autko mi sie grzeje, brak cieplego powietrza w kabinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czesio
    Classic
    • 2006
    • 33

    autko mi sie grzeje, brak cieplego powietrza w kabinie

    No dobra, fotele fotelami, ale to wycieraczka nie działa
    Otóż od kupna mojej Octy I (miesiąc temu) nie działa mi tylna wycieraczka. Co więcej nie znajduje się w pozycji spoczynkowej lecz gdzieś tak w 1/3 swojej drogi po szybie. Wczoraj zdjąłem ramię, ale nic takiego pod spodem nie znalazłem.
    Silnik tez się raczej nie wypiął z kabli, bo raz go oglądałem z wierzchu. nie sprawdzałem jeszcze prądu. Czy zdarza się, że sie łamią kable między klapą a dachem :?:
    Skoda Octavia 2,0 z gazem sekwencyjnym
    rocznik 2001
    POZDRAWIAM!!!
  • chester121
    L&K
    • 2005
    • 1053

    #2
    autko mi sie grzeje, brak cieplego powietrza w kabinie

    witam
    mam nadzieje ze mi pomozecie
    straszna rzecz sie stala z moim malenstwem audi a3 1.8 20V AGN
    mianowicie wracajac z wroclawia (dosc szybko) nagle odezwala sie kontrolka temperatury silnika
    autko zatrzymalem i zgasilem silnik (odcholewalem ja pod dom)
    i tam mechanik powiedzial ze jest to najprawdopodobniej termostat, zacial sie w pozycji zamknietej, (wtedy jeszcze mialem cieple powietrze w kabinie)
    dzisiaj wymienilem termostat i sytuacja bez zmian
    teraz powiem jakie sa objawy

    a wiec pierwsze nie ma cieplego powietrza w kabinie

    drugie silnik gasnie i czasami ma problemy z odpaleniem ew. jak zchodzi z wysokich obrotow to czasem zgasnie a zazwyczaj obroty spadaja do kilkuset (300,500) po czym wracaja na swoje miesce (800)

    po trzecie jak odkrece korek w zbiorniku wyrownawczym to po ok 20sec zaczyna sie wylewac plyn!! (do czasu wylania powierzchnia jest czysta bez zadnych babelkowi itp)

    aha jeszcze zauwazylem ze gaz nie chce mi sie zapalic (mam sekwencje) i zapala sie tylko kiedy temperatura jest odpowiednia (zazwyczaj sie wlaczal przy temperaturze ponizej 60stC (wskazowka jeszcze nie drgnela) teraz mam nawet i 100stC i nadal nie ma ochoty przejsc na gaz)

    bardzo prosze o pomoc co sie dzieje z moim silnikiem bo troche zaczynam sie obawiac o niego

    pzdr

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3773
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      może być zapowietrzony układ ogrzewania, a poprzez układ zasilania gazem nie ma zabezpieczeń na układzie chłodzenia ?
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • chester121
        L&K
        • 2005
        • 1053

        #4
        Zamieszczone przez endryu
        a poprzez układ zasilania gazem nie ma zabezpieczeń na układzie chłodzenia ?
        nie za bardzo to rozumiem :roll:

        mozesz bardziej przyblizyc mi to??
        czego mam szukac?? co sprawdzic??

        Komentarz

        • endryu
          RS
          • 2006
          • 3773
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          miałem na myśli czujniki, zabezpieczenia związane ze wzrostem temperatury silnika, które mogą wchodzić w skład instalacji gazowej (jeżeli takie są). Wiele Ci nie pomogę, nie jestem obyty w tym temacie. Może gaziarze coś pomogą ?
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            A wezach jest chociaz woda, w ten sposob sprawdzisz czy uklad nie jest zapowietrzony. Zawsze mozna jakis przewod przy chlodnicy poluzowac i patrzec co sie dzieje

            A gaz sie nie wlacza, bo pewnie nie ma plynu i uklad zglupial.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • chester121
              L&K
              • 2005
              • 1053

              #7
              to tak weze ktore ida do chlodnicy (jeden ktory wchodzi) jest goracy
              i drugi ktory wychodzi i idzie do termostatu takze jest goracy (ale nie az tak jak ten pierwszy)

              dodam ze po zgaszeniu silnika i odkreceniu korka w silniku slychac syczenie tak jak by woda wypelaniala rurki
              ogolnie wchodzi mi ponad 4l plynu wiec chyba wszystko wypelnia

              Komentarz

              • -Piotr-
                L&K
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1018
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #8
                Być może problem tkwi w pompie wodnej. Coś się z nią stało i nie ma wydajność. Nie jest w stanie przepchnąć płyn w układzie chłodzenia do najdalszych miejsc np. nagrzewnica.
                O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                O III czarna liftback - reaktywacja

                Komentarz

                • Adamu
                  L&K
                  • 2006
                  • 1384

                  #9
                  albo pompa albo głowica - nie przybyło ci oleum w silniku? nie idzie siwy dym z rury?

