Silnik w Octavia, Superb 1.8 TSI 152KM (wersja Family)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojja
    Classic
    • 2012
    • 33

    Silnik w Octavia, Superb 1.8 TSI 152KM (wersja Family)

    eaglemirek, znowu musiałbym coś powiedzieć ale Ty już sam wiesz co :P :diabelski_usmiech zgryzliwy ..... resztę sobie dopisz :lol:

    [ Dodano: Pon 04 Lis, 13 18:39 ]
    takie ilości że chyba ze 2 dni mi zejdzie na oglądaniu
    no fakt,zanim znajdziesz bryle,założysz je na nos itd.... to 2 dni może być mało :diabelski_usmiech :yay:
    Wojciech Łuński
  • niezal
    Rider
    • 2010
    • 283
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Silnik w Octavia, Superb 1.8 TSI 152KM (wersja Family)

    Proszę zorientowanych w temacie o napisanie jakie oznaczenie ma ten silnik, oraz czy jest to fizycznie dokładnie to samo co wersja 160-konna (silnik, cały osprzęt, czyżby inny soft tylko), czy rozrząd jest już na pasku, jak się sprawują jednostki w nowszej rewizji, nadal problemy z rozrządem? Warto?
    "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

    O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
    O2 Tour BSE+LPG LR - MED

    Komentarz

    • Ayu
      RS
      • 2009
      • 4154

      #3
      niezal, CDAB, ten sam silnik co 160 KM CDAA. Tak mi się wydaje na 99%. Czy warto - odpowiedz sobie czy masz budżet na spalanie w mieście po 9,5 -11l na 100km, ile jeździsz itd.
      Ja po zrobionych prawie 57 kkm od grudnia 2010 nie kupiłbym drugi raz. Po prostu wtedy było to jedyne auto które wynikało z równania: kasa jaką mam do dyspozycji = silnik +typ budy +wyposażenie.

      Komentarz

      • Big
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6389

        #4
        niezal, taj jak napisał hotrain, ten silnik ma ocnaczenia CDAB.
        Czy jest on taki sam jak CDAA który ma 160 KM ? Z tego co mi wiadomo to tak. Na pewno taki sam jest moment obrotowy - 250 Nm i uzyskiwany w tym samym zakresie predkosci obrotowych silnika.
        8 KM, które niby ten silnik ma mniej, jest na drodze absolutnie nieodczuwalne. Zresztą myslę, że jak każdy uturbiony silnik jest tych koni wiecej niż w rzeczywistości (myslę że ok 162-165KM).

        [ Dodano: Pon 21 Sty, 13 10:08 ]
        Zamieszczone przez niezal
        jak się sprawują jednostki w nowszej rewizji, nadal problemy z rozrządem?
        Problemów z rozrządem nie ma już od dłuższego czassu, gdy zmieniono wadliwy napinacz. Problemy te wystepowały tylko w silnikach CDAA. W CDAB, które zadebiutowły później, ten problem już nie występował.
        Zamieszczone przez niezal
        Warto?
        Zobaczymy. Ja jak naprazie mam przejechany tylko 1600 km i ... banan na twarzy Silnik jest mocny, cholernie elestyczny i dość ekonomiczny. Jak dla mnie warto !
        Czarny Elegance

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Pewnie bedzie tak samo jak z silnikami CAYA, B, C generalnie to sa te same silniki roznia sie softem
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • kecaj
            RS
            • 2009
            • 1511
            • Superb II (3T4)

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Pewnie bedzie tak samo jak z silnikami CAYA, B, C generalnie to sa te same silniki roznia sie softem
            Dokładnie 3 pierwsze znaki z numeru silnika to TYP silnika ostatnia 4 cyfra oznacza sterownik + soft.
            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

            Komentarz

            • Andja
              Rider
              • 2006
              • 596

              #7
              zamiast zrobić jeden a pożądny to znowu kilka rodzajów i oznaczeń

              Komentarz

              • andrzej111
                L&K
                • 2010
                • 1391

                #8
                niezal, ja bym drugi raz nie kupił, bo..wysokie spalanie, problemy z napinaczem, dźwięk traktora, marny serwis i gwarant, który ma na Ciebie wyjebane a co za tym idzie skutecznie zniechęca do zakupu

                Jeszcze odnośnie napinacza, fakt że nowy 1.8 TSI 180km jest na pasku wyjaśnia wszystko

