Dogrzewanie elektryczne plynu chlodzacego TDI- Ma to ktos ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koleszek
    Drive
    • 2006
    • 99

    Dogrzewanie elektryczne plynu chlodzacego TDI- Ma to ktos ?

    No i przekładajac na zuzycie paliwa to też chyba będzie niższe przy poborze prądu o mocy 70W z alernatora niz 110W przy tradycyjnych żarówkach, zwłaszcza przy tak duzych przebiegach
  • Czader
    Ambiente
    • 2005
    • 145

    #2
    Dogrzewanie elektryczne plynu chlodzacego TDI- Ma to ktos ?

    Witam,
    czy ma ktos dogrzewanie elektryczne plynu chlodzacego TDI bylo jako opcja - Nie chodzi o standardowe pogrzewanie trzema swiecami zarowymi - ono jest marne i szybko sie wylacza. Zaczalem myslec o tym bo dlugo jest zimno w srodku, szyby paruja, klimy wlaczyc sie nie da bo jest ponizej 0. Jak by cos takiego dorobic ? Niedrogo oczywiscie

    Dzieki
    Czader

    OCTA COMBI 2003 ALH

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Niedrogo to raczej bedzie ciezko. Webasto drozej, ale z sukcesem.
      A te 3 swiece, da sie zmusic do pracy ciaglej, gdzies nawet ktos napisal jak to zrobil.
      Szyby nie paruja jak sie da na AUTO oraz nadmuch na szyby, albo wlaczy AC i tez da nadmuch na szyby.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • BioBogon
        Elegance
        • 2005
        • 921

        #4
        A czy nie lepiej pomyśleć o grzaniu oleju w misce? Są takie systemy do starych diesli, a i w nowych autach takie rzeczy montują np. w subaru. Chodzi mi o grzałkę 220v wsadzoną w miskę olejową. Wystarczy 10 minut podłączenia do prądu rano i silnik od razu chodzi na ciepłym oleju
        Leon FR 2.0TDI 170KM

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          BioBogon, Z 10 pietra w bloku puscisz kabel To zamiast oleju, lepiej grzac wode i wlaczyc nawiew na 1 bieg

          Do tego kiedys straszyli ze takie miski potem wybuchaja
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • BioBogon
            Elegance
            • 2005
            • 921

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            BioBogon, Z 10 pietra w bloku puscisz kabel To zamiast oleju, lepiej grzac wode i wlaczyc nawiew na 1 bieg
            Jak się chce mieć ciepło to czemu nie a tak poważnie to faktycznie trochę to bez sensu jak auto stoi pod blokiem
            Leon FR 2.0TDI 170KM

            Komentarz

            • pwgajda
              Drive
              • 2005
              • 90

              #7
              A ja zalożyłem we wrześniu webasto i problem z parującymi szybami z głowy. Nawet jeśli je włącze już po uruchomieniu silnika, to wskazówka temp jest na połowie w ciągu około 5 minut. Przyjemość ta kosztowała mnie 1500zł,a jeśli chodzi o montaż, to można to sobie zrobić samemu. Webasto rulez

              Pozdrawiam

              Komentarz

              • Masmo
                L&K
                • 2005
                • 1145

                #8
                Re: Dogrzewanie elektryczne plynu chlodzacego TDI- Ma to kt

                Zamieszczone przez Czader
                .....dlugo jest zimno w srodku, szyby paruja, klimy wlaczyc sie nie da bo jest ponizej 0. Jak by cos takiego dorobic ? Niedrogo oczywiscie ....
                Też mi to przeszkadza. Główkowałem w stronę grzałki elektrycznej w układze ogrzewania za nagrzewnicą. Aleternator 120A mógłby dać jakieś 500 W extra na takie cóś, ale skąd wziąść taki drut oporowy i jak go zamontować żeby nie spowodować pożaru.
                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                Komentarz

                • tomek
                  L&K
                  • 2005
                  • 1078

                  #9
                  a czy przy duzych mrozach, taka szybka zmiana temperatury plynu, a posrednio elementow ktore maja z nim bezposredni kontakt nie bedzie niebezpieczna dla silnika??
                  O2FL RS | S2 | F2

                  Komentarz

                  • BioBogon
                    Elegance
                    • 2005
                    • 921

                    #10
                    Zamieszczone przez tomek
                    a czy przy duzych mrozach, taka szybka zmiana temperatury plynu, a posrednio elementow ktore maja z nim bezposredni kontakt nie bedzie niebezpieczna dla silnika??
                    IMO będzie tak samo niebezpieczna jak grzanie się tego silnika od normalnej pracy.
                    Leon FR 2.0TDI 170KM

                    Komentarz

                    • Czader
                      Ambiente
                      • 2005
                      • 145

                      #11
                      Ja mysalem zeby to zrobic tak:
                      sa takie byle jakie grzejniki samochodowe z nadmuchem po ok 60 zl tylko sa chyba za slabe 150W - jakby z takich dwoch wyjac same grzalki i umiescic miedzy filtrem przeciwpylkowym a wentylatorem ( jest tam chyba dosc miejsca ) to moze by efekt by zadowalajacy ....

