[O1] Plyn chlodzacy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzesieks8
    Classic
    • 2011
    • 30

    [O1] Plyn chlodzacy

    Chyba z ich usług skorzystam.Tylko musze kasy odłożyc w tajemnicy przed zona.
  • danielosy
    Rider
    • 2010
    • 269
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O1] Plyn chlodzacy

    Witam wszystkich,mam pytanie bo dostalem informacje ze sklepu internetowego ze plyn chlodniczy g12++ powinno sie wymieniac co 2do 4lat jak uwazacie jest to potrzebne??bo jescze sie nie spotkalem zeby ktos wymienial jak cos to zawsze sie dolewalo bo w innych auach ubywalo pluny.Podaje str i prosze napiscie swoje zdanie pownnienem wymienic czy nie?? http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/144
    moja czarna perla
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

    Komentarz

    • Rysiek 150
      Drive
      • 2007
      • 67

      #3
      takie są zalecenia producenta. płyn chłodzący co cztery lata a płyn hamulcowy co dwa lata. Wymienisz dobrze nie wymienisz też dobrze. pamiętaj tylko że producenci robią wszystko by te płyny traciły swoje właściwości podczas eksploatacji i nie tylko.

      Komentarz

      • K_Popiel
        Rider
        • 2010
        • 608

        #4
        Moim zdaniem wymiana płynu po czterech latach exploatacji nie nadszarpnie w znaczący sposób naszego budżetu a z pewnością silnikowi łatwiej będzie oddać nadmierne ciepło do otoczenia. Pamiętać trzeba że płyn chłodniczy poza odbieraniem ciepła ma jeszcze inne zadania a im płyn starszy tym gorzej sobie z tym radzi.
        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
        ------------------------------------------------------

        Komentarz

        • danielosy
          Rider
          • 2010
          • 269
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          wiec lepiej nie oszczedzac i wymienic?? a dokladnie to ma byc ten G12++ lyn??czy macie inne wlane?Zauwazylem ze salon skody nie rowny salonowi!Ja kupilem w zabrzu w aso a natomiast siostra kupila w tarnowskich gorach swoja fabie.U mnie twierdza ze zawiodl ich olej castrol wiec leja tylko mobil 1 a jezeli chodzi o tarnowskie gory tam twierdza przeciwnie leja tylko castrola bo mobil 1 mieli problemy ciekawe nie?dlatego jestem ciekaw jak to z pynem wyglada?
          moja czarna perla
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

          Komentarz

          • aniol
            RS
            • 2012
            • 5228
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Co do ASO w Zabrzu[Śliwka] byłbym ostrożny.Trzy razy przekroczyłem ich progi i czwarty raz już to nie nastąpi. I z racji tego kilka razy odwiedziłem SKODE w Tarnowskich Górach i o dziwo zastałem tam obsługę składającą się z kompetentnych osób. Do dziś dzień jak już muszę skorzystać z ASO to wolę się powatygować do TARN. GÓR.
            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
            Pozdrawiam ANIOL

            Komentarz

            • K_Popiel
              Rider
              • 2010
              • 608

              #7
              Płyn taki jak w linku:



              Pojemności masz tutaj:

              // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
              ------------------------------------------------------

              Komentarz

              • raventes
                Rider
                • 2013
                • 343

                #8
                A teraz czas na pytanie laika Co oznacza to całe G12 :?: I czym się różni płyn G12, od...nie G 12 :?:

                Komentarz

                • jacog
                  Rider
                  • 2008
                  • 420
                  • Felicia I (6U1)

                  #9
                  Składem i tym czy są ze sobą mieszalne (G12, G12+ i G12++ są przykładowo). Moze być też tak, że uszczelnienia w starym aucie będą nieodporne na płyn do nowych samochodów (przykładowo Felicia gdzie był G11 to z G13 już bym uważał).

                  G12 www.hartphp.com.pl/MSDS1/022_654.pdf
                  G13 http://www.skoda-auto.pl/Moja-SKODA/...ts/G013A8J.pdf

                  Komentarz

                  • Bartek.K
                    Rider
                    • 2012
                    • 396

                    #10
                    Ja u siebie mam zalane Borygo różowe i nie narzekam.
                    Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                    Komentarz

                    • raventes
                      Rider
                      • 2013
                      • 343

                      #11
                      Czyli jeśli auto powinno być według zaleceń producenta zalane G 12 + zostanie zalane innym to co może się stać :?:

                      Komentarz

                      • jacog
                        Rider
                        • 2008
                        • 420
                        • Felicia I (6U1)

                        #12
                        Szlag trafi uszczelniacze (np w pompie wody), nowy plyn moze byc bardziej agresywny i wyplucze osad z chlodnicy - a równie dobrze nic sie nie stanie. 1.5l G12++ kosztuje 30zl i mieszasz 1:1 z wodą. Borygo 5L kosztuje 40zł - jakoś specjalnej oszczedności nie widze.