                Sprawdź jakie hamulce wkładają do CDAB (mam tu na myśli o2) bo może się okazać że 280.
                Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                Komentarz

                • leszekmw
                  RS
                  • 2005
                  • 5356

                  #9
                  Zamieszczone przez hotrain
                  Ja po zrobionych prawie 57 kkm od grudnia 2010 nie kupiłbym drugi raz.
                  dlaczego ?
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz

                  • Ayu
                    RS
                    • 2009
                    • 4154

                    #10
                    leszekmw, bo ludzie się zmieniają i priorytety też, dziś też miałbym inny budżet. Poza tym niestety 1.8 TSI + DSG to konfiguracja kosztowniejsza w ewentualnych naprawach niż inne zestawienia silnik + skrzynia w VAGu.

                    Komentarz

                    • leszekmw
                      RS
                      • 2005
                      • 5356

                      #11
                      hotrain no to z perspektywy tych prawie 3 lat to co powinieneś kupić wtedy?
                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                      GVI 1.4TSI
                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                      Komentarz

                      • exportsubripp
                        Rider
                        • 2010
                        • 304

                        #12
                        lanosa
                        Napisane za pomocą batonika KitKat

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #13
                          Zamieszczone przez exportsubripp
                          lanosa
                          żarcik rozumiem ?
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • pandzik
                            RS
                            • 2011
                            • 2254
                            • Seat

                            #14
                            Jedynie słuszne MPI

                            Komentarz

                            • Ayu
                              RS
                              • 2009
                              • 4154

                              #15
                              leszekmw, to samo tylko, że z manualną skrzynią i kombi.

                              Komentarz

                              • xtremesystems
                                RS
                                • 2010
                                • 2254
                                • Hyundai

                                #16
                                Zamieszczone przez andrzej111
                                niezal, ja bym drugi raz nie kupił, bo..wysokie spalanie, problemy z napinaczem, dźwięk traktora, marny serwis i gwarant, który ma na Ciebie wyjebane a co za tym idzie skutecznie zniechęca do zakupu

                                Jeszcze odnośnie napinacza, fakt że nowy 1.8 TSI 180km jest na pasku wyjaśnia wszystko

                                Sprawdź jakie hamulce wkładają do CDAB (mam tu na myśli o2) bo może się okazać że 280.
                                ogolnie mimo innego silnika mam podobne odczucia co do obslugi w ASO w czasie gwarancji

                                nie kupil bym ponownie nic z VAG. zrazilem sie

                                Komentarz

                                • Mihau
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7460
                                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                  #17
                                  Ja w sumie też już bym nie kupił 1.8 TSI, bo brałbym od razu 2.0 TSI DSG Kombi
                                  Ale 1.8 TSI polecam, szczególnie po programie. No i spalanie mogłoby być troszkę mniejsze ale coś za coś.
                                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                  Komentarz

                                  • genio
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 198
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CDAB 1.8 TSI 152 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez hotrain
                                    niezal, CDAB, ten sam silnik co 160 KM CDAA. Tak mi się wydaje na 99%. Czy warto - odpowiedz sobie czy masz budżet na spalanie w mieście po 9,5 -11l na 100km, ile jeździsz itd.
                                    Ja po zrobionych prawie 57 kkm od grudnia 2010 nie kupiłbym drugi raz. Po prostu wtedy było to jedyne auto które wynikało z równania: kasa jaką mam do dyspozycji = silnik +typ budy +wyposażenie.
                                    Kolego hotrain, niezal pyta o silnik

                                    w tym poście mówisz, że byś nie kupil, a parę linijek niżej, że kupiłbyś to samo, ale w innej budzie
                                    masło maślane :diabelski_usmiech

                                    Komentarz

                                    • Ayu
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 4154

                                      #19
                                      genio, sam silnik to nie wszystko. Ważna jest też skrzynia + kilka innych aspektów.

                                      Komentarz

                                      • marlej108
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 4976
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez hotrain
                                        genio, sam silnik to nie wszystko. Ważna jest też skrzynia + kilka innych aspektów.
                                        Hotrain, to co bys kupil w tej chwili dysponujac taka kasa jak wtedy?

                                        sorry, ze o to pytam, ale moze to ulatwi tez podjecie decyzji zakladajacemu ten watek, a mnie po prostu zaciekawilo co uzytkownik dotychczasowy 1.8 tsi kupilby teraz gdyby mial wybor...? czy diesla? czy tez mocna benzyne? ale jaka wtedy? i czy Octe czy cos innego?

