u mnie rolka składała się z 2 znitowanych połówek metalu, więc problemu nie było...
pompa wodna + pasek rozrzadu
Zwiń
X
-
pompa wodna + pasek rozrzadu
Witam,
Niedawno kupilem octavie ze 117kkm na liczniku, zaraz po tym wymienilem pasek rozrzadu i kazalem przeczyscic uklad chlodzenia i wlac nowy plyn do chlodnicy, jako ze poprzedniego zostalo bardzo niewiele. Niestety jestem nowy w temacie i nie wiedzialem, ze wypadalo wymienic jednoczesnie pompe wody. Okazuje sie ze serwis nie sprawdzil czy instalacja nie przecieka (a plynu bardzo szybko ubywa) i nie poinformowal mnie, ze nalezy pompe wymienic, do tego zlamali pokrywe paska rozrzadu (czekam na zalozenie).. W zwiazku z tym mam pytanie, czy jesli pompa wody przecieka i chlodziwo mialo kontakt z niezabiezpieczonym paskiem rozrzadu, to cala poprzednia robota poszla na marne i wypada wymienic pompe i znowu pasek? Dodam jeszcze ze od wymiany paska minelo 2000 km i dolewalem wode ze 3 razy i caly czas chlupocze tylko na dnie.
Pozdrawiam - zalamany angielskimi mechanikami,
Wiktor
-
-
Sigma_74
skoro pasek masz nowy to tylko kwestia zdjęcia paska założenia pompy i załozenie paska ponownie.
piszesz o pasku i pompie .. a rolki i napinacze wymieniłeś. .?
nie musisz ale pompezaqwsze siewymienia przy wymianie rozrządu .
Komentarz
-
Już nie jeden raz tu się wypowiadałem na temat wymiany łącznej rozrządu i pompy. Ponownie piszę: wymieniajcie pompe wody dopiero po 180 kkm. Wcześniejsza wymiana to zbyteczna asekuracja i nabijanie kasy serwisowi. Oczywiście bywają indywidualne awarie i wtedy trzeba pompę wymienić wcześniej, ale w takim przyapdku niesprawność pompy można wcześniej zdiagnozować.... m.in. obserwując temperaturę wody i poziom płynu w zbiorniku.
Komentarz
-
-
Sigma_74
Zamieszczone przez raadek_71wymieniajcie pompe wody dopiero po 180 kkm
kolego skąd się wziołes, pracujesz w sewisie skody czy po prostu masz zakład naprawczy.
rozbawiłeś mnie, ale wybaczam niewiedza bywa kosztowana, poza tym sukces siatkarzy , wybaczam pisanie bzdur.
poczytaj co pisza ludzie którzy nie wymienili pompy, poza tym pompa sie układa do wszystkiego i jak ruszysz to wszystko w 99% będzie po jakimś czasie ciekła, i nie pisz bzdur bo az w oczy kłuje to co piszesz.
pozdrawiam i może na spocie się pojawiasz Wrocławskim ?
Komentarz
-
Zamieszczone przez raadek_71Już nie jeden raz tu się wypowiadałem na temat wymiany łącznej rozrządu i pompy. Ponownie piszę: wymieniajcie pompe wody dopiero po 180 kkm. Wcześniejsza wymiana to zbyteczna asekuracja i nabijanie kasy serwisowi. Oczywiście bywają indywidualne awarie i wtedy trzeba pompę wymienić wcześniej, ale w takim przyapdku niesprawność pompy można wcześniej zdiagnozować.... m.in. obserwując temperaturę wody i poziom płynu w zbiorniku.
Komentarz
-
-
Sigma_74
Zamieszczone przez Dz!kja bym wymieniał, wole wydać 120 pln na pompe niż sie potem znowu dotykać do rozrządu
i za 90 kkm wymieni zas
dzięki za poparcie
Komentarz
-
w 1.8 t rozrzad wymienia sie co 180kkm tak jest według skody kilka miesiecy temu widziałem jak kolesiowi sciagali 1.8t wszystko robił w aso i przy 170kkm pekła pasek bo pompa wody sie zablokowała i rozsypała tyle że pamietajcie było to 1.8t i co kolesiowi skoda musiała zrobić remont silnika na własny koszt ja wymieniam co 90 tys i mam spokój
Komentarz
-
-
djczas, piszesz o jednym przypadku. Na pewno nie jest to regułą. Spytaj w serwisach czy nigdy nikomu nie walnęła pompa poniżej 90 kkm. Na pewno też były takie przypadki.
