No i przekładajac na zuzycie paliwa to też chyba będzie niższe przy poborze prądu o mocy 70W z alernatora niz 110W przy tradycyjnych żarówkach, zwłaszcza przy tak duzych przebiegach
Dogrzewanie elektryczne plynu chlodzacego TDI- Ma to ktos ?
Zwiń
X
-
Dogrzewanie elektryczne plynu chlodzacego TDI- Ma to ktos ?
Witam,
czy ma ktos dogrzewanie elektryczne plynu chlodzacego TDI bylo jako opcja - Nie chodzi o standardowe pogrzewanie trzema swiecami zarowymi - ono jest marne i szybko sie wylacza. Zaczalem myslec o tym bo dlugo jest zimno w srodku, szyby paruja, klimy wlaczyc sie nie da bo jest ponizej 0. Jak by cos takiego dorobic ? Niedrogo oczywiscie
DziekiCzader
OCTA COMBI 2003 ALH
-
-
A czy nie lepiej pomyśleć o grzaniu oleju w misce? Są takie systemy do starych diesli, a i w nowych autach takie rzeczy montują np. w subaru. Chodzi mi o grzałkę 220v wsadzoną w miskę olejową. Wystarczy 10 minut podłączenia do prądu rano i silnik od razu chodzi na ciepłym olejuLeon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
A ja zalożyłem we wrześniu webasto i problem z parującymi szybami z głowy. Nawet jeśli je włącze już po uruchomieniu silnika, to wskazówka temp jest na połowie w ciągu około 5 minut. Przyjemość ta kosztowała mnie 1500zł,a jeśli chodzi o montaż, to można to sobie zrobić samemu. Webasto rulez
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Re: Dogrzewanie elektryczne plynu chlodzacego TDI- Ma to kt
Zamieszczone przez Czader.....dlugo jest zimno w srodku, szyby paruja, klimy wlaczyc sie nie da bo jest ponizej 0. Jak by cos takiego dorobic ? Niedrogo oczywiscie ....Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomeka czy przy duzych mrozach, taka szybka zmiana temperatury plynu, a posrednio elementow ktore maja z nim bezposredni kontakt nie bedzie niebezpieczna dla silnika??Leon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
Ja mysalem zeby to zrobic tak:
sa takie byle jakie grzejniki samochodowe z nadmuchem po ok 60 zl tylko sa chyba za slabe 150W - jakby z takich dwoch wyjac same grzalki i umiescic miedzy filtrem przeciwpylkowym a wentylatorem ( jest tam chyba dosc miejsca ) to moze by efekt by zadowalajacy ....
Ale ciagle nikt nie odpisal ze ma fabrycznie takie dogrzewanie w samochodzie ( nie WEBASCO - a wiem ze byla taka opcja w OCTAVIACH - moze na rynki polnocne ?Czader
OCTA COMBI 2003 ALH
Komentarz
-
-
mam zamontowane w toledo ogrzewanie silnika firmy defa od jakiegoś roku
jest to grzałka elektryczna 220V 650W umiejscowiona między chłodnicą oleju a blokiem silnika
użwam jej przed kazdym uruchomieniem silnika(gdy tylko mam dostęp do gniazdka),
nawet latem
wnioski:
nagrzewanie auta do temp.90 stopni skróciło się o około 40 procent
samochód nawet w mrozne dni zapala i prauje jakbym go dopiero zgasił
jednak przy następnym montażu założyłbym grzałkę mocniejszą
po uruchomieniu da się odczuć jak zimny olej zanaczaco ostudza silnik
dlatego mam w planie zamontować jeszczę grzałkę oleju(narazie nie wiem jaką)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BioBogona tak poważnie to faktycznie trochę to bez sensu jak auto stoi pod blokiemnasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jabar1975... a moze zdalne uruchamianie auta na pilota? odpalisz go 10 minut wczesniej i po paru minutach jazdy bedzie fajnieJest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dzik69kumam zamontowane w toledo ogrzewanie silnika firmy defa od jakiegoś roku
jest to grzałka elektryczna 220V 650W umiejscowiona między chłodnicą oleju a blokiem silnika
użwam jej przed kazdym uruchomieniem silnika(gdy tylko mam dostęp do gniazdka),
Na necie jest coś takiego: http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?...2&lang=3&ndid=
wygląda, że poprostu się wpina grzałkę w przewód z wodą i heja chyba jednak nie jest tak łatwo: http://www.allhappy.krakow.pl/defa.htmlLeon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jabar1975przeciez zamkow nie otwiera ....
