Wycieraczki - problem inny niż zatarcie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daba11
    Drive
    • 2005
    • 86

    Wycieraczki - problem inny niż zatarcie

    Zamieszczone przez Gmero
    .fajny pomysł na zdjęcie ślubne
    ja mam podobne ale rozwodowe :lol:
  • salvado
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 314

    #2
    Wycieraczki - problem inny niż zatarcie

    Objaw jest następujący: gdy puszczę je na biegu przerywanym, to po kilku/kilkunastu cyklach przestają działać. Zmiana na "low speed cont" nic nie daje => dalej martwe. Dopiero przerzucenie na "maxa" budzi je do życia. Jeśli z powrotem zejdę na cykliczność, to zdechną po pewnym czasie. Co za czort ?!?!?!?!?!?

    Uprzedzając pytania: cały mechanizm został wymontowany i przesmarowany. Nie było żadnych zatarć w tulejkach. Nie ma też, wg mnie, żadnych luzów czy innych mechanicznych nieprawidłowości., które usprawiedliwiałyby powstawanie takiego efektu.

    Stawiam na jakąś usterkę elektyki/elektroniki, ale od czego zacząć? Czy ew. pad wyłącznika krańcowego może powodować takie wariacje? No i czy wspomniany wyłącznik jest jakoś dostępny dla mechanika-amatora z dwoma prawymi łapkami ? :-)

    Liczę na konstruktywność praktyków :-)
    Staram się pisać poprawnie po polsku.

    Komentarz

    • -Piotr-
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1018
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Pierwsze co mi się nasuwa to awaria samego przełącznika wycieraczek. Padnięta krańcówka powodowała by brak automatycznego powrotu wycieraczek do miejsca spoczynkowego. Uszkodzony może być sam sterownik czasowy.
      W książce Skody jest napisane coś takiego może kogoś naprowadzi :
      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
      O III czarna liftback - reaktywacja

      Komentarz

      • salvado
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 314

        #4
        -Piotr-, czy wg Ciebie sterowanie czasowe wycieraczek zamknięte jest w przełączniku ? Myślałem, że to tylko dźwigienka, a jakiś układ jest hen hen daleko ...
        Staram się pisać poprawnie po polsku.

        Komentarz

        • aciu
          Rider
          • 2005
          • 685

          #5
          Zamieszczone przez salvado
          Myślałem, że to tylko dźwigienka, a jakiś układ jest hen hen daleko ...
          dobrze kombinujesz Nad kolanami kierowcy są ukryte przekazniki i tam chyba też jest ten od wycieraczek. Jak masz możliwość to podmień go

          Komentarz

          • -Piotr-
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1018
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez salvado
            czy wg Ciebie sterowanie czasowe wycieraczek zamknięte jest w przełączniku ?
            Niesądzę, aby inżynierowie VW komplikowali sobnie życie
            Jesli masz możliwośc to zrób tak jak napisał aciu.
            O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
            KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
            O III czarna liftback - reaktywacja

            Komentarz

            • salvado
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 314

              #7
              no to zajrzę tam w łykend. Choć pewnie nie będzie to takie proste, bo znając stopień "zelektryzowania" tego auta, to ujrzę płytkę z kilkoma przekaźnikami. No ale może na słuch wywęszę który jest o d piórek.

              W każdym razie dzięki za drogowskaz. Jak się uda, to zarobisz aciu trzeciego "POMOCNIKA" :-)
              Staram się pisać poprawnie po polsku.

              Komentarz

              • tomki2
                Classic
                S_OCP Member
                • 2006
                • 4

                #8
                przekaznik wycieraczek to ten największy. Przopnuję wyciągnąć go na zewnatrz i zobaczyc stan styków na cewkach (są dwie) może wystarczy przeczyścić delikatnie papierkiem i zakonserwować elektrosol do styków. Powodzenia

                Komentarz

                • aciu
                  Rider
                  • 2005
                  • 685

                  #9
                  jak się dostać do przekażników masz tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=#81604

                  [ Dodano: Pią 01 Gru, 06 18:55 ]
                  salvado, i jak znalazłeś, nic nie piszesz :?: brak czasu :?:

                  Komentarz

                  • salvado
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 314

                    #10
                    aciu, tomki2,
                    no i po problemie :-)
                    Prawdopodobnie problem tkwił w zaśniedziałych stykach przekaźników. Papier "800" i wszystko wróciło do normy.

                    Dzięki :-)
                    Staram się pisać poprawnie po polsku.

                    Komentarz

                    Pracuję...