                      Ale ciagle nikt nie odpisal ze ma fabrycznie takie dogrzewanie w samochodzie ( nie WEBASCO - a wiem ze byla taka opcja w OCTAVIACH - moze na rynki polnocne ?
                      Czader

                      OCTA COMBI 2003 ALH

                      Komentarz

                      • Rudi
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 195
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        #12
                        TUTAJ troszeczkę o przepływowym podgrzewaczu. Ocenę przydatności tego wynalazku pozostawiam ekspertom.
                        W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.

                        Komentarz

                        • Piotrus
                          Rider
                          • 2004
                          • 524

                          #13
                          Panowie - zamiast tworzyć jakieś niesprawdzone wynalazki naprawdę polecam zainteresować się montażem Webasto albo Ebespachera. Poza "sezonem" ceny nie są zbyt wysokie a przynajmniej unikniecie problemów (wolę nie myśleć co się może stać jak nawali taka kilkuset watowa grzałka samoróbka).
                          Piotruś
                          AGR(RIP) + ALH

                          Komentarz

                          • dzik69ku
                            Classic
                            • 2006
                            • 29

                            #14
                            mam zamontowane w toledo ogrzewanie silnika firmy defa od jakiegoś roku
                            jest to grzałka elektryczna 220V 650W umiejscowiona między chłodnicą oleju a blokiem silnika
                            użwam jej przed kazdym uruchomieniem silnika(gdy tylko mam dostęp do gniazdka),
                            nawet latem
                            wnioski:
                            nagrzewanie auta do temp.90 stopni skróciło się o około 40 procent
                            samochód nawet w mrozne dni zapala i prauje jakbym go dopiero zgasił
                            jednak przy następnym montażu założyłbym grzałkę mocniejszą
                            po uruchomieniu da się odczuć jak zimny olej zanaczaco ostudza silnik
                            dlatego mam w planie zamontować jeszczę grzałkę oleju(narazie nie wiem jaką)

                            Komentarz

                            • Jabar1975
                              RS
                              • 2006
                              • 3331

                              #15
                              Zamieszczone przez BioBogon
                              a tak poważnie to faktycznie trochę to bez sensu jak auto stoi pod blokiem
                              a moze zdalne uruchamianie auta na pilota? odpalisz go 10 minut wczesniej i po paru minutach jazdy bedzie fajnie
                              nasza droga: www.wpzs.pl

                              Komentarz

                              • kowal 2002
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 5161

                                #16
                                Zamieszczone przez Jabar1975
                                ... a moze zdalne uruchamianie auta na pilota? odpalisz go 10 minut wczesniej i po paru minutach jazdy bedzie fajnie
                                Tylko ile taka odpalona stojąca codziennie, samotnie pod blokiem Octa by tam pozostała ( myślę o lepkich rączkach oczywiście :diabelski_usmiech )?
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz

                                • Jabar1975
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3331

                                  #17
                                  przeciez zamkow nie otwiera ....

                                  jak maja ukrasc to i tak ukradna
                                  nasza droga: www.wpzs.pl

                                  Komentarz

                                  • BioBogon
                                    Elegance
                                    • 2005
                                    • 921

                                    #18
                                    Zamieszczone przez dzik69ku
                                    mam zamontowane w toledo ogrzewanie silnika firmy defa od jakiegoś roku
                                    jest to grzałka elektryczna 220V 650W umiejscowiona między chłodnicą oleju a blokiem silnika
                                    użwam jej przed kazdym uruchomieniem silnika(gdy tylko mam dostęp do gniazdka),
                                    Ile to kosztowało?

                                    Na necie jest coś takiego: http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?...2&lang=3&ndid=
                                    wygląda, że poprostu się wpina grzałkę w przewód z wodą i heja chyba jednak nie jest tak łatwo: http://www.allhappy.krakow.pl/defa.html
                                    Leon FR 2.0TDI 170KM

                                    Komentarz

                                    • kowal 2002
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 5161

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Jabar1975
                                      przeciez zamkow nie otwiera ....

                                      jak maja ukrasc to i tak ukradna
                                      Niby tak, ale taka bardziej kusi :wink: ...

                                      OK., żeby nie było że OT to powiem, że kiedyś myślałem o wykorzystaniu ciepła układu wydechowego do podgrzewania wody w układzie chłodzenia ( jakiś prosty wymiennik ciepła, np. miedziane rurki owinięte wokół rur za kolektorem + jakiś czynnik inny niż woda). Podgrzewało by to całkiem nieźle, tylko problem byłby jak to później ( już po rozgrzaniu silnika ) wyłączyć.

