Padł mój szkodnik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Padł mój szkodnik

    Witam.
    Proszę nie śmiejcie się. ops:
    Wczoraj w moim autku wymieniałem olej,filtr oleju,filtr powietrza oraz filtr paliwa.
    Zrobiłem to na stacji shel autoserv w krakowie.Autko odbierałem już wieczorkiem.
    Dziś gdy spojrzałem pod maske tam gdzie myślałem że powinien być filtr paliwa nie było żadnych śladów odkręcania czy wytarcia pyłu które przy odkręcaniu są nie uniknione.Może to nie o to chodzi i nie szukam tam gdzie powinienem :?:
    Dodam że olej i pozostałe filtry nie tylko widać że są wymienione ale też czuć jakby autku lżej się jechało.
    Oczywiście za filtr paliwa też mnie skasowali.
    Mam silniczek benzynowy 1.6 101 koników z roku 2002.Gdzie tam powinien być filtr paliwa ?

  • #2
    Padł mój szkodnik

    Witam serdecznie!

    Dzisiaj moja mama jechala sobie spokojnie octavia, gdy usłyszała metaliczny turkot dochodzący z przodu auta. Auto zostało zawiezione do mechanika, który na początku bał się odpalić silnik :P Po kilku godzinach grzebania stwierdził, że chyba poszła głowica... Niby można ją jakoś przeszlifować czy coś w tym stylu. Jeśli chodzi o te sprawy to jestem zielony i w dodatku nie ma mnie na miejscu. Co grosza jutro mieliśmy jechać na świeta 500 km.

    Powiedzcie mi proszę jak poważna jest to awaria, w jakim czasie da się najszybciej to naprawić i jakie są koszty. Pytam, ponieważ chcę wiedzieć więcej niż mówi mechanik. No i najważniejsze jaki koszt?

    Dodam, że przebieg skody to ok 340 000km.

    Za wszelkie info z góry dziękuję,
    Bartek

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Ale po czym stwierdzil ze glowica, a moze tlok wyszedl bokiem, a moze zawor sie urwal. Opis bardzo bardzo lakoniczny :|
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Maicroft masz rację opis lakoniczny... Teraz wiem, że najlepiej bedzię wymienić silnik. Tu znowu troche lakonicznie:P Koles proponuję kompletny silnik od golfa IV. NIe znamy jeszcze roku prd. i przebiegu. Cena 2200 z przełożeniem po znajomości. Czy to drogo ? Po ile chodzą te silnik w dobrym stanie ?

        Jeszcze takie pytanie. Stary silnik ma 90KM z 1999r. Wymiana na 110KM wiąże się z wymiana elektryki sprzęgła skrzynia ??

        Pozdrawiam,
        Bartek

        PS. Stary silnik jest kaput :roll: Starszy widział i mówił, że wszystko jest przemielone...

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          To moze pasek sie urwal i rozwalilo glowice - czyli tlok wyszedl bokiem

          Silniki powinny byc te same, roznia sie turbina i apratura do jej obslugi. Reszta chyba jest taka sama.
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Pasek cały. Poprostu podało ze starości i przemęczenia. To już jest koniec tego silnika. Reanimacja kosztuje tyle samo co używany, więc lepiej wymienić.

            Maicroft możesz troche jaśniej o tym mocniejszym silniku ?

            W sumie to jeszcze jedna koncepcja, aby sprzedać i kupić troszke nowszą skodzine wlaśnie ze 110 konnym silniczkiem

            Musze popatrzeć ile to moje cudo jest warte i ile trzeba by dołożyć. Święta zapowiadają sie cuuuudownie .....

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Z padnietym silnikiem to za max 12-15 tys pln bedzie mozna to sprzedac.

              Mocniejszy ma sprezarke ze zmienna geometria, wiec do tego trzeba zalozyc gruszke oraz zawor N75 do takiego sterowania podcisnieniami, do tego zestroic kompa. Wiec zrobic sie da, ale juz nie jest to takie proste. Chyba ze ten ktory masz to ALH i juz ma to wszystko, to bedzie ciut latwiej, ale dalej troche zabawy jest.