                                        [ Dodano: Pon 21 Sty, 13 19:54 ]
                                        Zamieszczone przez exportsubripp
                                        lanosa
                                        cudowne!
                                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                        Spalanie - Motostat.pl

                                        Komentarz

                                        • mirek_p11
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 6630
                                          • Volkswagen
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez hotrain
                                          leszekmw, to samo tylko, że z manualną skrzynią i kombi.
                                          ja jak na razie nie narzekam a napinacz mam zamiar zmienić przed chipem.

                                          Zamieszczone przez niezal
                                          Proszę zorientowanych w temacie o napisanie jakie oznaczenie ma ten silnik, oraz czy jest to fizycznie dokładnie to samo co wersja 160-konna (silnik, cały osprzęt, czyżby inny soft tylko), czy rozrząd jest już na pasku, jak się sprawują jednostki w nowszej rewizji, nadal problemy z rozrządem? Warto?
                                          Co do hebli w wersji 152 KM to na pewno są 288mm a co do silników to poniżej :

                                          BZB: norma EURO4, 160KM, paliwo E95, jedna sonda lambda,stary DV

                                          CDAA: norma EURO5, 160KM, paliwo E95, dwie sondy lambda, nowy DV, zmiana położenia czujnika MAF na bliżej sprężarki, precyzyjniejszy odczyt przepływów powietrza, zmieniono dolot aby polepszyć przepływ powietrza

                                          CDAB: norma EURO5, 152 KM, przystosowany do paliwa o E91 (chodzi o to, że w krajach Europy Wschodniej popularna jest etylina 91 a i nie bez znaczenia jest jako taka jakość paliwa w tych państwach).

                                          Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                          Fotki
                                          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                          Fotki

                                          Komentarz

                                          • niezal
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 283
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Dziękuję za odpowiedzi, sporo mi się rozjaśniło w tym temacie.
                                            "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                                            O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                                            O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                                            Komentarz

                                            • Octavianos
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1130

                                              #23
                                              ciekawy wątek się zrobił w temacie 1.8 TSI
                                              SIMPLY CLEVER
                                              Wiesz co dobre :-)

                                              Moja Maszyna
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                              Komentarz

                                              • Ayu
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 4154

                                                #24
                                                marlej108, nie wiem, nie mam czasu na rozterki choć myśli są różne, z jednej strony potrzebuję kombi, z drugiej strony chciałoby się jeździć Golfem R. Na pewno wiem, że nie ograniczałbym tak budżetu jak poprzednio i inaczej zaplanowałbym długośc żywota auta w moich rękach. Naprawdę wybór jest kwestią niesamowicie indywidualną, w 2010 miałem jakieś tam różne ograniczenia, teraz ich jest znacznie mniej.

                                                Żeby było jasne ja z silnika i tego jak auto jeździ jestem bardzo zadowolony, jednak wiemy że przy DSG 7 spać za spokojnie nie można. I to jest niestety największa moja obawa, bo naprawa nie kosztuje mało. Tak samo sprawy związane z rozrządem , niby wszytko okey ale ryzyko jest...

                                                Komentarz

                                                • Zorr
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2110

                                                  #25
                                                  Re: Silnik w Octavia, Superb 1.8 TSI 152KM (wersja Family)

                                                  Zamieszczone przez niezal
                                                  Proszę zorientowanych w temacie o napisanie jakie oznaczenie ma ten silnik, oraz czy jest to fizycznie dokładnie to samo co wersja 160-konna (silnik, cały osprzęt, czyżby inny soft tylko), czy rozrząd jest już na pasku, jak się sprawują jednostki w nowszej rewizji, nadal problemy z rozrządem? Warto?
                                                  ja bym kupił ponownie 1.8TSI, w sumie najchętniej poczekałbym na Octavie III i nową mocniejszą wersję 1.8TSI (132KW bodajże).
                                                  Oczywiście jakby miał kasę na coś mocniejszego to brałbym mocniejsze.
                                                  Co do spalania jestem zachwycony, w mieście (nie w mieścinie) trzeba się liczyć z ~10l/100km, na trasie 6l/100km jest zupełnie realne, osiągalne. Trochę więcej palił, i w mieście i trasie, mój poprzedni samochód benzyna 1.4 87KM.
                                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...