Ktore TDI kupic? mam na to 20-23tys. Bardoz prosze o porade.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • X A N
    Classic
    S_OCP Member
    • 2008
    • 32

    Ktore TDI kupic? mam na to 20-23tys. Bardoz prosze o porade.

    Zamieszczone przez S3 CHRIS
    Zamieszczone przez rafalus
    Piękny temat nieśmiertelny .
    Najchetniej to odbyl bym jazde testwą na ori RS+ amory
    Każdy inaczej przeżywa zmiany w zawieszniu
    Ja mam 110tyś i podejżewam ,że nie długo trzeba będzie myśleć o zmianach
    Boje się takich zmian ,ktore utwardza auto a i tak bedzie sie chwaił na zakretach lub na zakretach na nie równej drodze bedzie podskakiwało.
    ja już też mam 115 tyś i trzeba coś zmienić, co do jazdy to nie ma sprawy ale nie przez wrocław bo to cięzka droga...
    Nie ma wyjscia wroce do serii
  • beavis
    Classic
    • 2007
    • 5

    #2
    Ktore TDI kupic? mam na to 20-23tys. Bardoz prosze o porade.

    Witam wszystkich. Mam zamiar kupic Skode Octavie z silnikiem TDI. Szukalem silnika TDI ekonomicznego i zwawego i wg danych jakie znalazlem to Octavia Z tdi wypada najlepiej. jeszcze nie przeczytalem wszystkich postow i stron www Ale poradzcie mi ogolnie w czym szukac w TDI tak do 23tys max. Nie wiem czy mi starczy ale chcialbym rocznik 2000 albo 2001. Interesuje mnie raczej hatchbak ale ostatecznie Kombi tez moze byc.
    Wiem ze roznia sie silniki TDI, 90,110 i 130KM Ale ktory wypada najlepiej pod katem ekonomicznosci i przejemnosci z jazdy. Wazne zeby tez byl malo usterkowy
    Bardzo prosze o wszelkie sugestie i z gory za to dziekuje..

    Samochod ma mi sluzyc do jazdy do pracy i na wypady w weekendy z zona i dzieckiem .Jest wiec wozek do zabrania ale nie potrzebuje do tego kombi ..Mysle ze ten ogromniasty bagaznik w hatchback mi spokojnie starczy. PS. Mialem Favoritke teraz Felke i chce zmienic na Octavie..Jestem wierny SKODZIE :lol:

    PS. Mam mozliwosc sprowadzenia przez kuzyna Octavii np z Niemiec. Moze lepiej poszukac Octavii na Zachodzie? Po pierwsze moze taniej i pewnie lepiej sa wyposazone a zawieszenie po 100tys km po niemieckich autostradach pewnie bedzie lepsze niz u nas po 50tys? Zgadzacie sie ze mna? :shock:

    Komentarz

    • Jabar1975
      RS
      • 2006
      • 3331

      #3
      najlepszy bylby ASZ - 130KM - ale w tych pieniadzach - no way
      z dwoch pozostalych lepiej 110 - choc historia zna przypadki 90-tek majacych pod 200KM :diabelski_usmiech
      nasza droga: www.wpzs.pl

      Komentarz

      • Tymon
        RS
        • 2004
        • 2970

        #4
        beavis, no 130KM nie kupisz w tych pieniążkach.
        90 i 110 już zakupisz.
        Ta druga już seryjnie jest mocniejsza o 20KM od 90KM więc wiadomo że jeździ już lepiej a podkręcić ją do 130KM to żaden problem.
        Więc bierz 110KM
        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
        BMW serii 3... Radość z jazdy.

        Komentarz

        • beavis
          Classic
          • 2007
          • 5

          #5
          OK. Wlasnie takiej prostej odpowiedz sie spodziewalem .dalem wam po punkcie za pomoc a co myslicie o tym co dopisalem w dalszej czesci pytana? czy warto sprowadzac?




          Zamieszczone przez Tymon
          beavis, no 130KM nie kupisz w tych pieniążkach.
          90 i 110 już zakupisz.
          Ta druga już seryjnie jest mocniejsza o 20KM od 90KM więc wiadomo że jeździ już lepiej a podkręcić ją do 130KM to żaden problem.
          Więc bierz 110KM

          Komentarz

          • Tymon
            RS
            • 2004
            • 2970

            #6
            beavis, co do zawieszenia, to różnie bywa :roll:
            Ja mam ponad 200tyś i zmieniłem raz jakieś gumki i to tyle.
            Ale głównie latam po autostradach.
            A czy warto...hmm.... nie wiem, nie sprowadzałem nigdy auta więc nie mam zdania :roll:
            Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
            Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
            BMW serii 3... Radość z jazdy.