              Co do tego ze silnik po 340kkm padl ze zmeczenia, to ja nie wierze. Ja widze szroty ktore zaniedbane przejechaly wiecej Taka zwykla taryfa z AFN-em przejechala ponad 700kkm i poszla dalej, wiec wszystko bedzie jezdzic :twisted:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • neck99
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1326

                #8
                Batrek, Ile masz najechane na tym silniku ze ze zmęczenia padł ? 800 tys ? tylko mi nie pisz ze 200 tyś lub coś w tym stylu Masz chipa ? i jakie masz oznaczenie silnika ?
                OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                Komentarz

                • pyza99
                  Rider
                  • 2005
                  • 467

                  #9
                  Zamieszczone przez Batrek
                  Dodam, że przebieg skody to ok 340 000km.
                  neck99,
                  były:
                  L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
                  Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
                  jest:
                  Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r

                  Komentarz

                  • neck99
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1326

                    #10
                    pyza99, kufa tak to jest jak sie pracuje 18 godzin dziennie przez juz ponad miesiąc - nie kontaktuje wybaczcie :spin:

                    Coś sie szybko zmęczył silnik. 300.000 dobrze eksploatowane to świeżo dotarty powinien być
                    OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                    SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                    Komentarz


                    • #11
                      Wiec tak!

                      Powodem awarii był popychacz. Góra popychacza pękła i oderwany kawalek metalu narobil mi bigosu. Wszystko bylo by ok, gdyby wymienio popychacze. Mialo to nastapic po swietach :evil: .... Padla glowica i coś tam jeszzcze. Wiecej na ten temat po skonczeniu naprawy.

                      Aha. Ktos pisal jeszcze, ze kiedys mu wyczyszczono popychacze. Mechanik dziwil sie jak to jest mozliwe. Pokazywal mi popychacz i mowil jak on dziala. Ciekawi nas jak czysci sie popychacz- robiera do czyszczenia.

                      Pozdrowionka,
                      Bartek

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        No wlasnie, czyli cos co sie czasem zdarza. Z moich obserwacji wynika, ze komplet popychaczy warto wymienic kolo 250-270kkm i bedzie spokoj na dlugie kilometry. Przy okazji zrobi sie rozrzad i mamy spokoj z silnikiem.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #13
                          Zamieszczone przez Batrek
                          ....Powodem awarii był popychacz. Góra popychacza pękła i oderwany kawalek metalu narobil mi bigosu. ....
                          To wymiana samej kompletnej głowicy powinna rozwiązać problem. Można chyba używkę złapać za rozsądne pieniądze.
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz

                          • rob555
                            Rider
                            • 2006
                            • 748

                            #14
                            Zamieszczone przez Batrek
                            Powodem awarii był popychacz. Góra popychacza pękła i oderwany kawalek metalu narobil mi bigosu. Wszystko bylo by ok, gdyby wymienio popychacze. Mialo to nastapic po swietach :evil: .... Padla glowica i coś tam jeszzcze. Wiecej na ten temat po skonczeniu naprawy.Bartek
                            Ehh te szklanki....co drugi rozwalony motor tdi to wlasnie przez popychacze.
                            Słuchaj bartek mam glowice z wałkiem rozrzadu (500zl) jak bys chcial. Powinna zalatwic sprawe jak tlok cały. Bedziesz do niej musial kupic jeszcze uszczelke i kompl nowych popychaczy ale to starczy na nastepne 300tys km. Przekladka silnika to dla mnie malo oplacalne zwlaszcza ze Twoj jest mysle oki (poza ta glowica)
                            pozdrawiam

                            Diagnostyka i tuning
                            hybrydowe wtryski i turbiny
                            programy na ulice jak i do sportu

                            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                            www.tune-up.pl

                            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                            Komentarz


                            • #15
                              Nie przekładam silnika Tak jak mowicie wymiana glowicy i popychaczy. Jutro auto bedzie gotowe. Rob555 Dzieki za pomoc, ale juz wszystko jest skompletowane i skladane do kupy))

                              Komentarz

                              • Arti23
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 892
                                • Superb II combi (3T5)
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Batrek
                                Aha. Ktos pisal jeszcze, ze kiedys mu wyczyszczono popychacze. Mechanik dziwil sie jak to jest mozliwe. Pokazywal mi popychacz i mowil jak on dziala. Ciekawi nas jak czysci sie popychacz- robiera do czyszczenia.
                                nie czyści tylko płucze zalano mi złym olejem silniczek i popychacze się odezwały, mechanior powiedział że najprawdopodobniej wystarczy je przepłukać z tego złego oleju i zalać nową oliwą. teraz już wiem że muszę wymieniać, przez ok 1 kkm było w miarę cicho teraz znów dzwonią jak szalone
                                Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                Komentarz

                                Pracuję...