Zgrzyty, piski i stuki podczas uruchamiania zimnego silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • feta
    Classic
    • 2007
    • 4

    Zgrzyty, piski i stuki podczas uruchamiania zimnego silnika

    Wymieniłem już 2 łożyska w macpesrsonie, aku, rozrusznik, 4 opony+prostowanie felg alu i stal., przekaźnik N109, kostka przy stacyjce, miske olejową, linkę hamulca ręcznego, mechanizm wycieraczek, 2xfiltr paliwa, pompe wtryskową, więcej grzechów nie pamiętam. Chyba jak go brałem to mi chyba te skóry przesłoniły rozum.

    [ Dodano: Czw 22 Lut, 07 10:12 ]
    Co do tematu dwumasówki to mój dobry kolega z pracy proponuje mi kupno używki z auta o niedużym przebiegu za ok. 400 zł. Czy można jakoś sprawdzić jakość tego koła?

    [ Dodano: Czw 22 Lut, 07 12:05 ]
    Zamieszczone przez -Piotr-
    gisama, czy wciskałeś pedał sprzęgła gdy odgłos się nasilał? Wyeliminujesz w ten sposób skrzynie biegów z podejrzeń.
    Co do sprzęgła to jak tylko sprawdze to odpisze
  • stachoo
    Classic
    • 2006
    • 4

    #2
    Zgrzyty, piski i stuki podczas uruchamiania zimnego silnika

    Octavia 1.9TDI, 90KM, 76kkm

    Wystepuja tylko po dlugim postoju, po okolo 1s po odpaleniu silnka.
    Trudno to opisac wiec ponizej linki do probek dziwkowych

    Przed wymiana paska wielorowkowego, czyli przed ingerencjami

    Niestety wymiana nie rozwiazala definitywnie problemu, ale czas
    objawow znaczaco sie skrocil i teraz milkna po 3-5 sekundach - wczesniej to
    i minute by w ten sposob nadawal.
    Po wymianie paska wielorowkowego

    Dopiero wejscie silnika na wyzsze obroty eliminuje wszystkie niepozadane dzwieki,
    a po rozgrzaniu i ponownym wlaczeniu silnika nie wystepuja w ogole.

    Nastepnie zostal wymieniony napinacz paska wielorowkowego, ale to nic nie dalo.
    W ASO tez nie za bardzo wiedza skad sie te dzwieki biora, mowia ze na pewno nie pochodza od paska rozrzadu, ktorego wymiana czeka mnie przy 90kkm
    Octavia I, 1.9TDI, 90KM

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      stachoo, A robiles cos takiego, zdjac pasek wielorowkowy i wtedy zapalic?? Jak wtedy bedzie piszczec, to wiadomo, ze nie piszczy nic co jest zwiazane z tym paskiem. Jak przestanie, to wtedy mozna zaczac myslec od nowa.

      Ja bym tak do konca nie byl pewien ze to nie rozrzad, a dokladnie gorna rolka. Jak nie jest zajechana to popiskuje, a tu cos kwiczy jak zarzynana swiania :twisted:
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        Ja bym tak do konca nie byl pewien ze to nie rozrzad, a dokladnie gorna rolka.
        też na to stawiam, miałem podobnie tylko w drugą stronę
        cos piszczało wymienilem rozrząd i co dalej piszczy i był to napinacz paska wielo.
        więc tu juz sie zbliza rozrząd i pewnie rolka górna.