Od strony technicznej nikt nikomu nie udowodni, że pompa wytrzyma 180 kkm, ani też że nie wytrzyma. W silnikach 1,8 akurat ma w miarę komfortowe warunki pracy bo napinacz hydrauliczny zapewnia prawie stały naciąg pasku, tzn. niezależny od przebiegu. Stąd pewnie taki długi okres na wymianę rozrządu.
Ja osobiście wolałem jednak nie sprawdzać i wymieniałem rozrząd z pompą po 124 kkm. Trochę to asekuracja ale po pierwsze jestem drugim użytkownikiem i nie wiem w jaki sposób auto było eksploatowane do 80 kkm, a po drugie nie byłem pewny paska, który miał ponad 6 lat (w końcu to guma).
Po oględzinach wymienionych części mam takie wnioski:
1. Pasek - bez żadnych śladów uszkodzeń, pęknięć itp.
2. Duża rolka napinająca - stan dokładnie taki jak nowej (marka zresztą też, tzn. INA )
3. Mała rolka - wyraźnie trochę zatarta, hałasowała przed wymianą
4. Amortyzator hydrauliczny - trochę mokry (zawilgocony)
5. Pompa wody - w stanie jak nowa.
Oczywiście trzeba brać pod uwagę, że wszędzie gdzie są łożyska (a w pompie wody dodatkowo uszczelniacze) to mają one jakąś ograniczoną żywotność i kiedyś na pewno się zużyją.
Nie twierdziłbym jednak, że jak wymienię coś co 90 kkm to mam spokój, bo patrząc na normalne zużywanie się, to pompa wytrzymać może i dwa albo więcej wymian rozrządu. Jeśli chodzi o sprawy awaryjne zaś to równie dobrze może się rozlecieć i po kilku tysiącach.
Ja wymieniałem tylko i wyłącznie dlatego, że koszt pompy jest znącząco niższy niż koszt ponownego demontażu i montażu rozrządu. Czysta ekonomia.
jabiqq, skoro przed wymianą miałeś niewiele płynu w chłodnicy to był wyraźny sygnał do sprawdzenia wszystkich elementów układu chłodzenia. Nie jestem wróżką ale z tego co napisałeś można się domyślać, że być może pompa ciekła. Jeżeli tak było to musiały być ślady. Proponuję zmienić mechanika.
Natomiast, jeżeli po wymianie pompa ciekła na nowy pasek to pasek teraz wymieniłbym ponownie na nowy. Chyba, że u Ciebie prawa ekonomii są odwrotne, tzn. pasek jest droższy od ponownej robocizny.Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
[quote="Sigma_74"]Zamieszczone przez raadek_71wymieniajcie pompe wody dopiero po 180 kkm
kolego skąd się wziołes, pracujesz w sewisie skody czy po prostu masz zakład naprawczy.
rozbawiłeś mnie, ale wybaczam niewiedza bywa kosztowana, poza tym sukces siatkarzy , wybaczam pisanie bzdur.
Cześć !
Nie pracuję w ASO i nie mam nic do czynienia z zapleczem motoryzacyjnym. Jestem jednak długoletnim użytkownikiem Octavii 1,9 TDI i twardo zalecam wymianę pompy wody przy 180 kkm bo ja wymieniłem ją dopiero po... 270 kkm, a po poprzednich wymianach rozrządu (90 i 180 kkm) pompa pracowała bez zarzutu. Układać to się mogą elementy podatne, metalowo-gumowe, a nie korpus takiego elementu jak pompa wodna...
Jeśli konstruktorzy VW projektowaliby pompę wody zaledwie na 90 kkm to tej marki już dawno nie byłoby na rynku.... Awarie zawsze się zdarzają, ale nie one decydują o regułach i terminach... Masz za dużo kasy, więc wymieniaj wszystko co 90 kkm, ale nie twierdź, że tak trzeba...
Komentarz
-
-
raadek_71, Kolego przeczytaj zalecenia techniczne dotyczace Octavi II i odpowiedz mi na dwa pytania, co ile wymieniac pompe wody i co ile wymieniac filtr powietrza. Potem powiedz, mi czy auta sa nowoczesniejsze, czy cofnieto sie w rozwoju
Pompa kosztuje 120zl, rozlozenie rozrzadu 300zl. 120zl to jest cos kolo pol baku paliwa lub 20 paczek fajek lub 4 flaszki. Nie pale, nie pije wiec moge sobie wymienic :twisted:
Komentarz
-
-
Sigma_74
długoletni ...
ciekawe ciekawe ...
ale mimo to zycze powodzenia w dalszej ekspolatacji.
