nie wątpie że ze srodka tyle to i ja wiem - dokładniej - nie będą to okolice schowka - pod nogami?
wymiana zaworu N75
Zwiń
X
-
wymiana zaworu N75
Witam Octaviuszy.
Z opisów postów wynika, że część z Was była zmuszona do wymiany sławnego zaworu N75. Teraz jestem zmuszony i ja.
Jak przedstawia się kosztorys (cena zaworu, robocizny), można to samemu zamontować? Czy kupuje do tego jeszcze jakiś podzespół? Pytam się bom laik, a nie chcę żeby moją niewiedzę wykorzystał mechanik i nie zaśpiewał mi wyceny powalającej z nóg.
Pozdro!
-
-
Wymiana N75
Czołem Koledzy Oktawowicze!
Właśnie samodzielnie przebrnąłem przez problemik wymiany N75.
Mechanikiem nie jestem bynajmniej, choć dwóch lewych rąk też nie mam.
Dlatego spiąłem się i po oględzinach tegoż zaworu w aucie i sposobu jego montażu zdecydowałem się go wymienić.
Ogólnie zadanie niezbyt trudne, choć wymagające pewnych zdolności manualnych.
Np. sam zawór przymocowany jest do gumowej bazy, którą umiejętnie należy odłączyć od starego zaworu.
Poza tym pewnym problemem może być osadzenie wężyków podciśnieniowych, ponieważ oryginalnie (czyt. w techn. ASO) mają specjalnego rodzaju metalowe pierścienie zaciskające do których potrzebne pewnie jest specjalne narzędzie (ja poradziłem sobie kombinerko-szczypcami i malutkim płaskim śrubokrętem).
Jeśli potrzebna jakaś porada, co do wymiany służę pomocą.
A teraz powód, dla którego zdecydowałem się na wymianę.
Przy uszkodzonym N75 samochód nie ma mocy.
O ile na zimno jeździ jeszcze w miarę, gdy dostaje przez komputer większą dawkę paliwa to ciągnie jeszcze jako tako ale jak się rozgrzeje czyli po 10-15 minutach jazdy zachowuje się dosłownie tak, jakby pedał gazu blokował się.
Naciskałem gaz, spalanie rosło 7,8,12,15 litrów a auto prawie stało w miejscu.
Odłączyłem, zgodnie z sugestiami na forum, przepływomierz, żeby sprawdzić czy będzie różnica.
Ponieważ nie było a i oleju nie bierze mi jakoś dużo (turbina więc ok) postawiłem na N75.
Za nowy zapłaciłem 150zł. (w ASO taki sam - 260zł.), godzinka roboty i po sprawie.
[ Dodano: Czw 17 Lip, 08 20:37 ]
No to już się pochwaliłem.
Wymieniłem samodzielnie N75, bo tak, jak pisałem po nagrzaniu silnika nagle znacząco ubywało mocy.
Po wymianie N75 autko dosłownie pływało po ulicy.
Małe dotknięcie pedału gazu i asfalt sie topił mimo, że silnik to AGR 90KM.
Pojeździłem dzień...i znowu to samo!
Pier.... grat!
Ale się wk...!
Czytam od paru godzin posty i wywnioskowałem z nich, że jeszcze może być to:
1. jakiś czujnik temperatury
2. mieszek turbiny
Przepływka raczej jest ok, bo ją odłączałem i nie było różnicy. Odkręciłem ją nawet i w środku jest prawie idealna.
Tak więc chyba trzeba będzie wybulić parę dyszek na podpięcie do VAG-a.
Podczyściłbym może najpierw ten mieszek ale za cholerę nie wiem jak się do niego dostać.
Między EGR a podszybiem jest tyle miejsca, że może zmieściła by się najwyżej rączka dziecka.
Może ktoś z was przebrnął ten etap?
W przyszłym tygodniu będę w okolicach Białogardu.
Jak ktoś z kolegów może tam mi coś poradzić to podjadę.
Proszę o kontakt na mobajla: 692 315 214.Octavia 1.9TDI AGR, 250.000km
mobile: 692 315 214
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez octaviaPrzepływka raczej jest ok, bo ją odłączałem i nie było różnicy.
Najlepiej zrobic dynamiczny log z jazdy wlasnie kanalu gdzie jest przeplywka oraz doladowanie.
Jak masz jakiegos laptopa to zainwestuj w kabelek z Allegro za 60zl i bedziesz mogl bawic sie sam na przyszlosc.
W Lublinie jest Alan(CTV) oddzial MT. Moze tam warto spytac jak juz nie bedzie pomyslow na reanimacje.
Komentarz
-
-
Brak mocy w AGR 90KM
To ja już nie wiem.
Co może być w takim razie przyczyną braku mocy?
Po wymianie N75 przez dzień było super.
I znowu dupa.
Przepływkę oglądałem i jest czyściutka, choć dla pewności dmuchnąłem w nią sprężonym powietrzem.
Może sama turbina się sypie?