        Komentarz

        • szpal
          Drive
          • 2005
          • 88

          #5
          A może rolka odwracająca lub sprężarka klimy- jeżeli jest wersja z klimą.
          Tak jak pisał przedmówca - zdjąć pasek wielorowkowy i zobaczyć co się dzieje.
          Jeżeli słychać przy założonym pasku to może być kilka przyczyn:
          wersja z klimą- napionacz(wymieniony- czyli powinien być OK), rolka odwracająca, wspomaganie, sprężarka klimy, alternator,
          wersja bez klimy- napinacz, wspomaganie, alternator.
          Octavia 00' 1,9 TDI SLX

          Komentarz

          • henio
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 631

            #6
            Ja myślę że może alternator, a konkretniej sprzęgło jednokierunkowe w nim.U mnie na początku było podobnie a po czasie coś jakby strzelało z niego. :wink:

            Komentarz

            • Luca
              Rider
              • 2004
              • 524

              #7
              Zamieszczone przez henio
              Ja myślę że może alternator, a konkretniej sprzęgło jednokierunkowe w nim.U mnie na początku było podobnie a po czasie coś jakby strzelało z niego.
              I to jest bardzo dobra podpowiedź, od tego bym zaczynał
              "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
              Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
              Pionek znów gra.......

              Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
              www.dynosoft.pl

              Komentarz

              • stachoo
                Classic
                • 2006
                • 4

                #8
                Wczoraj ponownie oddalem samochod do ASO
                Rano mieli przeprowadzic probe bez paska wielorowkowego (z wlasnej inicjatywy, czyli zgodnie z tym co sugerujecie - dzieki)

                Juz dzisiaj do mnie dzwonili z informacja, ze prawdopodobna przyczyna dziwnych dzwiekow byla piasta alternatora.
                Zapomnialem tez Wam napisac, ze wraz z dzwiekami (w fazie zacinania) przygasaly swiatla, co sugerowalo zwiazek z alternatorem.

                Jutro rano okaze sie na ile to trafna diagnoza - mam jednak nadzieje ze to jzu koniec moich klopotow - odezwe sie jutro
                Octavia I, 1.9TDI, 90KM

                Komentarz

                • Luca
                  Rider
                  • 2004
                  • 524

                  #9
                  Uważaj tylko by nie wsadzili Ci nowego Alternatora, trochę kosztuje, no chyba ze gwarancja. Jak coś to wiedz, że da się to naprawić. Pozdrawiam.
                  "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                  Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                  Pionek znów gra.......

                  Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                  www.dynosoft.pl

                  Komentarz

                  • stachoo
                    Classic
                    • 2006
                    • 4

                    #10
                    Na szczescie ASO w jakim sie serwisuje nie probuje naciagac na tego typu rozwiazania, ale nie zaszkodzi dmuchac na zimne - dzieki

                    dzisiaj rano z drzeniem rak przekrecalem kluczyc w stacyjce
                    na szczescie zlowieszcze dzwieki ustaly

                    dzieki wszystkim za pomoc, a szczegolne slowa uznania dla Henia
                    ktory zdalnie, na sluch zdiagnozowal problem i trafil w dziesiatke!


                    dokladna nazwa wymienionej czesci: Koło pasowe alternatora
                    Octavia I, 1.9TDI, 90KM

                    Komentarz

                    • m_kwiecien
                      Classic
                      • 2006
                      • 12

                      #11
                      Witaj !
                      Mam bardzo podobny problem, tez tylko na zimnym motorze, jak sie rozgrzeje - zjawisjko zanika...
                      nie wiem jak to nazwac, to nie jest skrzypienie, ale jakby cos o cos ocieralo..... po podniesieniu klapy ediwentnie z lewej strony..
                      Jakie byly dokladne objawy u Ciebie?
                      pozdrawiam

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        m_kwiecien, A jaki silnik, bo wrozka nic mi nie podpowiada

                        Rolka gorna rozrzadu np?? Inne sprawy tez wchodza w gre, tu wszystko pisze
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • m_kwiecien
                          Classic
                          • 2006
                          • 12

                          #13
                          1.9 TDI 66kw ( 90KM ) zakupiony przez Tate w 2000 ( GLX )

                          P.S.
                          slyszalem, ze wiekszosc diesli do modelu 2000 ( czyli gdzies tak do roku 2001 )ma cos popieprzone z paskami rozrzadu , jest to prawda?

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Tak, ze wymieniac je co 120kkm potem co 90kkm, zamiast zawsze co 90kkm
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            Pracuję...