autko mi sie grzeje, brak cieplego powietrza w kabinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • chester121
    L&K
    • 2005
    • 1053

    #26
    ok chlopaki dzieki za rady
    tez z klaniam sie co do pompy, nic mi nie dymi
    wiec jutro trzeba telefonowac po zakladach kto zrobi "o reki" rozrzad
    jak sie wyjani co to bylo w rzeczywistosci to dam znac (zawsze to sie komus przyda)
    pzdr i dziekuje

    Komentarz

    • tomek
      L&K
      • 2005
      • 1078

      #27
      no, a jak wezmiesz na hol i bedziesz jechal ze zgaszonym silnikiem, to odrazu bedziesz mogl wybadac, czy jakies lozysko nie chuczy, czy cos nie stuka.. :szeroki_usmiech grunt to widziec plusy wsrod minusow :szeroki_usmiech
      O2FL RS | S2 | F2

      Komentarz

      • chester121
        L&K
        • 2005
        • 1053

        #28
        hehe
        dzwonilem do wujka i przyjedzie do mnie laweta :P
        wiec nic nie sprawdze, ale za to zlece pelna diagnostyke w zakladzie
        i oby to byla tylko pompa wody!!!!

        [ Dodano: Czw 11 Sty, 07 12:43 ]
        hmm no to panowie podszebuje jak najszybciej kontakt do dobrego mechanika w okolicach wroclawia
        niestety jetronic ma czas dopier w nastepny czwartek a mi auto potrzebne jest na wczoraj
        wiec prosze zapodac jakis numer tel do DOBREGO mechanika ktory zrobi profesjonalnie rozrzad (ba nawet w serwisie audi czas maja dopiero we wtorek )

        Komentarz

        • rezon
          RS
          • 2006
          • 1894
          • Volvo
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #29
          A termostat masz OK :? Zacięty termostat będzie miał takie same objawy. Masz gorące węże, czyli pompa może jednak tłoczyć, tylko termostat nie puszcza na duży obieg. Uruchom samochód, nagrzej go do ok. 70st. i sprawdź chłodnicę, jak jest zimna a węże ciepłe to ja obstawiam termostat, a nie pompę. Nie pamiętam O1, czy jest on dostępny z zewnątrz, jeżeli tak, to czasami wystarczy go lekko stuknąć młotkiem. Łożysko pompy można zdiagnozować stetoskopem (prawie jak lekarski tylko inna końcówka), ale do tej pory widziałem tylko jednego mechanika, który tak prymitywnego i skutecznego narzędzia używa. Jak usuniesz usterkę układu chłodzenia to gaz "się sam naprawi".

          Komentarz

          • -Piotr-
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1018
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #30
            rezon, chester121 już wymieniał termostat i nic to nie dało.
            O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
            KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
            O III czarna liftback - reaktywacja

            Komentarz


            • #31
              mam dwóch takich
              jak chcesz to zadzwoń do mnie i ci podam

              Komentarz

              • Piotrus
                Rider
                • 2004
                • 524

                #32
                Zamieszczone przez rezon
                A termostat masz OK :? Zacięty termostat będzie miał takie same objawy. Masz gorące węże, czyli pompa może jednak tłoczyć, tylko termostat nie puszcza na duży obieg. Uruchom samochód, nagrzej go do ok. 70st. i sprawdź chłodnicę, jak jest zimna a węże ciepłe to ja obstawiam termostat, a nie pompę. Nie pamiętam O1, czy jest on dostępny z zewnątrz, jeżeli tak, to czasami wystarczy go lekko stuknąć młotkiem. Łożysko pompy można zdiagnozować stetoskopem (prawie jak lekarski tylko inna końcówka), ale do tej pory widziałem tylko jednego mechanika, który tak prymitywnego i skutecznego narzędzia używa. Jak usuniesz usterkę układu chłodzenia to gaz "się sam naprawi".
                Pomijając to że termostat był wymieniony to obieg nagrzewnicy w Octavii jest cały czas otwarty i na zamkniętym termostacie w kabinie byłoby gorąco a nie jest :wink:
                Piotruś
                AGR(RIP) + ALH

                Komentarz

                • chester121
                  L&K
                  • 2005
                  • 1053

                  #33
                  dokladnie tak
                  ja teraz mam wogole wymontowany termostat
                  i jedyne co zauwazylem to to ze autko nie grzeje sie juz tak mocno
                  tzn jesli jade ponizej 2500obr/min to temp nie przekracza 90stC
                  co do goroacych wezy
                  to sprawdzalem dzisiaj weze do nagrzewnicy
                  i jenen jest goracy drugi jest zimny :roll:
                  podobnie jest do chodnicy jeden jest goracy a ten ktory idzie do termostatu jest cieply

                  teraz ide sprubowac odpowietrzyc mieszalik gazu moze cos pomoze
                  a jak nie to wymiana rozrzadu z pompa wody mnie czeka (oby uszczelki byly OK)

                  Komentarz


                  • #34
                    i co wymodziłeś kolego !!!??