            Komentarz

            • djczas
              RS
              • 2005
              • 9612

              #7
              beavis, z wyposażeniem nie jest tak dokońca różowo są niekiedy różnice i to znaczne
              jak masz możliwość to sprowadź napewno bedziesz zadowolony ze swojej octavki jak ja kupisz ale pamietaj nie kupuj kota w worku w polsce można sprawdzić przebieg a na zachodzie nie wiem jak masz ze sprawdzonego źródła to ściągaj

              P.S. 24 stycznia mamy spota wiec jak masz jakies pytania to wpadnij poglądasz autka może cie ktoś przewiezie pogadamy o nich i bedziesz miał jasność
              info w strefiek kulubu w topiku śląskk spoty południowe spoty

              Komentarz


              • #8
                zalezy co chcesz robićz auttem
                ja jak szukałem to tylko krajówki i udało sie.
                czy kupisz 90 czy 100 moim zdanie jeśli do normalnej jazdy to nie ma znaczenia.
                co do zawieszenie jest tanie w zrobieniu całego
                ja zrobiłem i wyszło niecałe 1000 zł polskich kompletne.
                tak więc tu nie szukaj dziuru w całym, patrz na silnik na inne rzeczy. a co do wypasu masz racjena zachodzie sa lepiej wypasione.

                Komentarz

                • Jabar1975
                  RS
                  • 2006
                  • 3331

                  #9
                  Zamieszczone przez beavis
                  PS. Mam mozliwosc sprowadzenia przez kuzyna Octavii np z Niemiec. Moze lepiej poszukac Octavii na Zachodzie? Po pierwsze moze taniej i pewnie lepiej sa wyposazone a zawieszenie po 100tys km po niemieckich autostradach pewnie bedzie lepsze niz u nas po 50tys? Zgadzacie sie ze mna?
                  jesli kupisz je od kogos zaufanego to jasne ze lepiej z zachodu - bo:
                  - inne pakiety wyposazenia
                  - inne drogi
                  poziom inteligencji kierowcy jest po obu stronach odry podobny wiec nie powinno miec to znaczenia. Byle nie kupowac od jakichs "turkow"* ktorzy opanowali do perfekcji "uszlachetnianie" aut pod klienta




                  * turek - niekoniecznie oznacza przybysza z kraju nad bosforem - rownie dobrze to moze byc jakis przedsiebiorczy slowianin :diabelski_usmiech
                  nasza droga: www.wpzs.pl

                  Komentarz

                  • MiKruS
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7976

                    #10
                    Najlepszy pod względem ekonomiki/osiagow będzie moim zdaniem silnik 1.9 tdi VP 110KM.

                    Wersja 130KM będzie z pewnoscia dynamiczniejsza, ale charakteryzuje się tez (moim zdaniem) wiekszym zuzyciem paliwa przy zachowaniu tego samego stylu jazdy. Poza tym, tak jak koledzy napisali – wersja 130KM jest poza zasiegiem cenowym biorac pod uwage maksymalny, podany tu pulap – wiec nie ma tematu.

                    Uzywana wersja 90-konna jest niewiele tansza od wersji 110KM, ale jednak zauwazalnie slabsza. Dlatego ja bym szukal 110 TDI. Z tym, ze jedna sprawa jest wazna! Jeśli trafi Ci się egzemplarz zadbany, z weryfikowalnym przebiegiem, itd., ale w 90-ciu koniach – to nie zastanawiaj się dlugo!

                    Najwazniejsze to żeby buda była sprawna – silnik to rzecz drugorzędna. Tym bardziej, ze w przypadku TDI łatwo jest podniesc moc. A zawsze jest lepiej mieć slabszy silnik w sprawnym samochodzie niż mocniejszy w pokoślawionym kiblu – zwlaszcza, ze w tym przypadku nie są to roznice kosmiczne jeśli chodzi o moc.