Zamieszczone przez Maicroftjest cos kolo pol baku paliwa lub 20 paczek fajek lub 4 flaszki. Nie pale, nie pije wiec moge sobie wymienic :twisted:
Komentarz
-
Zamieszczone przez RomanSdjczas, Od strony technicznej nikt nikomu nie udowodni, że pompa wytrzyma 180 kkm, ani też że nie wytrzyma. W silnikach 1,8 akurat ma w miarę komfortowe warunki pracy bo napinacz hydrauliczny zapewnia prawie stały naciąg pasku, tzn. niezależny od przebiegu. Stąd pewnie taki długi okres na wymianę rozrządu.
Ja osobiście wolałem jednak nie sprawdzać i wymieniałem rozrząd z pompą po 124 kkm. Trochę to asekuracja ale po pierwsze jestem drugim użytkownikiem i nie wiem w jaki sposób auto było eksploatowane do 80 kkm, a po drugie nie byłem pewny paska, który miał ponad 6 lat (w końcu to guma).
Po oględzinach wymienionych części mam takie wnioski:
1. Pasek - bez żadnych śladów uszkodzeń, pęknięć itp.
2. Duża rolka napinająca - stan dokładnie taki jak nowej (marka zresztą też, tzn. INA )
3. Mała rolka - wyraźnie trochę zatarta, hałasowała przed wymianą
4. Amortyzator hydrauliczny - trochę mokry (zawilgocony)
5. Pompa wody - w stanie jak nowa.
Oczywiście trzeba brać pod uwagę, że wszędzie gdzie są łożyska (a w pompie wody dodatkowo uszczelniacze) to mają one jakąś ograniczoną żywotność i kiedyś na pewno się zużyją.
Nie twierdziłbym jednak, że jak wymienię coś co 90 kkm to mam spokój, bo patrząc na normalne zużywanie się, to pompa wytrzymać może i dwa albo więcej wymian rozrządu. Jeśli chodzi o sprawy awaryjne zaś to równie dobrze może się rozlecieć i po kilku tysiącach.
Ja wymieniałem tylko i wyłącznie dlatego, że koszt pompy jest znącząco niższy niż koszt ponownego demontażu i montażu rozrządu. Czysta ekonomia.
jabiqq, skoro przed wymianą miałeś niewiele płynu w chłodnicy to był wyraźny sygnał do sprawdzenia wszystkich elementów układu chłodzenia. Nie jestem wróżką ale z tego co napisałeś można się domyślać, że być może pompa ciekła. Jeżeli tak było to musiały być ślady. Proponuję zmienić mechanika.
Natomiast, jeżeli po wymianie pompa ciekła na nowy pasek to pasek teraz wymieniłbym ponownie na nowy. Chyba, że u Ciebie prawa ekonomii są odwrotne, tzn. pasek jest droższy od ponownej robocizny.
Ciekawi mnie że pierw piszesz że 1.8T ma hydro napinacz paska rozrządu a później piszesz że sprawdzałeś amortyzator bo w silnikach 1.8 20V jest normalny napinacz na sprężynę i amortyzator (nie ma tam żadnego hydraulicznego napinania) który zapobiega zbędnym naprężaniem paska i jego przedwczesnym uszkodzeniem czy zerwaniem po za tym 1.9 na PD też mają ten amortyzator tylko troche innej budowy zresztą w alternatorach stosuje się podobne rozwiązanie tzn. sprzęgło jedno kierunkowe co do pompy tu nie opłaca się oszczędzać a że
@raadek_71 zmienił pompe po 270k km to można powiedzieć że trafił na pompe bardzo dobrej jakości i ciekawe czy ta którą założył teraz wytrzyma chociarz połowe przebiegu starej.
@jabiqq "reparaturke" pompy smaruje płyn jak jest go mało to się po prostu ściera i pompka mówi papa cieknie albo się zaciera nie wspominając o łożyskach które też dostają w dupe (znaczy w kólki :P) P.S chyba nie jeździsz na kranówie :shock:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OMFGCiekawi mnie że pierw piszesz że 1.8T ma hydro napinacz paska rozrządu a później piszesz że sprawdzałeś amortyzator bo w silnikach 1.8 20V jest normalny napinacz na sprężynę i amortyzator (nie ma tam żadnego hydraulicznego napinania) który zapobiega zbędnym naprężaniem paska i jego przedwczesnym uszkodzeniem czy zerwaniem po za tym 1.9 na PD też mają ten amortyzator tylko troche innej budowy zresztą w alternatorach stosuje się podobne rozwiązanie tzn. sprzęgło jedno kierunkowe co do pompy tu nie opłaca się oszczędzać a że
O napinaczu napisałem niejako przy okazji, więc nie wchodziłem w szczegóły (jak ktoś chce się zaznajomić dokładnie to informacje znajdzie, jak nie to nie musi znać szczegółów :wink: ).
