akumulator głębokiego rozładowania - czyli można go rozładować do 0 i ponownie naładować bez żadnej szkody dla baterii.

                                                Centra Futura, Varta Blue Dynamic itp to nie są aku żelowe :wink:
                                                Piotruś
                                                AGR(RIP) + ALH

                                                Komentarz

                                                • Masmo
                                                  L&K
                                                  • 2005
                                                  • 1145

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                                  Zamieszczone przez Masmo
                                                  Nie wyobrażam sobie co można podłączyć do auta żeby obciązyć alternator 130A. Farelkę??? :diabelski_usmiech
                                                  czy uważasz że 1560W to jest dużo :P
                                                  28 żarówek 55W to chyba trochę jest co?? Daj przykład co można podłączyć do instalacji żeby tyle prądu zabrać?
                                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                                  Komentarz

                                                  • DGW
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 2330

                                                    #50
                                                    Masmo, Tak jak piszesz np farelke :wink: :szeroki_usmiech
                                                    NFPNorth-West
                                                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                    WARSZTAT www.dsize.pl
                                                    ->
                                                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...