wszystko zależy ilu nas będzie jesli trzy bryki to zakładając , że o tej porze nie będzie kolejki spokojnie zdązymy
uszkodzony przegub???
Zwiń
X
-
uszkodzony przegub???
od niedawna powyżej 140 km/h przy pełnym bucie pojawiją sie drgania budy z czasem coraz mocniejsze, z tym zjawiskiem pojawiło sie dziwne stukanie z przodu auta na nierównościach poprzecznych, w układzie kierowniczym nie mam luzów, amory mają sprawność 65 procent
na forum przeczytałem że najprawdopodobniej jest uszkodzony przegub albo półoś, jak stwierdzić który to przegub i z której strony??
-
-
skręć koła na maksa w jedną i drugą stronę i popróbuj ruszanie. metaliczne strzykanie będzie oznaczało zużycie przegubu. najczęściej główną przyczyną uszkodzenia jest dynamiczne ruszenie przy mocnym skręceniu kół. jak masz bardzo zużyte będzie również stukało przy jeździe na wprost (włącz dwójkę otwórz okno i pojedź kawałek bez gazu)
aby stwierdzić który przegub poszedł stosowałem następującą technikę.
jadę sobie i gwałtownie skręcam kierownicę, dodaję gazu (taki niby test łosia) skręcam w lewo słucham czy prawy przegub dzwoni, skręcam w prawo słucham czy lewy.
wibracje mogą wynikać z wykrzywienia półosi ale byś musiał nieźle w coś przydzwonić aby się wykrzywiła.
mogą też wynikać ze zbyt dużego momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów - no ale przy 140km/h obroty są dość wysokie i dalsze przyspieszanie powinno iść gładko- masz wirusa?
Komentarz
-
-
adamupisze o przegubach zewnetrznych,ktore nie mają az takiego wpływu na wibracje nadwozia podczas jazdy na wprost.Zeby je sprawdzic to rzeczywiscie wystarczy pojezdzic na parkingu w kołko,lewo-prawo i bedzie słychac.Co do drgan nadwozia to obstawiałbym przeguby wewnetrzne.Miałem to kiedys w poprzednim wozie.Ale tutaj juz raczej nie wybadasz ktory to jest.ja wymieniłem obydwa i był spokoj.Dodatkowym objawem u mnie były jeszcze drgania podczas przyspieszania na drugim i trzecim biegu.Równie dobrze moze to byc niewywazone koło.Jaro
Komentarz
-
-
co do przegubów zewnętrznych : niekiedy jazda ze skręconymi kołami nie pozwoli ich zdiagnozować. w poprzednim autku przegub zaczynała dawać o osbie znacz podczas jazdy na wprost, powyżej 60kmh i napędzaniu autka ( jazda luzem , hamowanie - cisza). objawiał się rytmicznym pukaniem. aso obwiozło mnie po parkingu jak na karuzeli - i nic nie potrafili wywróżyć. dopiero kumpel ( diagnosta w aso vw) podpowiedział, że na jego nos to przegub . zainwestowałem kilka stówek w ten jego nos, i trafił. tak więc jak na początku : klekotanie przegubów prz skręcie jest jednym, ale nie jedynym objawem ich zużycia.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra.masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
ja bym obstawiał nie wyważone koło, uszkodzoną oponę-np.guz, kub podgiętą felgę. I to wcale nie musi być przednia oś, równie dobrze tylna. Zdejmij kółka i wrzuć na wyważarkę, albo wcześniej sam obejrzyj, czy nei ma uszkodzęń mechanicznych. Jak tak miąłem w swoim passacie. Miałem guza od wewnętrznej strony, n atylnej osi, ajak jechałem to byłem wrecz pewny, że to cos z przodu - wyważałem przód, zmieniałem opony z felg i nic, dałem sobie spoój, aż przysżła jesień, wymiana kółek za winter i okazało się że to tylne koło było przyczyną
Komentarz
-
-
U mnie zaobserwowałem:
- stukanie na poprzecznych nierównościach (zawieszeniu sprawdzane było kilkakrotnie i nic),
- pewne drgania przy przyspieszaniu (koła wyważone i sprawdzone), które dotąd składałem na karb koła jednomasowego (zamiennik za padniętą dwumasę) lub szarpania ze strony silnika (nastawnik, wtryski itp.),
- krótkotrwałe załączanie się EDS'u przy ruszaniu, czego objawem jest zgrzyto-hurgot i przyhamowanie kół (brak błędów sterownika ABS, sprawdzona na VAGu równomierność prędkości podczas ruszania - jest OK).
I teraz po przeczytaniu tego wątku mnie naszło, że to wszystko to mogą być objawy uszkodzenia przegubów/półosi, szczególnie, że niedawno wyszło, że za poprzedniego właściciela autko dostało gdzieś w prawe koło przednie, bo na to wskazuje przygięty wąs zwrotnicy do którego montuje się końcówkę drążka oraz nieprawidłowy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (5 zamiast 7 st.). Zastanawiam się tylko, czy np. zwiększone opory na jednym z przegubów mogą być powodem załączania się EDSu, bo przecież prędkość obrotowa koła nie będzie mogła bez jego poślizgu zmienić się na tyle, żeby EDS to wyłapał.
Czy ma ktoś dobry warsztat, gdzie byliby w stanie porządnie zdiagnozować układ przeniesienia napędu, bez sugerowania na chybił trafił wymiany kolejnych części? W grę wchodzi Warszawa i bliska okolica.
Komentarz
-
Komentarz