                    Co do zawieszania – to moim zdaniem zalezy to od stylu jazdy i nawet na polskich drogach zawias może być w stanie idealnym, o czym przekonalem się sprzedajac moje auto. Podjechalem na test przy przebiegu ok. 140 – 150kkm i mowie do goscia, ze amorki lub gumy sa pewnie do wymiany. A facet na to – a w jakim celu? Przeciez wszystko jest tu w pelni sprawne i nie ma żadnych oznak zużycia!
                    TDI 205PS

                    Komentarz

                    • beavis
                      Classic
                      • 2007
                      • 5

                      #11
                      Podsumowujac wybieram 110KM

                      DZieki za tak wielka i szybka pomoc. Wiec Wybeiram 110Km. PRzeczytalem na forum gdzies ze jest wersja AHF i ASV czym sie to rozni? :?:

                      Komentarz

                      • HMP
                        Drive
                        • 2006
                        • 62

                        #12
                        To są właśnie odmiany silnika TDI różniące się zależnie mocą lub podzespołami.
                        Pełny opis wszystkich diesli VW masz tutaj:

                        TDI


                        A ASV to ostatnia wersja 110 KM, z turbiną ATD. Czyli nowsza deko konstrukcja.

                        Komentarz

                        • beavis
                          Classic
                          • 2007
                          • 5

                          #13
                          OK..Dzieki .Ale po przestudiowaniu tej tabeli wynika ze sa identyczne poza 1 parametrem Stopniem spalinowym EU II a ASV ma EU III. POza tym ze jest nowszy ASV to w praktyce cos oznacza dla mnie?


                          Zamieszczone przez HMP
                          To są właśnie odmiany silnika TDI różniące się zależnie mocą lub podzespołami.
                          Pełny opis wszystkich diesli VW masz tutaj:

                          TDI


                          A ASV to ostatnia wersja 110 KM, z turbiną ATD. Czyli nowsza deko konstrukcja.

                          Komentarz

                          • djczas
                            RS
                            • 2005
                            • 9612

                            #14
                            beavis, wieksz cene młodszy rocznik ale szukaj silnika o oznaczeniu AHF one są bardziej trwałe takie silniki mają bracie Pe tzn Luca i Tymon

                            Komentarz

                            • endryu
                              RS
                              • 2006
                              • 3773
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              beavis, i zasadnicza różnica pomiędzy 90 a 110 konnym to jest to że 110-tka ma inną turbinę o zmiennej geometrii a to wpływa na elastyczność silnika. Polecam silnik AHF, też taki mam :wink: i kupione na zachodzie z pewnego źródła mimo większych przebiegów niż u nas z regóły są mniej wyeksploatowane i lepiej wyposażone (np. wersja SLX-ELEGANCE, L&K)
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz

                              • damian
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 178

                                #16
                                beavis, ja właśnie jestem po poszukiwaniach takiej octavi i po szczęśliwym zakupie.
                                Ale co do realcji cena / rocznik, to ine wydaje mi się żebyś coś zadbanego i nie zajeżdzonego (poflotowe) kupił. Dłuższy czas szukałem podobnego bo i takei same fundusze miałem. Jak młody, to zaniedbany, alo powypadkowy (do zrobienia)
                                Ja za 22.000 kupiłem rocznik 1999, na polskich balchach, zakupiona w polskiej SKODZIE, wersja SLX, TDI 110, AHF, sedan w elektryce, przebieg 90 tys., serwisowana do dnia dzisiejszego + komplet opon letnich
                                I wydaje mi że to i tak była okazjyna cena. Chyba się nie mylę??
                                Więc uwazaj na takei okazje jak rocznik 2001 za 22.000 tys. z niskim przebiegiem, bezwypadkowa, od kobiety, auto użytkowane jako 3 pojazd w rodzienie itd.Owocnego szukania
                                Chcesz zarobić przez internet ??

                                Komentarz

                                • misiekwaw
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 7715
                                  • Ford

                                  #17
                                  Zamieszczone przez djczas
                                  beavis, wieksz cene młodszy rocznik ale szukaj silnika o oznaczeniu AHF one są bardziej trwałe takie silniki mają bracie Pe tzn Luca i Tymon
                                  albo podaj konkretne przykłady albo przestań bajdurzyć :idea: :!:

                                  ASV od AHF napewno rozni sie wtryskami, czy czyms jeszcze, nie wiem :roll: w kazdym razie nie trwaloscia :?
                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                  http://www.disi-tune.pl
                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                  Był WRX
                                  Była Octa

                                  Komentarz

                                  • Paweł T
                                    Elegance
                                    • 2006
                                    • 784

                                    #18
                                    najlepiej kupić od dziadka, zwłaszcza tego od Seicento. :wink:
                                    TDI ASV 140KM 300Nm

                                    Komentarz

                                    • Piter
                                      Drive
                                      • 2006
                                      • 93

                                      #19
                                      Beavis, ja też niedawno sprowadziłem Octę z Niemiec... Powiem Ci, że jeśli masz pewne źródło, to owszem - niech ono Ci poszuka... Takie auto prawdopodobnie będzie miało lepsze zawieszenie+wyposażenie... A czy lepszą cenę? No ja już się z tego wyleczyłem...
                                      Obstawiam, że za Twoje pieniążki nie kupisz rocznika 2001, raczej szukaj porządnego 1999, ewentualnie 2000. Nie wybieraj od razu silnika - kieruj się raczej stanem auta - silnik to sprawa wtórna, ewentualny miły dodatek.
                                      Bo jak się trafi ładny egzemplarz 90KM i go nie weźmiesz, to możesz potem długo szukać swojego 110KM i w końcu zapłakać za tym 90KM.


