Dziwny objaw podczas przyspieszania AGR (chwilowo słabnie)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • DarekZ
    Classic
    • 2005
    • 26

    Dziwny objaw podczas przyspieszania AGR (chwilowo słabnie)

    Zamieszczone przez dede_adam
    Przejade sie z Karolem bo u mnie tez to gówno szumi i sapie jakby w morde chcialo....

    Wiec bedą dwa auta z takim samym objawem do diagnozy...
    I jest już jakaś diagnoza??
  • Forest
    Ambiente
    • 2004
    • 133

    #2
    Dziwny objaw podczas przyspieszania AGR (chwilowo słabnie)

    Witam. Mam dziwny objaw podczas przyspieszania w 1.9 AGR. Od 2.5 tys w góre auto nierówno przyspiesza na każdym biegu. Tzn. ciągnie, ale chwilami jakby "puchło", by po chwili znowu nabrać mocy. Nie są to duże wahania ale czuć. Objaw jest podobny do braku paliwa tylko, że troche słabiej, nie ma szarpania, sa to płynne utraty mocy. Jak to mozna sprawdzić? Czy to może być turbina? Czy może złe paliwo albo filtr paliwa? Paliwo tankuję ostatnio na BP zwykłe, nie to lepsze. Na wolnych obrotach jak silnik chodzi to w wężyku ze zbiornika paliwo jest razem z pęcherzykami powietrza. Czy tak ma być? Dzięki za wszelkie porady i sugestie. Może podłączyć pod VAG? Tylko czego szukać? Pozdrawiam.

    Komentarz

    • hoolek
      Ambiente
      • 2004
      • 154

      #3
      witam,
      mialem podobnie oto co zrobilem:
      wymina na wstepie filtra paliwa -juz nie bedzie pecherzykow no i diagnoza czy nie przeplywka u mnie byla przeplywka
      to sa moje przypuszczenia wiec nie dam lowy odcciac sobie
      najlepiej sprawdz vagiem
      chyba ze jeszcze ktos cos napisze

      [ Dodano: Pią 04 Lut, 05 20:44 ]
      hoolek,
      wymina na wstepie filtra paliwa -juz nie bedzie pecherzykow no i diagnoza czy nie przeplywka u mnie byla przeplywka
      to sa moje przypuszczenia wiec nie dam lowy odcciac sobie
      wymina chodzilo wymiana
      lowy chodzilo o glowy
      sory
      prosze nie pisac o etke etosa bo nie mam juz , prosze

      Komentarz

      • MiKruS
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7976

        #4
        Klasyczny objaw uszkodzonego przeplywomierza.

        Mozesz zobaczyc VAG-iem jaki sygnal daje przeplywka podczas przyspieszania i bedzie wszystko jasne.
        TDI 205PS

        Komentarz

        • Radkow
          Rider
          • 2004
          • 299

          #5
          W ktorym miejscu VAG-iem mozna sprawdzic, tzn w ktory modul wejsc??
          Pozdrawiam
          Radek

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            Zamieszczone przez Radkow
            W ktorym miejscu VAG-iem mozna sprawdzic, tzn w ktory modul wejsc??
            Sterownik slinika -> blok 003
            TDI 205PS

            Komentarz

            • Forest
              Ambiente
              • 2004
              • 133

              #7
              Tak mi sie chyba wydaje. U mnie tez mówią że to chyba przepływka. Regenerowana kosztuje 500 zł, uzywana 300-350 sprawna. Nowa 1050 :diabelski_usmiech . Jutro będę wiedział. Pozdrawiam i dzieki za sugestie.