                        Ja już przerobiłem wymiane G11 na Borygo w Felicii - 1.3MPI ma do dupy układ chłodzenia i kto wie czy wymiana tego nie pogłębiła. To jest tak jak z zalewaniem połsyntetykiem silnika który przejezdził 200kkm na mineralnym - może nic się nie zdarzy a może urban legend o zmianie rodzaju oleju nie będzie takie legend

                        Komentarz

                        • tryton
                          Elegance
                          • 2008
                          • 935

                          #13
                          A co koledzy sądzicie o tym płynie

                          Komentarz

                          • raventes
                            Rider
                            • 2013
                            • 343

                            #14
                            Jak często należy wymieniać płyn chłodniczy w ASZ :?:

                            Komentarz

                            • danielosy
                              Rider
                              • 2010
                              • 269
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              wiec nie ma konkretnej odpowiedzi na pytanie czy trzeba wymienic ten plyn czy to tylko wymogi producenta zeby zarobic??
                              moja czarna perla
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                              Komentarz

                              • BASTIAN001
                                L&K
                                • 2013
                                • 1177
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                Nie wiem jak z przebiegiem...tzn. co ile tyś. km trzeba wymieniać płyn chłodzący ale na pewno o tym czy trzeba go wymienić dowiesz się sprawdzając temperaturę jego wrzenia i zamarzania...ewentualnie... względy estetyczne czyli jak bardzo jest brudny... :wink:

                                Komentarz

                                • danielosy
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 269
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  hmm przebieg 87 tys rocznik 2008 kolor czysciutki rozowy. Hm temp zamarzania spr miernikiem z lidla niby pokazuje -40 stopni ale nie wiem czy mozna temu wierzyc?
                                  moja czarna perla
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275

                                  Komentarz

                                  • Rosomak
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1365
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zastanawia mnie:
                                    1.na jakiej bazie jest ten płyn G12++ ?
                                    2. dlaczego napisali ze do Skody "stosować tylko płyn G12"
                                    3. czy zamiast tego G"coś tam" można bezpiecznie zastosować płyn Prestone http://www.prestone.pl/produkty/ukla...-chlodnic.html w najnowszych pojazdach Skody (od 2011r)
                                    Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                    http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                    Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                    Komentarz

                                    • t271828
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 928

                                      #19
                                      Zamieszczone przez mkania777
                                      Zastanawia mnie:
                                      1.na jakiej bazie jest ten płyn G12++
                                      głównie glikol etylenowy - na poprzedniej stronie masz linka

                                      Komentarz

                                      • BASTIAN001
                                        L&K
                                        • 2013
                                        • 1177
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        2. dlaczego napisali ze do Skody "stosować tylko płyn G12"
                                        3. czy zamiast tego G"coś tam" można bezpiecznie zastosować płyn Prestone http://www.prestone.pl/produkty/ukla...-chlodnic.html w najnowszych pojazdach Skody (od 2011r)[/quote]

                                        ad. 2 nie wiem ale nie tylko w Skodzie zalecają stosowanie tego płynu.... między innymi w VW również

                                        ad.3 ja bym nie próbował i nie "cudował" z innym płynem...

                                        Komentarz

                                        • Rysiek 150
                                          Drive
                                          • 2007
                                          • 67

                                          #21
                                          koszty wymiany płynu nie są tak wielkie by nie móc dokonać wymiany raz na cztery lata.
                                          stać nas na samochody to chyba i stać nas na utrzymanie tych samochodów.
                                          producent wymuślił płyn G12, później zmienił na G12+ , G12++, G12+++ a teraz na G13 i co to w zasadzie zmienia taki zaleca aby stosować w układzie chłodzenia. zawsze można spróbować zmienić sobie na inny ale ten inny płyn kosztuje tyle samo / pomijam oczywiście jakieś bonusowe źródełka / .
                                          My stosujemy w warsztacie oryginalny płyn. może ze względu na to iż mieliśmy kilkanaście przypadów gdzie przyjeżdzały samochodu na uszkodzenia ukłądu chłodzenia np. uszkodzone wirniki pomp , rozszczelnienia układów a nawet mieliśmy w jednym z samochodów przypadek gdzie klient stwierdził iż będąc w trasie dolał sobie borygo bo zaczynał ubywać płyn ze względu na uszkodzenie przewodu wodnego i po dojechaniu wszystkie przewody gumowe zrobiły się jak gąbka, zaczeły sie jakby rozpuszczać. nie wiem czy to wina borygo czy klient np. dolał czegoś innego a nie chce sie przyznać w zasadzie nie moja sprawa.
                                          wszystkie płyny chłodzące posiadaja jakieś dodatki które mają zabezpieczać układ wewnetrznie przed korozją i maja go w jakiś sposób konserwować istnieje jednak możliwość iż płyn oryginalny posiada w sobie jeszcze jakiś dodatek ,którego nie posiadają płyny ogólnie dostepne na rynku.
                                          dochodzenie co jest w skłądzie tego czy innego płynu chyba nie wiele da.
                                          wydaje mi się iż ktoś mądry w fabryce wymyślił iż taki płyn jest najlepszy i taki zalecają stosować ale też nie zabraniają stosować innego płynu.
                                          lejmy więc to co uważamy za najlepsze dla naszych aut i ich silników.

                                          Komentarz

                                          • BASTIAN001
                                            L&K
                                            • 2013
                                            • 1177
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #22
                                            Zgadzam się w 100% z Ryśkiem...

                                            Komentarz

                                            • aniol
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 5228
                                              • Octavia I combi (1U5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #23
                                              Rysiek 150,
                                              Zgadzam się z tobą. Jaka jest różnica cenowa w płynie oryginalnym a innymi płynami?. Po mojemu niewielka. Po co więc eksperymentować a potem lament że pompa siada, uszczelka,oring puścił itd. Producent zaleca taki płyn i sie trzeba dostosować, a jak ktoś lubi eksperymenty to jego sprawa, tylko potem pretensje do siebie. Mam sąsiada co do Fabii wlał coś zielonego i ma problemy z układem chłodzenia. Rozszczelniła mu się chłodnica na dole, dwa zbiorniczki wyrównawcze wymienił plus termostat mu siadł. Ja tam leje G-12+ i mam spokój.Przebieg 182tys.km.
                                              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                              Pozdrawiam ANIOL

                                              Komentarz

                                              Pracuję...