jak maja ukrasc to i tak ukradna
OK., żeby nie było że OT to powiem, że kiedyś myślałem o wykorzystaniu ciepła układu wydechowego do podgrzewania wody w układzie chłodzenia ( jakiś prosty wymiennik ciepła, np. miedziane rurki owinięte wokół rur za kolektorem + jakiś czynnik inny niż woda). Podgrzewało by to całkiem nieźle, tylko problem byłby jak to później ( już po rozgrzaniu silnika ) wyłączyć.
W/g mnie Webasto i jemu podobne jest w tych sprawach nie do pobicia, reszta to tylko półśrodki, albo zwykła rzeźba...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Podgrzewało by to całkiem nieźle, tylko problem byłby jak to później ( już po rozgrzaniu silnika ) wyłączyć.nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
To nie takie proste. Żeby układ dobrze działał ( tzn. podgrzewał jak najszybciej ) to wymiennik ciepła musiał by być umieszczony na wydechu jak najbliżej silnika np. na kolektorze lub zaraz za nim. Jednak po pełnym nagrzaniu silnika i nawet spokojnej jeździe taki kolektor może rozgrzewać się do niezłych temperatur ( spaliny mają kilkaset stopni ) i tu pojawia sie problem, bo zawór musiał by wytrzymywać wysoką temperaturę ( oczywiście są takie, ale już za odpowiednią kasę ). Poza tym trzeba by wykombinować jakiś czynnik, który nie odparowywał by w wyższej temperaturze, albo zrobić układ wodno-parowy wysokociśnieniowy ( a to też nie jest proste ).
Najprościej było by gdyby przez te nawinięte na kolektorze rurki płynęło po prostu powietrze np. prosto zza chłodnicy, które potem trafiało by bezpośrednio do układu wentylacji ( np. do obudowy filtra pp ), ale wtedy znowu potrzebny byłby większy przekrój tych rurek, choć do wyłączenia układu wystarczyła by zwykła klapka ( ew. zawór motylkowy ) itd.
Ogólnie dużo rzeźby i eksperymentów a efekt niepewny...
A jeszcze jedno. To wszystko rozpatrywałem w stosunku do mojej Cordoby 1,6 gdzie w komorze silnika było tyle wolnego miejsca, że zmieścił by się jeszcze jakiś silniczek 1,2 :diabelski_usmiech . Jak patrzę na komorę silnika Octy 1,9 TDI to ledwo jest miejsca, żeby wsadzić rękę, niemówiąc o jakiś dodatkowych instalacjach z grubych rur...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dzik69kumam zamontowane w toledo ogrzewanie silnika firmy defa od jakiegoś roku
jest to grzałka elektryczna 220V 650W umiejscowiona między chłodnicą oleju a blokiem silnika
użwam jej przed kazdym uruchomieniem silnika(gdy tylko mam dostęp do gniazdka),
nawet latem....Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Re: Dogrzewanie elektryczne plynu chlodzacego OI 3 grzałki
witam
może ktoś podpowie co moge zrobić żeby działalo prawidłowo,
OCTAVIA I KOMBI 2008 rok 1.9 TDI AXR przy temperaturze 0 stopni na zewnątrz po całej nocy nie zalącza dogrzewacza. temperatura sprawdzona vagiem, tem. zasysanego powietrza ok 3 stopni, tem. płynu ok 3 stopni, tem paliwa ok 3 stopni więc czujniki są wporządku. Jak jest większy mróz czyli ok -3 stopnie dogrzewacz się załącza, ale stosunkowo wczesnie się wyłącza.
Mam jeszcze Bore 1.9 tdi ASZ tam grzałki chodzą książkowo załączają sie poniżej 5 stopni tem. zasysanego powietrza i wyłączają jak płyn ma 72 stopnie na VAGU.
Podejrzewam ECU
Miał ktoś podobny problem
Komentarz
-
-
Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
Komentarz