              Komentarz

              • misiekwaw
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7715
                • Ford

                #8
                Zamieszczone przez Forest
                Tak mi sie chyba wydaje. U mnie tez mówią że to chyba przepływka. Regenerowana kosztuje 500 zł, uzywana 300-350 sprawna. Nowa 1050 :diabelski_usmiech . Jutro będę wiedział. Pozdrawiam i dzieki za sugestie.
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz

                • Forest
                  Ambiente
                  • 2004
                  • 133

                  #9
                  Witam. No więc wymiana przepływki nic nie dała. Byłem w serwisie, wsadziłem nową, przejechałem sie i nic. Tak samo. To sie zaczyna dziać od ok. 2500 obr/min. Słychać przy tym jakby turbina przestawała pompować. Od 2000 gwiżdze, 2500 jakby przestaje i przy 3000 znowu zaczyna pompować. CO to jest? VAG nie wykazał żadnych błędów. Może być coś z turbiną? Albo zasyfiony kanał dolotowy? Dzieki z góry i pozdrawiam.

                  Komentarz

                  • MiKruS
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7976

                    #10
                    Czy masz katalizator? Jesli tak, to ile zrobiles na nim przebiegu?
                    Kiedy zmieniales filtr paliwa?
                    TDI 205PS

                    Komentarz

                    • Forest
                      Ambiente
                      • 2004
                      • 133

                      #11
                      Katalizator chyba jest. Filtr był wymieniany w serwisie. Nie wiem kiedy, ale pewnie był. Ja na razie zrobiłem nią ok. 10kkm, a ma 240 kkm. Ludzie mówią, ze może to być jeszcze zawór turbiny albo pompa wtryskowa. Tylko jak to wyeliminować, jeśli to nie jest to? Jeśli jest to czy można to naprawić? Pozdrawiam.

                      Komentarz

                      • EŁ
                        L&K
                        • 2004
                        • 1168
                        • Octavia III (5E3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                        #12
                        ja miałem podobne objawy u siebie..z tym ze u mnie autko zaczynało puchnac dopiero od 3 biegu..im wyższy bieg tym przy nizszych obrotach traciło moc..a wygladało to podobnie jak u ciebie np 4 bieg przy 5 tys na chwilę traciło moc..a potem dalej ciągneło.......w moim prezypadku powodem była kiepska spręzarka i/lub pekniety kolektor wydechowy....nie wiem która z tych rzeczy bo obie wymieniłem razem...objaw znikł...aha ja mam benzynę.....ale moze to być to... :idea: :?:

                        Komentarz

                        • Forest
                          Ambiente
                          • 2004
                          • 133

                          #13
                          A czy może być to od filtra paliwa? BO niby się zmienia co 60 tys, mi mija własnie 240 kkm i pewnie filtr trzeba zmienić. Może jest zapchany czy coś? Pozdr.

                          Komentarz

                          • Samiec
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 4287
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Forest
                            A czy może być to od filtra paliwa? BO niby się zmienia co 60 tys, mi mija własnie 240 kkm i pewnie filtr trzeba zmienić. Może jest zapchany czy coś? Pozdr.
                            W Tdi sie zmienia co 30kkm ,a jak jezdzisz na paliwie eko-diesel to co 15kkm.
                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Zamieszczone przez Samiec
                              Zamieszczone przez Forest
                              A czy może być to od filtra paliwa? BO niby się zmienia co 60 tys, mi mija własnie 240 kkm i pewnie filtr trzeba zmienić. Może jest zapchany czy coś? Pozdr.
                              W Tdi sie zmienia co 30kkm ,a jak jezdzisz na paliwie eko-diesel to co 15kkm.
                              Serwisy wymieniaja co 60tyskm przynajmniej nasz jest od nowosci i teraz na przegladzie bedzie do wymiany.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • MiKruS
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7976

                                #16
                                Zamieszczone przez Forest
                                Katalizator chyba jest. (...) a ma 240 kkm.
                                Wytnij katalizator, albo wymien na nowy jesli martwisz sie o srodowisko. Nie twierdze, ze akurat on jest przyczyna Twoich problemow z moca, ale moze byc.

                                Po 240.000km jest on z pewnoscia strasznie zakitowany - autko odetchnie jak sie go pozbedziesz.
                                Niewykluczone tez, ze to wlasnie on powoduje "przytykanie" auta, bo zbyt mala dynamika spalin powoduje, ze sprezarka nie ma jak sie nakrecic do zadanego cisnienia.