                  Komentarz

                  • chester121
                    L&K
                    • 2005
                    • 1053

                    #10
                    dymu zadnego nie widze (choc jak sie mocno gazuje to troche dymi, ale tak zawsze chyba bylo)
                    co do oleju to jutro jeszcze sprawdze ale raczej jest wpozadku

                    Zamieszczone przez -Piotr-
                    Być może problem tkwi w pompie wodnej. Coś się z nią stało i nie ma wydajność. Nie jest w stanie przepchnąć płyn w układzie chłodzenia do najdalszych miejsc np. nagrzewnica.
                    a czy jak mi zaczyna wyplywac plyn po odkreceniu zbiorniczka to czy wasnie nie przez dzialajaca pompe?? fakt ze wyplywa mi po ok 20sec
                    przez 20sec jest spokoj
                    ewentualnie jak moge przetestowac pompe

                    aha czy na vagu moge cos sprawdzic czy niestety ta usterka jest dla kompa niewykrywalna ???

                    Komentarz

                    • Adamu
                      L&K
                      • 2006
                      • 1384

                      #11
                      prawie wszystko jest wykrywalne na VAGu tylko Tobie pewnie chodzi czy VAG posiada kod błedu - uszkodzona pompa wody - tego nie wiem

                      miałem w golfie taką przypadłośc - siwy dym przy przygazowaniu, po odkręceniu nakrętki zbiorniczka wyrównawczego płyn chłodniczy ładował strumieniem jak szalony. (nie od razu ale po chwili jak załapał że nie ma nakrętki to ciśnienie strumienia wzrastało). płynu z dnia na dzień ubywało, jak ubyło go wystarczająco dużo przestało działac nagrzewanie - przyczyną była pęknięta głowica

                      chyba lepiej jechac do lokalnego magika nie chcę straszyc, byc może poszła Ci uszczelka pod głowicą? (ale to by nie powodowało raczej wylewania płynu)

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Pompa wody nie ma wtyczki z czujnikiem obrotow, ani cisnienia, tak wiec VAG tu duzo nie da.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Alberto
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 202

                          #13
                          Przyczyn może być kilka, ale opowiem z własnego doświadczenia mamy takiego firmowego Land Rovera skubany grzał się jak korek od wyrównawczego zbiorniczka się otworzyło natychmiast woda(płyn) wylatywała okazało sie że korek ma jakiś odpowietrznik i on zasyfił (powietrze nie uchodziło) sie przeczyścili i dalej śmiga, a chcieli wymieniać już pompę termostat itd.

                          Komentarz

                          • chester121
                            L&K
                            • 2005
                            • 1053

                            #14
                            warto sprawdzic jutro to zrobie

                            Maicroft, chodzilo mi glownie o analize calego auta np nie wykluczam ze moze byc to uszczelka wiec czy jeden z cylindrow nie powienien miec innego odczytu cisnienia albo innych wartosci???

                            poprostu cche w domu sprawdzic co to moze byc bo do najblizszego dobrego mechanika mam kawalek drogi (ok 40-50km)

                            Komentarz

                            • jlupino
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 362

                              #15
                              A nie jest to przypadkiem tak,ze łozysko na pompie wody zaczyna szlag trafiac i sie po prostu zaciera,co moze byc powodem spadku obrotow(szczerze mowiac nie wiem czy jest to tak połaczone ale tak mi sie wydaje).W zwiazku z czym nie ma praktycznie obiegu płynu w układzie i gotuje ci sie woda bedaca tylko w płaszczu silnika,co powoduje wyplyw dopiero po czasie.
                              Jaro

                              Komentarz

                              • chester121
                                L&K
                                • 2005
                                • 1053