                    Komentarz

                    • chester121
                      L&K
                      • 2005
                      • 1053

                      #35
                      no to tak dzwonilem do tych panow (telefony od ciebie ) niestety nie mieli miejsca
                      w tym tygodniu wiec zostaje mi kolega wujka ktory zrobi mi to we wtorek

                      ale tak w poniedzialek przyjedzie wujo z laweta zabierze mnie i moje audi do wroclawia, we wtorek raniutko koles (podobno rewelacyjny obsuguje samochody rajdowe itp :szeroki_usmiech,) zabiera sie za moja niunke, wracam ze szkoly i autko ma byc sprawne i gotowe do drogi.

                      aha dzisiaj byl u mnie wujek i probowlismy cos zdzialac
                      powiedzial ze uszczelka jest na 1000% sprawna jedynie mam zapowietrzona nagrzewnice
                      ustawilismy autko pod katem ale nic to nie dalo wiec wujek przypuszcza ze pompa wody (choc sprawna bo daje jakies cisnienie) to skrzydelka moglu sie oderwac bo nie ma sily wypchnac pecherza powietrza z nagrzewnicy (mimo ze przod stal duzo wyzej niz tyl)

                      rozrzad juz zamowilem kosztowac ma ok 550zl oryginalny (pasek, pompa, rolki i
                      napinacz hydrauliczny) i we wtorek bede juz mial odpowiedz i mam nadzieje autko

                      [ Dodano: Sro 17 Sty, 07 23:10 ]
                      autko wczoraj odebral
                      winowajca byla pompa wody
                      mianowicie lopatki ropadly sie :shock:
                      teraz mam nowiutki rozrzadzik i autko chodzi wysmienicie

                      jeszcze raz dziekuje za pomoc!!
                      pzdr

                      Komentarz

                      • SZUBAR
                        Classic
                        • 2010
                        • 3

                        #36
                        Termostat

                        Panowie muszę wymienić termostat w swoim wozudle ale nie mogę go zlokalizować.
                        Silnik 1,8 20V, AGN
                        Pomóżcie panowie.

                        Komentarz

                        • tom2212
                          RS
                          • 2008
                          • 3892

                          #37
                          SZUBAR, masz go w bloku pod/za alternatorem
                          Załączone pliki

                          Komentarz

                          • SZUBAR
                            Classic
                            • 2010
                            • 3

                            #38
                            Tego się obawiałem, czyli muszę odkręcić alternator żeby się do niego dobrać.
                            Ostatnie pytanie, jak zwolnić napinacz paska wieloklinowego żeby można było odkręcić alternator.

                            Komentarz

                            • tom2212
                              RS
                              • 2008
                              • 3892

                              #39
                              SZUBAR, bierzesz rurkę ewentualnie odpowiedni klucz już nie pamiętam jaki i tak jak masz napinacz paska od góry masz takie coś kwadratowe co wystaje tam zakładasz rurkę/klucz i zwalniasz naciąg

                              zakładasz za to co jest w kółku
                              Załączone pliki

                              Komentarz

                              • SZUBAR
                                Classic
                                • 2010
                                • 3

                                #40
                                Dzięki wielkie kolego, bardzo mi pomogłeś.

                                Komentarz

                                • fkjumper
                                  Classic
                                  • 2015
                                  • 2

                                  #41
                                  Witam mam identyczne objawy z przegrzewaniem silnika i brakiem ogrzewania kabiny.Napisz co miałeś za przyczynę tego.Pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • Swayze
                                    Classic
                                    • 2015
                                    • 12
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez chester121
                                    [ Dodano: Sro 17 Sty, 07 23:10 ]
                                    autko wczoraj odebral
                                    winowajca byla pompa wody
                                    mianowicie lopatki ropadly sie :shock:
                                    teraz mam nowiutki rozrzadzik i autko chodzi wysmienicie

                                    jeszcze raz dziekuje za pomoc!!
                                    pzdr
                                    :P

                                    Komentarz

                                    Pracuję...