Ale słyszałem, że uszkodzona turbina bierze olej a u mnie poziom jest cały czas ok.Octavia 1.9TDI AGR, 250.000km
mobile: 692 315 214
Komentarz
-
-
Przepływka
I trochę się nie zgadzam z niektórymi postami.
Gadałem z mechaniorem i powiedział, że przy całkowicie uszkodzonej przepływce a więc pewnie też i przy odłączonej na VAG-u można odczytać STAŁĄ WARTOŚĆ - 550.
Jeśli to prawda w przypadku mojej Oktawki to ja dziękuję za nową przepływkę.
Chyba, że to jakiś kit.
Ale od początku.
Jak już pisałem wymieniłem N75, bo po nagrzaniu autko dostawało muła.
Restart silnika nie pomagał.
Wymieniłem N75 i wydawało mi się, że jest lepiej ale niestety nie było.
Podpiąłem u mechaniora (prywatnie) autko do waga, SKASOWAŁ BŁĄD na N75 i ruszyliśmy na przejażdżkę.
Stwierdził po bacznej obserwacji ekranu laptopa, że na 100% padnięta jest przepływka, bo nie daje zmiennych odczytów.
Na początku jazdy komp autka coś próbuje z niej czytać a przy braku rezultatu przyjmuje stałą wartość 550.
I AUTKO ŚMIGA JAKBY MIAŁO ZE 110KM, mimo, że to AGR 90KM.
A JAK SIĘ NAGRZEJE I POSTOI Z 10 MINUT TO PO URUCHOMIENIU PO PROSTU FRUWA!!!
Nie wiem czy prawdą jest to co powiedział czy może wystarczyło wykasować błąd N75.
Fakt jest taki, że autko buja się jakby pedał gazu sam się wciskał.
Sama radość.
Z drugiej strony jednak jestem już głupi na maxa i nie wiem kto ma rację...Octavia 1.9TDI AGR, 250.000km
mobile: 692 315 214
Komentarz
-
-
że przy całkowicie uszkodzonej przepływce a więc pewnie też i przy odłączonej na VAG-u można odczytać STAŁĄ WARTOŚĆ - 550.
Komentarz
-
-
Koledzy odbrzebie troche temat bo niechce zakladac nowego.
Otoz wczoraj stwierdzilem, ze moj AGR stracil moc, nie buja sie juz tak jak jeszcze niedawno. W poniedzialek auto bylo u mechanika aby wymienic napinacz paska alternatora, rozrusznik i olej.
Otoz auto nieidzie. Wydaje mi sie, ze turbina mniej pompuje bo prawie nieslychac jej swistu w kabinie. Gdy przygazuje na wolnych obrotach to z zewnatrz turbine slychac tak jak wczesniej.
Wczoraj bylem u znajomego w warsztacie podpiac sie pod komputer i niewykazal zadnych bledow. Niewiem co maja za interfejs wiem tylko, ze komputerek to taki przenosny kts firmy bosch :twisted:
Ponadto mam problem z odpalaniem auta.
Wg komputera przeplywka pokazala zdaje sie ok 270 albo 370mg/H a kat wtrysku od 1.6 do 1.9 :roll:
Tu mam pytanie jaki powinien byc w AGR prawidlowy kat wtrysku(mechanik twierdzi ze 4.5 a na forum wyczytalem chyba 5,1) no i ile powinna pokazac przeplywka gdy jest zdrowa.
Musze rozwiazac ten problem bo tak sie nieda jezdzic :evil:
Czy ktos ma jeszcze jakies propozycje na co zwrocic uwage :?: N75 i inne zawory wykluczylem bo bledow komputer niewykazal.
Pomocy
Komentarz
-
-
Misiekoctavia, zmień diagnoste , bo te wartości przepływki są na biegu jałowym , powinno się to sprawdzać pod obciążeniem.
Znajdź w okolicy kogoś kumatego z vagiem albo niech ma jakiegoś vaga ross techa a reszte moge na pw wytłumaczyć albo na forum znajdziesz procedury.Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Ziomal,dzieki jakby cos to dam znac. Fakt sa na jalowym. Nie robilismy testu pod obciazeniem ze wzgledu na brak czasu. Glownie chodzilo mi o bledy, a reszta byla tak przy okazji.
To warsztat znajomego ojca wiec zawsze moge wpasc i sie podlaczyc za free jak tylko kts jest wolny.
Mysle o kupnie kabelka Vag zebym mogl sam sprawdzac bledy.
Mysle o przeplywce, albo o N75. Przeplywke sprawdze pod obciazeniem, a N75 ostatnio strasznie glosno mi cykal a teraz prawie wogole nieslychac jak chodzi(to chyba z niego dochodzi to cykanie)
[ Dodano: Nie 08 Lut, 09 21:58 ]
Gdzie na forum golfa wyczytalem, ze mozna n75 wyciagnac i sprubowac wyczyscic lub przedmuchac :?:
Komentarz
-
Komentarz