                                      W/g mnie Webasto i jemu podobne jest w tych sprawach nie do pobicia, reszta to tylko półśrodki, albo zwykła rzeźba...
                                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                      Komentarz

                                      • Jabar1975
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 3331

                                        #20
                                        Zamieszczone przez kowal 2002
                                        Podgrzewało by to całkiem nieźle, tylko problem byłby jak to później ( już po rozgrzaniu silnika ) wyłączyć.
                                        zawor trojdrogowy ktory po osiagnieciu pewnej temperatury zamykalby obieg (czesto stosowane sa te zawory w ukladach klimatyzacji i co - kwestia doboru srednicy)
                                        nasza droga: www.wpzs.pl

                                        Komentarz

                                        • kowal 2002
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 5161

                                          #21
                                          To nie takie proste. Żeby układ dobrze działał ( tzn. podgrzewał jak najszybciej ) to wymiennik ciepła musiał by być umieszczony na wydechu jak najbliżej silnika np. na kolektorze lub zaraz za nim. Jednak po pełnym nagrzaniu silnika i nawet spokojnej jeździe taki kolektor może rozgrzewać się do niezłych temperatur ( spaliny mają kilkaset stopni ) i tu pojawia sie problem, bo zawór musiał by wytrzymywać wysoką temperaturę ( oczywiście są takie, ale już za odpowiednią kasę ). Poza tym trzeba by wykombinować jakiś czynnik, który nie odparowywał by w wyższej temperaturze, albo zrobić układ wodno-parowy wysokociśnieniowy ( a to też nie jest proste ).
                                          Najprościej było by gdyby przez te nawinięte na kolektorze rurki płynęło po prostu powietrze np. prosto zza chłodnicy, które potem trafiało by bezpośrednio do układu wentylacji ( np. do obudowy filtra pp ), ale wtedy znowu potrzebny byłby większy przekrój tych rurek, choć do wyłączenia układu wystarczyła by zwykła klapka ( ew. zawór motylkowy ) itd.
                                          Ogólnie dużo rzeźby i eksperymentów a efekt niepewny...

                                          A jeszcze jedno. To wszystko rozpatrywałem w stosunku do mojej Cordoby 1,6 gdzie w komorze silnika było tyle wolnego miejsca, że zmieścił by się jeszcze jakiś silniczek 1,2 :diabelski_usmiech . Jak patrzę na komorę silnika Octy 1,9 TDI to ledwo jest miejsca, żeby wsadzić rękę, niemówiąc o jakiś dodatkowych instalacjach z grubych rur...
                                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                          Komentarz

                                          • Masmo
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1145

                                            #22
                                            Zamieszczone przez dzik69ku
                                            mam zamontowane w toledo ogrzewanie silnika firmy defa od jakiegoś roku
                                            jest to grzałka elektryczna 220V 650W umiejscowiona między chłodnicą oleju a blokiem silnika
                                            użwam jej przed kazdym uruchomieniem silnika(gdy tylko mam dostęp do gniazdka),
                                            nawet latem....
                                            Możesz zdradzić szczegóły. Kto to sprzedaje, w jakiej cenie? Masz wtyczkę na zewnątrz? Możesz wrzucić jakieś zdjęcia?
                                            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                            Komentarz

                                            • piotrpiwowarski
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 2
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                              • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                              #23
                                              Re: Dogrzewanie elektryczne plynu chlodzacego OI 3 grzałki

                                              witam

                                              może ktoś podpowie co moge zrobić żeby działalo prawidłowo,

                                              OCTAVIA I KOMBI 2008 rok 1.9 TDI AXR przy temperaturze 0 stopni na zewnątrz po całej nocy nie zalącza dogrzewacza. temperatura sprawdzona vagiem, tem. zasysanego powietrza ok 3 stopni, tem. płynu ok 3 stopni, tem paliwa ok 3 stopni więc czujniki są wporządku. Jak jest większy mróz czyli ok -3 stopnie dogrzewacz się załącza, ale stosunkowo wczesnie się wyłącza.
                                              Mam jeszcze Bore 1.9 tdi ASZ tam grzałki chodzą książkowo załączają sie poniżej 5 stopni tem. zasysanego powietrza i wyłączają jak płyn ma 72 stopnie na VAGU.
                                              Podejrzewam ECU
                                              Miał ktoś podobny problem

                                              Komentarz

                                              • mattyah4x4
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 664

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Masmo
                                                Możesz zdradzić szczegóły. Kto to sprzedaje, w jakiej cenie? Masz wtyczkę na zewnątrz? Możesz wrzucić jakieś zdjęcia?
                                                wszystko było przecież ze szczegółami opisane :lol:


                                                tylko... zimy w tym roku nie było :|
                                                Diesel Service Śmietana
                                                43-210 Kobiór
                                                ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                                uwaga
                                                nie robimy pompowtryskiwaczy

                                                Komentarz

                                                • piotrpiwowarski
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 2
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                                  • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  #25
                                                  chodziło mi o octavie I, która ma fabrycznie 3szt swiec żarowych które mają za zadanie dogrzewać płyn chłodzący, a widze że odpowiedz dotyczy jakiś wynalazków dodatkowych, więc nie o to mi chodziło

                                                  W octavi II nie ma fabrycznych grzałek płynu chłodzącego

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...