                                BTW: Czy w ASO nie diagnozowali Ci samochodu VAG-iem? :shock:
                                Sprawdzic bledy kazdy gupek potrafi! :? Nie sprawdzali "Cie" "na drodze"? :roll:
                                Pierwsze co bym zrobil to poza sygnalem z przeplywki sprawdzil czy sprezarka pompuje odpowiednie cisnienie.

                                [ Dodano: Pią Lut 11, 2005 7:49 am ]
                                W ogole to musisz sie udac na doglebna diagnoze do kogos kumatego, bo tak to bedzie zgaduj-zgadula
                                TDI 205PS

                                Komentarz

                                • hoolek
                                  Ambiente
                                  • 2004
                                  • 154

                                  #17
                                  ja bym pojechal do fachowca :roll:
                                  jakbym mieszkal blizej stolicy to bym tam byl stalym bywalcem w masterze

                                  tak przy okazji jak kupiles z takim przebiegiem w sumie to bez roznicy z jakim bo i tak niewiadomo ile jest nakrecone to bym powymienial wszystkie filtry, oleje jak tak zrobilem jak kupilem i mam pewnosc ze jest ok,
                                  oczywiscie przeplywka na poczatek bo nie chcial jechac
                                  w sumie to mi sie znow wydaje ze slabnie :shock:
                                  ze tu na moim terenie nie ma takich fachowcow
                                  prosze nie pisac o etke etosa bo nie mam juz , prosze

                                  Komentarz

                                  • Forest
                                    Ambiente
                                    • 2004
                                    • 133

                                    #18
                                    A więc tak. Nikt nie zgadł :-). Przyczyna dolegliwości było uszkodzenie popychaczy i wałka rozrządu na co wpływ miało wcześniejsze zerwanie sią silnika z łapy mocującej i przestawienie sie paska rozrządu o 4 ząbki. Po złożeniu do kupy wszystko było OK. Ale po ok. 1500 km samochód, który miał tak jak pisałem wcześniej spdki mocy, stanął nagle - chodził na 3 cylindrach. Po zdjęciu pokrywy zaworów oczom ukazał się straszny widok: 4 popychacze popękane, jeden rozerwany w kawałki, wałek rozrządu na trzech krzywkach zmasakrowany :-(. Później pokażę zdjęcia. Po założeniu popychaczy i nowego wałka autko od razu zaczęło śmigać. Pojawił sie tylko inny objaw - autko nieraz ma objawy słabnięcia (znowu...) tak jakby ktoś ściągał co jakis czas wtyczkę z przepływki, po chwili wszystko jest ok. Raz miałem taki przypadek, że po wciśnięciu pedału nic sie nie działo, dopiero po ok. 2 s silnik zwiększył prędkość obrotową. I nieraz jak wchodzi na obroty to z okolicy przekaźników dobiega dźwięk załączajacego się przekaźnika - tak od ok. 1900 obr.min, a przy ok. 3000 sie wyłącza. Co to może być? Może źle podłączone po naprawie jakies kabelki? Dzięki jak zwykle za sugestie i pozdro for all .

                                    Komentarz

                                    • Piotrus
                                      Rider
                                      • 2004
                                      • 524

                                      #19
                                      Jesli to cykanie slychac na zimnym silniku to wszystko ok - dziala dogrzewanie swiecami zarowymi
                                      Piotruś
                                      AGR(RIP) + ALH

                                      Komentarz

                                      • Forest
                                        Ambiente
                                        • 2004
                                        • 133

                                        #20
                                        No na zimnym. Pierwsze słyszę, ze cos takiego jest. Ale wcześniej nie włączało mi się nigdy. A ten objaw to może przepływka. Dzisiaj będę miał nowa z serwisu na próbę, pojeżdżę chwilę i zobaczymy. Kurcze ile kasy idzie na Octavię. W Audi przez dwa lata nie wsadziłem tyle kasy co tu przez dwa dni :-(. Ale miejmy nadzieje, że to już koniec wydatków. Pozdrawiam.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...