                                      123KM/264Nm by VW... 133KM/323Nm by VTech. :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • adam_was
                                        Drive
                                        • 2005
                                        • 63

                                        #20
                                        Też kiedyś szukałem 110, ale znalazłem 90 KM w dobrym stanie i jeżdze do dzisiaj. Te 90 KM to wcale nie tak mało i mozna się takim samochodem sprawnie poruszać. Jak znajdziesz dobre 90 KM to się nie zastanawiaj. Prosta buda i zadbane auto to podstawa. Co z tego że kupisz wymarzone 110 KM jak będzie od razu wymagało napraw. Mimo, że częsci do octy nie są drogie to na auto, które nie było od dłuzszego czasu serwisowane, a swoje kilometry i wiek ma, można bez problemu wydać 5-10kPLNów.
                                        Powodzenia.

                                        Komentarz

                                        • Chomik
                                          Ambiente
                                          • 2007
                                          • 161

                                          #21
                                          Cześć. Jak już wspomniałem kupiłem 2001, kombi, ahf, 110 km, elegance. Zapłaciłem 25 tys pln 2 miesiące temu. Jest biały i jezdził nim dyrektor Ikea, który potem odkupił to auto od firmy dla siebie. Lącznie niecałe 150tys km. Sprawdzone w serwisie skody zaprzyjażniony. Wszystko ok na razie. Szukałem takiego auta 6 miesięcy i w końcu się udało. POWODZENIA w poszukiwaniach.

                                          [ Dodano: Wto 16 Sty, 07 15:38 ]
                                          Jeszcze dostałem alu skody 16 z nowymi oponami i koła zimowe 15 - okazje się zdarzają.Warto poczekać - choć frustracja narasta.
                                          była O1 1,9 tdi ahf ( 125 KM, 275 nm ), jest O2 fl, 1,9 tdi bxe ( 143,8 KM, 336,6 nm ) Biała Strzała:
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...173266#1173266
                                          Serwis By DGW

                                          Komentarz

                                          • wasyl
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1084

                                            #22
                                            podobny mam dylemat.... szukam samochód dla żony i kasy ok. 20 tys . Ale Octavie sobie odpuściłem!!! Po postu nie ma za te pieniądze zadbanego egzemplaża w kombi 110 KM.... poszukałem u konkurencji i znalazłem całkiem fajne SEAT CORDOBA VARio 1.9 110KM rok 2001 100tys przebiegu. Samochodzik całkiem przyjemny i wnętrze ma miłe dla oka nie tak spartańskie jak skody..... (bez urazy)...
                                            ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                                            www.wasilewski-foto.pl
                                            KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                                            Komentarz

                                            • Chomik
                                              Ambiente
                                              • 2007
                                              • 161

                                              #23
                                              Tylko pamiętaj, że cordoba jest na płycie podłogowej polo - dużo mniej miejsca. Pod względem jakości wykonania i techniki to podobnie do skody - taki tańszy vw. Całkiem dobre auto. Zwłaszcza tdi
                                              była O1 1,9 tdi ahf ( 125 KM, 275 nm ), jest O2 fl, 1,9 tdi bxe ( 143,8 KM, 336,6 nm ) Biała Strzała:
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...173266#1173266
                                              Serwis By DGW

                                              Komentarz

                                              • leszekmw
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5356

                                                #24
                                                wasyl , przejedż sie i posłuchaj czy nie trzeszczy za bardzo i nie telepie sie na luzie
                                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                GVI 1.4TSI
                                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                Komentarz

                                                • wasyl
                                                  L&K
                                                  • 2005
                                                  • 1084

                                                  #25
                                                  wiem że płyta z VW Polo, ale szczerze to nie widze tej różnicy.... W octavi jest ciut więcej miejsca z przodu, a z tyłu to samo. Za to wykonanie w seacie o wiele lepsze niż w O I ... :evil:
                                                  ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                                                  www.wasilewski-foto.pl
                                                  KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...