Wszakże tematem tego topicu jest pompa wodna i jej wymiana, czyż nie ?
Podtrzymuję przy tym tezę, że jeśli pasek miał kontakt z płynem chłodniczym to należy go wymienić z powodu szkodliwego oddziaływania glikolu na gumę.Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sigma_74Zamieszczone przez raadek_71wymieniajcie pompe wody dopiero po 180 kkm
kolego skąd się wziołes, pracujesz w sewisie skody czy po prostu masz zakład naprawczy.
rozbawiłeś mnie, ale wybaczam niewiedza bywa kosztowana, poza tym sukces siatkarzy , wybaczam pisanie bzdur.
poczytaj co pisza ludzie którzy nie wymienili pompy, poza tym pompa sie układa do wszystkiego i jak ruszysz to wszystko w 99% będzie po jakimś czasie ciekła, i nie pisz bzdur bo az w oczy kłuje to co piszesz.
pozdrawiam i może na spocie się pojawiasz Wrocławskim ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RomanSZamieszczone przez OMFGCiekawi mnie że pierw piszesz że 1.8T ma hydro napinacz paska rozrządu a później piszesz że sprawdzałeś amortyzator bo w silnikach 1.8 20V jest normalny napinacz na sprężynę i amortyzator (nie ma tam żadnego hydraulicznego napinania) który zapobiega zbędnym naprężaniem paska i jego przedwczesnym uszkodzeniem czy zerwaniem po za tym 1.9 na PD też mają ten amortyzator tylko troche innej budowy zresztą w alternatorach stosuje się podobne rozwiązanie tzn. sprzęgło jedno kierunkowe co do pompy tu nie opłaca się oszczędzać a że
O napinaczu napisałem niejako przy okazji, więc nie wchodziłem w szczegóły (jak ktoś chce się zaznajomić dokładnie to informacje znajdzie, jak nie to nie musi znać szczegółów :wink: ).
Wszakże tematem tego topicu jest pompa wodna i jej wymiana, czyż nie ?
Podtrzymuję przy tym tezę, że jeśli pasek miał kontakt z płynem chłodniczym to należy go wymienić z powodu szkodliwego oddziaływania glikolu na gumę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EŁwg mechanika spokojnie mogła jeszcze pochodzićOctavia 1.6 AEE 165tys przeb.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OMFGSry tam nie ma sprężyny tylko rolka napinająca i ten tłumik drgańPzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RomanSNo tak, tyle, że rolka napinająca sama z siebie niczego nie napina, bo obraca się luźno na śrubie mocującej. To ten tzw. tłumik drgań powoduje jej docisk do paska. Aby ścisnąć zdemontowany tłumik drgań, który z wyglądu przypomina amortyzator hydrauliczny potrzeba porządnego imadła. Ręką - ani drgnie. Z tego wniosek, że coś w nim musi być, typu sprężyna z drutu lub poduszka gazowa. Nowy tłumik drgań przypomina trochę granat, bo ma zawleczkę która utrzymuje tłoczysko w stanie wciśniętym. Po zamontowaniu wszystkich elementów wyciąga się zawleczkę , tłoczysko wyskakuje i napina (naciskając na dźwignię dużej rolki) cały układ.
Komentarz
-
-
wymieniałem 3-mce temu rozrząd w aso i mówiłe o pompie. Mimo to nie wymienili. jak odbierałem auto było już poskałdane. Co było robić... Twierdzili, że pompa pohula jeszcze, że ooo!!. Zobaczymy :szeroki_usmiech
Rzeczywiście, piszą w książce, że rozrząd dopiero po 180kkm. W moim padalcu poprzednik podbno wymienił rozrząd, ale nie było dowodów. Postanowiłem jednak wymienić. Nie zrobiłem afery z tej niewymienionej pompy bo może koles rzeczywiście ten rozrząd wymienił?
zobaczymy :szeroki_usmiech20v
Komentarz
-
-
andrewpyt
Witam!
U mnie pompa wody poszła zaraz po gwarancji 2 -letniej,przy przebiegu 27kkm...!!!!
Nic dodać nic ująć miałem pecha.Czas oczekiwania na pompę kilka kilkanaście dni.Miałem wycieki 1l płynu na 2-3 dni.Właśnie czekam na wymianę...
Pozdro
Komentarz
Komentarz