                                #16
                                jlupino, o widzisz z tego co mowisz to bardzo pasuje do moich usterek
                                powiedz mi tylko czy nie powinno byc jeszcze jakis usterek podpowiadajacych ze to wlasnie lozysko (jakies dzwieki i tp)

                                Komentarz

                                • jlupino
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 362

                                  #17
                                  Nie miałem jeszcze awarii pompy wiec ci nie powiem,ale na twoim miejscu to bym ją sprawdził jak najszybciej.
                                  Jaro

                                  Komentarz

                                  • Jackal
                                    Elegance
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 758

                                    #18
                                    Uszkodzeniu pompy wodnej nie musi towarzyszyc zaden "sygnał" dzwiekowy
                                    bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
                                    Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
                                    Perfect service by DobryGrzesWawa

                                    Komentarz

                                    • Piotrus
                                      Rider
                                      • 2004
                                      • 524

                                      #19
                                      O ile pamiętam to stare pompy w 1.8 miały plastikowe łopatki które lubiły odłączyć się od wirnika, objawy które opisałeś to potwierdzają ale ręki uciąć nie dam :wink:
                                      Piotruś
                                      AGR(RIP) + ALH

                                      Komentarz

                                      • chester121
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1053

                                        #20
                                        to jak to osadzic czy to rzeczywiscie pompa?

                                        czy ja moge w takim razie pojechac (wolniutko z przerwami) do mechanika (ok 40-50km)
                                        czy musze wezwac lawete????

                                        Komentarz

                                        • Adamu
                                          L&K
                                          • 2006
                                          • 1384

                                          #21
                                          laweta z asistance ( o ile masz ) - nie liczy się jako szkoda do AC

                                          przegrzejesz silnik to na pewno uszczelka pod głowicą pójdzie. (być może jestem przeczulony bo mi się to zdarzyło ale o szkodnika dbam i już)

                                          Komentarz

                                          • jlupino
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 362

                                            #22
                                            Za daleko.Mozesz pojechac co najwyzej 4-5km i nic wiecej,bo jak pompa stanie to zerwiesz pasek i masz wtedy kredki.Z kolei nawet gdy nie stanie to na kadłubie silnika bedziesz mial np:200 stopni podczas gdy czujnik z chłodnicy bedzie pokazywal 60 i silnik oczywiscie zatarty.Nie twierdze ze tak musi byc,ale nigdy nie wiadomo.Podjedź do jakiegos mechaniora niech ci albo wymontuje pompe i ja sprawdzi,albo zrzucic pasek i tak niech zobaczy.
                                            Jaro

                                            Komentarz

                                            • RomanS
                                              Elegance
                                              • 2004
                                              • 804

                                              #23
                                              Zamieszczone przez jlupino
                                              A nie jest to przypadkiem tak,ze łozysko na pompie wody zaczyna szlag trafiac i sie po prostu zaciera,co moze byc powodem spadku obrotow
                                              Panowie, pompa wody nie może mieć spadku obrotów z powodu zacierającego się łożyska ani z żadnego innego też nie - bo jest napędzana paskiem zębatym rozrządu. Ale np. wirnik mógł się rozlecieć lub może ma luz na wałku pompy
                                              Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                              Komentarz

                                              • mroko
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 659
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Mój kolega ma też a3 z tym samym silniczkiem i jak ją kupił też sie grzała, przyczyną była właśnie pompa. Co fajniejsze to poprzedni właściciel wyjął termostat żeby móc jeździć . Więc jeżeli nie dymi na siwo to będzie pompa.
                                                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                                Komentarz

                                                • Piotrus
                                                  Rider
                                                  • 2004
                                                  • 524

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez chester121
                                                  to jak to osadzic czy to rzeczywiscie pompa?

                                                  czy ja moge w takim razie pojechac (wolniutko z przerwami) do mechanika (ok 40-50km)
                                                  czy musze wezwac lawete????
                                                  Od razu lawete - bierz auto na "krawat". Kiedys jechałem na holu jakieś 25km przy -20 stC (oczywiście z wyłączonym silnikiem) i nie było to takie straszne :wink:
                                                  Co do jazdy to nie ryzykowałbym przegrzania - tak jak już ktoś napisał oprócz pompy będziesz miał pogiętą głowicę. Tak na marginesie to od razu zrób rozrząd bo to ta sama robota :wink:
                                                  Piotruś
                                                  AGR(RIP) + ALH

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...