Octavia I 1.8 4x4 Kombi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sejo2
    Classic
    • 2016
    • 9
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    Octavia I 1.8 4x4 Kombi

    Zamieszczone przez pstrykacz
    Zamiast łazić za dziołchami to synek na forum na okrągło siedzi i pisze głupoty :P
    :haha: :haha: :haha:
    Zamieszczone przez rafiki
    pstrykacz, chodziło mi o pierwszą część, tę o dziołchach...
    żartujesz :?: :roll: :shock: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
    Nie no przepraszam tak tylko wyrwało mi się :P :twisted:
    Zamieszczone przez Prezes52
    ja należę do tradycjonalistów lubię kobiety :szeroki_usmiech
    Podpisuje się rękami i nogami :diabelski_usmiech
  • Grzyboll
    Classic
    • 2013
    • 24

    #2
    Octavia I 1.8 4x4 Kombi

    Witam koleżanki i kolegów.
    Na wstępie chciałem poinformować, że to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość

    Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Skody Octavia 1 kombi 1.8 T 4x4 i tu mam parę pytań do bardziej doświadczonych posiadaczy Octavek, mianowicie:
    1. Samochód wymagał wymiany łożyska (głośny podczas jazdy). Zakupiłem FAG (bez piasty - bo taki wchodzi) tylko, że mechanik poinformował mnie, że wymiana wymaga dużej ilości pracy (wymontowanie wahaczy, tarcze, abs itd.) i zajmie to parę godzin. Ostatecznie zajęło im około 4-5h, na końcu wycisnęli stare łożysko i wrzucili nowsze (jest cisza). Koszt (z pominięciem łożyska) i geometrią kół (dodatkowa 1 godzina pracy) to 250zł. Faktycznie jest to na tyle zajmujące i wymaga takiego rozebrania samochodu (poniżej zdjęcie)? nie znam się na tym, więc pytam. Wydawało mi się, że wymiana takiego łożyska jest prostsza i szybsza.

    2. Słyszałem że Octavie 1 są narażone na padanie cewek lub świec, była chyba nawet akcja wymiany pewnych wadliwych części w ASO – pytanie czy jest to nadal aktualne? Oraz na co zwracać szczególną uwagę podczas eksploatacji i serwisowania samochodu, zwłaszcza w tej wersji 1.8 T 4x4.

    3. Wiecie jak można sprawdzić działanie autoalarmu w samochodzie? Czy jest możliwość aktywacji i dezaktywacji autoalarmu przez komputer (VAG) ?

    4. Posiadam Radio MFD DX z oryginalnymi mapami naszego zachodniego sąsiada Chciałem wgrać jakieś mapy PL. Rozumiem, że nie muszę aktualizować oprogramowania żeby wrzucić coś innego ? (nie zależy mi na menu i języku PL) tylko na mapach. Jeśli dobrze poszukam na pewnym portalu na ch…. I nagram odpowiednio płytę to powinno chodzić?

    5. Do radia chciałem podłączyć komórkę i słuchać także mp3. Przeszukałem różne fora i okazało się, że mam dwa wyjścia: zakupić klucze do mfd (wyjmaki) i adapter aux – jack (http://www.tme.eu/pl/details/mfd-jac...ux/4carmedia/#) ~45 zł (w tym przypadku czasami pojawia się na kablu duże tłumienie + problem z demontażem) lub zakupić jakikolwiek fm transmiter podpiąć do zapalniczki i tak słuchać swoich mp3. Pytanie o doświadczenie? Które z tych dwóch rozwiązań polecacie?


    Z góry dzięki za odpowiedzi.
    Załączone pliki

    Komentarz

    • zibione
      Classic
      • 2010
      • 19

      #3
      Cześć,
      1. z racji tego że masz 4x4 ciut więcej czasu to zajmie niż przy zwykłej belce z tyłu - ale tam też trzeba zdjąć tarcze - tam po prostu wymienia się całą piastę z łożyskiem
      2. Czy są podatne ? coś w tym jest skoro skoda przeprowadziła akcję serwisową na cewki, o świecach szczerze mówiąc nie słyszałem. Podjedź do ASO i Ci sprawdzą po VINie czy akurat kwalifikujesz się na wymianę czy np. już nie zostały wymienione. Innym sposobem jest sprawdzenie czy w bagażniku pod wykładzina masz jakąś wlepkę.
      3. Niestety nie wiem ale chętnie sam bym się dowiedział
      4. Wystarczy, że jak wspomniałeś nagrasz odpowiednio płytę
      5. Ja zakupiłem akurat zmieniarkę MP3 na znanym portalu aukcyjnym jak dla mnie działa bez zarzutu - ale jakby co audiofilem nie jestem - dzięki takiej zmieniarce można podłączyć pendriva, karte SD czy jackiem podłączyć do telefonu.
      Moja Skoda
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71635

      Komentarz

      • michal_op
        Drive
        • 2009
        • 57

        #4
        Re: Octavia I 1.8 4x4 Kombi

        Zamieszczone przez Grzyboll
        1. Samochód wymagał wymiany łożyska (głośny podczas jazdy). Zakupiłem FAG (bez piasty - bo taki wchodzi) tylko, że mechanik poinformował mnie, że wymiana wymaga dużej ilości pracy (wymontowanie wahaczy, tarcze, abs itd.) i zajmie to parę godzin. Ostatecznie zajęło im około 4-5h...
        Dziwna sprawa, ja jestem właśnie świeżo po wymianie łożysk tył + przód. Mi mechanik policzył tyle samo za wymiane przodu jak i tyłu, zresztą nie zajęło im to wcale wiecej czasu. Do tego mamy ten plus jako użytkownicy 4x4 ze z tyłu nie wymienia się całej piasty tylko samo łożysko takie samo jak z przodu.

        Masz te zdjęcia z etki dla porównania:

        Tył:


        Przód:

        Komentarz

        Pracuję...