Chyba z ich usług skorzystam.Tylko musze kasy odłożyc w tajemnicy przed zona.
[O1] Plyn chlodzacy
Zwiń
X
-
[O1] Plyn chlodzacy
Witam wszystkich,mam pytanie bo dostalem informacje ze sklepu internetowego ze plyn chlodniczy g12++ powinno sie wymieniac co 2do 4lat jak uwazacie jest to potrzebne??bo jescze sie nie spotkalem zeby ktos wymienial jak cos to zawsze sie dolewalo bo w innych auach ubywalo pluny.Podaje str i prosze napiscie swoje zdanie pownnienem wymienic czy nie?? http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/144moja czarna perla
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275
-
-
Moim zdaniem wymiana płynu po czterech latach exploatacji nie nadszarpnie w znaczący sposób naszego budżetu a z pewnością silnikowi łatwiej będzie oddać nadmierne ciepło do otoczenia. Pamiętać trzeba że płyn chłodniczy poza odbieraniem ciepła ma jeszcze inne zadania a im płyn starszy tym gorzej sobie z tym radzi.// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
wiec lepiej nie oszczedzac i wymienic?? a dokladnie to ma byc ten G12++ lyn??czy macie inne wlane?Zauwazylem ze salon skody nie rowny salonowi!Ja kupilem w zabrzu w aso a natomiast siostra kupila w tarnowskich gorach swoja fabie.U mnie twierdza ze zawiodl ich olej castrol wiec leja tylko mobil 1 a jezeli chodzi o tarnowskie gory tam twierdza przeciwnie leja tylko castrola bo mobil 1 mieli problemy ciekawe nie?dlatego jestem ciekaw jak to z pynem wyglada?moja czarna perla
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275
Komentarz
-
-
Co do ASO w Zabrzu[Śliwka] byłbym ostrożny.Trzy razy przekroczyłem ich progi i czwarty raz już to nie nastąpi. I z racji tego kilka razy odwiedziłem SKODE w Tarnowskich Górach i o dziwo zastałem tam obsługę składającą się z kompetentnych osób. Do dziś dzień jak już muszę skorzystać z ASO to wolę się powatygować do TARN. GÓR.http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
Składem i tym czy są ze sobą mieszalne (G12, G12+ i G12++ są przykładowo). Moze być też tak, że uszczelnienia w starym aucie będą nieodporne na płyn do nowych samochodów (przykładowo Felicia gdzie był G11 to z G13 już bym uważał).
G12 www.hartphp.com.pl/MSDS1/022_654.pdf
G13 http://www.skoda-auto.pl/Moja-SKODA/...ts/G013A8J.pdf
Komentarz
-
-
Szlag trafi uszczelniacze (np w pompie wody), nowy plyn moze byc bardziej agresywny i wyplucze osad z chlodnicy - a równie dobrze nic sie nie stanie. 1.5l G12++ kosztuje 30zl i mieszasz 1:1 z wodą. Borygo 5L kosztuje 40zł - jakoś specjalnej oszczedności nie widze.
Ja już przerobiłem wymiane G11 na Borygo w Felicii - 1.3MPI ma do dupy układ chłodzenia i kto wie czy wymiana tego nie pogłębiła. To jest tak jak z zalewaniem połsyntetykiem silnika który przejezdził 200kkm na mineralnym - może nic się nie zdarzy a może urban legend o zmianie rodzaju oleju nie będzie takie legend
Komentarz
-
-
wiec nie ma konkretnej odpowiedzi na pytanie czy trzeba wymienic ten plyn czy to tylko wymogi producenta zeby zarobic??moja czarna perla
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275
Komentarz
-
-
hmm przebieg 87 tys rocznik 2008 kolor czysciutki rozowy. Hm temp zamarzania spr miernikiem z lidla niby pokazuje -40 stopni ale nie wiem czy mozna temu wierzyc?moja czarna perla
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275
Komentarz
-
-
Zastanawia mnie:
1.na jakiej bazie jest ten płyn G12++ ?
2. dlaczego napisali ze do Skody "stosować tylko płyn G12"
3. czy zamiast tego G"coś tam" można bezpiecznie zastosować płyn Prestone http://www.prestone.pl/produkty/ukla...-chlodnic.html w najnowszych pojazdach Skody (od 2011r)Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
2. dlaczego napisali ze do Skody "stosować tylko płyn G12"
3. czy zamiast tego G"coś tam" można bezpiecznie zastosować płyn Prestone http://www.prestone.pl/produkty/ukla...-chlodnic.html w najnowszych pojazdach Skody (od 2011r)[/quote]
ad. 2 nie wiem ale nie tylko w Skodzie zalecają stosowanie tego płynu.... między innymi w VW również
ad.3 ja bym nie próbował i nie "cudował" z innym płynem...
Komentarz
-
-
koszty wymiany płynu nie są tak wielkie by nie móc dokonać wymiany raz na cztery lata.
stać nas na samochody to chyba i stać nas na utrzymanie tych samochodów.
producent wymuślił płyn G12, później zmienił na G12+ , G12++, G12+++ a teraz na G13 i co to w zasadzie zmienia taki zaleca aby stosować w układzie chłodzenia. zawsze można spróbować zmienić sobie na inny ale ten inny płyn kosztuje tyle samo / pomijam oczywiście jakieś bonusowe źródełka / .
My stosujemy w warsztacie oryginalny płyn. może ze względu na to iż mieliśmy kilkanaście przypadów gdzie przyjeżdzały samochodu na uszkodzenia ukłądu chłodzenia np. uszkodzone wirniki pomp , rozszczelnienia układów a nawet mieliśmy w jednym z samochodów przypadek gdzie klient stwierdził iż będąc w trasie dolał sobie borygo bo zaczynał ubywać płyn ze względu na uszkodzenie przewodu wodnego i po dojechaniu wszystkie przewody gumowe zrobiły się jak gąbka, zaczeły sie jakby rozpuszczać. nie wiem czy to wina borygo czy klient np. dolał czegoś innego a nie chce sie przyznać w zasadzie nie moja sprawa.
wszystkie płyny chłodzące posiadaja jakieś dodatki które mają zabezpieczać układ wewnetrznie przed korozją i maja go w jakiś sposób konserwować istnieje jednak możliwość iż płyn oryginalny posiada w sobie jeszcze jakiś dodatek ,którego nie posiadają płyny ogólnie dostepne na rynku.
dochodzenie co jest w skłądzie tego czy innego płynu chyba nie wiele da.
wydaje mi się iż ktoś mądry w fabryce wymyślił iż taki płyn jest najlepszy i taki zalecają stosować ale też nie zabraniają stosować innego płynu.
lejmy więc to co uważamy za najlepsze dla naszych aut i ich silników.
Komentarz
-
-
Rysiek 150,
Zgadzam się z tobą. Jaka jest różnica cenowa w płynie oryginalnym a innymi płynami?. Po mojemu niewielka. Po co więc eksperymentować a potem lament że pompa siada, uszczelka,oring puścił itd. Producent zaleca taki płyn i sie trzeba dostosować, a jak ktoś lubi eksperymenty to jego sprawa, tylko potem pretensje do siebie. Mam sąsiada co do Fabii wlał coś zielonego i ma problemy z układem chłodzenia. Rozszczelniła mu się chłodnica na dole, dwa zbiorniczki wyrównawcze wymienił plus termostat mu siadł. Ja tam leje G-12+ i mam spokój.Przebieg 182tys.km.http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
Komentarz